Крок у європейський простір (за матеріалами самміту Міської асоціації дитячих об’єднань)



Сторінка1/8
Дата конвертації16.03.2016
Розмір1.44 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8
Управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради

Крок у європейський простір

(за матеріалами самміту

Міської асоціації дитячих об’єднань)


Кривий Ріг

2009


До збірки увійшли матеріали з досвіду Євроклубів та європейської інтеграції навчальних закладів України, а також практичні наробки педагогів навчальних закладів міста.
Дана збірка розрахована на широку аудиторію: керівників Євроклубів, класних керівників, педагогів-організаторів навчальних закладів, методистів по роботі з дитячими організаціями та об’єднаннями позашкільних навчальних закладів міста.
Зміст





Вступ


5

1

Євроклуб: як створити, діяти, співпрацювати









Що таке Євроклуб?

Н.Маркусь, Н.Голосова, П.Вербицька, члени Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова доба»

6-8






Як організувати діяльність шкільного Європейського клубу

Н.Маркусь, Н.Голосова, П.Вербицька, члени Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова доба»


8-12

2

Майстерня креативності та інновацій. Практичні поради з проведення









Методичні розробки Всеукраїнської громадської організації «Українська асоціація європейських студій» (в рамках проекту «Підтримка мережі Євроклубів України»)

О. Кириченко, координатор Донецької обласної молодіжної організації «Єврорклуб»

13-19






Лінгвістична гра «Привіт, Європо!» (в рамках проекту «Підтримка мережі Євроклубів України»)

С.Штукарін, голова Всеукраїнської громадської організації «Українська асоціація європейських студій»

19-20






Європейський вибір

В. Хмель, педагог ЗШ №21 м.Хмельницький

20-27






День толерантності

Т.Михайленк, педагог ССШ №73 м.Харків

27-28






Статути Європейських клубів (м.Донецьк, м.Золочів)


29-32

3

Інформаційно-довідковий матеріал для підготовки та проведення конференцій та семінарів з учнями-старшокласниками з питань діяльності Європейського Союзу









Про Європейський Союз

33-38






Державна цільова програма інформування громадськості з питання європейської інтеграції України на 2008-2011 роки

38-40






Концепція змісту освіти для європейського виміру України

40-46






Корисні посилання (інтернет-адреси)

46-47






Адреси молодіжних Євроклубів України

47-48






Адреси Міжнародних шкільних Євроклубів


48-49

4

З досвіду роботи обласного Європейського клубу «З любов’ю до Батьківщини –
до європейської спільноти»



50-53

5

З досвіду роботи навчальних закладів міста









Міський клуб молодіжної дипломатії – сучасний шлях до європейського майбутнього

О.Бречкевич, заступник директора з виховної роботи КЗСШ №20 Центрально-Міського району

54-57






«Євроклуб – шлях до Європи зі школи»

Учасники Євроклубу «Європейські горизонти» КЗШ № 68 Саксаганського району

58-61






«Пізнаємо європейський світ»

О.Титова, лідер шкільного дитячого об’єднання «Гімназичне братство» КГ №95 Дзержинського району


62-63






Ярмарок інноваційних проектів

І.Громов, Є.Зав’ялов, Р.Мельничук, С.Семенова, Є.Цоуфал, учасники Євроклубу КЗШ №111 Жовтневого району

64-66






Участь у Міжнародній програмі «Школи – партнери майбутнього»

І.Халін, М.Ярмакова, В.Хечіль, учасники Євроклубу «Глобус» КГТЛ №129 Довгинцівського району


67

6

Від теорії – до практики









Ділова гра «Один світ – один народ» (з досвіду роботи Київської обласної ради старшокласників)

68-69






Ділова гра «Міжнародний суд» (з досвіду роботи Київської обласної ради старшокласників)

69-70






Сценарий конкурса «Евровидение»

К.Арефіна, педагог-організатор КСШ №71 Жовтневого району

70-73






Сценарий празника «Фестиваль стран Европы»

Ж.Бабенко, керівник шкільного Євроклубу КЗШ №111 Жовтневого району


73-75




Література

76


Вступ
Проголосивши європейський вибір, наша держава у партнерстві із різноманітними європейськими структурами в усіх напрямках своєї діяльності бере участь у світових інтеграційних процесах. Україна с сусідом великого континентального об’єднання держав піл назвою Європейський Союз, до складу якого увійшла переважна більшість держав Європи. Загальною стратегічною метою становлення України як європейської держави є отримання повноправного членства в Європейському Союзі.

Не можна також не погодитися із тим фактом, що молодь стала сьогодні тією верствою населення, яка відчуває на собі найбільшу відповідальність за наше спільне майбутнє. Водночас саме молода генерація України не бачить альтернативи європейській перспективі розвитку нашої держави. Але в житті все починається з малого і відчуття себе європейцем теж. І тому не лише загальна інформація про наших сусідів, але й безпосередня співпраця, розуміння європейських цінностей є важливою запорукою нашого добросусідства.

Різноманітні словосполучення із словом ЄВРО досить часто зустрічаються у нашій дійсності. Наприклад, ЄВРОІНТЕГРАЦІЯ, ЄВРОВАЛЮТА, ЄВРОБАЧЕННЯ, чи такі як ЄВРОРЕМОНТ, ЄВРОАВТО тощо. Всі ці поняття асоціюються у вас із чимось новим, цікавим, захоплюючим. А тим більше тоді, коли є можливість разом із своїми однодумцями із класу, населеного пункту, України чи інших держав реалізовувати практичні та корисні для нашого спільного майбутнього ідеї.

У цьому збірнику ви детальніше ознайомитеся із суттю, досвідом загальноосвітніх закладів України та м.Кривого Рогу, перспективами розвитку цікавої форми молодіжного руху під назвою ЄВРОКЛУБ. Європейські клуби організовують в школах, університетах, молодіжних та громадських організаціях.

Учасниками Євроклубів є активна молодь, зацікавлена європейською тематикою та готова на добровільних засадах активно співпрацювати для реалізації поставленої мети.

Можливо, хтось із вас є вже активним організатором чи учасником євроклубівської діяльності, а хтось лише планує здійснити свої перші кроки у цьому напрямку Запрошуємо до співпраці старшокласників чи студентів, як учасників діючих Євроклубів, так і тих, хто лише планує його створити чи приєднатися до такої діяльності.

Зібраний у процесі цієї роботи досвід, сподіваємось, стане в пригоді як педагогам-організаторам, такі усім тим, хто цікавиться інтеграційними процесами у спільному європейському просторі.

1.Євроклуб:

як створити, діяти, співпрацювати

Що таке Євроклуб?
Н.Маркусь, Н.Голосова,

П.Вербицька, члени

Всеукраїнської асоціації

викладачів історії та суспільних

дисциплін «Нова доба»
Євроклуб об’єднання групи однодумців, які зацікавлені європейською тематикою, поглиблюють свої знання про Європу та європейську інтеграцію і поширюють інформацію, що стосується цієї теми, у навчальному закладі та місцевій громаді.

Робота Євроклубу охоплює різноманітні сфери суспільної діяльності і спрямована на набуття гуманістичних європейських цінностей та формування почуття європейської єдності.

Перші молодіжні Європейські клуби були створені ще на початку 90-х років у Португалії. Ідея їх створення належить Маргариті Белард, координатору програми «Європейський вимір в освіті». Перші українські Євроклуби були створені у 1995 році та з часом поширили свою діяльність у різних регіонах України як серед учнів, так д серед студентів. У державах-членах Європейського Союзу та країнах-кандидатах Євроклуби відіграють роль одного із основних джерел інформації про інтеграційні процеси у Європі та є пропагандистами спільних європейських цінностей серед молоді різного віку.



Діяльність Євроклубу можлива в таких варіантах:

  • Діяльність Євроклубу у формі позакласної форми навчання на базі навчального закладу, наприклад, гурток, секція тощо.

  • Створення та діяльність Євроклубу у формі молодіжної неурядової організації.

  • Євроклуб може бути також інтеграційним середовищем для співпраці декількох навчальних закладів, що розташовані в одному населеному пункті, районі чи мікрорайоні.


Мета діяльності:

  • Сприяння процесам євроінтеграції, підтримка курсу України на інтеграцію в європейські структури, формування розуміння необхідності приєднання України до європейської співдружності.

  • Розширення знань про Європу, країни Європейського Союзу.

  • Інформування про ЄС, євроінтеграційні процеси та співпрацю України та ЄС.

  • Сприяння вихованню європейської свідомості, пропаганда спільних європейських цінностей.

  • Поширення інформації про Україну, її місце на Європейському континенті та роль в процесі євроінтеграції.

  • Знайомство з механізмом функціонування демократії і громадянського суспільства.

  • Налагодження співпраці української молоді З ровесниками з інших країн Європи.

  • Створення сприятливих умов для самореалізації учнівської молоді.

  • Пропаганда ідей демократії, громадянського суспільства та європейської інтеграції.

  • Вироблення нового стилю відносин, поведінки, мислення; підготовка молоді до життя в об’єднаній Європі.


Завдання Євроклубу

  • Різнобічне вивчення історії, культури, звичаїв та традицій як країн Європейського Союзу, так і України як невід’ємної частини європейської цивілізації.

  • Встановлення зв’язків з молоддю країн Європи через програми молодіжних обмінів та листування, виконання спільних проектів.

  • Одержання та поширення інформації про історію, розвиток, сучасний стан та подальші перспективи інтеграційних процесів у Європі.

  • Удосконалення навичок самостійного здобування та критичного аналізу інформації.

  • Збір документації та інформації щодо діяльності організаційних структур ЄС.

  • Організація різноманітних заходів з метою поширення інформації про ЄС, європейські організації, європейську спільноту.

  • Залучення вітчизняних партнерів з метою поширення інформації про географічні, історичні,культурні, економічні особливості Європи, Європейські організації, цілі європейської інтеграції.

  • Розвиток духу партнерського співробітництва та взаємодопомоги.

  • Мотивація до вивчення іноземних мов.


Участь у шкільному Європейському клубі. Що це дає:

молодій людині

  • цікаві знання,

  • нові знайомства;

  • багато друзів;

  • захопливі подорожі;

  • розвиток і самореалізацію;

  • знайомство з країнами ЄС;

  • втілення мрій і бажань;

  • пізнання і відкриття нових ідей;

  • набуття життєво необхідних компетенцій для життя у європейському співтоваристві;

  • перспективи на майбутнє.

батькам

  • активне залучення їх до шкільної діяльності;

  • можливість для дитини активно та цікаво проводити вільний час;

  • залучення до творчої діяльності;

  • розширення кругозору;

  • поінформованість про життя в Євросоюзі у цікавій формі;

  • соціальну адаптацію підлітка;

  • можливість проявити свої знання та вміння;

  • стимул до подальшого самовдосконалення.

вчителю

  • якісне підвищення ефективності роботи у позашкільній діяльності;

  • нові знайомства;

  • співпраці з колегами з-за кордону;

  • нові знання;

  • здобуття авторитету серед своїх колег;

  • налагодження співпраці між учнями і вчителями;

  • реалізацію власних задумів.

навчальному закладу

  • підняття престижу школи;

  • співробітництво з іншими школами за кордоном;

  • фаховий ріст професійних кадрів;

  • нові форми роботи з учнями;

  • залучення громади та ЗМІ до життя навчального закладу;

  • мотивацію батьків;

  • активність шкільного самоврядування.

громаді

  • інформацію про ЄС;

  • залучення коштів, інвестиції;

  • вирішення місцевих проблем шляхом участі дітей у соціальних проектах;

  • формування свідомих членів громади, що вміють вирішувати проблеми, критично мислити;

  • покращення іміджу громади.

країні

  • свідомих та добре поінформованих громадян, котрі вміють компетентно вирішувати різноманітні проблеми та відповідально будувати своє майбутнє.


Як організувати діяльність шкільного Європеського клубу
Н.Маркусь, Н.Голосова,

П.Вербицька, члени

Всеукраїнської асоціації

викладачів історії та суспільних

дисциплін «Нова доба»
Європейські клуби організовують в школах, університетах, молодіжних та громадських організаціях.

Для створення Євроклубу потрібні передусім активні учасники, які зацікавлені європейською тематикою та готові на добровільних засадах активно співпрацювати для реалізації поставленої мети.

Ініціатива створення клубу може виходити як від учнів, так і педагогів. Водночас залучення молоді до активної діяльності такого характеру неможливе без тісної та партнерської співпраці із дорослими. Реалізація такої форми діяльності школярів потребує кваліфікованої та постійної допомоги вчителя. Проте участь педагога у проекті буде найбільш корисною у тому випадку, коли вчитель візьме на себе функції консультанта-порадника, а головну ініціативу у процесі його реалізації будуть проявляти учні. До такої діяльності важливо залучати інших дорослих  батьків, вчителів школи, представників громадськості, засобів масової інформації тощо).

Дорослим необхідно сконцентрувати увагу саме на тих моментах де школярі найбільше потребують допомоги дорослих, а саме:



  • планування та прогнозування результатів діяльності;

  • підбір текстової та візуальної інформації, її впорядкування;

  • вибір найбільш оптимальних шляхів розв’язання тієї чи іншої проблеми;

  • набуття навичок ділової комунікації;

  • навчання презентації результатів діяльності;

  • порівняння отриманих результатів із запланованими;

  • об’єктивна оцінка виконаної роботи.

Дорослі можуть поділитися власним життєвим досвідом, допомогти школярам відшукати різнорідні джерела інформації, налагодити зв’язок із ровесниками із інших європейських країн, посприяти у контакті із жителями громади, спеціалістами, представниками влади чи самоврядування. Проте вони не повинні виконувати головну роботу: писати за школярів листи, телефонувати від їхнього імені, готувати матеріали чи ілюстрації тощо.


Крок 1. Створення ініціативної групи

Цей початковий етап роботи має на меті визначення чіткої організаційної структури та алгоритму подальшої роботи, а також набуття певних знань та вмінь, котрі необхідні школярам для компетентної суспільно активної діяльності у місцевій громаді.

Спочатку необхідно:


  • допомогти учням чітко зрозуміти характер майбутньої роботи у Євроклубі та її мету;

  • ознайомити школярів із змістом такої діяльності та основними етапами її проведення;

  • мотивувати учнів до подальшої діяльності.

Бажано підготувати інформаційні матеріали, з яких школярі мають дізнатися не лише загальну інформацію про ЄС, але й найбільш цікаві форми навчання, роботи, соціальної активності та відпочинку молоді у країнах Європейського союзу.

Якісна та продуктивна реалізація проекту суттєво залежить від попередньої підготовки самих школярів, тобто наявності у них відповідних знань та вмінь.

Допоможіть учням підготувати засідання дискусійного клубу, зокрема визначити питання, проблемні ситуації та можливі шляхи їх розв’язання. Така підготовча робота сприятиме зацікавленості підлітків діяльністю клубу, підвищить їхню активність в дискусії щодо порушених тем, спрямує думку на пошук власних альтернативних рішень.

З метою підготовки школярів чи студентів до майбутньої діяльності доцільно запропонувати їм також певні завдання. Для їх виконання учасники проекту поділяються на окремі групи. Кожна із груп повинна підготувати наступну інформацію:



  • про структуру ЄС та політичний устрій цього об’єднання;

  • про різні аспекти життя молоді за кордоном;

  • про європейські засоби масової інформації,

  • громадські організації, музичні групи, футбольні команди тощо;

  • про основні правила ділової комунікації (листування, телефонні розмови, проведення ділових зустрічей тощо);

  • про технологію проведення опитування, анкетування та аналізу їх результатів;

  • про співпрацю місцевої громади, регіону із партнерами в ЄС, інтеграцію України до Європейського співтовариства.

Під час пошуку потрібної інформації учні можуть скористатися довідковою літературою, допомогою дорослих тощо. Обмін такими матеріалами під час наступної зустрічі дозволить молодим людям не лише отримати необхідні знання, але й згуртувати колектив для подальшої роботи в Євроклубі.

Знайомити учнів з інформацією про ЄС краще у таких формах, які будуть зрозумілими та цікавими для них. Наприклад: моделювання структури чи ситуації, запитання-відповіді, складання понятійного апарату та інші інтерактивні методики.



Крок 2. Організаційний

На черговій зустрічі членів Євроклубу можна провести «мозковий штурм» щодо цілей та форм роботи клубу, окреслити засади його функціонування, спосіб діяльності та програму заходів.

Перед початком діяльності такого шкільного клубу важливо заручитися підтримкою шкільної адміністрації, органів місцевого самоврядування. Це стане доброю запорукою успішної та ефективної роботи Євроклубу у майбутньому.

Проект діяльності Євроклубу може бути обговорений також на учнівській чи педагогічній раді, засіданні батьківського комітету. Інформацію про таку ініціативу варто надіслати в різні освітні громадські організації чи фонди, які ініціюють євроінтеграційні процеси в Україні.

Якщо є бажання сформувати сильний і чисельний склад учасників Євроклубу, необхідно зробити його відкритим та цікавим для усіх бажаючих. З цією метою треба у відповідний спосіб рекламувати діяльність Євроклубу. Наприклад, розвісити плакати з інформацією, написати статтю в шкільну газету, підготувати радіо- чи телепередачу для шкільних, а можливо, і місцевих ЗМІ.

  1   2   3   4   5   6   7   8


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка