Краще навчитися – більше знати



Скачати 90.03 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір90.03 Kb.

КРАЩЕ НАВЧИТИСЯ – БІЛЬШЕ ЗНАТИ


Мета. Усвідомлення учнями значення навчання в житті

людини. Вияснити, що заважає дітям добре вчитися, а що

допомагає. Виховувати бажання добре вчитися.

Хід бесіди

Вчитель. У всіх країнах світу діти навчаються. І ви, діти

держави Україна, прийшли до школи, щоб навчатися. А

чого вчать у школі ?

Учень.

Як то добре вміти читати,

Не потрібно маму прохати,

Не потрібно прохати сестричку:



  • Прочитай казочку про лисичку.

Не потрібно прохати ні тата, ні брата,

А взяти книжечку і прочитати.



Вчитель. Які вірші про школу ви знаєте? У С.Барузіна є оповідання “Як Олексійкові вчитися набридло”. Походив Олексій півроку в першого класу і вирішив, що йому вчитися набридло. Читати і писати він вміє, що ж ще?

Зараз учні першого класу покажуть, що з цього вийшло.



Сценка.

Кімната, син учить уроки, тато замислився над кресленням. Мама щось пише. Деякий час усі мовчать.



Син ( відкладає підручник, сердито). Набридло мені вчитися. Сиди, зубри. Не буду більше. Дуже потрібно! Я й так усе знаю. Книжку прочитати можу. Слова на папері написати також можу. І цифри знаю. Чого ж іще? Не піду більше до школи!

Мама (продовжуючи працювати). А що ж ти будеш робити?

Син. Як що робити? Працювати буду.

Мама. Ким же?

Син. Мало ким! Ну, хоча б лікарем.

Мама. Дуже добре. Тоді може ти мені допоможеш? У мене дуже багато справ. Боюсь, не встигну.

Син. Давай. А що мені робити?

Мама. Ось картки хворих. Візьми кілька й напиши докладно історії їх хвороб.(Показує).ось тут вгорі діагноз. Пиши.

Син. Ні, я не можу. Я ж хворих не слухав. Ти слухала, ти й пиши.

Мама. Гаразд. Тоді ти випиши ось на цьому аркуші-рецепті ліки хворому на грип.

Син. Добре.(Бере аркуш).А як їх виписувати? Які ліки потрібні?

Мама. Писати рецепт потрібно латинською мовою. А які ліки потрібні від грипу ти сам мусиш знати – ти ж лікар!

Син. Так... М-да... Ох!(Крутить аркуш). Знаєш, мамо, мені така робота щось не дуже подобається. Я краще на завод піду, буду працювати майстром на заводі автомобілів.

Тато.(відривається від креслення). Дуже добре синку. Я оце зараз над одним кресленням думаю. Йди до мене, допоможеш розібратися.(Син підходить). Ось перед тобою креслення нової машини. Легкового автомобіля. В ньому є помилки. Подивися, і скажи мені, які?

Син. Помилки? Тут? На цьому аркуші?

Тато. Так, тут.

Син. А де ж вони?

Тато. Ось тобі й треба знати. А то зроблять за таким кресленням робітники автомобіль, а він навіть з воріт заводу не виїде.

Син. Я ці помилки шукати не вмію. От якби букви були написані не правильно, зміг би. У нас у класі Петя Єршов замість “Петя” написав “Путя”. Я перший у класі побачив помилку. А на кресленні я помилку не знайду.

Тато. тоді я сам попрацюю, помилки знайду, а ти відпочинь.

Мама. Справді відпочинь. Посидь на дивані склавши руки.( Батьки мовчки працюють).

Син. Весь час відпочивати нудно. Краще вже я піду уроки вчити. (Сідає до столу, починає щось писати. Виходить). Знаєте, я, мабуть, завтра до школи знову піду. Може п’ятірку одержу.

Тато. От і гаразд. Це зараз твоя найголовніша робота.

Вчитель. То чому ж Олексійко вирішив знову іти до школи ? Він побачив, що працювати, як тато, не зможе, що ще багато треба навчитись. На світі є багато різних професій: вчитель, лікар, геолог, письменник, слюсар, шофер, монтажник, пекар. Знаєте, хто такий геолог? Людина, яка розвідує багатства землі: руди, мінерали, метали, вугілля. А кресляр – людина, яка виготовляє креслення. У вас також, мабуть, є мрія, ким ви хочете бути, коли станете дорослим. Але без школи, без головної професії – школяр, ви ніколи не станете тим, ким мрієте бути.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи кресляр –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там здобудь,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш будь.
Вчитель. А як потрібно навчатися у школі? Чому потрібно добре навчатися? Є такі учні, які отримали двійку й думають: ”Невелика біда”. Ні велика. А чому? Незабаром цей учень стане до верстата. Від нього залежить чи хороші машини підуть на поля, чи хороші літаки злетять у небо. Без глибоких знань, стати хорошим спеціалістом неможливо. Як правило, учні, які погано вчаться, будуть поганими лікарями, вчителями. А що заважає дітям добре вчитися? Послухайте оповідання.

Ішов урок математики. Записали на дошці умову задачі. Розв’язали в зошиті. Сергій задивився у вікно, а за задачу не брався. Побачила це вчителька і, коли всі закінчили задачу, запитала у Сергія:

- А в тебе яка відповідь?

Встав Сергій, глянув на одного сусіда, на другого. Хтось зашепотів щось, і Сергій швидко і голосно промовив:

- три кілограми капусти важать 8 кілограмів.

Як ви думаєте, діти, чому Сергій не зміг відповісти правильно?



Послухайте вірш “Крутиголовка”.

Учень.

Надто імення придумали ловко:

Назвали пташку крутиголовка.

На диво вдалася з верткою шиєю.

А в нашім класі чи теж є такі?

Не ступлять і кроку вони без підказки,

Не вивчать уроки, не знають казки.

Вухами стережуть, щоб слівце почуть.

Крутиголовками такі можуть бути.

Вчитель. А у вас є такі крутиголовки? Як будуть навчатися ці діти? Що б ви їм порадили? Про що вони забули? Послухайте вірш М. Пригари “Забудько”.

Учень.

Як мені ходить по класу?

Як мені на світі жить?

Що не скажуть, я відразу

Забуваю в тую ж мить.

Дав задачу нам учитель,

Я забув її – хоч плач.

Став шукати, став лічити –

Перебрав аж п’ять задач.

Не спочину я ніколи,

Бо роблю все навпаки;

Задають про суходоли,

Я читаю про річки.
Мама каже: ”Треба вузлик

На хустині зав’язати”.

Зав’язав я вузлик, друзі,

І забув хустину взять.

Помилок роблю, без ліку.

Як же так у світі жить?

Хто знайде від цього ліки,

Дуже прошу – поможіть!



Вчитель. Діти, а серед учнів вашого класу є такі забудьки ? Що ви їм порадите ? Підніміть руки, хто любить списувати у товариша. Що ви порадите цим дітям ? Послухайте вірш на цю тему Г. Бойка “Марина та Галинка”.

Учень.

Сьогодні Маринка уроків не знала.

Домашнє завдання в Галинки списала.

Зі школи додому вернулись дівчатка

І тут повторилось усе в них спочатку.

Удома Маринка отак міркувала:

“Сьогодні в Галинки уроки списала.

Чого ж я завдання робити спішу ?

І завтра в Галинки уроки спишу”.

А ранком у школі зустрілися двоє.

Спочатку дівчата зраділи обоє.

Та стала Маринка Галинку питати:

“Чи можна ще раз у тебе списати ? ”

Галинка у сльози: “От бачиш, яка ти.

Я думала в тебе сьогодні списати ! “

До столу вчителька їх запросила,

І порівну двійку на двох розділила.



Вчитель. Чому Маринка і Галинка одержали двійки ? Чому погано робить той учень, що списує ? А тепер послухайте вірш про хлопчика, який вчиться на п’ятірки.

Учень читає вірш.

Вчитель. Що допомагає хлопчику добре вчиться ? Діти, а зайві речі можна в школу брати ? А чому ? Послухайте вірш “Микола – першокласник” і подумайте, чи в нас немає таких Микол, які беруть у школу зайві речі.

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Два ведмедика, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю.

Ще стільця, стола і парту,

Ще й географічну карту,

Трактора, машину, мило,

Вже й на дворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку –

Чи усе поклав до сумки?

М. Киряк

Вчитель. А зараз ми перевіримо, чи ви не носите зайвих речей до школи і чи є все потрібне для навчання.

Гра “Про що розповів портфель”.

Вчитель. Я зараз прочитаю оповідання В. Сухомлинського. Уважно його послухайте.

Сестричка Марійка піде наступного року до школи.

У Петра велика біда: лінощі. Щоб добре навчитися читати, треба взяти книжку, розгорнути її і читати вголос. Читати півгодини, щодня. А Петрові не хочеться брати книжку до рук. Не хочеться читати. Гуляти ж веселіше. Прийде Петро зі школи, покладе книжки, пообідає і - на двір. Восени - у м’яча, взимку – на ковзанах. А книжки лежать.

Минуло півроку.

Всі діти добре вже читають, а Петро ледве слово до купи складає.

Приходить якось вчителька до Петрової мами і каже:

“Як Петро не читатиме щодня, залишиться на другий рік у першому класі”.

Сидить Петро біля столу. Соромно йому.

А Марійка тут своє: “От добре, залишайте Петра на другий рік, я з ним разом до школи ходитиму”.

Почервонів Петро, аж сльози в очах затремтіли.

Марійка далі веде: ”Я вже добре вмію читати”. Взяла Марійка зі столу книжку – читає, аж дзвенить.

“Ти читаєш, як найкращі учні”, - хвалить вчителька.

Пішла вчителька додому. А Петро сидить біля столу й думає: ” Не хочу бути слабшим за Марійку! Заставлю себе...”

Розгорнув книжку... Надворі сніг блищить, сонце сяє, ковзани на лід просяться, горобці цвірінькають... Так хочеться гуляти. Але як подумає Петро, що в одному класі з Марійкою доведеться вчитися, страшно йому стає... І читає, читає

Тепер приходить Петро зі школи, пообідає і, гляди, за шапку. А Марійка питає: “ То як, будимо в одному класі?”. Петро зараз же кидає шапку й сідає за книжку.

Вчитель. Чому Петро погано читав? Хто допоміг йому перебороти лінощі. Відгадайте загадку.

Перами сіють, очима збирають, розумом добре зерно пожинають.(Письмо, букви, книжка).

Бринькала кобза на все село лунко, збіглися діти не однієї матері.( Дзвоник і школа).

А які ви знаєте загадки про школу, книжку, шкільне приладдя? (Стоїть вулик придорожній, уночі завжди порожній).

А зараз ми проведемо змагання, хто більше розкаже прислів’їв про навчання.



Учений іде, а неук слідом спотикається.

За письменного трьох неписьменних дають, та й то не беруть.

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Дерево сильне корінням, а людина – знаннями.

Не кажи “не вмію”, а кажи “навчусь”.

Добре того вчити, хто хоче все знати.

Чого Івась не навчився, того й Іван не буде знати.

Якщо за день нічого не вивчив, то весь день змарнував.

Здобудеш освіту – побачиш більше світу.

Голова без розуму, що млин без води.

Щоб інших навчити – треба самому уміти.

У дитинстві вивчене, що на камені висічене.

Книжку читай – розуму набирай.

Людина із знанням скрізь у пошані.

Нічого не знаєш, нічого не скажеш.

Хочеш знати – не соромся питати.

Хто каже, що знає все, той не знає нічого.

Для всякого діла знання потрібні, а щоб знати, треба навчитись.

Дурневі знання ні до чого.

Забування – лихо для пізнання.

Вчитель. Пригадаємо жарти про школу.

Дотепна математика


  • Сергію! Ти зізнався вдома, що одержав двійку з математики?

  • Так.

  • Ну й що?

  • А нічого: тоді якраз у нас нікого не було.

***

  • Татусю, допоможи мені задачу розв’язати.

  • А ти над нею вже думав?

  • Так.

  • І що придумав?

  • Що краще спитати в тебе.

Весела мова


  • Дай мені твоєю ручкою пописати!

  • А хіба твоя зіпсувалась?

  • Та ні, вона робить багато помилок.

***

Біля школи стоїть хлопчик і плаче.



Перехожий запитує:

  • Ти чого плачеш?

  • Через той ревматизм...

  • Бідолаха! Такий малий і вже хворий..

  • Не я хворий, а в диктанті написав його без букви “в”

Вчитель. То що ви запам’ятали з виховної години?

Учні. Потрібно добре вчитися. Навчання – наш головний обов’язок.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка