Конспект уроку з українського читання для 3 класу за літературною казкою Анатолія Дімарова



Скачати 55.63 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір55.63 Kb.
Павлоградська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів №11

Павлоградської міської ради

Дніпропетровської області

Конспект уроку

з українського читання для 3 класу

за літературною казкою Анатолія Дімарова

«Для чого людині серце?»

Шконда Людмила Вікторівна

учитель української мови та літератури

«спеціаліст вищої категорії»

Павлоград

2014 рік
Шконда Людмила Вікторівна. Урок українського читання.3 клас. Конспект уроку. Методична розробка. Павлоград, 2014р.

У розробці вміщено конспект уроку з українського читання за літературною казкою Анатолія Дімарова «Для чого людині серце?».Допомогти дитині увійти у світ добра,помічати біль та радість людей - мета даної розробки. Для вчителів початкової школи та студентів.



Мета уроку: формувати уміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного;ввести дітей у світ добра допомогти розібратися в собі,помічати біль та радість людей; створити в уяві дітей художні образи казкових героїв;

Формувати загальноонавчальні уміння та навички,зв’язне мовлення учнів,логічне мислення;стимулювати творчість дітей;

виховувати почуття доброти,відвертості,щирості,виховувати шанобливе ставлення до книги,творчості письменників-казкарів.

Обладнання: таблиця «Добро» -«Зло», слова – ознаки слова « серце «,«чарівна паличка»,паперові серця ,декорації,костюм дерев’яного чоловічка та дівчинки,казкові герої-картинки,твір А.Дімарова «Для чого людині серце?».

Тип уроку: урок вільного спілкування з елементами театралізації.

Очікувані результати:


- учні створюють міркування до твору;

- чітко висловлюють свої судження відносно прочитаного;

- уміють самостійно працювати, а також у групах;

Хід уроку



І.Мотиваційний етап. Актуалізація суб’єктного досвіду та опорних знань.

Вчитель.


  • Діти,візьміться за руки:ви відчуваєте тепло?

Посміхніться один одному,посміхніться всім присутнім,погладьте один одного по голівці.

Скажіть один одному комплімент.

Назвіть ласкаво ім’я того,хто сидить поруч з вами за партою.

(діти сідають).

Пройшла хвилина. Бачите,скільки хорошого можна зробити за хвилину. Недаремно в народі кажуть: « Тепле словечко-ласкаве сердечко».

ІІ. Цілевизначення й планування.

Вчитель.І сьогодні ми з вами поговоримо про серце. Так,про серце.

- Як ви вважаєте-навіщо потрібне серце?

І назвою сьогоднішнього уроку є казка А.Дімарова «Для чого людині серце?



ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

-А тут нам допоможуть мовознавці. Заглянемо в душу слова «серце».

На дошці – таблиця. Вам необхідно виконати завдання на картках – і ми одержимо відповіді на багато питань.Перед вами- сердечка.

Вони врятують від байдужості дерев’яних чоловічків,які залишилися в лісі із казки А. Дімарова «Для чого людині серце?».

зараз покладіть руку на серце,закрийте очі.

-Що ви відчуваєте,коли чуєте це слово?

(діти відповідають).Вчитель читає власний вірш:

Тихо,незримо ступаючи

Йде доброта по землі

Лихо і біль і нещастя стираючи

В душу заходить мені…

(заходить Доброта під музику із кінофільму «Титанік»)

-Хто це там плаче?Здрастуйте,діти.Я-княгиня Доброта.Тут про мене згадали?

(Із-за дерев виходить дівчинка та лісовий чоловічок.Дівчинка плаче).

-Чоловічок. Що то?То мабуть дощ?

Дівчинка: - Це я плачу.

Чоловічок:- А що таке плачу?

-Це коли ллються сльози…

-А що таке сльози?А чого в тебе ллються сльози?

-Бо я заблудилась і не знаю,як вибратись із цього лісу.

-Ти хочеш вибратися з лісу?А хіба є на світі щось інше,крім лісу?

-Так,є.І пустелі,і гори,і океани,і моря.

-Покажи мені оте все,про що ти мені сказала.

-Добре,але спершу виведи мене з цього лісу.

-Добре.

Вчитель:-З якого твору ці героїХто автор казки?А яке ж серце у дівчинки?



Княгиня Доброта:

-Діти, я принесла вам листа від деревяних чоловічків.(Зачитує лист з побажаннями).Кожному вашому сердечку я зараз дам силу.

(Змахує чарівною паличкою).

Ви посміхаєтесь!?Я бачу,що моя допомога вам уже і не потрібна.Діти,до побачення.

(Виходить з класу)

Вчитель: Діти,княгиня сказала «Врятувати від байдужості»?

-Як ви розумієте слово «співчуття»?

-А яким же був спочатку дерев’яний чоловічок?

-Яким він став пізніше?

-Хто дав йому серце?

-Знайдіть уривок з твору А.Дімарова «У нашому місті….».Чому лікар сказав,що люди мають різні серця?

-А яке б ви хотіли мати серце?Про доброту людини кажуть : в неї добре серце.Як ви розумієте ці слова?А як ще можна сказати,яке в людини серце?

Вчитель:-Серце-найважливіший орган людини.Про нього складають вірші.

Послухайте вірш,який склав учень 3 класу Сергій Г.

-Так яка ж душа у слова «серце»?Діти виходять і відповідають біля таблиці М’яке

Велике


Золоте

Прекрасне

одиноке

Гаряче


байдуже

кам’яне


Зле

(мовознавці вибирають потрібні слова).

Вчитель:-Серце малюють,про нього складають пісні,танго.

Зараз ви трохи відпочинете і потанцюєте так,як велять вам ваші серця.

-А зараз подумайте і складіть:

І група: Текст- міркування про серце

ІІ група: Складіть продовження казки історії з дерев’яними чоловічками.

- зачитайте уривок,де розповідається,що сталося з дерев’яним чоловічком.

-А що ж далі могло бути: продовжте казку.

- Для чого ж людині серце?(діти читають міркування)

-Що б ви сказали авторові казки,якби зустріли?Яким він був?

- А тепер підрахуйте і поставте на конвертах цифру-це кількість сердечок,які допомогли чоловічкам.

- Сьогодні ви працювали недарма. На жаль, у нас ще й герої різних казок заблудились.Ми допоможемо?

Злий добрий добрий

Діти повертають героїв у свої казки (різні казки)

-Хто вам найбільше сподобався з героїв казок-покладіть на їм ті сердечка, які залишилися.

-Діти встають і віддають сердечка героям казок.

-А герої теж приготували вам подарунки:візьміть.Я їх відкрию:це- вам.(Вчитель відкриває шкатулку з паперовими серцями ).



ІV. Рефлексійно- оцінювальний етап.

Вчитель:- (Під фон музики з кінофільму «Титанік»



  • Бачите,діти!В житті часто важко вчинити правильно.Тільки життя може оцінити ваш вчинок.Озирніться,роздивіться, може в людині, яка вам не зовсім подобається скільки доброти!Знайдіть Доброту! Бережіть серця людей!

Д/з: Скласти усний твір- міркування на тему : « Якби я мав чарівну паличку»,

намалювати малюнки до казки та сьогоднішнього уроку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка