Конспект уроку з фізкультури для учнів 5 класу на тему: «Волейбол» Розробив



Скачати 238.85 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір238.85 Kb.
Нововолинська гімназія

Конспект уроку з фізкультури для учнів

5 класу

на тему: «Волейбол»


Розробив:

учитель фізичної культури

II категорії



Кашуба Олег Миколайович

2012 р.

Завдання уроку:

  1. Історія виникнення сучасного волейболу

  2. Продовжувати вивчати передачу м'яча знизу та зверху.

  3. Вивчити верхню подачу.

  4. Провести навчальну гру.

Очікувані результати


Учні повинні знати:

Учні повинні вміти:

Елементи гри у волейбол та історію виникнення сучасного волейболу.

Виконувати передачі зверху, знизу двома руками та верхню подачу.


Інвентар для практичної частини уроку: свисток, секундомір, волейбольні м’ячі.

Інвентар для теоретичної частини уроку: мультимедійна дошка, комп’ютер.

Місце проведення: мультимедійний клас, спортивний зал школи.
Хід уроку.


Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина уроку

  1. Рапорт, привітання, ЧСС, повідомлення завдань уроку.

  2. Перегляд слайдів:

  • історія виникнення сучасного волейболу;

  • волейбол в Україні;

  • правила гри;

  • передача м’яча зверху двома руками;

  • передача м’яча знизу двома руками;

  • верхня подача.

  1. Організований перехід до спортивного залу.

  2. Загальнорозвивальні вправи на місці.

  3. Різновиди ходьби та бігу.

  4. ЧСС.


10-15 хв.

1 хв.
7-9 хв.


1 хв.
5 хв.

2 хв.

10 сек.


Перевірити наявність форми, самопочуття учнів. Звернути увагу на готовність до уроку.

Перегляд супроводжується розповіддю вчителя та доповненнями учнів.

Фронтально одночасно.

У колону по одному, дистанція два кроки.








Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Основна частина уроку.

  1. Передача м’яча обома руками зверху.


  1. Передача м’яча обома руками знизу.



  1. Верхня подача.



  1. Навчальна гра за спрощеними правилами.

  2. ЧСС

Заключна частина уроку.

  1. Повільна ходьба .




  1. Шикування в одну шеренгу.




  1. Підбиття підсумків уроку, оцінювання учнів.



  1. Домашнє завдання.

  2. Організований вихід із спортивного залу.

25-26 хв.

7-8 хв.

5-6 хв.

5-6 хв.


7-8 хв.

3-4 хв.


До 1 хв.
1 хв.
До 1 хв.

30 сек.

Вправи виконувати в парах. Стежити за стійкою гравця. Висота передачі оптимальна для кожного учня.

Ноги зігнуті в колінах. Стежити за правильною постановкою ніг і роботою рук.

Ознайомлення та демонстрація техніки подачі м’яча прямою рукою зверху. М’яч спрямовувати прямо перед собою.

Звернути увагу на групові взаємодії.

Відновлювати дихання. Фронтально, одночасно.

За зростом.


Рефлексія:

  • Я дізнався…

  • Зрозумів…

  • Навчився…

  • Найбільші труднощі відчував…

  • Я не вмів, а тепер умію…

Виконання силових вправ.

В колону по одному.






Додаток до слайдів:

  1. Сучасний волейбол зародився в 1895 році у США, ініціатором гри вважається вчитель фізичної культури Вільям Морган. Він хотів, щоб гра не вимагала складного обладнання, мала доступні правила та не обмежувала вікові бар'єри. З 1964 року волейбол включений в програму Олімпійських ігор.

  2. У 20101 році український волейбол святкує своє 85-річчя. Його історія тісно пов’язана з радянським спортом. До України ця гра завітала у 1925 році. В місті Харкові, за кілька дні були зведені перші волейбольні майданчики. Почалися масові змагання, які власне, і поклали початок розвитку волейболу в Україні.

  3. Правила гри. Майданчик ― довжина 18 м, ширина 9 м. Розділений сіткою на 2 рівні частини. Висота сітки від 220 см до245 см. Вага м'яча 260 г. Команда ― із 6 гравців. Завдання команди: прийняти подачу суперників і відбити м’яча через сітку на бік супротивників. При цьому можна зробити не більше 3-х передач. Гравець не має права торкатися м'яча двічі поспіль. Рахунок гри до 25 очок, 3-5 партій.

  4. Передача м’яча зверху. Передачі м'яча ― важливий технічний прийом. За його допомогою здійснюються дії в нападі та захисті. У волейболі розрізняють верхні та нижні передачі. Верхні передачі здійснюються кінчиками пальців, спрямованих вгору.

  5. Передача м’яча знизу. Нижні передачі виконують передпліччями з'єднаних рук або зімкнутими кистями. При передачі знизу руки підставляють під м'яч і роблять рух назустріч.

  6. Подача м’яча (верхня). М'яч у гру вводиться подачею, яка здійснюється з-за лицьової лінії майданчика. М'яч підкидається на висоту 50-70 см і здійснюється удар долонею. Після подачі гравець відразу входить на майданчик і займає своє місце.


Нововолинська гімназія

Конспект уроку з фізкультури для учнів

7 класу

на тему: «Баскетбол»

Розробив:

учитель фізичної культури

II категорії

Кашуба Олег Миколайович

2012р.

Завдання уроку:


  1. Сприяти засвоєнню учнями основних елементів техніки гри в баскетбол

  2. Сприяти розвитку фізичних якостей учнів та функціональних можливостей їхнього організму

  3. Створювати для учнів ситуації успіху з метою ефективного виконання навчальних завдань

Інвентар: тенісні м’ячі, баскетбольні м’ячі

Місце проведення: спортивний зал

п/п

Зміст уроку

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

І

1.1


1.2

1.3


1.4

1.5


1.6

1.7


1.8

1.9



Підготовча частина

Шикування, повідомлення завдань уроку

Інструктаж з техніки безпеки

Перевірка знань з правил баскетболу:



  • де зародилася гра в баскетбол?

  • яка кількість гравців приймає участь у змаганнях?

  • яка тривалість гри?

  • за що суддя назначає фол?



  • зміст правила 3, 5, 8 та 24 секунди

Замирювання ЧСС за 10с

Організуючі вправи в русі:


  • зміна положення рук;

  • стрибки

Вправи для формування постави і профілактика плоскостопості

Різновиди ходьби:



  • звичайний крок;

  • на носках;

  • на п’ятках;

  • перекатами з п’ятки на носок;

  • на зовнішній стороні стопи;

  • на внутрішній стороні стопи

Різновиди бігу:

  • звичайний;

  • змійкою;

  • спиною вперед

Загальнорозвивальні вправи на місці з тенісними м’ячами

„Азбука м’яча”

В.п. – м’яч в руках знизу

Крок на місці

1 – м’яч підняти до грудей;

2 – м’яч вгору;

3 – м’яч до грудей

4 – в.п.

В.П. – о.с., м’яч в лівій руці

1-2 – руки через сторони вгору, потягнутися; перекласти м’яч в праву руку;

3-4 – опустити руки вниз. Те саме, передати м’яч із правої руки в ліву

В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в лівій руці

1 – нахил праворуч, руки за голову, передача м’яча в праву руку;

2 – випрямитися, руки вниз;

3-4 – те ж саме вліво

В.п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони, м’яч в лівій руці

1 – руки вперед, передача м’яча в праву руку;

2 – руки в сторони і стрибок назад;

3-4 – передача м’яча в ліву руку, стрибок вперед

В.п. – стійка ноги нарізно, руки з м’ячем вгорі

1 – нахил вперед, покласти м’яч на підлогу між стоп;

2 – в.п.;

3 – нахил вперед – підняти м’яч

В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в руках знизу

1 – випад вперед, підкинути м’яч і зловити;

2 – в.п.;

3-4 – те ж саме вліво

В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в руках знизу

1-3 – нахил вперед і прокат м’яча по підлозі навколо лівої ноги;

4 – в.п.;

5-8 – те ж саме навколо правої ноги

В.п. – стійка ноги разом, м’яч в руках знизу

1-3 – нахил вперед, прокат м’яча по підлозі навколо ніг;

4 – в.п.


В.п. – ноги нарізно, м’яч в руках

1 – підкинути м’яч вгору;

2 – присісти і зловити м’яч двома руками

3 – в присіді підкинути м’яч вгору;

4 – встати зловити м’яч

В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс, м’яч на підлозі між стоп

1 – стрибком ліву ногу вперед, праву назад;

2 – стрибком ноги нарізно;

3 – стрибком праву ногу вперед, ліву назад;

4 – стрибком ноги нарізно

Замирювання ЧСС за 10с


15'

1'

30''



1-2'

30''


30''

1'

1,5-2 кола



4-6 повт.

4-6


4

4-6


4-6

4

4



4

6-8


6-8

Фронтальний метод

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів

Опитування учнів

в Америці

5 гравців

10' – 4 періоди

Грубе порушення на некоректна поведінка

„3” – трьохсекундна зона без м’яча – нападаючому неможна знаходитися більше 3-х секунд в зоні

„5” – більше 5-ти секунд забороняється затримувати м’яч

„8” – необхідно вивести м’яч зі своєї половини майданчика

„24” – на атаку кільця

Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС

Звернути увагу на чітке виконання вправ в русі

Фронтальний метод

У колонні по одному

Тримати дистанцію 1-2 кроки

Повільний темп

Руки на поясі

Руки на голові

Руки на поясі

Спину тримати рівно

Руки на поясі

Фронтальний метод. Темп повільний

Дихання глибоке

Тримати дистанцію

Дивитися за напрямком руху через ліве плече

Перешикування в дві шеренги

Кожний рух руками виконувати на два кроки

Піднімаючи голову, слідкувати за передачею м’яча

Лікті відведені в сторони – назад під час передачі м’яча

Руки прямі на рівні плечей

Ноги в колінах не згинати, м’яч на підлогу не кидати

Підкидати м’яч двома руками невисоко і вертикально, не відриваючи стопи від підлоги

Ноги в колінах не згинати

Ноги в колінах не згинати

М’яч весь час підтримувати

Висота кидка 1-1,5м

З місця не сходити

Стрибати м’яко на носках

Дивитися за м’ячем

Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС


ІІ

2.1


2.2

2.3


2.4

2.5


Основна частина

Вправи з баскетбольними м’ячами на місці

1 ліга:


  • передача м’яча двома руками від грудей;

  • передача м’яча однією рукою від плеча;

  • передача м’яча однією рукою знизу;

  • ведення м’яча правою і лівою рукою

  • ведення м’яча з закритими очима навколо себе;

  • ведення м’яча зі зниженим відскоком

2-3 ліга:

  • передача м’яча двома руками від грудей;

  • передача м’яча однією рукою від плеча;

  • передача м’яча двома руками знизу;

  • ведення м’яча правою рукою;

  • ведення м’яча лівою рукою;

  • ведення м’яча правою і лівою рукою:

2 ліга – бігом;

3 ліга – кроком

Вправи з баскетбольними м’ячами в русі:


  • передача двома руками від грудей;

  • передача однією рукою від плеча;

  • ведення м’яча три кроки, передача від грудей двома руками

Рухлива гра на спритність і швидкість

„Полювання”

Гра „М’яч – капітану”

Повільний крок в колоні по одному



25'

10'


5'

5'

5'



Груповий метод

Робота по лігам

Звернути увагу на техніку виконання елементів

М’яч на рівні грудей

М’яч у плеча на кисті однієї із рук

М’яч на кисті однієї із рук в положення у стегна

М’яч збоку від себе, кисть зверху

М’яч на рівні пояса

Більш зігнуті ноги

М’яч на рівні грудей

М’яч у плеча на кисті однієї із рук

Захват м’яча широко розставленими пальцями

М’яч збоку від себе. Лікоть зігнути, кисть на м’яч накладати зверху від себе

Кисть накладати з протилежної сторони бажаного направлення для відскоку м’яча

Колони змикаються

1 ліга – відстань між партнерами 5м. Вправи виконуються бігом

2 ліга – відстань в парах 3м. Вправи можна виконувати кроком

Всі гравці діляться на два кола. Стають посеред залу коло в коло, своїми парами. Гравці, що стоять у внутрішньому колі виконують приставний крок праворуч (або ліворуч), гравці зовнішнього кола виконують приставний крок в протилежну сторону. За сигналом гравці зовнішнього кола починають бігти, а учні внутрішнього кола наздоганяти. Перемагає команда, яка вполювала більшу кількість учнів

Учні діляться на дві команди і утворюють своє коло. К центрі кола капітан з м’ячем. За сигналом капітан виконує передачу м’яча заданим способом кожному гравцю по черзі. Перемагає команда, яка першою закінчила передачу. Капітани міняються декілька разів

Дотримуватися інтервалу



ІІІ

3.1


3.2

3.3


3.4

3.5


Заключна частина

Нестандартні вправи по оздоровленню дітей: „Дихальна гімнастика”:



  • в.п. – о.с. короткі голосні вдихи;

  • в.п. – о.с. рух головою праворуч-ліворуч;

  • „Вушки” – покачування головою праворуч-ліворуч;

  • „Малий маятник” – голова вперед-назад;

  • „Обійми плечі”

Вимірювання ЧСС

Підведення підсумків уроку

Домашнє завдання

Організований вихід із спортивного залу



5'

30''


1,5'

30''


30''

Вдих повинен бути коротким і активним. Думати тільки про вдих

Вдих носом, голосний, короткий

Вдих носом, плечі нерухомі

Вдих виконується з кожним рухом рук

Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС

Відзначити роботу учнів на уроці

Вивчення правил гри


Нововолинська гімназія

План конспект уроку з фізкультури

для учнів 11 класу

на тему:

«Атлетична гімнастика»


Розробив:

учитель фізичної культури

II категорії

Кашуба Олег Миколайович

2012 р.
План – конспект

уроку фізичної культури для учнів 11 класу

Тема: Атлетична гімнастика

Завдання: 1. Вдосконалити техніку виконання силових атлетичних вправ без снарядів та із снарядами: штангою, гирями, гантелями, тренажерами, баскетбольними м’ячами.

2. Розширити доступи до методики побудови і проведення самостійних занять дітей різної підготовленості.

3. Сприяти розвитку сили, силової витривалості та швидкісно – силових якостей.

4. Виховувати інтерес і прагнення до фізичного вдосконалення .

5. Зберігати та зміцнювати здоров’я учнів.

6. Розвивати необхідні морально – вольові якості і силу волі, взаємодопомогу, колективізм.



Місце проведення: спортивний зал.

Інвентар: перекладина, бруси паралельні, тренажери, баскетбольні м’ячі, штанга, секундомір.

п/п

Зміст уроку


Дозування

Організаційно – методичні вказівки

Підготовча частина (16 хвилин)



Шикування в шеренгу. Рапорт вчителю. Привітання. Повідомлення завдань уроку. Вступне слово вчителя на тему «Атлетична гімнастика та її роль в житті людини». Техніка безпеки на даному уроці. Вимірювання ЧСС.

3 хв.

Звернути увагу на охайність дітей, наявність спортивної форми.

ЧСС 1 не повинна бути більшою за 90 уд/хв.





Стройові вправи: повороти на місці, шикування дві шеренги.

30 с.

Чітке виконання стройових команд.



Ходьба:

- звичайна в обхід спортзалу;

- на носках (руки на пояс);

- на п’ятках (руки за спину);

-в напівприсяді (руки за голову).

- в повному присяді (руки на колінах).



1 хв.

Спину тримати рівно.

Поступово збільшувати темп.

Спину тримати рівно.




Біг:

- звичайний;

- схресним кроком;

- приставним кроком правим (лівим) боком.

- спиною вперед;

- із зміною положення по сигналу.



2 хв.

Дистанція два кроки.

Голову повернути вправо.





Стрибки:

- стрибки на одній нозі вправо вліво.



1 хв.

Через розмітку.



Ходьба на відновлення дихання.



30 хв.

3-4 глубоких вдоха руки вгору, 3-4 видоха руки до низу прогнувшись.



6. Перешикування із колони по одному в колону по чотири.

30 с.

Чітке виконання стройових команд.



Загальнорозвиваючі вправи для рук та тулуба з м’ячем на місці:

- розгинання голови, м’яч притиснутий руками до потилиці.

- м’яч притиснутий до голови з права

нахиляти голову в протилежну сторону і навпаки.

- м’яч перед собою стискання м’яча

- мяч за спиною відведення м’яча назад;

- повороти тулуба утримуючи м’яч перед собою;

- упор лежачи права рука на мячу:– віджиманя, перекат м’яча в ліву руку віджимання на лівій руці.

- упор сидячи на прямі руки з заду, м’яч затиснутий ступнями: максимальне піднімання ніг вгору.


7 хв.

5 р.


по 5 р.

10 р.


8 р.

по 5 р., в кожну сторону

по 4 р.

10 р.


М’яч нерухомий

Руки трохи зігнуті в ліктях.

При повороті вправо ставати на лівий носок погляд прямо

Спина рівно, погляд прямо.

Спина ріна.




Перешикування з колони по чотири в колону по одному.

30 с.

Чітке виконання команди.


Основна частина (25 хвилин)




Розподіл класу на групи для виконання вправ з атлетичної гімнастики: 2 групи – вправи на розвиток м’язів тулуба та рук. Завдання для груп:

1 хв.

Розподіл груп підготовлено заздалегідь з урахуванням фізичного розвитку і бажання учнів.



І група:

1.Підтягування на високій перекладині звичайним хватом.

2.Жим штанги лежачи на горизонтальній лавці звичайним хватом.

ІІ група.

1. Віджимання на низьких бруссях

2. Станова тяга.




15 хв.

3*4-6-8 р.

3*8-10-12 р.

3* 5 р.



Інтервал відпочинку 30с.

Вага снаряду 50 кг.

Погляд прямо.

Вага снаряду 45 кг.

Звернути увагу на дихання та правильність виконання вправ.

Вправи виконувати повільно, без ривків.



3.


Кругове тренування:

I.Підгрупа:



  1. Тяга блока за голову;

  2. Тяга блока до грудей;

  3. Згинання ніг в положенні лежачи на животі на тренажері;

  4. Робота на тренажері «Метелик»;

  5. Прес.

II підгрупа:

1.Зведення рук на блоці;

2. Згинання рук сидячи на лавці «Скотта»

3. Гіперектензія – розгинання спини.

4. Розгинання ніг в колінах на тренажері;

4. Прес.


Стреччінг – вправи на розтягування м’язів.


7 хв.

10 с.


10с.

10с.


10с.

10 с.


10с.

10с.


10с.

10с.


10с.

2 хв.


Підготовка тренажерів.

Інтервал відпочинку після кожного тренажера 8 с.

Слідкувати за правильним виконанням прав на тренажерах та вірним диханням.

Вести спостереження за ознаками навантаження



Заключна частина ( 4 хвилини)

1.

Шикування в шеренгу. Ходьба в обхід залу з виконанням дихальних вправ.

Підсумки уроку.

Вимірювання ЧСС 2.

Організований вихід із залу.

2 хв.

1 хв.


30 с.

30 с.


Аналіз роботи на уроці.

На 5 хв. по закінченню уроку



ЧСС 2 =ЧСС1.






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка