Конспект уроку з громадянської освіти (2 клас). Тема. Передбачай наслідки своїх вчинків



Скачати 43.98 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір43.98 Kb.


    1. Конспект уроку з громадянської освіти (2 клас).

Тема. Передбачай наслідки своїх вчинків.

Мета: вчити свідомо оцінювати людські вчинки, формувати вміння стримувати безглузді бажання і вчинки, керувати собою, виробляти тверду волю; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; сприяти засвоєнню духовних цінностей у різноманітних сферах; виховувати почуття правової самосвідомості, уміння дотримуватися правових свобод та обов’язків, відповідати за свої вчинки.

Обладнання. Книга Марії Комуницької «Калинова сопілка», ілюстративний матеріал.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Індивідуальна робота по картках.

1 к. Телефонний тероризм. Його наслідки.

2 к. Склади коротку розповідь про вигаданого героя, який дозволяв собі все, що завгодно.

3 к. Що може трапитись якщо кинути камінь у вікно трамвая чи поїзда?


  1. Фронтальне опитування.

  • Кого називають правопорушником?

  • Чому люди порушують права інших?

  • Які правопорушення поширені серед дітей?

  • Як можна назвати дітей, які порушують права інших?

  • Що відбувається з людьми, які не поважають законів, не дотримуються їх?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Проблемна ситуація. – Як ви розумієте вислів «Все те, що ти робиш комусь, робиш собі»?



ІV. Оголошення теми і завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності.



  • Сьогодні ми поговоримо про те, як навчитися передбачати наслідки своїх дій, застерегти себе від поганих вчинків, а в разі скоєння правопорушення – вміти за нього відповісти.

V. Сприйняття і осмислення нового матеріалу.

Розповідь з елементами бесіди.

Хоча більшість громадян нашої країни поважать закони, однак часто їх порушують. Порушення законів бувають різними. Окремі з них не мають серйозних наслідків. Серйозні правопорушення називають злочинами, а людей, які їх чинять – злочинцями. Для того, щоб розв’язати правові конфлікти, розкривати злочини, визначити міру покарання злочинцям, створені суди. Вони є в кожному районі, місті.

Часто на лаву підсудних сідають неповнолітні. Вони, на жаль, теж можуть бути не лише правопорушниками, а й злочинцями.



  • Як ви гадаєте, чому неповнолітні стають правопорушниками? (Роздуми дітей). Є багато різних причин, які ведуть школярів до скоєння правопорушення. Найперший – це неблагополучні сім’ї, у яких батьки нарко- і алкогольнозалежні. Часто своїх дітей вони заставляють жебракувати, красти. Такі діти не ходять в школу, займаються бродяжництвом, покидають свої домівки, їдуть в інші міста, а там скоюють злочини.

Та бувають випадки, що й у благополучних, багатих сім’ях неповнолітні стають правопорушниками, скоюють злочини. Послухайте випадок, який стався в м. Тернополі.

Семикласник із багатої сім’ї приніс в школу газовий пістолет. він хизувався перед однокласниками. А його друг намагався його заспокоїти. Між дітьми виникла суперечка, яка закінчилась трагічно. Хлопець, який мав газовий пістолет, хотів налякати товариша і приставив пістолет до шиї. Він вистрелив. Внаслідок цього була пробита сонна артерія. Хлопця не вдалось врятувати. Він загинув.



  • Як ви думаєте, чому сталася така трагедія? Чи можна було б уникнути таких наслідків?

Часто діти бувають дуже жорстокі, не думають, до чого може привести той чи інший необдуманий вчинок. Вони можуть знущатися на д тваринами, а пізніше – над людьми, забуваючи про людяність і мораль.

  • А що таке мораль?

Мораль – це сукупність уявлень людей про те, що добре, а що погано, як треба чинити в тому чи іншому випадку., які людські вчинки заслуговують на повагу, а які – на осуд.

VI. Фізкультхвилинка.

Гра «Тух-тиби-дух» ( Ця гра допоможе зняти негативний настрій і гнів, відновити силу.)



  • Якщо ви розгнівані, у вас поганий настрій, треба походити по кімнаті, підійти до когось і промовити тричі чарівне слово «Тух-тиби-дух». Щоб це чарівне слово подіяло, потрібно дивитись у вічі людині, яка стоїть перед вами. (Комічний парадокс – діти, вимовляючи чарівні слова, не можуть не сміятись).

Учні перевіряють чарівну силу слова.

VII. Застосування здобутих знань.

  1. Робота з книгою Марії Комуницької «Калинова сопілка» . (с. 121).

«Ти читаєш казки, друже! А що ти в них бачиш?Хитрий підступ, зло, гординю, заздрість і захланність нечистоту, нестриманість, гнів, лінивство – все, що є погане в житті нашому. В казці легко такі риси в людей розпізнати. Там все просто, там все ясно, там легко судити.»

  1. Робота з ілюстраціями до казок (діти вгадують казку, характеризують героїв, перетворюють «негатив у позитив»). [Вчинок -> наслідок].

  2. Розігрування ситуацій.

  1. Старший хлопець пропонує закурити тобі цигарку.

  2. Друг намовляє «взяти» на ринку велосипед.

  3. Подруга просить винести мамині прикраси.

  1. Робота з підручником – с. 47-49.

  2. Робота з прислів’ями.

  1. Що посієш, те й пожнеш.

  2. Як постелиш, так і виспишся.

  3. 7 раз відмір, а 1 раз – відріж.

  4. Любиш кататися – люби і санчата возити.

VIII. Підсумок уроку.

  • Що потрібно робити для того, щоб передбачити наслідки своїх вчинків? (Потрібно спочатку думати, а потім говорити і робити).

Аукціон «Аморально в твоєму розумінні» (Навести якомога більше тверджень, які свідчать, що розуміння моральних вчинків у дітей правильне.)

  • Аморально обманювати.

  • Аморально когось кривдити ображати.

  • Аморально хуліганити, бешкетувати.

  • Аморально не співчувати людині, коли з нею тратилась біда.

  • Аморально заздрити успіхам однокласників.

  • Аморально бути жадібним; лінуватися.

Домашнє завдання. Скласти своє правило, яке доводить необхідність спочатку думати про наслідки вчинків, а потім щось робити.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка