Квіти землі окраса



Скачати 79.71 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір79.71 Kb.
НЕМІШАЇВСЬКА ЗОШ № 2 І - ІІІ СТУПЕНІВ

ВІДКРИТИЙ УРОК З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ НА ТЕМУ

«КВІТИ - ЗЕМЛІ ОКРАСА»

(за підручником О.Я.Савченко)


Підготувала вчитель-методист початкових

класів Немішаївської загальноосвітньої

школи № 2 І - ІІІ ступенів

ШАТИЛО ІРИНА АНДРІЇВНА

НЕМІШАЄВЕ - 2014

ТЕМА. ЯКІ ДИВОВИЖНІ ЦІ КВІТИ,

У КОЖНІЙ - ЧАРІВНІСТЬ СВОЯ.

«КВІТИ - ЗЕМЛІ ОКРАСА»

(за Юрієм Смоличем)


МЕТА. Формувати навички оцінної діяльності, вміння аналізувати

прочитаний текст, розвивати пізнавальні інтереси, образне

мислення, пам'ять, естетичне ставлення до навколишнього

світу;


виховувати бережне ставлення до природи, бажання її

пізнавати та берегти.


ОБЛАДНАННЯ. Підручник, зошит робочий, картки індивідуальні,

малюнки весняних квітів, портрет Катерини Білокур,

репродукції картин, таблиця, ляльки для виставки,

Інтернет.


ТИП УРОКУ. Комбінований
ЗМІСТ УРОКУ

І. Організаційний момент

Дзвінок нам нагадав, що для роботи час настав.

ІІ. Мовна розминка

1. Робота у робочому зошиті.

- Проведемо розчитування на с. 70 робочого зошита. Вчимося бути уважним. Візьміть олівець.


Завдання 1 (усі). - мовчки, читають слова вголос.

Завдання 2 (усі). - читають швидко, вголос.


2. Відновлення вірша (робота в парах).

Олени Пчілки.

1 ряд

Весна - чарівни… (ця)



Неначе - ціри… (ця)

Наказ свій посла…(ла).

Щоб краса встава…(ла).
2 ряд

І проліс…(ки), й трав…(ка).

Зелена мурав…(ка)

І кульба…(ба) ряс…(на)

Й фіалоч…(ка) яс…(на) -

3 ряд


Всі кві…(ти) весн…(яні),

Весе…(лі), коха…(ні),

З під лист…(я) виход…(ять),

Голів…(ки) підвод…(ять)

Од сну зимо…(вого)

До сонця ясно…(го).

1. Читають рядами, усі разом.

- Як би ви назвали цей вірш?

Весняні квіти.

- Які квіти згадує поетеса? (проліски, кульбабу, фіалочки)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Відгадування загадки.

Яскраві пелюстки.

І запах чудовий.

І хочеться усім

Побачити їх знову.

(Це … - квіти)

- Для чого людям потрібні квіти?

Квіти - це мир, щастя, радість, ніжність, світло.

2. Бесіда.

- Озирніться довкола. Ще тільки зійшов сніг, земля чорна і сумна, але вже пробуджується нове життя. То з’являються провісники зеленоокої весни. Перші весняні квіти називають «первоцвітом», або «очима землі».

- Назвіть «первоцвіти»!

Вчитель показує картинки.

(проліски, підсніжник, мати-й-мачуха, горицвіт, ряст, фіалка, кульбаба, вітряниця)


3. Гра «Склади слова»

- Складіть склади і ви отримаєте назви квітів.


4. - Щоб дізнатися, який твір ми будемо читати, потрібно знайти букви, які сховалися.
Гра «Гострий зір»

- Так. Сьогодні ми працюємо над текстом «Квіти - землі окраса», який написав український письменник Юрій Смолич.

(Підручники закриті)

ІV. Опрацювання оповідання на ст. 135.

1. Читання вчителем. Учні слухають.

- Що нового ви дізналися з тексту?

(пролісок, ряст, козелець, фіалки, сон-трава)

2. Робота за підручником на ст. 135.

3. Словникова робота.

5. сон ніжний випростовує (вирівнює, рівняє)

2. ряст жовтий пахнуть

4. фіалки сонячний пнеться (піднімається, росте)

1. пролісок волохатий заквітовує (вкриває цвітом)

3. козелець радісні з’являється

- Читання «ланцюжком»

- Прочитати найменше слово? Найбільше?

- Прочитайте іменники, прикметники, дієслова.

4. Читати мовчки.

- Читаючи, зверніть увагу, у якій послідовності з’являються квіти.

5. Аналіз змісту твору. Вибіркове читання.

- Яка квітка починає життя усіх квітів? (Життя квітів починається з пролісків)

- Як автор описав пролісок? (Квітка ніжна, але смілива й нетерпляча)

- Як ви думаєте, чому квітку назвали «сміливою»? (Ще не зійде сніг, а вже пнеться цупкий паросток)

- Чому цвіт проліска - «холодний»? (І квітів виглядає враз так густо, що земля стає зимня від рясного холоду)

- Що квітне після проліска? (Ряст)

- Прочитайте опис рясту. (Квіти рясту фіалкові - теплі й сонячні). Вони ще й пахнуть.

- Що з’являється після рясту? (Козелець)

Прочитайте опис квітки козельця. (Жовтий козелець Квітка гаряча, як сонце. Вона м’яка і ніжна)

- Як у тексті автор пише про аромат фіалки? (Вони пахнуть ніжно і радісно)

- А козельця. (Дух від неї йде не сильний, але це вже аромат)

- Яку квітку назвали тихою? (Випростовує свої м’які волохаті пелюстки тихий сон)

- Які кольори згадуються у творі? (фіалкові, жовтий ряст, козелець)

- Доведіть, що автор закоханий у квіти! (Підбирає красиві слова, щоб їх описати. Помічає як розвиваються, коли і як квітують)
5. Фізкультхвилинка

Прокидаються квіти,

розпускають пелюстки.

(Руки вгору, через сторони опустити вниз).

Вітерець дихнув тихенько,

пелюстки гойднув легенько.

(Руки на поясі, нахили тулуба вправо - вліво)

Сутеніє. І квітки

закривають пелюстки.

(Руки вниз, присісти)

Тихо засинають,

головками гойдають.

(Нахили голови вперед-назад у повільному темпі)

6. Гра «Незнайко»



- Чи є в тексті такі слова речення? це у книзі

Знайдіть помилки і прочитайте вірно!



- Життя квітів починається з підсніжників ( ).






- Це вже пізня ( ) весна.



- Випростовує свої тверді ( ) волохаті пелюстки тихий сон.


СЦЕНКА У ЛІСІ

(Грає мелодія)

З’являється зайчик (стрибає)

ЗАЙЧИК.


- Матуся розповіла, що у весняному лісі з’явилися перші квіти. А мені так хочеться у день народження їй подарувати букетик первоцвітів.

- Що ж мені робити? Хто ж допоможе?

- Я ніколи не бачив ці рослини!

- Побіжу! Буду шукати! (Стрибає, вдивляючись)

(Грає мелодія)

(Виходять діти-квіти)

Обступають зайчика.
КВІТИ (разом).

- Зайчику, ти щось шукаєш?


ЗАЙЧИК.

- Так. Хочу зібрати букетик весняних квітів для матусі. Але первоцвітів. Ніколи не бачив.

- А хто ви такі?
УСІ КВІТИ.

- Ми - первоцвіти.

(Далі пролісок, ряст, козелець, фіалка розповідають вірші і загадки)

ПРОЛІСОК


Я найперше зацвітаю

Синім цвітом серед гаю

Відгадай, що за квітка,

Бо мене не буде влітку


ПРОЛІСОК

Я - перша квіточка весни.

Я - пролісковий цвіт.

Я пережив зимові сни

і знов родивсь на світ.

У мене очі голубі,

Такі, як неба синь.

Росту між кленів і дубів.

Люблю і сонце, й тінь.

Зелені рученьки мої

листочками зовуть.

Я полюбив ліси й гаї,

живу іздавна тут.

І вірю: люблять всі мене,

як весну золоту:

бо знають, що зима мине,

коли я розцвіту.

Марія Познанська


КОЗЕЛЕЦЬ

А-я, як сонце гаряче, жовтий козелець.


РЯСТ

1. Я на інших геть не схожий,

Кучерявий та пригожий.

Постелю під голе віття

Фіолетове суцвіття.

2. Ряст квітує буйно й рясно,

Він одцвісти повинен вчасно,

Щоб поступитись квітам іншим

І яскравішим, і пишним.

ФІАЛКА


Квітка я ніжна, низенька, дрібна.

Коли розцвітаю, приходить весна.

Мій цвіт фіолетовий, п’ять пелюсток.

І довго я квітну між інших квіток.


ЧАРІВНА КВІТКА

Летів маленький жайвір.

І пісеньку співав.

А звук один із пісні

На полечко упав

В блакитні чисті роси,

У трави край села,

І квіточка синенька

Із нього проросла.

Всміхнулася тендітна,

Розквітла, як весна,

І всіх нас звеселила

Фіалка чарівна

Г.Гринько


ЗАЙЧИК.

- От добре! Яка радість!

Нарву квіти і мерщій до матусі.

(УСІ)


- Стій! Не роби цього!

(Зайчик здивовано)

- А чому?

ФІАЛКА.


- Найкраще для матусі намалювати квіти, а ці, що ростуть, не зривай!

КОЗЕЛЕЦЬ.

- Хай приносять радість не тільки тобі, а всім, хто хоче милуватися природою лісу.
ЗАЙЧИК.

- Спасибі, квіточки, за гарну пораду.

Прикращайте наш ліс!

- Бувайте здорові!


V. Робота з картинами Катерини Білокур

П. с. 136.

1. Слайд. Портрет К.Білокур.

ВЧИТЕЛЬ.


- Краса квітів надихає на творчість не тільки письменників, а й художників. Особливим царством краси можна назвати квіти на полотнах української художниці

Катерини Білокур.

Її картини зачаровують глядачів щедрістю веселкових барв.

- Найбільше захоплювали художницю квіти. Дивовижною силою своєї фантазії народна майстриня зуміла передати на полотні незвичайну красу, розмаїття квітів рідної землі.


2. Опис картин.

- Заворожують нас картини «Польові квіти» і «Квіти над тином».

- Які квіти зображено?

- Які кольори підібрано?

- Які пелюстки за формою?

- А листочки які?

- Що ви відчули, коли подивилися на картини?

- А з яким почуттям, на вашу думку, художниця їх писала? (радості, любові, доброти).


VІ. Підсумок уроку.

1). ВЧИТЕЛЬ. Бесіда.

- Підсумовуючи, я хочу сказати, що ми всі не хочемо жити без квітів. Бо квіти - землі окраса.
2). Гра «Прикрась Землю квітами».

- На квітках, що у вас на партах, напишіть одним словом, що ви відчуваєте, коли бачите квіти і прикрипіть до малюнку Землі.

(Діти виходять, прикріплюють)

- Усі стоять



- А ще пам’ятайте, щоб квітувала наша матінка-Земля, потрібно не зривати квіти, а їх насаджу ати.
3). ВЧИТЕЛЬ.

- Дякую за роботу. Молодці!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка