Квм між командами 10-а І 11-а класів



Скачати 262.05 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір262.05 Kb.



КВМ

між командами

10-А і 11-А класів




Мета заходу: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях з ігровими моментами, з елементами змагання, цікавість до математики, її історії. Навчитися грамотно висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору, поважати інших. Виховувати цілеспрямованість і впевненість в собі.

Обладнання: таблички з завданнями, емблеми команд, жартівливі плакати – реклами, окуляри, золота рибка, лупа, затемнені окуляри, терези.
У грі беруть участь дві команди 10-11 класів.
Хід гри
Звучить пісня у виконанні ведучої

Ведуча.

Снова в нашем зале,

В нашем зале нет пустого места.

Это значит юмор,

Школьный юмор приглашает вас.
Здесь не просто вечер,

Интересной будет эта встреча,

Клуб свой открывают

Математики для нас.


Припев: Мы начинаем КВН

Для кого? Для ребят!

Не оставайся в стороне,

Математик, на старт!


Пусть не решить нам всех задач,

Всех задач не решить,

Наступит полоса удач,

Веселей станет жить.


Вступне слово вчителя

Добрий день, дорогі діти! Сьогодні ми проводимо КВМ (конкурс веселих математиків).

Щойно ви почули слова із вступної пісні до телевізійної передачі КВК.

Для кого ми сьогодні починаємо КВМ? Звичайно, для вас! Щоб ви сьогодні трохи відволіклися і повеселилися, краще пізнали таланти і здібності один одного (а їх у вас дуже багато), подумали над питаннями і відповідями, проявили солідарність з командами, підвищили свій інтелект, заразилися почуттями здорового азарту і змагання, тобто, провели час з користю.

А для чого ми починаємо КВМ? Для того, щоб ніхто з вас не задавав таке знайоме всім вчителям запитання: «Навіщо мені математика? Мені вона в житті не пригодиться!»

Адже слово «математика» прийшло до нас із давньої мови, де «мантанейн» означає «вчитися і здобувати знання». Математика покликана розвивати логічне мислення, увагу, розум. Недарма її називають «гімнастикою розуму».

Я хочу, щоб ви переконалися, що математика – чудова, не суха наука, і нею займатися так само захоплююче, як і грати в КВМ. В ній так само багато чудес і таємниць.

Я запрошую на сцену ведучих КВМу.


Ведучий. Доброго дня, дорогі друзі!

Ведуча. Привіт усім!

Ведучий. Усім, хто любить математику!

Ведуча. Усім, хто терпіти її не може і вважає, що це нудна - пренудна наука !

Ведучий. Сьогодні ми спробуємо вас переконати, що це зовсім не так.

Ведуча. Усіх запрошуємо на свято!

Ведучий. Це свято незвичайне! Це свято – змагання!

Ведуча. Змагатись вийдуть до нас …

Разом. 10-А і 11-А класи!

Ведучий. Але, перш, ніж на сцену вийдуть команди, я розкажу вам маленьку історію.

Одна із шкіл у Тексоні, що в США, йдучи назустріч побажанням тих, кого занадто обтяжують уроки математики, організувала для експерименту так званий день без математики.



Ведуча . Як? Хіба це можливо?

Ведучий. Зачекай, дослухай! Учням не можна було називати жодної цифри, вдаватися до математичних дій, звертатися до календаря. Того дня в їдальні страви розподіляли випадково, дзвінок дзвонив, як хотів. учні не знали, як відшукати завдання в підручниках… Школярі зіткнулись з безліччю незручностей. Ці незручності так їм дошкулили, що надвечір вони організували маніфестацію з гаслом…

Ведуча. Яким?

Ведучий. Ну, а ти як гадаєш?

Ведуча. Я собі знаю, а про це ми запитаємо глядачів-болільників. А найкмітливіший одержить приз!

Ведучий. Свої версії гасла передавайте в журі.

Ведуча. Настав час запросити команди на сцену! Зустрічайте – команда «Дячук і К» 10-А класу і команда "Прима" 11-А класу!

У супроводі веселої мелодії на сцену виходять команди.

Ведучий. Як у всякому солідному КВМі, у нашому також є солідне журі. Отже, сьогоднішню гру оцінюватимуть:

  1. учитель фізики і інформатики, неодноразовий переможець математичних олімпіад Неруш Володимир Олександрович,

  2. учителька математики Войтко Людмила Валеріївна,

  3. методист райметодкабінету Цимбалішина Надія Іванівна.


Ведуча. Капітани команд запрошуються для жеребкування.

Ведучий. Я ознайомлю вас із конкурсами, які є сьогодні у нашому змаганні.

Перший – традиційний – привітання, далі – розминка, третій – конкурс капітанів, наступний конкурс – «Ти мені, я - тобі», потім - домашнє завдання, конкурс уболівальників, а останній конкурс – музичний.



Ведуча. Тепер на нас чекає гра.

Хай буде весела й без зла.



Ведучий. Бажаємо командам

Маршрут увесь пройти.

Вершину перемоги

У битві досягти.



Ведуча. Отож журі місця займайте

І нас по правді розсудіть.



Ведучий. А ви, команди, поспішайте,

Усе про себе розкажіть.

 Ведуча. І, напевно, уже час

Починати нам змагання.

Приготуйтеся, команди!

Конкурс перший – ПРИВІТАННЯ!


Ведучий. На сцену запрошується команда
(Представлення командою своєї назви і девізу. Привітання до суперників, журі і болільників У кожного члена команди емблема на грудях, в капітана – на стійці в руці. Капітани говорять про значення своєї емблеми)
Привітання команди «Дячук і К»

Пісня математика ( Шаланды…)

Пускай кому-то мил английский,

Кому-то химия важна,

Без математики же всем нам

Ну ни туда и ни сюда!

Нам уравненья как поэмы,

И интеграл поддержит дух,

Нам логарифмы, будто песни,

А формулы ласкают слух!

Я вам раскажу о капитане,

Он хороший парень хоть куда .

Ну а математику он знает,

Будто он учился в Митюка.

Я вам раскажу про всех в команде,

Все ребята очень молодцы,

Александр и Юля, и Марина

Математики и удальцы.


Пісня ( Айсберг)

Ледяной горою быстро.)

Капитан наш выплывает.

И несет его теченье

По бескрайним по морям.

Хорошо тому, кто знает

Формулы и теоремы,

Хорошо тому, кто знает

Математику сейчас.
Добрий день, добродії!

Доброго дня, панове журі,

Добродії суперники та

Наші вболівальники.

Дячук і команда вас вітають.
Наш девіз: «Сім раз подумай і один раз розв’яжи».

1. Наша анкета:

місце навчання – Школа юних математиків;

стать – міцний добуток дівочої наполегливості та юнацької допитливості;

соціальне походження – математики до п’ятого коліна;

освіта – незавершена;

професія – юні любителі математики та здорового глузду;

посада – майбутні академіки всіх наук;

характер – нетерплячі до нудьги, неробства, і марної втрати сил;

призначення – опанувати основи всіх наук, довести супернику свою неперевершеність;

хобі – розв’язування проблем, які ще не розв’язували математики;

мета – перемогти команду суперника, поширити знання про нашу команду.

Командо, «Прима», вітаємо вас.

2.Супернику наш!

Як і ти, ми теж веселі.

А допитливі які?

Ти не вір, що ми слабкіші,

Що відстанемо від вас.

Ми змагатися умієм.

Жарти, конкурси для нас.

3. Та от дружбу ціним більше,

Сперечатися не будем.

Краще руку ми потиснем,

Й вас як друзів не забудем.

4.Хай гумор на хвилях злітає дзвінких,

І сміх щиросердний єднає усіх!

Зловіть сьогодні рибку золоту удачі,

Вона вам допоможе розв’язати задачі.

(дарують суперникам паперові рибки)

5. Повага вам, судді, привіт вам, журі!

Та тільки суворо ви нас не судіть.

Смійтеся з того, що викличе сміх

Сміятися голосно й суддям не гріх!
Пісня (Червона рута)

Ви скажіть нам, журі,

Що нам слід показати,

Щоб ви нам помогли

Перемогу дістати,

Бали нам головне,

Будем ми Вас просити.

Щоб Ви вірно змогли

Їх між нами ділити.

Приспів:


Журі справедливе,

Не судіть ви нас строго,

Перемоги ми хочем,

Тож змагатись будем.

Бо перемога, то є краще бажання

І тому дуже хочем ми її.


6.Уболівальникам вірним – палкий привіт,

Ідіть за нами в незнаний світ.

Ми хочемо дуже сподобатись вам

І віримо – ви допоможете нам.



Пісня
Привітання команди «Прима»

(Виходить капітан.)

Володя Балан Добрий день, я – Володя Балан

Математичної команди – капітан.

Де ж спитаєте команда?

Почекати трішки нада!

Чутку вирішив пустити,

Ніби хочу одружитись..

Дав об’яву в Інтернеті,

І чекаю справжню леді.



Американка (Лєра)

Хай! Хелоу! Хау ду ю ду?

Аж з Америки я йду.

Віднайшла я в Інтернеті

Математик шукає леді.

Розпалю у серці Вови

Я кохання, тобто love.

Запалають очі так,

Як на бакси в дядечка Мак-Дак.

Володя От і перша з кандидаток

Я ж бо, люди, математик,

А вона – ні щоб любити,

Хоче мене підпалити!

Ні, на тобі я не женюся,

Та до команди запишу я.



Німкеня (Віта)

Гутен так, майн френд!

Подивіться, який Кент!

Гарна ми з тобою пара,

Не потрібні, навіть, чари.

Володя Ні, чекай куди так швидко

Ти чудова, зразу видно.

Мені треба, щоб ти, мила,

В КВК грати любила!

Ні, на тобі я не женюся,

Та до команди запишу я.



Іспанка (Альона)

Буенос діас, всім аміго!

Ох! Який, Вова, ти грінго!

Я математик, як Пієрі

Добре буде нам у парі.

Схожим будеш у сомбреро

Ти на бика, ні, на тореро.

Гарна я не тільки з виду,

Зробимо з життя кориду.

Володя Ні! Стривай, не так вже швидко,

Ти гаряча зразу видно.

Я не бик, я – математик, мила,

Хочу, щоб мене цінила!

Ні, на тобі я не женюся,

Та до команди запишу я.



Француженка (Віка)

Бонжур, мосьє, бонжур, мадам!

Хто тут сказав «Шерше ля фам!»

І хто, скажіть мені, мон шер,

Буде сьогодні кавалер?

Якщо я вам скажу «Мерсі!»

Вам уже заздрять майже всі….

Мон шер, як я вас полюблю,

Для вас я Францію скорю!

Володя Оце так діло, он яка!

Така уморить козака.

І замість того, щоб жартувати

Я буду Францію скоряти.

Ні, на тобі я не женюся,

Та до команди запишу я.



Росіянка (Оксана)

Я из России, всем привет!

Зашла я как – то в Интернет –

И поняла все сразу я:

Что ищет Вова лишь меня.

Математик ты и я

Вот отличная семья!

То вместе ставим самовар,

А то выводим интеграл.

Всегда при мне и на виду,

Я с ним порядок наведу.

Володя Е, ні! Так діло не піде,

Та й де ви бачили таке?

Щоб люди завжди щось творили,

То треба – вільно, щоб ходили!

Ні, на тобі я не женюся,

До команди запишу я.

Бо мені такі потрібні

До моделей всі подібні.

І якщо не переможем,

То красою всіх положем.



Білоруска (Олеся)

Добри дзень, сябри,

Вас вітаю я,

Разумніца, пригажуня Алєся

Володя – гарний український хлопець,

Неможливо не влюбиться.



Володя Ні, на тобі я не женюся,

Та до команди запишу я.



Українка (Іра)

Де, Володя, твоя совість?

Що ти, любий, натворив?

При законній нареченій

Оженитися хотів.

Володя Ти, кохана, схаменися

І на мене не гнівися.

Бач, тепер не до весілля –

В КВК змагаємось ми.

Вже сім красунь в команді маю –

Їх ціную й поважаю.



Капітан. Команда «Прима» до змагання готова.

Наш девіз:



Всі разом Додаємо, віднімаєм, ділим, множим,

Все ми можем,

Математика одвічно,

Вчить нас мислити логічно.



Андрій Наша команда «ПриМа», що означає «перша», «провідна»,

Ваня Інша розшифровка - «Принцеси математики».

(Дівчата виходять наперед і кожна робить реверанс)
Лєра А також в команді є «Принци математики».

(Юнаки виходять наперед)

Володя Для любителів нікотину повідомимо, що до назви цигарок «Прима» назва нашої команди немає ніякого відношення.

Андрій Хай почує увесь світ

Наш суперникам привіт.



Іспанка (Альона)

Добрий день, наш достойний суперник,

Знаємо про тебе все:

Добре вмієш жартувати,

Суперово танцювати,

Ну й співати теж,

Здібності твої не мають меж.

Та сьогодні не інакше –

Перемога буде наша.

Суперники ви не журіться

І з поразкою змиріться.

Ваня Бажаємо зайняти місце призове,

Але не більше і не менше, аніж друге!



Андрій Зловіть сьогодні рибку срібную удачі,

Вона вам допоможе розв’язать задачі.



(дарує суперникам паперову рибку)

Володя І по-секрету хочемо сказати:

«Не треба на КВМі за пазухою камінь тримати».



(виймає з-за пазухи камінь і віддає капітану суперників)

Пісня команди Ничего на свете лучше нету,

Чем играть нам в КВМе этом.

Нам задачек сложные решенья

Не помеха в нашем настроеньи (2 раза)

Ничего на свете лучше нету,

Чем сражаться за свою победу,

Победим 10-А все жружно,

Нам сегодня это очень нужно. (2 раза)



Пісня команди А нам всё равно, а нам всё равно

В КВМ любим мы играть.

В самый трудный час

Нам поможет класс,

Правильно решить

И не проиграть.

А нам всё равно, а нам всё равно

Не боимся мы строгого жюри.

Даже в трудный час

Вы спасёте нас,

Мы ведь любим вас,

Хоть вы и строги.



Лєра (до журі): Ми раді, що до нас ви завітали,

Мабуть, багато часу мали?



Віта Ви не судіть нас дуже строго,

Не хочемо покарання ми такого.



Віка Усіх в журі ми поважаєм,

Вам сили і терпіння ми бажаєм.



Оксана І часто смійтеся з того,

Що викличе ваш сміх,



Олеся Сміятись сильно й голосно,

Навіть, суддям не гріх.



Іра Любе журі, відтоді як ви опустили перпендикуляр на площу наших сердець, ми не можемо знайти радіус, щоб описати свої почуття.

Ваня Ніяка таблиця логарифмів не може перелічити поривів наших зацікавлених душ тому, що вони – як вольтові дуги.

Андрій Просимо і благаємо вас, не будьте такими гордими і самовпевненими, підкоріться закону всесвітнього тяжіння, тобто притуліться до наших думок під кутом альфа.

Володя Клянемося ми формулою Герона, і теоремою Піфагора, що будемо змагатися чесно, не жаліючи себе і суперників, що стратегія нашої боротьби залежить від журі, як функція від аргументу.

Команда співає Капітан, капітан, постарайся

В формі бути від зорі і до зорі.

Капітан, капітан, усміхнися.

Лиш веселим підкоряється журі.



Володя (виходить до журі) Ми даруємо вам терези, для зважування наших сил та лупу, що б ви краще могли розгледіти наші позитивні риси.

До вболівальників:

Андрій Уболівальникам вірним

Великий привіт!



Ваня Сміливо крокуйте

За нами услід



Андрій Ми хочемо дуже

Сподобатись вам



Ваня І віримо ви,

Допоможете нам.



Андрій Ви заплескайте в долоні

Напишіть плакатик нам



Ваня І тоді команда наша

Дуже вдячна буде вам. –



Разом (на колінах з простягнутими руками) Наша надія – це ви!

Разом Дякуємо всім!

Ведучий. Дякуємо за виступ. Займіть своє місце.

Ведуча. А тепер на сцену для привітання запрошується команда

Ведучий. Дякуємо за виступ. Займіть своє місце.

Ведуча. Отже, перший конкурс гри пройшов, на мій погляд, успішно. Обидві команди приготували цікаві привітання. Я ж нагадаю, що максимальне число балів за цей конкурс – 5 і даю слово журі.

(Журі оголошує бали за привітання команд)

Ведучий. А ми переходимо до наступного конкурсу «Розминка»

Ведуча. Наступний конкурс – «Розминкою» зветься

Кожній команді питання дається.

Вийдіть, команди, зберіться гуртом,

Хай перемога крокує слідом.



(Кожній команді пропонується вибрати конверт, в якому знаходяться по 3 запитання)

Завдання

1. На подвір'ї ходили вівці І кури, всього в них 14 ніг. Скільки було овець і скільки курей, якщо було 5 голів? (2 вівці і 3 курки)

2. В одній родині було багато дітей . Семеро з них любили капусту, шестеро - моркву, п'ятеро - горох. Четверо любили і капусту, і моркву, троє - і капусту, і горох, двоє - і моркву, і горох, а один любить і капусту, і моркву, і горох. Скільки дітей було в родині? (10 дітей)

3. На озері ростуть лілії. Кожний день їх число подвоювалося, а на 20 - й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера? (на 19-й день)

4. Записано всі числа від 1 до 99. Скільки разів у записах зустрічається цифра 5?

(20 разів)

5. Рівність 101 – 102 = 1 звичайно ж, неправильна. Але в ній можна переставити одну з цифр так, щоб отримати правильну рівність. Зробіть це! (101 - 102 = 1)

5. Хто була перша жінка ~ математик? ( Гіпатія Александрійська)

6. По стеблу рослини , висота якої 1м, повзе гусениця. Удень вона піднімається на 4дм, а вночі опускається на 2дм. На який день гусениця буде на вершині?



(на 4 день)
Ведучий. Молодці, команди!

Ведуча. Журі підводить підсумки цього конкурсу. Слово журі.

Ведучий. Ми продовжуємо гру і оголошую наступний конкурс «Конкурс капітанів».

Ведуча. Цей конкурс на кмітливість вкаже

Тож кожен капітан себе покаже.

Увага, капітани! За одну хвилинку

Взамін на запитання дай відповідь – родзинку.



Ведучий. Прошу капітанів на сцену.
Запитання до капітанів

1. Три різних числа спочатку додали, потім їх перемножили. Сума і добуток рівні. Які це числа?

2. Ім'я якого відомого математика складається з трьох складів, причому перший склад - число, другий - нота, третій - одне з імен давньогрецького бога Сонця? (Піфагор)

3. У мові це зв'язано із складним реченням, у хімії з таблицею, у математиці - з дробами. Що це? (Період)

4. Назва якої геометричної фігури в перекладі означає «столик»? (Трапеція)

5. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через дві доби? (Ні. Буде ніч)

6. Назвати чотири слова, які містять слово «три». (Актриса, вітрила, інтрига, метрика

7. Назвіть числа, кількість цифр яких дорівнює кількості букв у їх назві. (Сто, мільйон)

6. Коли ділене і частка рівні між собою?

(Після того, як капітани справляться із своїм завданням, журі оголошує результат)
Ведучий. Ми продовжуємо гру КВМ і оголошую наступний конкурс «Ти мені, я - тобі»

1. Що це таке: ?



Відповідь: Це неправильні дроби або це – обід велетня: дві перших, чотири других і п’ять третіх страв.

2. Що тут зашифровано: ?



Відповідь (співають): «Мы умножим нашу радость,

Мы умножим нашу радость

И разделим пополам»

або

«Поделись улыбкою своїй

И она к тебе не раз еще вернется»

3. Що ви можете сказати про такий запис: ?



Відповідь (співають): «Завжди повільні хвилі моря –

Не те, що рейки в два ряди»

4. Назвіть дріб, в якого чисельник менший від знаменника і який не зміниться, якщо його перевернути «вверх ногами».



Відповідь (показують повертаючи):

5. Космос, косметика – слова одного кореня. Як ви вважаєте, до чого тут Піфагор?



Відповідь: Саме Піфагор вперше назвав всесвіт космосом, що в перекладі з грецької мови означає – прекрасно влаштований світ.

6. Відомий фізик Ландау на екзаменах студентам часто задавав питання:

«Продовжити ряд букв: О, Д, Т, Ч, …».

Увага, запитання! Як треба продовжити цей ряд?



Відповідь: О – один, Д – два, Т – три, Ч – чотири. Отже, далі маємо: П, Ш, С, В, …

7. Філософ давнини, засновник математичної школи, символом якої була п’ятикутна зірка. Процитуйте, будь-ласка, твердження цього філософа, яке повинен знати кожний старшокласник.



Відповідь: Піфагор. Теорема Піфагора: «Сума квадратів катетів дорівнює квадрату гіпотенузи».
Ведуча. Журі підводить підсумки цього конкурсу. Слово журі.

Ведучий. Ми продовжуємо гру КВМ і оголошую наступний конкурс «Домашнє завдання».

Ведуча. Чи знаєте, друзі, ви таке:

Перемогти – завдання не легке

І не важко буде запам’ятати

Домашнє завдання треба представляти.



Ведучий. Кожна команда зараз покаже доведення якогось математичного поняття на свій лад. На сцену запрошуємо команду
Домашнє завдання

Команда «Дячук і ко»
Сценка “На уроках математики”

Учитель: Петров, ти насилу рахуєш до десяти. Ніяк не збагну, ким ти зможеш стати?
Учень Петров: Суддею по боксу, Марь Іванна!

Учитель: Вирішувати завдання до дошки йде … Трушкін.
Учень Трушкін виходить до дошки.
Учитель: Слухай уважно умову задачі. Папа купив 1 кілограм цукерок, і мама – ще 2 кілограми. Скільки …
Учень Трушкін прямує до дверей.
Учитель: Трушкін, ти куди?!
Учень Трушкін: Додому побіг, цукерки їсти!

Учитель: Петров, неси сюди щоденник. Поставлю в нього твою вчорашню двійку.
Учень Петров: У мене його немає.
Учитель: А де ж він?
Учень Петров: А я його Вітьку віддав – батьків полякати!

Учитель: Васєчкін, якщо у тебе є десять гривень, і ти попросиш у брата ще десять гривень, скільки в тебе буде грошей?
Учень Васєчкін: Десять гривень.
Учитель: Так ти просто не знаєш математики!
Учень Васєчкін: Ні, це ви не знаєте мого брата!

Учитель: Сидоров, відповідай будь ласка, скільки буде тричі сім?
Учень Сидоров: Марія Іванівна, відповідати на ваше запитання я буду тільки у присутності свого адвоката!

Учитель: Чому, Іванов, уроки за тебе завжди робить батько?
Учень Іванов: А у мами немає вільного часу!

Учитель: Тепер вирішите самостійно завдання номер 125.
Учні приймаються за справу.
Учитель: Смирнов! Ти чому списуєш у Терентьєва?
Учень Смирнов: Ні, Марь Іванна, це він у мене списує, а я просто перевіряю – чи правильно він це зробив!

Сценка “3=7 и 2=5″

Учитель: Ну що, Петров? Що ж мені з тобою робити?
Петров: А що?
Учитель: Весь рік ти нічого не робив, нічого не вчив. Що тобі ставити у відомості, прямо не знаю.
Петров (похмуро дивлячись у підлогу): Я, Марь Іванна, науковою працею займався.
Учитель: Та що ти? Якою ж?
Петров: Я вирішив, що вся математика наша невірна і … довів це!
Учитель: Ну і як же, товаришу Великий Петров, ви цього досягли?
Петров: А-а, що там говорити,! Я ж не винен, Марь Іванна, що Піфагор помилявся і цей … Архімед!
Учитель: Архімед?
Петров: І він теж, Адже говорили, що три дорівнює лише трьом.
Учитель: А чому ж іще?
Петров (урочисто): Це неправильно! Я довів, що три дорівнює семи!
Учитель: Як це?
Петров: А от, дивіться: 15 -15 = 0. Вірно?
Учитель: Вірно.
Петров: 35 – 35 = 0 – теж вірно. Значить, 15-15 = 35-35. Вірно?
Учитель: Вірно.
Петров: Виносимо загальні множники: 3 (5-5) = 7 (5-5). Вірно?
Учитель: Точно.
Петров: Хе-хе! (5-5) = (5-5). Це теж вірно!
Учитель: Так.
Петров: Тоді все догори дном: 3 = 7!
Учитель: Ага! Так, Петров, дожили.
Петров: Я не хотів, Марь Іванна. Але проти науки … не схибити!
Учитель: Зрозуміло. Дивись: 20-20 = 0. Вірно?
Петров: Точно!
Учитель: 8-8 = 0 – теж вірно. Тоді 20-20 = 8-8. Теж вірно?
Петров: Точно, Марь Іванна, точно.
Учитель: Виносимо загальні множники: 5 (4-4) = 2 (4-4). Вірно?
Петров: Вірно!
Учитель: Тоді все, Петров, ставлю тобі «2»!
Петров: За що, Марь Іванна?
Учитель: А ти не переймайся, Петров, адже якщо ми розділимо обидві частини рівності на (4-4), то 2 = 5. Так ти робив?
Петров: Ну, припустимо.
Учитель: Ось я і ставлю «2», чи не все одно. А?
Петров: Ні, не все одно, Марь Іванна, «5» краще.
Вчитель: Можливо, краще, Петров, але поки ти цього не доведеш, у тебе буде двійка за рік, яка дорівнює, по-твоєму, п’ятірці!

Команда «Прима»



(На сцену виходять Володя та Віта.)

Володя. Віто, а чого це народу стільки зібралося?

Віта. Сьогодні ж у нас КВМ - свято знавців математики!

Володя. І що? Усі присутні — знавці?

Віта. Не знаю як ти, а я знавець.

Як берусь я до задачі,

То не стогну і не плачу,

І для мене не проблема

Найскладніша теорема!

Володя. А у мене все навпаки.

Як берусь я до задачі,

То над нею зразу ж плачу.

Як вивчаю аксіому,

То в спині у мене ломить.

Віта. Так, так!... І коли ж це ти встиг так з математикою «посваритися»?

Володя. (Чухає потилицю.) Навіть не пригадаю... І взагалі, математика — це така нудна наука.

Віта. Нудна наука? Що ти верзеш, Володя!? Мовою математики говорить весь світ!

Володя. Що? І про кохання теж?

Віта. А до чого тут кохання?

Володя. А до того... Спробуй освідчитись у коханні мовою х та у...

Віта. А навіщо мені освідчуватись? Я лише можу сказати, що кохання — це х, тобто невідоме, тому що ніхто достеменно ще не відповів, що це таке.

Володя. Кохання — це первісне поняття! Зрозуміла?

Віта. Ти хочеш сказати, що це поняття, яке не означають?

Володя. Авжеж! Хіба не зрозуміло?

Віта. Якщо ти такий розумний, я згодна з тобою подискутувати на цю тему, тільки іншим разом, а зараз нам час припинити балачки, адже всі вже зачекалися.

Володя. Найпопулярнішою з усіх теорем планіметрії є теорема Піфагора. Тому своїм домашнім завданням ми вибрали саме цю теорему.

Віта. У Франції і деяких областях Німеччини в середні віки цю теорему називали «ослячим мостом», тому що доведення її було величезною перешкодою, так званим мостом, перейти який могли тільки розумні учні.

Володя. А відома всім школярам назва «Піфагорові штани» виникла через схожість креслення до Евклідового доведення теореми Піфагора зі штанами.

Віта. Володя, а чому в місцевому швейному цеху підприємця Дяка не шиють «Піфагорових штанів»?

Володя. Бо в Мурованих Курилівцях ще не народився Піфагор. Та й ми вже виросли з «піфагорових штанів» і ходимо в джинсах.

Звучить пісня про «Піфагорові штани»

(на мелодію пісні «Рибка», яку виконує група «Фабрика»),

Хто ж про штани ті не чув,

Що в математиці існують.

Сам Піфагор їх змайстрував,

І досі всіх вони хвилюють.

Приспів

Штанці мої, штанці,


Штанці дуже дивні,
Штанці мої, штанці,
Штанці ексклюзивні!

Штани ті зовсім не прості:


Дизайн в квадратах заховався,

Сума квадратів двох штанин


З квадратом третім порівнявся.

Приспів

Штани ті справді чарівні


Бо ж не старіють і не рвуться.
Ви штаненята одягніть,
У суті їхній розберіться.

Приспів

Сам Піфагор про них сказав,


Що модні завжди вони будуть.
І вік який би не настав,
Штани ці люди не забудуть.

Приспів.

Віта. Володя, ти знаєш, що в математиків арабського Сходу теорема Піфагора отримала назву «теореми нареченої»?

Володя. Невже?

Віта. Справа в тому, що в деяких списках «Начал» Евкліда ця теорема називалась «теоремою німфи» за схожість креслення з бджілкою, метеликом, що грецькою називалося «німфа». Але цим словом греки називали богинь, а також молодих жінок і наречених. Перекладаючи з грецької, арабський перекладач, не звернувши уваги на креслення, переклав слово «німфа» як «наречена», а не «метелик». Так з’явилася лагідна назва відомої теореми – «теорема нареченої».

Володя. Ми пропонуємо вам ближче познайомитися з прямокутним трикутником, а саме з проблемами його жителів Катетів та Гіпотенузи .

Альона. Співаю я хвалу довірі,

Проте і перевірка - не обуза.



Олеся. В одній вершині на куті

Стрічались Катет і Гіпотенуза.



Альона. У Катета вона була одна.

Гіпотенузу він кохав, не вірив пліткам.



Олеся. А в час оцей на куті сусіднім

З іншим Катетом стрічалася вона.



Ваня. І діло це закінчилося конфузом.

От після цього й вір Гіпотенузам!


Музичний антракт з «Піснею про кохання та математику»

(на мелодію «Біля млина калина»).

Віта. Біля школи дівчина, що чекає вона?

Може, вийде хлопчина — і не буде одна.

Він розв'яже задачі, ті задачі складні.

І стоїть, ледь не плаче — і вдень і вночі.



Приспів (співають Віта і Володя разом)

І тепер я через нього

Математику вивчаю.

Хай завжди його вона

Та й до мене повертає!

Щоб йому догодити і сподобатись, знов

Теорему йду вчити — от що робить любов!

І тепер всі задачі я розв'язую вмить,

Щоб йому показати, як потрібно любить.

Приспів


Я у долі попрошу, може, милість пошле

І мій милий хлопчина все ж обійме мене.

Поцілує, пригорне. Прошепочуть уста:

«Ти моя аксіома, неймовірна й проста!»

Приспів
Альона. Життя – театр, а всі ми в нім актори,

Ми знаємо багато різних див,



Андрій. Та пам’ятати будемо Піфагора,

Що теорему «золоту» створив.



Олеся. Вивчай в житті ще й інші теореми,

Щоб звався ти ученим джентльменом,



Ваня. То й з розумом не матимеш проблеми

І виростеш культурним бізнесменом.



Володя. Дякуємо всім за увагу і нехай з нами вічно живе неповторна, довершена краса і сила математики.

Віта. А вам, друзі, на прощання рекомендуємо домашнє завдання, над геометрією хай ніхто не плаче, а краще хай розв’язує задачі.
Ведуча. Ми продовжуємо гру КВМ і оголошую наступний конкурс «Конкурс для уболівальників»

Запитання вболівальникам

1. Назвати прислів'я, в яких числа.

2. П'ять у квадраті - 25 , десять у квадраті - 100. А чому дорівнює кут в квадраті? (90°)

3. На березі 5 гілок. На кожній гілці 5 яблук. Скільки яблук на березі? (Жодного)

4. Скільки яєць можна з'їсти натще? (1 яйце)

5. Що в горщик кидають перед тим, як варять їжу? (Погляд)

6. На яке число треба розділити 2, щоб одержати 4? (0,5)
Ведучий.. Журі підводить підсумки цього конкурсу. Слово журі.

Ведуча. Перед останнім конкурсом з рахунком і перед веде команда .

Ведучий. Ми продовжуємо гру і оголошую наступний конкурс «Музичні імпровізації»

(по одній пісні про математику)



конкурс «Музичні імпровізації»
Капітан Ви ще й досі не вірите, що математика – весела наука. Тоді послухайте наші математичні частівки й переконаєтесь в цьому.
(Дівчата, танцюючи кружляють навколо юнаків)
Віта, Віка і Альона Ми веселі три подружки -

На уроках говорушки.

Хлопці бравії у нас-

Це одинадцятий клас.


Альона Розв’язав Андрій задачу,

Тільки мінуса не бачив,

От і сталось, що лимон

Важить майже 8 тонн.


Андрій На контрольній ловив гав

Нижчий рівень розв’язав,

Підглядав в усі книжки,

Переплутав сторінки.


Віка Отака в усіх нас доля

Заліки – страждання:

Не дає списати вчитель

Жодного завдання.


Ваня Біля дошки я стояв

І придумав чудо –

В теоремі прирівняв

До квадрата куба.


Віта Знають Вова, Андрій, Ваня –

Контрольна наближається,

А у них з алгебри

Рівень понижається


Володя Математику списав

Вчора я у Вітки

І за це поцілував

Я її у щічки.


Альона Запитала Ксюха Віту,

Що найкраще є у світі.

У відповідь була така –

Це є – математика.


Андрій Ми задачі всі рішаєм,

І 12 балів маєм,

Але деколи буває,

Що і двійки получаєм.




Віка Ваня цілий день зіває,

А чого і сам не знає.

Математики урок –

Ох, коли ж буде дзвінок.


Ваня Якщо маєш ти проблеми,

Подзвони мерщій до Лєри.

Вона приклади розкаже

Й геометрію розв’яже.


Віта Синус, косинус, квадрат,

Наш Андрій сьогодні рад.

Бо задачу він рішив

І 12 получив.


Володя Піфагорові штани

Рівні, як не поверни.

Їх я спробував надіти

Ноги нікуди подіти.


Альона Навіщо нам ці теореми

І для чого алгоритм?

Ми не роботи, ми – діти,

Не витримуємо ритм.


Андрій Задача надважка попалась,

І від Лєри відбивалась

Проте Лєра так схопила,

Що за мить усе рішила.


Віка Хоч ти смійся, хоч ти плач,

Не люблю рішать задач.

Бо не маю я удачі

На ті прокляті задачі.


Ваня Я з Міхеєвим дружу

Помагать йому ходжу.

Тихо поруч посиджу,

Потім приклади спишу.


Віта Лєра, ти моя подружка,

Від нещастя визволи.

Підніми скоріше руку,

Щоб мене не викликали.


Володя Гомоніла хорда кругу:

«Як знайти собі подругу».

Він пораду дав таку:

«Бери в подруги дугу».


Віта, Віка і Альона Ми частівки вам співали

Про одинадцятий клас,

А якщо й фантазували –

Не судіть ви строго нас.


К-с «Музичні імпровізації»

^ Песня “В математике силён” (на мотив песни “Хвастать, милая, не стану”)

1.Хвастать я сейчас не стану,

Знаю точно, что пою,

Я задачки все решаю,

Математику люблю.

Припев:
В нашем классе все ребята

Не спесивы и честны.

И в труде себя покажут,

И в учёбе хороши.

2.Любим мы решать примеры,

Да и уравнения,

Победим команду «Прима»

Даже без сомнения.
Припев:

3.А мальчишечки у нас

Очень увлекательны,

Прорешают все примеры

Быстро, замечательно.
Припев:


Ведуча. Ось закінчилася гра,

Результат взнати пора.

Хто ж найкраще потрудився

І в КВМі відзначився.


Ведучий. Слово журі.
Заключне слово вчителя (Серветник В.Г.)

Перефразовуючи Льва Толстого, можна сказати, що людина подібна дробу, чисельник – це те хороше, що про неї думають і говорять люди, а знаменник – це те, що вона думає про себе.

Відоме правило – чим більший чисельник, тим більший дріб, виконується не тільки в математиці, але й в житті. Не забуваймо про це.

Потроюйте свої сили, об’єм знань підносьте до п-го степеня, із всіх невдач і промахів добувайте тільки додатні корені, а на світ дивіться через призму добра і гуманності.

Всього вам доброго!
Ведуча. Ми ще раз щиро вітаємо команду з перемогою. Нехай ваш розум сповнюється мудрістю, серце добром, душа – любов’ю, а тіло – здоров’ям! Хай вам щастить!
Ведучий. Ми не кажемо: до побачення, ми кажемо: до нових зустрічей!
Фінальна пісня (Мотив «Команда молодості нашої»)

Ведуча. Ми знов у змаганнях чемпіони,

І знову туш на нашу честь дзвенить!

Щоб розуму підтримувати тонус,

Потрібно математику учить!


Приспів:

Тобі і шану, і любов,

Даруємо ми знову й знов!

О, математико кохана,

Ти завжди є основа із основ.
Порадуємо вищим пілотажем,

Примножувати будемо знання.

Ми разом з математикою розв’яжем

Усі задачі нашого життя!






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка