Круглий стіл з питань жіночого підприємництва Проект «Місцевий економічний розвиток міст України»



Скачати 41.86 Kb.
Дата конвертації17.03.2016
Розмір41.86 Kb.
Круглий стіл з питань жіночого підприємництва
Проект «Місцевий економічний розвиток міст України» приділяє велику увагу конструктивному співробітництву з проектами міжнародної технічної допомоги, міжнародними та національними організаціями, які спрямовують свою діяльність на забезпечення ґендерної рівності,оскільки, лише скоординувавши і об’єднавшизусилля, можнапокращити можливості для рівноправної участі жінок і чоловіків у місцевому економічному розвитку.

30 вересня 2013 року спеціаліст з питань ґендерної рівності Проекту МЕРМ Людмила Чернявська взяла участь у Круглому столі «Що потрібно зробити, щоб жінки стали наступною рушійною силою української економіки», який був організований Посольством США в Україні та Українським жіночим фондом.



Даний захід став продовженням обговорення, розпочатого під час першого Круглого столу, який відбувся у квітні 2013 року, і його основним завданнями було визначення стратегій посилення позицій жінок-підприємниць в українській економіці та розробка рекомендацій щодо підвищення ефективності програм розвитку жіночого підприємництва.

Жінки-підприємниці з різних куточків України , представниціДержавної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Українського фонду підтримки підприємництва, Програми розвитку ООН в Україні, проектів міжнародної технічної допомоги урядів США ( Програма розвитку фінансовогосектору-FINREP-II) та Канади(МЕРМ)у малих групах визначали конкретні кроки, які, на їхню думку, слід зробити державним інституціям, великому та малому і середньому бізнесу, організаціям громадянського суспільства, ЗМІ – для забезпечення рівноправних можливостей участі жінок і чоловіків у підприємництві, посилення позицій та потенціалу жінок-підприємниць.

За результатами групової роботи буливизначені завдання для кожної інституції і запропоновані заходи для їх досягнення.

На тверде переконання учасниць заходу, всім зацікавленим сторонам слід зосередити увагу на ґендерній просвіті, оскільки ґендерні стереотипи залишаються основною причиною недостатнього представництва жінок у підприємництві; нерівного доступу до управління, ресурсів та послугмісцевого економічного розвитку.

За результатами групових обговорень, зусилля державних інституцій мають бути спрямовані на подолання корупції, запровадження збору гендерно-маркованої статистики, проведення гендерної експертизи всіх державних програм, особливо щодо підприємництва, посилення ґендерної просвіти держслужбовців та бізнес-середовища, підтримку вступу України до ЄС,посилення співпраці з міжнародними та національними організаціями для розробки спільних проектівз підтримки підприємництва.

Для реалізації даних завдань було запропоновано створити об’єднану мережу громадських ініціатив для лобіювання інтересів жінок –підприємниць; розробити нові норми та формати статистичної звітності; створити при Держкомпідприємництвіокремий орган з підтримки жінок у бізнесі.

Середньому та великому бізнесу було запропоновано:


  • Підвищувати корпоративну культуру; впроваджувати гендерно-чутливі підходи в політиці, організаційній структурі компаній

  • Створювати фонди підтримки жіночого бізнесу

  • Розвивати наставництво, передачу досвіду

  • Створювати тематичні мережі для спілкування

  • Формувати позитивний імідж жінок-підприємиць через поширення успішних історій, кращих тпрактик

  • Створити базу даних жінок-підприємиць

  • Створити і поширювати серед жінок-підприємниць базу даних фондів підтримки бізнесу; ресурсних центрів тощо

  • Створювати центри підтримки бізнесу з гендерно-чутливим підходом до організації роботи - з метою інформування, освіти, лобіювання, захисту інтересівжінок-підприємниць



Організації громадянського суспільства, на думку учасниць Круглого столу, мають взяти на себе флагманські обов’язки: продовжувати здійснювати моніторинг ситуації, привертати увагу до наболілих проблем, впроваджувати інструменти підтримки, організовувати навчання, об’єднувати, створювати умови для обміну досвідом.

Для цього неурядовим організаціям слід підвищувати свою професійність, розробляти нові технології інформування, орієнтуватися на діалог і співпрацю з державою і бізнесом, створювати коаліції та асоціації.



Засобам масової інформації було запропоновано популяризувати підприємництво, само зайнятість; формувати позитивний імідж жінки – підприємниці; розвінчувати /прояснювати ґендерні стереотипи, мінімізувати можливості сексистської реклами; надавати об’єктивну інформацію про жіноче підприємництво, статистичні дані про участь жінок у бізнесі.

Серед практичних кроків були виокремлені наступні:



  • Організувати жіночий портал: Жінки–власниці і керівниці бізнесу - успішні історії

  • Передбачити у кожній НУО людину, відповідальну за роботу із ЗМІ, подачу матеріалів, зворотній зв'язок

  • Цілеспрямовано готувати матеріали для соціальних мереж та ініціювати обговорення

  • Популяризувати ЗМІ і сайти, які створюють позитивний імідж жінок - підприємниць

  • Започаткувати конкурс для ЗМІ щодо ґендерної чутливості

  • Шукати і налагоджувати співпрацю з журналістами, які стануть провідниками ідеї ґендерної рівності, будуть формувати позитивний імідж жінок у бізнесі.

Очевидно, що запропоновані учасницями Круглого столу стратегії і практичні заходи з посилення позицій жінок-підприємниць допоможуть зацікавленим сторонам підвищити ефективність програм розвитку підприємництва, що позитивно вплине на розвиток економіки, підвищить імідж України у світовому товаристві цивілізованих держав.


Підготувала Л.Чернявська,

спеціаліст з питань ҐР Проекту МЕРМ


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка