Левчук Людмила Ярославівна, учитель початкових класів Нововолинської зош №7 Волинської області Анотація



Скачати 88.97 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір88.97 Kb.
Левчук Людмила Ярославівна, учитель початкових класів Нововолинської ЗОШ №7 Волинської області
Анотація. Розробка уроку навчання грамоти , з елементами впровадження інтерактивних прийомів навчання, на якому вивчення нової букви проводиться через виконання фонетичних вправ, організацію мовленнєвої діяльності учнів, ігрових форм роботи.

Тема. Звуки [ф], [ ф´]. Позначення їх буквами «Ф», «ф» (еф).
Мета. Ознайомити учнів з буквами «Ф», «ф» (еф) та їх звуковими значенням; відпрацювати артикуляцію звука [ф]; формувати вміння робити звуко - буквенний аналіз слів; розвивати активний словник учнів, усне мовлення; нагадати дітям значення сигналів світлофора, наголосити на важливості дотримання правил дорожнього руху; виховувати бережне ставлення до хліба, повагу до праці хлібороба та людей інших професій.
Обладнання. Каса букв, звукові фішки, проектор, комп’ютер, екран, слайди із зображеннями малюнків предметів, у назвах яких є буква «ф», складів, слів для читання, таблиць, загадок, та іншого матеріалу до уроку, словники, зоровий план уроку.

І. Повторення та закріплення вивченого. Створення позитивного психологічного настрою. (На дошці зоровий план уроку)


Привітання вчителя до дітей

Доброго ранку моїм дітям чудовим!

Щиро бажаю міцного здоров’я!

В праці навчальній уваги, натхнення,

Нове і цікаве відкривати щоденно!
Відповідь учнів

Доброго ранку класу просторому,

Друзям хорошим,

Моїй рідній школі!

Доброго ранку сонечку ясному,

Людям всім добрим і всьому прекрасному!




  • Першими сідають дівчатка, потім хлопчики.

  • Чи готові ви до відкриття нового і цікавого?

  • Що для цього потрібно зробити? (Підготувати Буквар, Супутник, ручку, зосередити увагу, згадати, що вчили на минулому уроці)

  • Яку букву ми вивчили на минулому уроці? (Щ щ)

  • Чим вона особлива? (Позначає два звуки)

  • У який ряд її віднести? Чому?

Таблиця (Слайд 1)

Аа Оо Уу Ии Іі Ее

Яя Юю Єє

Її …


Бб Вв Гг Гг Дд Жж Зз Йй Рр Лл Мм Нн

Пп Хх Кк Тт Шш Сс

Ь

2. Звукова зарядка



- Які скоромовки із буквою «Щ» пам’ятаєте?

Діти розповідають скоромовки:

Іди, іди, дощику, Щиглі в кущах пищали,

Зварю тобі борщику, щоранку сповіщали:

Мені каша, тобі борщ, В кущах вітрище свище,

Щоб рясніший ішов дощ! Гуляє морозище!


Ми – кущі, Двоє щенят щока в щоку

Золоті у нас плащі, Щипали щітку у кутку.

Золоті у нас плащі Та у щіточки отої

На дощі. Палка є над головою.

Щітка лусь щенят з плеча,

І пішли вони скавчать.


3. (Слайд 2) Читання хором складів, слів: ЩА ЩО ЩУ ЩІ ЩЕ ЩИ

АЩ ОЩ УЩ ІЩ ЕЩ ИЩ

Книжковий хробачок з’їв букву Щ. Прочитайте слова з нею:

…АСТЯ …ОКА …УКА …ІТКА ВИ…Е …ИРО

ПИ…ИТЬ …ЕБЕТАТИ …ІЛЬНИЙ …ІЛИНА …ЕДРИЙ

БАТЬКІВЩИНА ВІТЧИЗНА

- Що спільне у словах? (Щ)

- Яке слово виняток?

- Чому воно тут записане? (Близьке за значенням до Батьківщина)

- Читання тексту «Наша Батьківщина» способом «Вовк і Заєць»


4. Гра «Піймай букву «Щ», звуки (шч)»
На болоті журавель

цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ,

Та якраз вперіщив дощ.

І щавель знесла водиця, -

Без борщу лишилась птиця.

З тог часу журавель

Лиш сирим жує щавель.

- Запишіть звукові моделі слів: щавель, борщ, дощ. (3 учні біля дошки)

- Всі шукають слова із буквою Щ у квадратному кросворді (Слайд 3)



5. Підсумок. – Які звуки позначає буква Щ щ?

6. Висновок. – Треба бути дуже пильними із буквою Щ, завжди пам’ятати про неї, не писати шч.

7. - Повторимо вивчені букви. Один учень показує, інший називає букви. Всі слідкують, чи правильно названі букви.

- Скільки букв нам залишилось вивчити? (Одну)

- Приступимо до роботи!

ІІ. Вивчення нового матеріалу.


  1. Виділіть слова із звуком Ф із вірша:

На майдані, де фонтан,

У футбола грав фазан.

Був би класний футболіст

Заважає пишний хвіст. (Слайд 4, із малюнком фазана, фонтана)

- Які органи беруть участь у вимовлянні звука Ф? (Нижня губа притиснена до верхніх зубів)

- Чи зустрічає повітря перешкоду?

- Який звук за звучанням? (Глухий)

- Якщо подати голос, вийде дзвінкий приголосний В. Вимовте.

2. Добір слів із звуком Ф (на початку, в середині, в кінці слова).

(Демонстрація на дошці малюнків предметів, у яких є звук Ф: фарби, фламінго, фазан, фотоапарат, телефон, фартух, футболіст і т.д.) (Слайди 5-7)

Показую указкою, діти називають предмети, виправляю, якщо є помилки.


  1. Гра «Впіймай звук Ф» (оплесками)

З вірша: Фламінго грають у футбол,

Іде фінальний матч.

От-от заб’ють фінальний гол –

Влетить в ворота м’яч. (Слайд 8)



  1. Словникова робота. Фінал – кінець, завершення (походить з італійської)

Фінальний матч – заключна зустріч у спортивних змаганнях, коли визначають переможця.

Фазан – великий промисловий птах ряду курячих з яскравим оперенням.

Фламінго – дуже красивий птах з довгою вигнутою шиєю і довгими ногами. Рожеві фламінго занесені до Червоної книги.

  • А про відому і популярну гру футбол дізнаємось із розповіді нашого учня. (На екрані: національна збірна України з футболу,

  • Андрій Шевченко) (Слайд 9)

  • Про які ігри ми вже дізнавались? (Шахи, хокей)

  • Які якості, риси характеру розвиває футбол?

  • Чи любите ви грати у футбол?

  1. Вірш: Зустрівши букву С в четвер, (Слайд 10)

Взяла під руку буква Р

І повела на фіззарядку.

Я загадаю вам загадку:

Як зветься буква ця малята?

Ф


  1. Ознайомлення з буквою Ф ф «еф», порівняння великої і малої, визначення її місця в алфавіті.

  2. – Чи робите ви вранці фіззарядку? (Фізкультхвилинка: зображаємо індивідуально, у парах букви: Ф, Т, Я, Г, Х, Р, М)

  3. –З’ясуємо значення слова фізкультура (із «Тематичного словника школяра» Г.С. Прищепи, В.Г.Лук’яненко)

- Турбуйтеся про своє здоров’я!

  1. Співвідношення предметних малюнків і звукових схем. (Слайд 11)

ТЕЛЕФОН - 0 – 0 – 0 -

ШАРФ - 0 - - 0 -

ФУТБОЛ - 0 - -

ПОРТФЕЛЬ - 0 - - - 0 =

9. Диференційоване завдання. Діти, які вміють читати, опрацьовують текст Супутника букваря «Молочна ферма» с.74 (самостійно).

Всі читаємо склади: ФА ФО ФУ ФИ ФІ ФЕ (Слайд 12)

АФ ОФ УФ ИФ ІФ ЕФ


ФА зан ФАР тух

- Яке слово означає назву птаха? Частину машини? Предмет одягу?

- Читання слів з буквою Ф (Слайд 13)

9. Робота в парах «Утвори нове слово» (роздаю букви, склади)

ФЕ, КА ТАН, ФОН КУС, ФО ФІНАЛ

ШОФЕР ФЕРМЕР ФУТБОЛ ФАРТУХ

- Хто склав, піднімає руки.


  1. У групах (пари повернулися обличчям до обличчя) скласти речення із утвореними словами. Виступає один член групи.

ІІІ. Закріплення нової букви. Тренувальні вправи.

  1. Логічна вправа «Хто що робить?» На екрані слова (Слайд 14)

Учитель перевозить вантажі.

Лікар навчає.

Шофер лікує.

Фермер доглядає.



  • Складіть речення правильно з’єднавши слова словом «і»

  • Зараз довідаємось ще про кілька важливих професій.

(Демонстрація малюнка хлібного лану) (Слайд 15)

  • Що ви бачите на малюнку?

  • Яке поле?

- Люди яких професій вирощують хліб?

  1. Читання слів і тексту з дошки (Слайд 16)

Попередня словникова робота:

Сталевари, хлібороби, конструктори, сільське господарство

БЕРЕЖИ ХЛІБ

У кожній зернині, у кожній крихті хліба – не тільки праця хлібороба. Це й метал, зварений сталеваром, нафта, видобута з глибин землі, розум конструкторів, праця робітників, які створили машини для сільського господарства.

(В.О.Сухомлинський)
- Чи всі слова зрозумілі?

(Нафта – густа масляниста рідина, яку добувають із землі, з неї виготовляють бензин)

- Люди яких професій вирощують хліб?

- Чому хліб треба берегти?

3. Хвилинка відпочинку.

- Відгадайте загадку (Слайд 17)

З місця зрушити не в змозі,

Бо на варті при дорозі

Я стою щодня, щоночі,

Хоч і маю скляні очі.

- Що це? (Світлофор)

- Які сигнали означають його кольори? Прочитайте!


СТІЙ!

БУДЬ УВАЖНИМ!

ІДИ!


  • Люди яких професій слідкують за порядком на дорогах? (Міліціонери)

ІV. Підсумок уроку.

  • Який звук виділяли із слів?

  • Якою буквою він позначається?

  • З якими новими словами познайомились на уроці?

  • Що було цікаве?

  • Що було важко робити?

  • Над чим задумались?

  • Я вас вітаю, ми вивчили всі букви алфавіту! Букви, наче намистинки, з них складається наша мова. Послухайте вірш «Букви – намистинки» (Слайд 18)

Із літер-намистинок

Складаємо слова.

І мова з уст дитячих

На цілий світ луна.

Чарівна, ніжна мила,

Казково-колискова,

Співуча, мелодійна

Українська наша мова.

Отож, учіться, діти,

В добу таку чудову.

Із намистинок-літер

Складайте нашу мову!



  • Слідкуйте, щоб намисто вашої мови було найвищого ґатунку.

А на письмі сьогодні ще навчимося писати маленьку букву «еф».

- Розгадайте загадки, відповіді яких починаються буквою Ф (загадки діти читають з екрана: про фіалку, футбол, фотографа, фламінго)


Має гарні жовті вічка На стадіоні шум і гам –

Й фіолетову спідничку. Уболівальники зібрались там.

Запах ніжний і духмяний Усі очікують із нетерпінням гол.

Наповняє ліс весняний. Захоплююча гра …


Він усіх фотографує, Дивний птах з рожевим пір’ям,

Фотографії друкує. Наче мальва на подвір’ї.

Як ми можемо назвати На ногах тонких та рівних,

Цю професію малята? Має назву птах …


- Для створення позитивного настрою на урок письма подивимось і послухаємо інсценівку (с. 75, завд. 9, «Супутника букваря»), яку підготували ваші однокласники.

Побачивши у зоопарку жирафу, малий Федько сказав:



  • От добре, що я на неї не схожий!

  • А то чого? – здивувалася Софійка.

  • Еге, довелося б щодня мити таку довгу шию!

  • Серед нас немає таких Федьків?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка