Кзо «Жданівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»



Сторінка1/4
Дата конвертації24.02.2016
Розмір0.59 Mb.
  1   2   3   4
КЗО «Жданівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

c:\users\таня\downloads\картинки\права дитини\загруженное (1).jpg

Мета: активізувати навчальну діяльність учнів; сприяти пропаганді правових знань, розвивати світогляд школярів, спонукати відшукувати нову інформацію. Виховувати почуття колективізму, вміння спілкуватися, доводити свою думку, прагнення до перемоги. Організовувати не лише захоплюючий відпочинок, а й прояв волі та працелюбності для вирішення поставлених завдань.

Понеділок 09. 12

  1. Оголошення тижня правових знань. Ознайомлення учнів і вчителів з планом роботи

  2. Поновлення стенду «Всесвіт права»

  3. Випуск правового бюлетеня «Хуліганство і відповідальність» та «Правила для учнів»

  4. Єдиний урок «Конвенція про права людини» - 1-11 класи

Вівторок 10. 12

  1. Правова експозиція «Знай свої права, дитино»

  2. Виховний захід на тему: «Права та свободи твої, дитино» (5 клас)

  3. Бесіда «З дитинства знай свої права» (6-7 класи)

Середа 11. 12

  1. Лекція «Кримінальна відповідальність неповнолітніх»

  2. Виховний захід «Світова книга прав дитини» (8 клас)

  3. Позакласний захід «Права свої знай – та про правила й обов’язки свої не забувай» (9 клас)

Четвер 12. 12

  1. Конкурс малюнків «Право очима дітей» (1-5 класи)

  2. Анкета «Чи знаю я свої права» (5-11 класи)

П’ятниця 13.12

  1. Тренінг «Скажи «НІ» торгівлі людьми» (10 – 11 клас)

  2. Конкурс знавців права (7-9 клас)

  3. «Подорож в країну Права» (1-4 класи)

  4. Підведення підсумків тижня правових знань

Анкета «Чи знаю я свої права?»

1.      В  яких нормативно-правових актах записані права людей та дітей?

2.      Як називається право, яке визначене невід’ємним правом кожної дитини.

3.      Які права, що належать вам, ви знаєте?

4.      Назвіть ваші обов’язки, як учня так і громадянина України.

5.      Чи вважаєте Ви, що Ваші права порушуються? Якщо так, то які?

6.      Якщо Ваші права порушуються, то де це відбувається найчастіше? 
а).
 в навчальному закладі; 
б).
 в інших державних установах; 
в).
 в сім'ї; 
м.) серед друзів;
 
д).
 в громадських місцях (у магазині, транспорті тощо); 
е).
 інше____________________________________________.

7.      Хто зобов’язаний забезпечити виконання ваших прав?

8.       Хто б, на вашу думку, міг би допомогти в захисті Ваших прав? 
- Держава;
 
- Сім'я;
 
- Психолог;
 
- Друзі;
 
- Адвокат;
 
- Міліція;
 
- Спеціальна служба;
 
- Вчитель;
 
- Ніхто;
 
- Не знаю.


9.      Які невирішені проблеми і труднощі є у сучасних школярів? 
- Проблеми у відносинах з вчителями;
 
- Великі навантаження в школі;
 
- Алкоголізм, куріння, наркозалежність в середовищі дітей та підлітків;
 
- Сирітство, бездоглядність, безпритульність дітей.
 
- Психологічні проблеми;
 
- Фінансові проблеми;
 
- Проблеми в спілкуванні з однолітками;
 
- Нерозуміння з боку батьків;
 
- Незнання власних прав;
 
- Немає ніяких проблем;
 
- Не знаю.


10.  Як ви вважаєте, чи потрібна спеціальна служба, яка займається консультуванням і захистом прав дітей? 
а.) так б).
 немає в) все одно.

КЗО «Жданівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянського району Дніпропетровської області»
Розробка єдиного уроку

9-11 класи
 «ТИ  -  ЛЮДИНА, 

ОТЖЕ,МАЄШ ПРАВА»

c:\users\таня\downloads\картинки\права дитини\images.jpg

Відповідальні класні керівники 9-11 класів

Шумська О.Ю

Лукяненко Л.В

Скульська Г.П.

Жданове 2013

І етап. Турнір ерудитів.

На сцені дві команди учнів 9—11 класів.

 - Ведучий ставить запитання кожній команді, на які вона має відповісти за визначений час. Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали. Відповідають усі члени команди по черзі без права передання запитання іншому члену команди.

Запитання для першої команди. 

1. Який сучасний міжнародно-правовий акт у галузі прав людини? Коли він був прийнятий? (Загальна Декларація прав людини, 10 грудня 1948р.)

2.ПрЬдовжте"думку: «Ніхто не може бути свавільно позбавлений... . Яка стаття Конституції закріплює це право? (Життя, Ст. 27.)

3. «Особа вважається невинною в скоєнні злочину й не може бути піддана кримінальному покаранню, поки її вину не буде доведено в законному порядку та встановлено обвинувачувальним вироком суду». Як називається цей принцип? (Презумпція невинуватості.)

4. Що таке свобода віросповідання? (Право сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати жодної.)

5.Що включає в себе право на достатній життєвий рівень? (Забезпечення одягом, житлом, харчуванням.)

6.Як називаються права та свободи людини, покликані забезпечити її особисті потреби? (Особисті, або громадянські.)

7. Хто має право на отримання пенсії за вислугу років? (Педагогічні працівники, медичні працівники, працівники правоохоронних органів, військовослужбовці.)

8. Як можна реалізувати своє право на житло? (Шляхом придбання,

будівництва, найму.) 9.Чи мають право школярі бути членами політичних партій? (Ні, це

право надається тільки з 18років.)

Запитання для другої команди.

І.Який міжнародно-правовий акт закріплює права дитини? Коли він був прийнятий? (Конвенція ООН про права дитини. 20 листопада 1989р.)

2. За якої умови (або за яких умов) може бути порушено право людини на недоторканість житла? (У разі пожежі в замкненій квартирі для врятування майна жильців, а також при переслідуванні злочинця.)

3.Із якого віку громадяни України мають право бути засновниками дитячих організацій? (Із 15років.) .

 4. Яким чином громадяни України реалізують своє право на участь в управлінні державою? (Через участь у виборах,референдумі.)

5. Які категорії громадян України мають право на отримання соціальної допомоги? (Малозабезпечені родини, родини з дітьми, особи, що постраждали в результаті аварії на ЧАЕС, безробітні

6.Поясніть принцип рівності всіх громадян.

7. Яка релігія в Україні є загальнообов'язковою? (Жодна релігія не може бути визнана загальнообов’язковою, оскільки церква відокремлена від держави.).

8. Який освітній рівень, згідно з Конституцією України, є обов'язковим? (Загальна середня освіта.)

9. Яким чином ви можете захистити порушення ваших конституційних прав?(Через звернення до суду.)

II етап. Аналіз правових ситуацій.

Учитель зачитує ситуації, а учні мають їх проаналізувати з точки зору права, дати відповіді на поставлені запитання. Переможці на цьому етапі роботи не визначаються.

Д.В осіб без громадянства, які постійно проживають в Україні, народилася дитина. Батьки стурбовані: невже їхня дитина буде особою без громадянства, аж доки вони не набудуть громадянства України? 2.0 23-й годині співробітники міліції подзвонили в двері приватного будинку Василя К. із вимогою негайно відчинити, оскільки в будинку переховується злочинець-рецидивіст. На запитання господаря будинку, чи впевнені вони в цій інформації, і його запевнення, що в будинку Нема нікого, крім членів родини, міліціонери не звернули уваги й увірвалися до приміщення.

3.Ганна приїхала з Овруча до Києва з метою працевлаштування. Але їй відмовили в роботі, мотивуючи це тим, що в неї нема київської реєстрації. Яке право Галини було порушене?

4.На перерві студент висловив свої думки щодо політичної ситуації в країні в присутності викладача політології. «Я не розумію тих, хто не визнає результатів виборів в Україні». Викладач поставив вимогу перед ректоратом вузу про виключення студента з навчального закладу. Чи є дії викладача правомірними? Чому?

5.12-річний хлопчик хоче купити будинок. Чи має він на це право?

6.Після закінчення середньої школи Василь мріяв стати ветеринаром, але до аграрного університету не пройшов за конкурсом і влаштувався на роботу до Київського зоопарку. Навесні він отримав повістку

районного військового комісаріату про призов до збройних сил України. Чи служитиме Василь в армії?

7.У райвійськомісаріаті Василь заявив, що служити в армії не можна, оскільки вже два роки є активістом пацифістської молодіжної організації «Прощавай, зброє!», і просив направити його на альтернативну службу. Чи служитиме Василь в армії?

8.15-річна Катерина — відмінниця. Вони живуть удвох із матір'ю. Мити Катерини бажає, щоб дочка закінчила школу із золотою медаллю, і тому не дозволяє їй спілкуватися з подругами, ходити на дискотеки, відвідувати секцію шейпінгу й навіть носити модний одяг. Коли дівчина починає сперечатися з матір'ю, вона просто зачиняє її в кімнаті, щоб та «подумала над своєю поведінкою».

9.Громадянин П. був затриманий нарядом міліції пізно ввечері й утримувався під вартою з 23-ї год вівторка до 17-ї год суботи. Причину затримання йому не пояснили й не дали можливості спілкуватися з адвокатом. Що б ви порадили громадянину П.?

III етап. Дебати «Я так думаю».

На сцені — дві групи учнів, яким пропонується знайти щонайменше п'ять аргументів на користь чи на спростування тези «Батьки не мають утручатися в особисті справи своїх неповнолітніх дітей».

IV етап. Правовий консультпункт.

За два-три дні до проведення вечора в коридорі вивішується скринька для запитань, які учні хочуть з'ясувати. Після аналізу запитань учнів визначаються ті, хто даватиме відповіді. Це може бути вчитель правознавства, самі учні, інші особи залежно від змісту запитань.

Зразок запитань учнів.

1. До якого віку батьки зобов'язані утримувати своїх дітей?

2. Чи мають право вчителі застосовувати фізичні покарання до учнів?

3. Чи можна влаштуватися на роботу з 8 класу?

4. Чи можна одружитися з іноземцем, виїхати за кордон, залишаючись при цьому громадянкою України?

5. Чому паспорт отримують тільки з 16 років?

6.Чи буде учень школи відповідати за крадіжку грошей у вчителя чи товариша?

7. Ми з другом гралися. Він штовхнув мене, і я випадково розбив вазу зі стола вчителя. Хто буде відповідати за це?

8.Хто має більше прав виховувати дитину — батько чи мати?

9.Чи можу я продовжити навчання після 8 класу в якомусь ліцеї свого міста?

КЗО «Жданівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянського району Дніпропетровської області»

Виховний захід у 5 класі

«Права і свободи твої, дитино»c:\users\таня\downloads\картинки\права дитини\дитини_1.800x600w.jpg

Жданове 2013



Позакласний захід призначений для дітей молодшого та середнього шкільного віку та проходить з елементами інсценування. Для підготовки знадобляться такі матеріали: Конституція України, спрощений каталог прав Конвенції ООН про права дитини.

1. Мотивація у формі таємничо-чарівної хвилинки.

Учитель. У мене в руках чарівна скринька, у ній — найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, що він там побачив, аж доти, доки всі найцікавіші Й найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку. Умикається аудіозапис щебетання птахів, під який відкривається чарівна скринька.)

Кого ж ви побачили в чарівній скриньці? (Діти називають себе, оскільки на дні скриньки лежало дзеркало.)

Так, кожен побачив у чарівному дзеркалі себе. Людина — найцінніший скарб. Кожен із вас — особистість, і саме такої людини, як ви, більше немає і не буде на цій Землі.

Відомий поет України В. Симоненко написав про неповторність кожної людини, якій батьки подарували життя. (Один з учнів читає вірш «Ти знаєш, що ти — людина».)

Пройде не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину, і пройде не одне тисячоліття, поки людство, нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину — наше найбільше багатство. Отже, наш захід буде присвячений правам дитини й обов'язкам у суспільстві.

2. Знайомство з поняттям «Право».

Учитель.  Що ж таке «право»? (Заслуховуються відповіді дітей.)

Права дитини — це певні можливості, які потрібні дітям для того, щоб жити й дорослішати.

Діти мають особливе право на піклування та допомогу з боку держави. Але, на жаль, життя, здоров'я, навчання, щастя дітей усього світу недостатньо захищені.

В Україні три чверті дітей мають хронічні хвороби. З'явився новий тип дітей — «діти вулиці» (особливо у великих містах) — ті, що залишили рідні домівки й живуть і харчуються, як заманеться. Більшість із них має освіту 3—4 класи, вони є малолітніми злочинцями, наркоманами, торговцями наркотиками.

3. Знайомство із законами та міжнародними документами.

У різні епохи неоднаково дивилися на виховання та догляд за дітьми. У XVII—XVIII ст. на дітей починають звертати увагу — шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, пісні та музику. А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви? Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала — надягала вбрання, як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Проте 1959 р. було прийнято Декларацію прав дитини. У 1989 р. всі прогресивні країни світу, у тому числі й Україна, підписала Конвенцію прав дитини.

— Що означають слова «декларація» та «конвенція»? Робота зі словником.

Декларація — це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

Конвенція, (від латин, слово) — це угода, міжнародний договір із певних питань. У нашому випадку — із питань прав дитини.

Закон — документ, нормативний акт, прийнятий вищим представницьким органом державної влади, є загальнообов'язковим.

Конституція (від латин. — «устрій», «будова») — це закон про устрій, будову держави, головні права та обов'язки громадян.

Конвенція (від латин. — «договір», «угода») — це міжнародний договір із певних питань.

На основі Конвенції Україна в 1991 р. прийняла Закон України про охорону дитинства.

— Про який основний закон, де записані права та обов'язки громадян України, ми не сказали? (Конституція України.)

У кожної держави є один найголовніший закон — Конституція. Ось чому кожен народ хоче мати Конституцію, оскільки від неї залежить щастя та доля нашого народу й кожної людини. Кожний громадянин має добре знати Конституцію своєї держави, розуміти її, виконувати й охороняти,

Робота в зошитах.

Учитель пише на дошці опорну схему, яку учні заносять до своїх зошитів.

1959 р. — Декларація (заява) прав дитини. 1989 р. — Конвенція (договір) ООН прав дитини. 1991 р. — Закон про охорону дитинства.

4. Знайомство з правами дитини на основі Конвенції про права дитини.

На дошці вивішений список прав дитини.

ЗГІДНО З КОНВЕНЦІЄЮ ООН ПРО ПРАВА ДИТИНИ:

1. Усі діти рівні у правах.

2. Усі діти мають право на любов і піклування з боку батьків та держави.

3. Право на навчання.

4. Право на життя та медичне обслуговування.

5. Право на гру, розваги, відпочинок.

6. Право на інформацію.

7. Право висловити власну думку (якщо це не загрожує безпеці держави або не порушує прав інших людей).

8. Дитина не має бути примушена до важкої праці.

9. Дитина не має бути скривджена та зневажена.

10. Дитина не має бути жертвою насильства та війни.

11.Право на якісне харчування.

12. Діти, позбавлені родини, охороняються та опікуються державою.

Конвенція має 54 статті, написаних шістьма мовами.

ООН має комітет із прав дитини. Кожна держава звітує йому про заходи, яких ужито згідно з Конституцією. Він також досліджує, як у країнах дотримуються права людини.

Робота в групах.

Учитель об'єднує учнів у три групи, кожна з яких отримує завдання: за ілюстрацією впізнати казку та дати відповідь на запитання до неї.

Завдання"для  І  групи.

Із якої казки ілюстрація? (Українська народна казка «Колобок».) Яке право встиг використати Колобок у своєму житті?

Завдання для ІІ групи.

Із якої казки ілюстрація? (Ш. Перро «Попелюшка».)

Які права Попелюшки порушувала мачуха в казці?

Завдання для II  групи.

Із якої казки ілюстрація? (О. Толстого «Золотий ключик».)

Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно й не давши промовити йому жодного слова?

Яке право вони порушили?

5. Знайомство зі змістом поняття «обов'язок».

Права нерозривно пов'язані з обов'язком.

— Що таке обов'язок? (Заслуховуються відповіді учнів.)

Обов'язок — це те, що ви маєте робити, щоб бути корисними собі та оточуючим.

(Учні самостійно знайомляться зі змістом таблиці «Права та обов'язки дітей».)
 

 

 


 

Право на життя та охорону здоров'я. На навчання. Ігри, розваги, відпочинок. На користування бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи. Брати участь у конкурсах, змаганнях

 


Старанно навчатися. Берегти природу, пам'ятки культури. Берегти шкільне майно. Дотримуватися моральних норм поведінки. Дотримуватися правил особистої гігієни. Дотримуватися правил дорожнього руху

 


Бесіда.

1.Як ви розумієте правила особистої гігієни?

2. Що таке мораль?

6. Закріплення та осмислення вивченого.

Відбувається інсценізація ситуацій.

«У КАБІНЕТІ ДИРЕКТОРА».

(Директор у кабінеті зайнятий роботою, заходить учителька з учнем.) Учитель. Дозвольте, Іване Івановичу? (Учителька тягне учня за одяг.) Директор. Заходьте, що трапилося?
Учителька.    «Знову цей Сидоренко вибив шибку на першому поверсі.


Директор.  Маріє Іванівно, як це трапилося?

Учитель.   Грали в сніжки, іншого місця їм не знайшлося. (Учень стоїть, похнюпившись.)

Директор.   Батьків повідомити, нехай відшкодують.

Запитання.

1. Хто порушив обов'язок?

2.Чиї права порушені?

«УДОМА».

Тато (читає газету та вголос вигукує).

Ех, знову «Динамівці» внічию зіграли з Іспанією.   .

Син   (ледве пересуваючи ноги, підходить до батька зі щоденником). Тату, підпиши щоденника!

Тато.  Що там знову?

Син.  Зауваження та «2» з української мови.

Тато.  Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (Дістає ремінь.)

Син.  Тату, я більше не буду! Я виправлю! (Тікає від батька.)

Тато.  Я тобі дам зараз зауваження... (Наздоганяє сина.)

Запитання.

1. Чиї порушено права?

2.Які обов'язки не виконав син?

Самостійна робота.

Учні виконують тестові завдання за варіантами.

Варіант 1

1. Який документ про права дітей ООН затвердила в 1989 р. ?

а) Декларація прав дитини;

б) Конвенція прав дитини;

в) Закон України про охорону дитинства.

2. Як називається основний закон України, де записані всі права та обов'язки?

а) Декларація прав дитини;

б) Конвенція прав дитини;

в) Конституція У країни. .

3.Що ви маєте виконувати, щоб бути корисним собі та іншим?

а) обов'язок;

б) право.

4.Що з перелічених тверджень є аморальним?

а) Заздрити успіхам товариша;

б) не дозволяти кривдити себе та інших;

в) не поважати товариша, якщо його думка відрізняється від вашої.

5.Що з перелічених тверджень є правом?

а) Вільно висловлювати власну думку;

б) користуватися бібліотекою;

в) дотримуватися моральних норм поведінки.

6.Чи порушив закон Буратіно в казці О. Толстого «Золотий ключик» небажанням навчатися?

а) Ні; .                 

б) так;  

в) це його справа;

7.Яке право порушив Іван-царевич у казці «Царівна-жаба»?

а) Вільно висловлювати власну думку;

б) на власність особистих речей;

в) на навчання.

8.Хто в казці «Колобок» учинив найтяжчий злочин?

а) Вовк;

б) Лисиця;

в) Ведмідь.

Варіант 2

 І.Який документ про права дитини Україна прийняла в 1991 р.?

а) Декларація прав людини;

б) Конвенція прав дитини;

в) Закон України про охорону дитинства.

2.Як називається основний закон України, у якому записані всі права та обов'язки?

а) Декларація прав дитини;'

б) Конвенція прав дитини;

в) Конституція України.

3.Це те, що ви можете робити:

а) обов'язок;

б) право.                                             

4. Що з перелічених тверджень є правильним?

а) Користуватися результатом праці інших;

б) співчувати людині, коли з нею трапилося лихо;

в) радіти, коли товаришу добре;

г) давати обіцянки й не виконувати їх. .

5.Що з перелічених тверджень є правом?

а) Шанування державних символів України;

б) повноцінне харчування;

в) користування бібліотекою.

6.-Який злочин учинили окремі персонажі проти Дюймовочки в казці Г. X. Андерсена?

а) убивство;

б) розбій; .

в) викрадення.

7.Які правопорушення вчинила Лисичка в казці «Котик і Півник»?

а) Хуліганство;

б) убивство.

8.Якими є порушення закону в діях мачухи щодо Попелюшки в казці Ш. Перро «Попелюшка»?

а) Любов і повага батьків;

б) право на життя;

в) примушення до важкої праці.
Підсумок уроку.


1. Що таке право?

2. Що таке обов'язок?

3.Із якими документами ми сьогодні познайомилися?
КЗО «Жданівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Солонянської районної ради Дніпропетровської області»

Бесіда

«З дитинства знай свої права»



(6-7 класи)

Мета. Ознайомити дітей з їхніми правами. Допомогти молодшим школярам зрозуміти їхнє право на турботу й піклування держави про кожну дитину. Формувати уміння дотримуватися правових свобод та обов'язків дитини. Виховувати патріотичні почуття, товариськість, любов до ближнього, до природи.

Обладнання. Конституція України, закон «Про охорону дитинства», набір правових знаків, декорації до казок: «Коза-Дереза», «Про гоніння мачухи», магнітофон, аудіозапис спокійної музики.
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка