Конспект уроку зі світової літератури 5 клас Тема уроку : Брати Грімм «Пані Метелиця». Уславлення працьовитості й інших людських чеснот у казці



Скачати 38.04 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір38.04 Kb.
Конспект уроку зі світової літератури

5 клас

Тема уроку: Брати Грімм «Пані Метелиця».Уславлення працьовитості й інших людських чеснот у казці.

Мета уроку:розвивати вміння аналізувати літературних героїв за їхніми вчинками;дати поняття про антитезу;формувати компаративістську компетентність,порівнюючи подібні сюжети;сприяти вихованню загальнолюдських моральних цінностей.

Обладнання:підручник,таблиці з графічними малюнками,кольорові олівці.

Тип уроку:урок формування умінь і навичок з елементами компаративного аналізу.

Випереджувальне завдання:пригадати зміст української казки «Дідова дочка й бабина дочка».

Доброму всюди добре.

Добре роби – добре й буде.

(Усна народна творчість)



Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Неможливо уявити собі дитинство без чарівного світу казок ,де фантастичне тісно переплітається з реальністю,де добро завжди перемагає зло. Складаючи казки, люди мали на меті не лише розважити дитину,а й навчити її,виховати в ній ті риси характеру,які найбільше цінувалися.

«Добре роби – добре тобі буде,» - навчає народна мудрість. Саме про це казкова історія,записана братами Грімм.

3.Оголошення теми та навчальних цілей уроку.

4.Формування вмінь і навичок.

4.1.Гра «Лови помилку»



  • Пасербиця виконувала всю роботу,пряла пряжу.

  • Мачуха розсердилася на дівчину,що та випустила починок у криницю,і наказала їй напрясти вдвічі більше.

  • Бідна дівчина пішла з горя світ за очі.

  • Пасербиця спочатку побачила яблуню,яка попросила обтрусити з неї яблука,і допомогла потім печі.

  • Пасербиця повинна була добре збивати подушки пані Метелиці.

  • За сумлінну працю пані Метелиця винагородила пасербицю,давши їй золото.

  • Рідна дочка вдови допомогла печі та яблуні й добре працювала в пані Метелиці.

  • Метелиці дуже сподобалася ледача дівчина ,і вона вирішила її винагородити.

4.2 Характеристика героїнь казки. Інформаційне гроно.

1 варіант 2 варіант

Пасербиця Рідна дочка

3 варіант

Мачуха

Довідка:працелюбна,хитра,ледача,старанна,жорстока,бездушна,чуйна,вдячна,нахабна,заздрісна,безкорислива,несправедлива,зла,гарна,жадіб-

на,гидка,ввічлива,груба,доброзичлива,любить свій дім.

4.3. Робота з літературознавчим словником.

Антитеза – протиставлення явищ,понять,почуттів,думок,характерів.

Наведіть приклади антитези. Як ви думаєте,для чого використовується антитеза в творах?

4.4.Робота з епіграфом. Поясніть ,що означає епіграф уроку,як він пов’язаний з головною думкою казки «Пані Метелиця».

4.5.Робота в парах. Пригадайте прислів’я і приказки, які характеризують пасербицю.Запишіть їх у зошити.

4.6.Пошуково – дослідницьке завдання. Робота з графічними малюнками.

Вчитель.Сюжет німецької народної казки належить до мандрівних. У світовій літературі є багато казок зі схожим сюжетом. Готуючись до уроку,ви повинні були пригадати зміст української народної казки «Дідова дочка й бабина дочка».



Малюнок

Інструктаж. 1 – спільні мотиви, спільне джерело творів.

2 – відмінне в порівнюваних творах.

3 – спільне для обох творів.

4 – головна ідея творів.

Учні записують висновки на малюнку (за бажанням можна розмалювати)

Орієнтовні відповіді.1 – Мачуха не любить пасербиці ,змушує її працювати за двох.

2 – У казці «Дідова дочка й бабина дочка» бідна дівчина – напівсирота, вона має батька,який за намовою баби вивозить її в ліс; у лісі зустрічається з жінкою ,яка просить її годувати змій,гадюк,жаб.

У казці «Пані Метелиця» бідна пасербиця – сирота. Під тиском мачухи з розпачу стрибає в криницю;зустрічає жінку з великими зубами,на її прохання збиває подушки,щоб падав сніг на землі.

3 – Мачухи виганяють нерідних дочок з хати; дівчата проявляють милосердя й допомагають печі й яблуні ,усім ,хто просить допомоги,старанно виконують усю роботу. Отримують щедру винагороду.

Рідні дочки,як правило гидкі й ледачі,хочуть повторити шлях своїх зведених сестер ,але лінуються допомогти іншим ,недбало виконують роботу . За свої лінощі отримують відповідну винагороду.

4 – Справжнє щастя чекає лише на того ,хто цього заслуговує ,хто готовий допомагати іншим ,хто має чисте серце ,не боїться важкої праці і життєвих труднощів.

Вчитель.

Доброта, чуйність, чесність, справедливість, працелюбність, сміливість, любов до рідного краю – це ті чесноти ,які найбільше цінувалися людьми різних національностей,тому ми називаємо їх загальнолюдськими. Саме такими мріють бачити вас ваші батьки,вчителі.

5.Рефлексія.


  • Сьогодні на уроці я дізнався…

  • Я обов'язково…

  • Мені було цікаво…

  • Я зрозумів,..

6.Підсумки уроку. Оцінювання.

7.Домашнє завдання. Прочитати казку братів Грімм «Попелюшка», підготуватися до бесіди з позакласного читання. За бажанням намалювати ілюстрації до казки.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка