Літературне читання



Скачати 159.61 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір159.61 Kb.
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Календарне планування здійснено на основі підручника "Літературне читання" О.Я. Савченко. Крім підручника, використано навчальні посібники: *Я люблю читати (Савченко О. Я.), **Зошит з літературного читання (Мартиненко В. О.), ***Моя домашня читальня (Савченко О. Я.) (К.: Видавничий дім "Освіта").



Дата

Тема, матеріал до уроку

І семестр—48 год (3 год на тиждень)

Розділ.Цікава книга природи

1
Природа, наче мудра книга.

Книга природи. Вчимося працювати з підручником (с. 5, 7).*Яків Щоголів "Вчіться, діти". Андрій Малишко "Буду я навчатись мови золотої..." (с. 4—6)



2
Осінь на землю тихо спускається...

За Алевтиною Волковою "Перший подих осені" (с. 6). Опис природних явищ.

* Максим Рильський "Ми збирали з сином на землі каштани" (с. 7)

3
Осінні карнавали. Катерина Перелісна "Осінні танці". Настрій, звукозапис. Гармонія людини з природою (с. 7—8)

4
Вже брами літа замикає осінь. Ліна Костенко "Вже брами літа замикає осінь", "Шипшина важко віддає плоди"(Вірш напам'ять). Настрій твору, прийоми виразного читання. (с. 9)

5
Осінні білчині ігри. Микола Сингаївський "Осіння гра"(с. 10-11). Опис персонажа

6
Урок позакласного читання. Осінь золотая тихо-ніжно ходить

7
Чи ми з природою єдині? Ганна Черінь "Чи ми з природою єдині...". Василь Сухомлинський "Соромно перед соловейком" (с. 11—12). Почуття відповідальності. *Василь Чубенко "Як ми природу захищали" (с. 23)

8-9
Дівчинка, для якої ліс - рідний дім. Олесь Донченко "Лісовою стежкою" (с. 13—15). Образ головного персонажа; ставлення письменника до героїні

10
Образ пізньої осені. За Алевтиною Волковою "Листопад — ворота зими" (с. 15—16). Порівняння творів на одну тему.*Іван Сенченко "В осінній час сім погод у нас" (с. 16-17)

11
Велика і різнобарвна книга природи!Підсумковий урок серед природи (с. 17), (*с. 24). "Вчимося бачити, чути, відчувати природу"

12
Урок позакласного читання . "Буду я природі другом "

Розділ. Від слова до книги

13-14

Вступ до розділу і теми. Народ-мовотворець залишив нам безцінний скарб (с. 18—19). "Наша мова" за Аллою Коваль (с. 19—22). Ознайомлення з науково-художнім оповіданням. Аналітичне читання. Пошук нової інформації

15

Дмитро Білоус про чари рідної мови. "Кожну літеру ціни" (с. 22—23)

16

Маленьке, зате важливеньке. Ігор Січовик "Мова" (с. 23-24)

17

Ознайомлення молодших школярів з видами словників. Олександра Савченко "Привчайтеся працювати із словником" (с. 25—26). '"Анатолій Качан "Звертайся до словника" (с. 138)

18

Урок позакласного читання.

Книги, газети, журнали читай — розуму набирай

19

Мова дивна дивина. Дмитро Білоус "Дивне розмаїття". НузетУмеров "Диктант"

(с. 26—28)



20

Зісторії книгодрукування. Вступ до теми. "Похвала книгам!"

За Віктором Дацкевичем "Як з'явилася друкована книга" (с. 29—31). Аналітичне читання; Постановка запитань до науково-художнього тексту



21

Життя стародавніх книг. За Олександром Єфімовим "Як жила книга за часів Київської Русі" (с. 32-33)

22

Друкарі перших книг. За Олександром Єфімовим "Друкар книг, перед тим не бачених" (с. 33—35); визначення нової інформації. Постановка учнями запитань до тексту

23

Людина без книги — як криниця без води. Дмитро Павличко "Соняшник" (с. 36—37). Прийом виразного читання.*Володимир Лучук "Книголюбка" (с. 125—126). *Оксана Сенатович "Тиждень книжки у нашому місті" (с. 150)

24

Урок позакласного читання. Мова і книга — найкращий винахід людства

25

У гості до книг (с. 37). Лідія Повх "У бібліотеці" (с. 38-39)

26

Подружіться з книгою. Олександра Савченко "Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою" (с. 42—44)

27

Вони чекають зустрічі з нами. Олександра Савченко "Чи любиш ти читати журнали?"

(с. 39-41) *"Поринало, поринало, поки хвостика не стало" (с. 129)



28

Презентація проекту: "Дружба з книгами — це свято" (с. 35)

29

Хто більше читає, той більше знає. Підсумковий урок за розділом (с. 44-45), (*с. 152 ). Перевір свої досягнення

30

Урок позакласного читання. Мої перші енциклопедії

Розділ. Зчистого джерела народної творчості

31

Вступ до розділу і теми (с. 46, 54, 57). Чарівні казки (с. 47) Чия відвага, того й перемога. Українська народна казка "Кирило Кожум'яка" (с. 46—49).

(с. 46—49).

32-33

За добро добром платять. Українська народна казка. "Кривенька качечка" (с. 50—53). Дивовижні перевтілення як ознака чарівної казки, їх втілення у художніх ілюстраціях. Позитивне і негативне v казці

34

Співуча Україна. Українські дитячі і жартівливі народні пісні (с. 54—55). (Інтеграція з уроком музичного мистецтва). *"Три товариші "(с. 31)

35

Народ вчить, як на світі жить. Прислів'я (с. 57). Будова прислів'їв. Узагальнення прислів'їв за тематикою

36

Скоромовки. Загадки (с. 58—59). Як складати загадку. *Мирилки (с. 32)

37

Урок позакласного читання. Казки народів Європи."Золотий черевичок" (українська народна казка); "Срібне блюдечко і наливне яблучко"(російська народна казка),"Золота гуска" (німецька народна казка), "Та я ж" (англійська народна казка)

38

Зчистого джереланародної творчості. Підсумковий урок (с. 60), (*с. 45). Перевір свої досягнення

Розділ.Літературні казки й п'єса-казка

39-40

Особливості жанру "Літературна казка" (вступ до розділу).Людина з добрим серцем. Анатолій Дімаров "Длячого людині серце" (с. 61—66).Головна думка твору. Чарівні перевтілення



41-42

Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки загребущі. Віршована казка. Вадим Скомаровський "Чому в морі вода солона" (с. 67-71). Позитивне і негативне у казці

43

Урок позакласного читання. Казки українських письменників

44-45

Працювати треба не поодинці, а завжди дружно.ЮрійЯрмиш "Місто дружних Майстрів" (с. 71—77). Загальне ознайомлення із змістом твору. Усвідомлення частин тексту, тривалості і послідовності подій. Переказ або інсценізація казки

46-47

Кожен має право бути іншим. Всеволод Нестайко "Суд у цирку" (с. 77-82). Переказ або інсценізація твору. Розв'язання морально-етичної задачі. Уміння працювати в групі

48

Урок позакласного читання.Зимові радості і турботи(*с. 74—84, на вибір учителя)***

II семестр73 год (4 год на тиждень)

49-50

Особливості жанру "п'єса-казка". Велика сила щедрості. Олександр Олесь "Бабусина пригода" (с. 83—90). Побудова твору. Читання в особах. Інсценізація п'єси-казки "Бабусина пригода"

51

Казкове життя у дитячому театрі. Наталя Забіла "У дитячому театрі" (с. 90-91). Прийоми виразного читання. Підсумковий урок (с. 92)

52

Презентація творчого проекту "Таємниці театру"

Розділ.Байки

53

Вступ до розділу "Байки". Особливості байки як жанру. Автор байки.

Відомості про Леоніда Глібова. "Лебідь, Щука і Рак" (с. 94). Мораль байки; головна думка твору



54

Без труда нема плода. Леонід Глібов "Коник-стрибунець" (с. 95-96)



55

Не смійся з другого,щоб тобі не було того. Леонід Глібов "Чиж та Голуб" (с. 97). Підсумковий урок. Інсценізації. Вікторина за прочитаними творами

56

Урок позакласного читання. Літературні казки й байки українських і зарубіжних письменників.(*На вибір учителя, с.46—60)

Розділ.Світ дитинства у поезії і прозі

57

Вступ до теми. Поетичні твори (с. 99). Прозові твори (с. 113).

Відомості про життя і творчість Лесі Українки. Родина Косачів. *Сильний дух маленької Лесі. "Як дитиною бувало" (с. 100), (*с. 88—90)



58

Рідний край милий і у важку годину. Леся Українка. "Мамо, іде вже зима" (с. 101-102). *Вірш-діалог "Вечірня година" (с. 90—91)

59

Відомості про життя і творчість поета Олександра Олеся. Олександр Олесь. "Згадую: так я в дитинстві любив...". "Серед краси" (с. 102—103). Настрій твору. Образні засоби

60-61

Відомості про життя і творчість поета Дмитра Павличка. "Мрії", "Гном" (с. 104-105); реальне і чарівне у віршах

62

Гумористичні вірші Грицька Бойка. "Як невдаха виступав", "Сашко" (с. 106-107); "Веселинки"

63

Відомості про поета Анатолія Качана "Дівчинка і море" (с. 108-109). *"3апитав мене моряк..." (с. 23)

64

Образ чарівного вітерця. Анатолій Качан. "Біля тихого Дунаю" (с. 109-110)

65-66
Відомості про поета Степана Жупанина. "Запрошення до творчості", "Оленчині вишивки", "Сім вітрів" (с. 110—111). Спільне і відмінне у віршах

67-68
Про дитинство славетних українців *(с. 85—98)

69

Урок позакласного читання.Що, де, коли і як? Сторінками дитячих журналів і енциклопедій (*На вибір учителя, с. 101—103, 105—110)

70

Відомості про письменника Василя Сухомлинського.Гарні не красиві слова, а красиві діла. "Красиві слова і красиве діло" (с. 113—115). Головна думка твору

71

Василь Сухомлинський. Бережи дружбу. "Кінь утік" (с. 115-116). Вчинок. Почуття дійових осіб



72-73

Олег Буцень. Відомості про письменника. Пригода з друзями-дослідниками. "Наше відкриття" (с. 117—120). Характеристика дійових осіб. Час і перебіг подій



74-75

Ярослав Стельмах. Відомості про письменника. Кожен може себе проявити. "Ловись, рибко!" (с. 121-125). Читання в особах. Структура і план твору. Гумор у характеристиці героїв. Тривалість і послідовність подій. Інсценізація фрагмента



76

Урок позакласного читання.Світ у мені і в світі я. ** ***Поетичні твори: Леся Українка, Олександр Олесь, Дмитро Павличко, Анатолій Костецький, Анатолій Качан, Вадим Скомаровський, Микола Сингаївський, Дмитро Білоус. Прозові твори: Василь Сухомлинський, Ярослав Стельмах, Всеволод Нестайко, Євген Гуцало, Михайло Слабошпицький

77

Підсумковий урок. Перевір свої досягнення.



Розділ.Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості

78

Відомості про життя і творчість поета (с. 130—131). Малий мандрівник. Антін Лотоцький "Малий Тарас чумакує" (с. 130—133)

79-80

Книга Оксани Іваненко "Тарасові шляхи". Уривки "Тарас у наймах" (с. 134—135), "Чабан"(*с. 85). Яскравий випадок з життя малого Тараса

81-82

Вчитайся, вслухайся в Шевченкове слово! "Село...", "Ідосі сниться..." (с. 135—136), "Тече вода із-за гаю" (с. 137). Образи української природи у поезії Тараса Шевченка. Прийоми виразного читання. Тарас Шевченко-художник

83

3 Шевченкового слова починається для мене Вітчизна. Василь Сухомлинський "Сонце заходить" (с. 138—139). Урок-конкурс декламування віршів Тараса Шевченка

84

Урок позакласного читання."На шляху до Тараса Шевченка".

85

Підсумковий урок з вивчення творчості Тараса Шевченка (с. 140), (*с. 98)

86

Презентація проекту. "На шляху до Тараса Шевченка"(с. 139)

Р о з д і л. Із скарбниці казкарів світу

87-88

Вступ до розділу (с. 141).

Відомості про братів Якоба і Вільгельма Грімм.

Казка "Шипшинка" (с. 142-146). Чарівні речі іперевтілення

89-90
Відомості про Карла Коллоді. "Пригоди Піноккіо"(с. 146—151). Головний персонаж, зовнішність, характер, вчинки. Інсценізація епізодів на вибір

91-92
Відомості про АстрідЛіндгрен "Про Карлсона, що живе на даху" (с. 153-156). Сила уяви. Зміст і послідовність подій.

93

Урок позакласного читання.Читаємо у рідному колі. * (***На вибір учителя, с.61—73)



94

Із скарбниці казкарів світу. Підсумковий урок (с. 158). Перевір свої досягнення (*с. 73).

95

Урок-казка. Конкурс інсценізації прочитаних творів на вибір

96

Бібліотечний урок



Розділ.Прийди, весно, з радістю!

97
Вступ до розділу (с. 159).Таємничість весняних обрядів. За Василем Скуратівським "Благослови, мати, весну зустрічати!" (с. 159-161). Веснянки, гаївки

98
Березнева казка. Тамара Коломієць "Березень" (с. 162). Образні засоби. Удосконалення виразного читання. Пошук рим

99

На співучих крилах весна повертається. Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять" (с. 163—164). Оповідання - спогад дитинства

100

Квітнева казка. Валентина Ткаченко "Квітень". Леся Українка "Уже весняне сонце припікає" (с. 165—166). Образні засоби опису весняної природи

101

Казковий травень. Микола Сингаївський "Вийшов травень з лісу" (с. 167, вірш напам'ять). *3а Юрієм Смоличем "Квітує земля" (с. 123—124)

102

Про одне по-різному. Микола Сингаївський "На врожай" (с.168). "Дмитро Павличко "Дядько Дощ" (с. 120). Порівняння творів, близьких за змістом

103

Співуча зустріч весни. Марія Познанська. "Співай, соловейку!". За Борисом Комаром "Як співає соловейко" (с. 169—170). Образ пташки у поезії і описі: подібність і відмінність

104

Урок позакласного читання. Уже весняне сонце припікає. Любов Забашта "Дивосвіт, дивосвіт" (с. 170).*Іван Франко "Надійшла весна прекрасна" (с. 117). Микола Сингаївський "Волошкове поле" (с. 118—119), "Їжачкова райдуга" (с. 120). Ганна Чубач "Роса" (с. 125)

105

Коло кого найтепліше? Твори, які передають ніжне, чутливе ставлення до мами, бабусі *МаріяЛюдкевич "Біля кого найтепліше"(с. 122), Анатолій Костецький "Імена"

106

Підсумковий урок (с. 170, 171), *(с. 128). Перевір свої досягнення

107

Творчість письменників рідного краю. Пам'ятні місця літературного краєзнавства



Розділ.Візьму перо і спробую

108
Вступ до теми (є. 172).Творимо свої фантазії. *Василь Сухомлинський

Що таке "Школа під голубим небом?" (с. 140)



109
Вірші це не лише рима. Анатолій Костецький. "Дивна звичка" (с. 174—175). Гумористичний вірш

110-111

Гумористична казка Миколи Носова "Як Незнайко складав вірші" (с. 175—179). Переказ або інсценізація твору. Інсценізація частин на вибір

112

Про захоплення і улюблені справи. Іван Світличний "Слухала лисичка солов'я". Андрій М'ястківський "Біла хмарка..." (с. 180—181). *"Моя сестричка". Образ юної художниці на картині Олени Камінської "Моя сестричка"!

113

Фантастичне навколо нас. Тамара Коломієць "Чоловічки" (с. 182), *Василь Марсюк "Диво" (с. 143)

114
Пробуємо складати рими, продовжувати рядки. Наталія Хаткіна. "Веселі римики" (с. 183). *Анатолій Камінчук "Їхали ми, їхали..."

115

Як побачити красу. Василь Сухомлинський "Сергійкова квітка" Сс. 183—185)

116

Вчися фантазувати. Галина Кирпа "Чого я другу не сказав" (с. 185-186)

117

"Читаємо твори письменників рідного краю; знайомимось з пам'ятниками культури"

118

Бібліотечний урок. Міжнародний день дитячої книги***

119

Урок позакласного читанняЯк у звичайному побачити незвичайне. *На вибір учителя: Олександр Дерманський "Чудо із чудес" (с. 151). Ліна Костенко"Польові дзвіночки" (с. 142). Тамара Коломієць "

жаки" (с. 141). Анатолій Григорук "Сопілонька з калиноньки, ясенове денце" (с. 144—145). Василь Сухомлинський "Флейта і вітер" (с. 146)таін.



120

Презентація проекту "Проби пера". Перевір свої досягнення

121
Підсумковий урок. Рекомендації щодо кола читання на літніх канікулах

(*с. 153—155)***


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка