Лариса Володимирівна Кравчук, Олена Василівна Полякова



Скачати 37.43 Kb.
Дата конвертації23.03.2016
Розмір37.43 Kb.
Лариса Володимирівна Кравчук,

Олена Василівна Полякова,

викладачі кафедри методики та психології

дошкільної та початкової освіти

ІППО КУ імені Бориса Грінченка



Про психолого-педагогічну просвіту батьків першокласників

Сучасна школа покликана забезпечити загальний розвиток дитини шестирічного віку: сформувати у молодших школярів уміння читати, писати, рахувати, користуватися книжкою та іншими джерелами інформації; формувати уявлення про навколишній світ; сприяти засвоєнню норм загальнолюдської моралі та особистісного спілкування, основ гігієни, виробленню трудових навичок.

Родина — основа зростання здорової дитини, це світ, у якому людина навчається жити. Надзвичайно важливою постає проблема взаємодії школи і сім’ї, зміцнення їхніх зв’язків, покращення емоційного контакту між батьками, дітьми та педагогічними працівниками; заохочення до партнерських, демократичних стосунків, що є основою створення гармонійного середовища для розвитку особистості дитини.

Психолого-педагогічна просвіта батьків спрямована на підвищення їхньої педагогічної культури, розвитку в них позитивного сприйняття своїх дітей, себе самих, навколишнього світу; розвитку психологічних умінь попереджати причини виникнення у сім’ї конфліктів, спілкуватися на засадах емпатії тощо.

Батьки мають бути обізнані з особливостями психічного розвитку, навчання та виховання дітей молодшого шкільного віку, володіти знаннями про надання допомоги дитині в період початку її шкільного навчання, бути готовими співпрацювати з учителем, школою, об’єктивно оцінювати результати діяльності дитини.

Розуміння важливості адаптації дитини в новій соціальній ролі школяра та недопустимість перебільшення вимог стосовно її успішності й поведінки - основні критерії підготовленості батьків до навчальної діяльності їхніх дітей.

Вибір батьками ролі контролюючої, караючої інстанції або зайняття ними позиції повної байдужості щодо змін у соціальному статусі дитини свідчить про недостатній рівень їхньої педагогічної компетентності.

Психолого-педагогічна просвіта батьків розпочинається в дошкільному навчальному закладі, а продовжується у школі. Для встановлення ефективної взаємодії батьків та вчителів важливе значення має перша співбесіда з майбутніми першокласниками та їхніми батьками. Основна мета такої співбесіди – не тільки визначити рівень готовності дитини до шкільного навчання, а й вказати батькам на важливість їхньої ролі як перших учителів і експертів щодо розвитку дитини.

З метою підвищення педагогічної культури батьків та надання їм інформації про умови прийому дітей у школу мають бути обладнані “Куточки для батьків”, які можуть містити:


  • наказ директора про створення та склад психолого-педагогічної комісії;

  • перелік необхідних документів про прийом дітей до школи;

  • графік роботи психолого-педагогічної комісії;

  • основні показники готовності дитини до шкільного навчання (фізичні, розумові, особистісні та соціально-психологічні);

  • матеріали про особливості організації та методики навчально-виховного процесу шестирічних першокласників;

  • перелік навчальних предметів першокласника;

  • поради психологів і педагогів щодо виховання дітей, режиму дня, харчування шестирічних дітей.

Про умови прийому до школи можна дізнатися і через оголошення-запрошення, розміщені на шкільному подвір’ї та дворах мікрорайону, де проживають майбутні першокласники.

Перші батьківські збори повинні:

Учителі мають налаштувати батьків на обов’язкове відвідування батьківських зборів, тому що це одна з важливих форм зв'язку школи з батьками і пропаганди серед них педагогічних знань. На них батьків знайомлять з планами навчально-виховної роботи початкової школи та класу, де навчається їхня дитина; вони одержують інформацію про стан успішності й дисципліни дітей, обговорюють проблеми допомоги школі в організації дозвілля школярів, їх трудового виховання тощо. Вчителі мають організовувати для батьків педагогічні читання, батьківські диспути, що сприятимуть вирішенню проблем навчання і виховання.

Корисними є спеціальні пам’ятки для батьків майбутніх першокласників, які мають допомогти їм своєчасно зорієнтуватись у новій для них ролі – батьків школярів, упорядкувати деякі організаційні питання, сконцентрувати увагу на потрібному.

Батьки мають знати, що для вирішення індивідуальних питань можна завжди звернутися до вчителя, який допоможе вирішити будь-яке проблемне питання. Для цього можуть призначатися індивідуальні чи групові консультації. Зміст консультацій може бути різний, але головною метою залишається підвищення педагогічної та психологічної культури батьків, встановлення партнерських стосунків, визначення конкретних шляхів і методів спільного впливу на дитину.

Учителю варто познайомитись з умовами, у яких проживає дитина. Це допоможе зрозуміти загальну атмосферу в родині, моральний мікроклімат, взаємини, сімейні традиції, місце дитини в сім’ї. Вчитель може дати поради щодо підготовки дитини до школи, організації її робочого місця та режиму дня.








База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка