Конспект уроку з української мови Правило вживання апострофа після префіксів



Скачати 57.73 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір57.73 Kb.
http://photoshop4u.ru/uploads/posts/2011-01/1296477604_school4.jpg

Заліщицька районна державна адміністрація

Відділ з питань освіти

Районний методичний кабінет

Конспект уроку з української мови

Правило вживання

апострофа

після префіксів

Підготувала

вчитель початкових класів

ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

м. Заліщики

Грабар М.А.

2012 р.

Тема. Правило вживання апострофа після префіксів.

Мета. Ознайомити учнів з правилом вживання апострофа після

префіксів,закріплювати знання про морфемну будову слова,вміння

утворювати слова за допомогою префіксів, формувати орфоепічні й

орфографічні навички, навчати учнів точно і правильно висловлю-

вати свою думку,спонукати до міркувань, порівнянь,доведення,

розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, виховувати інтерес до уроків

мови.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку



І. Організаційна частина.

- Сьогодні урок – відкритий для всіх. До нас завітало багато гостей.

Поверніться до них, усміхніться і весело привітайтесь. А тепер сядьте

зручненько і з хорошим настроєм починаємо працювати.



  • Відкрийте зошити і запишіть сьогоднішню дату, класна робота.

(Зразок на дошці)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогоднішній урок дуже важливий, навчальний, потребує уваги,

доброї пам’яті, і , надіюсь, буде цікавим і захоплюючим для вас.

Наприкінці уроку ми визначимо, яким він нам вдався: корисним чи даремним. Корисним ми можемо його назвати тоді, якщо будемо:



Сидіти рівненько.

Писати каліграфічно,гарно.

Слухати уважно.

Відповідати правильно.

  • Налаштовуйтесь на працю, а допоможе нам провести урок чарівна гостя. Хто ж вона? Послухайте загадку.

Прилетіли в трійці коні- скакуни.

У санях привезли дівчину вони.

Має біле личко дівчина чудова.

Рукавом змахнула – у дерев обнова.

Все навкруг іскриться, все переливається.

Білокоса дівчина дітям усміхається.

- Здогадались, хто це?

- Сама господарює за вікном, он скільки снігу насипала! А нам залишила ось ці гарні кульки, щоб ми в класі прикрасили ялинку.

Кульки незвичайні – на них завдання. Тільки виконавши їх, ми зможемо почепити кульку на ялинку. Берімось за роботу!

ІІІ. Каліграфічна хвилинка.(Кулька 1)


  • Напишіть каліграфічно :

им

зима


19 грудня - свято Миколая-Чудотворця.

- Назвіть орфограми, які ви помітили?

Завдання ( диференційовано):


  • Спишіть каліграфічно речення.

Визначте корінь.

  • Доберіть ознаки до цього слова. Складіть речення.

Зима (яка?)… .

ІV. Творчі завдання.(Кулька 2)

1.Заселіть слова у будиночки з префіксами з- чи с-.

…пекти, …нести, …терти, …робити, …вести, …хитрувати,..хилити,

…знявся, …темніло.

2. Розберіть за будовою.

Співучий, радість, дощик, узлісся.



Висновок:

-То що ж ми повторили на уроці?



V. Вивчення нового матеріалу.

1.Підготовчі вправи.

-Сьогодні ми на уроці будемо вивчати нову тему. Вона хоч і не проста,

але дуже цікава. А про що буде йти мова ви самі скажете, коли відгадаєте ще одну загадку.

Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі,

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лиш написати сім’я –

Зразу стану потрібен і я. (Апостроф)

- Саме цей знак буде присутній сьогодні на уроці.

- Яке слово в цій загадці пишеться з апострофом? (Сім’я)

- Дайте приклади слів з апострофом. (м’ята, бур’ян, здоров’я, комп’ютер, …)

- Пригадаймо, в яких випадках пишеться апостроф. Для цього розглянемо таблицю.(після б, п, м, ф, р після я, ю, є, ї)

-Як вимовляються приголосні перед апострофом? (твердо)



2. Оголошення теми й мети уроку.

- Сьогодні ми ознайомимось іще з одним випадком написання апострофа у словах української мови. Будемо вчитися їх вимовляти і грамотно писати, бо в народі говорять:



Хто поважає рідну мову-

Вживає всі її слова безпомилково.

3. Пояснення нового матеріалу.(Кулька 3)

- Розподіліть слова на дві групи:

з апострофом без апострофа

З’явитися, під’їхати, обкопав, переїхати, з’юрмилися, з’їсти, зшив, об’єднав, зберегти, об’ява.



  • Розгляньте слова першого стовпчика. Визначте префікси.

  • На який звук-приголосний чи голосний – закінчуються префікси?

  • Якими буквами починається корінь?

  • Як пишуться ці слова?

  • А тепер розгляньте слова другого стовпчика. Визначте префікс.

  • На який звук він закінчується?

  • Якими буквами починається корінь?

  • Як пишуться ці слова?

  • То який висновок можна зробити?( Формулювання правила)

  • А тепер розгорніть і прочитайте правило з підручника.

VІ.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Кулька 4.

Утворіть нові слова.( Вправа 271.)- з коментуванням.



2.Кулька 5. ( Творчий диктант)

Записати слова в стовпчик і дібрати до них антоніми.

Під’їхати-

З’єднати-

З’їхатись-

Зав’язати –



3.Кулька 6. Знайдіть «зайве» слово.

  • З’їзд, від’їхала, приїхали, з’єднати.

  • Роз’їзд, з’ясувати, в’їзд,збирати.

  • З’юрмилися, об’єднання,здоров’я, об’ява.

VІІ. Творча робота. ( Кулька 7)

  • Складіть казку за опорними словами.( Усно)

Жили собі….. .Цілий рік ….. .

Далеко-далеко…..Він дуже-дуже …Кожного року …

Ледащі і невиховані ….

Настала ….. .Діти …Кожен з них….. .

Вранці …Під подушками … .Хлопчик …

Дівчинка …..Дітлахи ….!



  • Придумайте заголовок.

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Наш урок завершується. Як ви вважаєте, корисним чи даремним він був? Чому?

ІХ. Домашнє завдання.

Сильніші учні – написати твір-казку про святого Миколая,



слабші – вправа 277.

-


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка