Консультування з теми: «Використання сучасних педагогічних технологій в освітньому процесі»



Скачати 40.73 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір40.73 Kb.


Консультування з теми:

«Використання сучасних педагогічних технологій в освітньому процесі».


Впровадження ТРВЗ (теорії розв’язання винахідницьких завдань)в освітньо - виховний процес як засобу формування

креативності дошкільника

Дослідження педагогів і психологів показали, що розвиток творчої уяви дитини, її фантазії досягає свого піку у віці 3-6 років.

Творчість – як вітаміни: небагато треба, але якщо їх немає, хвороби і зміни в розвитку неминучі. Вчити творчості треба з самого малку, оскільки навчати на багато легше, ніж переучувати, ламаючи усталені звички. Технологія ТРВЗ для дошкільників – це технологія колективних ігор і занять з детальними методичними рекомендаціями. ТРВЗ покликана не заміняти основну програму, а максимально збільшувати її ефективність.

ТРВЗ – це універсальна організаційно – педагогічна і методична система, яка дозволяє поєднувати предметно – пізнавальну діяльність з методами активізації та розвитку мислення, я також творчого мислення навчальних і соціальних завдань.



Мета ТРВЗ:

не просто розвивати фантазію дітей, а навчати їх мислити системно, з розумінням процесів, що відбуваються,дати в руки вихователям інструмент конкретного практичного виховання у дітей якостей творчої особистості, здатної розуміти єдність та протиріччя оточуючого світу, розв’язувати свої маленькі проблеми.



Головні принципи ТРВЗ:

  • Розв’язання суперечностей

  • Системний підхід (вміння бачити навколишній світ у взаємозв’язку всіх його елементів)

  • Вміння віднайти необхідний у даній ситуації резерв

Спираючись на ці закономірності, ми здатні вирішувати завдання, які постають перед нами в житті . Використовуючи ТРВЗ в своїй роботі, ми робимо наголос на розкритті творчих здібностей дитини, на розвитку її уяви, фантазії.

ТРВЗ у дитячому садку має кілька напрямків:

  • Естетична діяльність

  • Образотворче мистецтво

  • Вигадування казок

  • Розв’язання казкових завдань

Застосовуючи різноманітні ігри, казки, тести і методичні прийоми, навчаємо дошкільнят аналізувати конкретну ситуацію і знаходити оригінальні шляхи її розв’язання.

Етапи впровадження ТРВЗ в освітньо – виховний процес

  • Оволодіння принципами ТРВЗ

  • Навчання винахідницькій діяльності

  • Придумування казок та розв’язання казкових завдань

  • Розв’язання життєвих ситуацій

Використання ТРВЗ в освітньо– виховному процесі

Оптимальною формою оволодіння дітьми методиками творчості є система творчих завдань, які даються дітям через ігри, алгоритми на заняттях та протягом дня. Необхідною умовою є практичне втілення творчої думки у малюнках, творах, казках, піснях, загадках, виробах, рухах.



Методику ТРВЗ можна назвати школою творчої особистості, оскільки її девіз - «творчість у всьому»: у постановці питання, в прийомах його рішення, в подачі матеріалу. У ній немає методів у звичному сенсі слова, є інструмент, за допомогою якого вихователі та батьки самі «винаходять» свою педагогіку, осяяні світлом дитячих ідей. Немає і виховання у звичному його значенні, є спосібв оволодіння навичками, що дозволяють жити цікаво всім разом і творити себе: і вихователю, і батькам, і дітям. 

Дидактична гра «Стара казка на новий лад»

Мета: Вчити дітей змінювати властивості відомого героя і вибудовувати новий варіант його дій.

Хід гри:

Вихователь пропонує вибрати казку, визначити героя, перерахувати його характерні особливості. Дітям дається завдання: придумати незвичайну властивість даного героя. Для цього діти називають два предмети і перераховують їх властивості, які потім переносять на героя. Діти придумують новий текст казки.

Можливе використання з середнього віку.

Дидактична гра: «Знайди героя»

Мета: Вчити визначати основного позитивного героя казки.

Хід гри:

Дітям пропонується пригадати знайомі казки (3 – 4). Визначити у кожній казці основного позитивного героя, перерахувати його дії протягом всієї казки. Оцінити його вчинки з позиції «добре – погано» і зробити висновок про те, що основний герой є носієм добра. Можливе використання з середнього віку.



Дидактична гра: «Плутанина»

Мета: Вчити самостійно здійснювати перетворення з допомогою заміни частин знайомих істот.

Хід гри:

Дітям пропонуються казкові істоти,тіло яких ніби складено з двох частин різних тварин.

Дітям пропонують придумати назви фантастичним тваринам:

Наприклад: вовк + тигр = вовкотигр;

лев + зебра = левозебра;

кіт + свиня = котосвин.



Потім обговорити місце їх проживання, характер, способи харчування та захисту від ворогів. Фактори зміни фіксуються у продуктивній діяльності ( ліпленні, складанні оповідань, малюванні і т.д.)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка