Координатна площина



Скачати 77.11 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір77.11 Kb.
Предмет: математика.
Клас: 2(6) клас

Тема шкільного курсу: Раціональні числа та дії над ними.



Тема уроку: Координатна площина. Побудова точки за її координатами, визначення координати точки.




Мета уроку:

навчальна –навчити поєднувати математичну і нематематичну інформацію, удосконалювати знання учнів при роботі з декартовою системою координат;



виховна – виховувати інтерес до нових знань і прагнення їх набувати ;

розвивальна - розвивати логічне мислення, більш глибоке осмислення навчального матеріалу, приведення його до системи.




Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь і навичок.



Форма проведення: фронтальна робота , робота в парах.
Обладнання: комп’ютерний клас, проектор, середовище навчальної програми Gran1.
Коментар: Урок проходить у комп’ютерному класі. Спочатку учні сидять за партами. За допомогою проектора завдання висвітлюються на дошку. Для роботи у середовищі учні розсідаються за ПК.

Структура уроку.

п/п

Назва етапу уроку

Час, хв

1

Організаційний момент.

2

2

Перевірка домашнього завдання.

5

3

Формулювання мети і завдань уроку.

3

4

Актуалізація опорних знань.

5

5

Формування умінь і навичок.

5

6

Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.

18

7

Підбиття підсумків уроку.

5

8

Домашнє завдання.


2

Хід уроку


1.Організаційний момент.

Учитель перевіряє готовність класу до уроку, пригадує правила техніки безпеки при роботі у комп’ютерному класі.


2.Перевірка домашнього завдання.

Учні –сусіди обмінюються зошитами, учитель диктує правильні відповіді, учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності, роблять виправлення.


3. Формулювання мети і завдань уроку.

Учитель повідомляє тему уроку і разом з учнями формулює мету і завдання .


4. Актуалізація опорних знань.

Питання для бесіди.(Питання проектуються на дошку)



  1. Що таке прямокутна система координат?

  2. Що таке координатна площина?

  3. Що таке абсциса точки?

  4. Що таке ордината точки ?

  5. Скількома числами визначається положення точки на координатній площині?

  6. Як поділено координатну площину на чверті?

  7. Яких правил треба додержуватись при записі координати точки?


5.Формування умінь і навичок.

Учні для подальшої роботи сідають за комп’ютери , і учитель знайомить їх з роботою в середовищі Gran1.

Розповідь учителя.

Програма Gran1 призначена для графічного аналізу функцій, ламаних. Для роботи з програмою потрібно мати на диску робочу папку в якій обов’язково повинен міститися файл grant.exe який підтримує роботу в середовищі, після активізації програми на екрані з’являється зображення



У верхньому рядку на екрані подано “головне меню” - це перелік послуг, до яких можна звернутися в процесі роботи з програмою. При зверненні до певного пункту головного меню з’являється перелік пунктів відповідного підменю.




Назви пунктів меню, використання яких в даний момент не є коректним, подано блідішим кольором. Програму оснащенно контекстно-чутливою допомогою. Перш ніж виконувати якісь вказівки необхідно налаштувати вигляд системи координат, задати тип координат , вибрати назву функції з якою будете працювати. Ми будемо працювати з об’єктом типу “ламана”.


Алгоритм виконання завдань в середовищі.

1.Ввійти в середовище.

2.Налаштувати вигляд системи координат.

Опції втановити масштаб масштаб користувача задати мінімальне і максимальне значення на осях абсцис і ординат

3.Задати тип координат



Опції тип координат декартові координати

4.Вибрати тип об’єкту і спосіб введення координат( координати можна вводити з допомогою клавіатури, брати з файлу, вказувати явним способом на екрані)


Об’єкт нова ламана вибрати замкнену або незамкнену ламану вибрати спосіб введення координат для побудови фігури

5.Задати вказівку для побудови


Графік побудувати


6.Обчислити переметр фігури( довжина ламаної)



В пункті Вибір виділити необхідну ламану( кожна ламана будується іншим кольором)Операції довжина ламаної


Щоб витерти ламану необхідно її виділити у пункті вибір і

6. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.

Після ознайомлення з роботою в середовищі, учням пропонується виконати такі завдання (учні працють в парах, завдання записані на карточках).

Завдання1


Побудувати в декартовій системі координат чотирикутник ABCD і обчислити його периметр, якщо задані координати вершин чотирикутника, A(5;1),B(2;6),C(-6;-1),D(-1;-6).

Результат роботи

Завдання2

Намалювати в декартовій системі метелика і визначити координати вершин.



Коментар учителя.Щоб визначити координати вершин виконується послідовність вказівок. Курсором мишки вказуємо на точку координати якої необхідно визначити, в верхній частині вікна виводяться записи координати точки.






Результат роботи
При визначенні координат вершин екран буде мати вигляд





Завдання 3.

Як зміниться периметр фігури, якщо довжину кожної його сторони збільшити ( зменшити ) в 2 , 3 , 4 рази ? відповідь пояснити і проілюструвати геометрично.


Коментар учителя За допомогою послуги “Деформація ламаної “ можна дослідити поставлене питання. Після побудови фігури виконуємо вказівки Опції Дефрормація ламаної вказуємо коефіцієнт збільшення графік побудувати. Обчислюють периметр кожної з ламаних за допомогою послуги “Довжина ламаної”.
Результат роботи
Всі завдання учні самостійно виконують з допомогою комп’ютера та під контролем і консультацією учителя.

7. Підбиття підсумків уроку.

Перевірити правильність виконання практичних завдань , виставити оцінки. Відмітити тих учнів , які найкраще справились із завданнями.


8.Домашнє завдання: вивчити §6,п.45, розв’язати №№1345,1347


Колодницька О.Ю, Заліщицька державна гімназія,Тернопільська обл..





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка