Літературні українські казки Розробка уроку позакласного читання 3 клас



Скачати 142.8 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір142.8 Kb.
Літературні українські казки

Розробка уроку позакласного читання 3 клас

Чепка Яна Борисівна, вчитель початкових класів Уманської міської гімназії



Тема. Літературні казки.
Епіграф. Казка – свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячого мислення й мови.
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – працювати в колективі та самостійно; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням поведінки позитивних казкових героїв; громадянської –визначати своє ставлення до прочитаного, відстоювати свою думку та позицію відповідно до загальноприйнятих суспільних норм поведінки.
предметних компетентностей:
- узагальнити та систематизувати знання учнів, отримані при вивченні теми «Казки українських письменників», розширити уявлення учнів про літературну казку;
- закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку;
- удосконалювати уміння працювати з текстом, визначати тему, простежувати розгортання подій, знаходити описи, портретні характеристики дійових осіб, міркування;
- формувати оцінні судження;
- вдосконалювати читацькі навички;
- розвивати спостережливість, творчу уяву, образне мислення, фантазію, пам’ять, увагу;
- прищеплювати любов до казки, книги, бажання читати, складати казки та інші твори;
- виховувати шанобливе ставлення до книги, інтерес до творчості письменників – казкарів та бажання поповнювати свої знання.
Тип уроку: узагальнюючий, систематизація знань.
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації, елементів театралізації.
Обладнання. Ілюстрації до казок, , збірки казок, портрети письменників, іграшкові казкові герої, комп’ютерна презентація, конверти із завданнями для груп, різнокольорові клубочки, уявний мікрофон, іграшки(скриня, окуляри, ґудзик, золота монета).
Виставка малюнків «Мій улюблений герой казки».
Виставка дитячих саморобок «Казкові герої».
Виставка дитячої літератури, , пам’ятки.
Костюми казкових героїв, маски, будиночки, квіти, емблеми, іграшки і т. д.
Вислови:
« І що воно таке - ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже й стародавні книги не пам’ятають. І тепер живе вона в народі і творчості письменників, в кіно та мультфільмах. Бо вона – чудо із чудес!»
« Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке, чого й на світі немає»
«А ще казка примушує задуматися, як ти живеш…»
«Казка – свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячого мислення й мови».
«Школа – повинна бути царством казки»
« Казка невіддільна від краси, сприяє розвитку естетичних почуттів, без якого немислиме благородство душі, щира чуйність»
« Завдяки казці дитина пізнає світ не лише розумом, а й серцем»
(В. Сухомлинський)
«Читання – ось найкраще навчання»
(народна мудрість)
Конкретизовані навчальні цілі уроку
Когнітивні рівні Конкретизовані навчальні цілі Перелік завдань – запитань, які забезпечують досягнення конкретизованих цілей Навчально- методичне забезпечення
Знання

знає основні автобіографічні відомості про казкарів, зокрема, Ліну Костенко, Наталю Забілу, Всеволода Нестайка;


називає героїв опрацьованих казок, факти, події;
Ілюстрована вікторина «Хто ми і звідки?»
- відгадайте загадки, уривки з казок,
- поясніть прислів’я
- назвіть героїв улюблених казок

Інтерактивна технологія «Мікрофон». - що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку Казки? - назвіть героїв улюблених казок


Гра «Продовж речення».- Я люблю читати казки тому, що…
- Поєднай імена казкових героїв, назви казок та авторів казок.

Ілюстраці до казок.


Презентація. Портрети письменників.
Тексти скоромовок.
Виставка книг.
Вислови про казку
Іграшковий мікрофон.
Виставка малюнків «Мій улюблений герой казки».
Виставка дитячих саморобок «Казкові герої».

Розуміння вибирає з тексту потрібні уривки;


розрізняє види казок;
відповідає на запитання вчителя за змістом казок,
пояснює незрозумілі слова, висловлювання, вставляє пропущені слова в тексті, розуміє зміст казок, розрізняє позитивні та негативні якості героїв; Вибіркове читання.

Технологія «Мозковий штурм». - Які існують дві окремі групи казок? - Які три види казок ми вивчаємо в початковій школі?

Гра « Острів порятунку».
- Вставте пропущене слово, яке загубив казкар.
Тематичний словник

Таблиці, опорні схеми.

Мультимедійний проектор

Застосування


використовує практичний досвід і зіставляє із прочитаним текстом;

розподіляє казки на групи;

демонструє вміння виразно читати, інтонувати речення;
знаходить у тексті важливі місця для аналізу; Будує міркування на основі опрацьованого твору.
Гра «Впізнай, з якої казки предмет».
На основі тексту і пам’ятки складіть вірш – сенкан.
Інтерактивна гра «Лавина».
– Пригадати авторів казок. (Кожен учень додає ім’я ще одного автора, повторивши всі попередні слова).
– Пригадати літературні казки. (Кожен учень додає назву ще однієї казки, повторивши всі попередні слова).
– Пригадати народні казки. (Кожен учень додає назву ще однієї казки, повторивши всі попередні слова).
Лялькова театралізація казки - п’єси.
Вікторина «Де ми живемо?». Читання уривків та розміщення їх у відповідних книгах.
- Знайти і прочитати в особах діалог Сергійка з батьком. Пам’ятка.
Чарівна скриня.
Іграшки.
Пам’ятка.
Роздатковий матеріал.
Виставка книг.

Музичне забезпечення.

Аналіз
аналізує вчинки дійових осіб казки;
розрізняє казкові герої за характером поведінки і вчинків;
визначає головну думку казки;
аналізує дитячу казку;
– Записати імена героїв, дії яких ви схвалюєте.
– Записати імена героїв, дії яких ви засуджуєте.
- Чому ви зробили такий вибір? Тексти казок.

Синтез
складає прислів`я із запропонованих частин;


складає план казки;
складає свою казку;
доводить чому казка користується такою великою шаною серед дітей, та дорослих;
досліджує значення казки у житті людини; З`єднати частини прислів`я .

Позначте цифрами послідовність подій у казці.


Скласти продовження казки, починаючи з речення: З того часу...

Технологія «Асоціативний кущ».


Презентація

Роздатковий матеріал.

Оцінювання

висловлюють судження відносно почутого на уроці;


висловлюють судження про виконану роботу, про свою власну казку, про вчинки казкових героїв, персонажів; оцінюють свою роботу на уроці. Технологія «Незакінчене речення».

Рефлексія уроку.


Презентація

Опорні схеми

Хід уроку
I. Організація учнів до уроку.
Учитель.
Знову день почався, діти!
Пролунав і стих дзвінок.
Всі зібрались на урок.
Із гостями привітайтесь,
Та частіше посміхайтесь.

Діти.
- Доброго дня!


Учитель.
- Доброго дня!
Давайте усмішки всім дарувати:
І друзям, і гостям, і мамі, і татові.
Хай радість злітає у небо, як птах,
І добрі слова у всіх на вустах.
Я дарую всім усмішку, гарний настрій, тепле слово.
- Який настрій у вас? Зробіть його на обличчі.
- Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами.
- Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Мікрофон».
Учитель .
- Який урок розпочинаємо? (Читання).
- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим).
- А ви на уроці якими маєте бути? (Уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими, кмітливими, чемними тощо).
- Що ви очікуєте від цього уроку? (Нових знань, успіхів, високих балів).
- Ваш успіх на уроці залежить від вашої активності, уважності, творчості.
- Розпочати нашу роботу я хочу із загадки.
(Відгадування загадки).
Ця дивна країна
Довкола – чудесна,
І все там чарівне,
Скрізь – диво - краса,
Подумайте, друзі,
Промовте, будь ласка,
Яка це країна?
Згадали це ж…(казка).
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
(Тема уроку записана на дошці).
Учитель .
Сьогодні у нас незвичайний урок -
у світ казки й фантазії зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз,
та знову вона завітала до нас.
І що воно таке - ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже й стародавні книги не пам’ятають. І тепер живе вона в народі і творчості письменників, в кіно та мультфільмах. Бо вона – чудо із чудес!
Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке, чого й на світі немає.
А ще казка примушує задуматися, як ти живеш…
Сьогодні ми вирушимо у подорож до прекрасної країни дитинства – світу казок. Адже всі ми любимо мандрувати. На уроці ми ще раз зустрінемося із героями й подіями, з якими ознайомились в розділі «Літературні казки». Ще раз перегорнемо сторінки прочитаних казок, замислимось над цінностями нашого життя. Загалом на нас чекає багато цікавих завдань на зупинках мандрівки. (Учні ознайомлюються з планом роботи).
Зупинки:
1. Мовленнєва
2. Книжкова
3. Поетична
4. Читацька
5. Відпочинку
6. Творча
7. Театральна
8. Казкова галявина
Отож не гаймо часу.
Групування учнів за емблемами для подальшої роботи на уроці (на емблемах можна зобразити вогонь,синю квітку незабудки, ластовинця).
- Для подальшої роботи на уроці об’єднаємося в групи.(повторення правил роботи в групі).
Правила роботи в групі
• Перед початком роботи розподілити ролі в групі.
• Уважно читати (слухати) завдання – інструкцію.
• Говорити по черзі, не перебивати одне одного.
• Дотримуватись відведеного часу.
• Презентувати роботу має учень, призначений командиром групи.
• Дотримуватися правил піднятої руки.
• Працювати так, щоб не заважати іншим.

ІІІ. Створення емоційного настрою уроку. (1хв.)


Учитель декламує вірш.

Казка
Ми зустрінемося в казці,


Щоб у радісну цю мить
Зрозуміти, як прекрасно
В світі білому нам жить.

IV. Зупинка «Мовленнєва». Мовно-лексична розминка.


Учитель .
- Щоб подорожувати у світі казок, нам потрібно провести мовленнєву розминку.
1. Гра « Ланцюжок». Артикуляційна зарядка.
Читання учнями складової таблиці. (Гімнастика для очей).
Повторення раніше вивчених скоромовок. (Гімнастика для губ і язика).
2. Робота з прислів`ями.
- Вставте пропущене слово у прислів’я « … вчить, як на світі жить» ( казка).
Учитель.
- Прочитайте прислів`я.
- Як ви розумієте це прислів`я?

(Казки маленькі, а розуму в них багато).


- Склади прислів’я.
та, повчальне, Казка - , в, зрозумій, ній, вигадка, щось.
(Казка – вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.)
3. Гра «Продовж речення». Вправа «Мікрофон».
- Я люблю читати казки тому, що…(Відповіді учнів).

V. Актуалізація опорних знань.


1. Фронтальне опитування.
Учитель.
- Який розділ вивчали? (Літературні казки).
- В чому полягає особливість літературних казок? (Мають автора).
- З якими авторами познайомились?
Переконаємося, що ви добре орієнтуєтеся у вивченому матеріалі.
2. Мозковий штурм.
- Як називають художній твір, у якому обов’язково є щось чарівне, незвичайне, фантастичне, нереальне? (Казка).
- Які існують дві окремі групи казок? (Народні і авторські).
- Чим вони відрізняються одна від одної?
- Які три види казок ми вивчаємо в початковій школі? (Казки про тварин, чарівні казки і соціально-побутові).
- Які казки ми вивчаємо в 3 класі? (Чарівні казки).
- Що можуть головні герої цих казок? (Вони мають надзвичайну силу).
- Як вони себе поводять в казках? ( Можуть робити дивовижні перетворення ).
- Пригадайте відомі вам казки. Кого висміюють, а кого прославляють вони?
- Які особливості побудови казки?
- Що таке зачин і кінцівка?
- Які найбільш відомі зачини і кінцівки ви знаєте?
Учитель .
Діти ви перегорнули чимало казкових сторінок, які відкрили вам світ фантазії й мудрості. Зараз ми згадаємо ці казки.
3. Ілюстрована вікторина «Хто ми і звідки?»
(Вчитель демонструє ілюстрації до казок, просить назвати їх героїв і розповісти про них).
- Розгляньте малюнок. До яких епізодів і яких казок намальовані ілюстрації?
- Хто може розповісти про цей епізод?
VI. Зупинка «Книжкова». Актуалізація читацького досвіду учнів. Робота з виставкою книг.
Діти, до нас у гості завітали книжки - казки. Їх, як бачите, дуже багато, всі вони чимось схожі, але багато і чим відрізняються. Давайте поміркуємо, чим же вони схожі? Що у них спільного? Яка у них відмінність?
1. Фронтальна робота.
На виставці представлені книжки, що містять українські народні та літературні казки.
(Орієнтування в дитячих книжках. Колективний розгляд виставки книг, прочитаних до уроку).
Учитель .
- Назвіть книги, які бачите на виставці.
- Що об’єднує ці книги?
- Які з них містять авторські казки, а які – народні?
- Чи є книжки до яких увійшло кілька казок?
- Як ми називаємо такі книжки?
- Які з представлених книжок ви прочитали?
- Чим вони запам`яталися?
- Хто з героїв казок вам сподобався найбільше і чим?
- Кому ви співчуваєте? Чому?
- Як ви вибирали ці книжки? Чому надали перевагу саме їм?
- Яка раніше невідома вам книга вас зацікавила?
2. Портретна галерея.
(На дошці вивішені портрети казкарів. Заздалегідь підготовлені діти по черзі розповідають біографічні дані про авторів представлених книг.)

Відома українська поетеса Ліна Василівна Костенко народилася 19 березня1930 р. в містечку Ржищеві на Київщині в учительській сім'ї. З 1936 р. жила в Києві, де й закінчила середню школу. Потім навчалася в Київському педагогічному інституті. В 1956 р. закінчила Московський літературний інститут.


Перу поетеси належать збірка віршів для дітей «Бузиновий цар» (1987).

Зима Олександр Вікторович народився 8 березня 1937 року в селі Рибальче Голопристанського району Херсонської області на березі Чорного моря.


Автор казок для дітей: збірки «Малий поводир» (1985), «Зачарований хлопчик» (1988). Окремі твори Олександра Зими перекладено російською, грузинською, узбецькою, казахською мовами.

Більше сорока років працює в дитячій літературі Всеволод Нестайко. Народився Всеволод Зіновійович 30 січня 1930 року в м. Бердичеві на Житомирщині у сім’ї службовця.


Перше оповідання для дітей побачило світ у 1954 році в журналі "Барвінок”, а перша збірка "Шурка і Шурко” вийшла 1956 року. Відтоді автор написав чимало цікавих і дотепних книжок для дітей. Серед них – талановиті казки, які з особливим захопленням читають молодші школярі: "В країні Сонячних Зайчиків”, "Пригоди близнят - козенят”, "Олексій, Веселесик і Жарт-птиця."Незвичайні пригоди в лісовій школі”, "П’ятірка з хвостиком” .

3. Вікторина «Де ми живемо?»


За уривком казки визначте героїв і вкажіть, з якої казки вони до нас завітали. (Учитель зачитує уривки з казок, діти визначають, з якої казки ці епізоди і вказують почергово книжки, де містяться ці казки).

Матеріал для вчителя


1. «За якусь хвилину, вимахуючи пензликом, Домовичок розповів нам про свої поневіряння. Як від нудьги (певне, схожої на нашу!) він подався аж до моря і грався сам із собою в хованки на піщаному узбережжі…»
Марина Павленко «Домовичок з палітрою».

2. «Побилися вони об заклад. Стала Лисичка на один скок поперед Рака, а Рак учепився їй кліщами за хвіст. Рушила Лисичка, біжить щодуху, аж курява здіймається…»


Іван Франко «Лисичка і Рак».

3. «Якось каже дід бабусі: Замісила баба тісто


- Розпали вогонь в печі і плискачика спекла,
та для нашої Ганнусі а тоді, щоб трохи вистиг,
ти плискачика спечи. На віконце віднесла…»
Наталя Забіла «Плискачик».
4. « Люди в Ластовинії тихі, мирні й працьовиті. Ластовини здавна любили трудитися. Вони вирощували чудові садки, що родили всі ягоди й фрукти, які тільки є на світі. В цих садках росли навіть такі дерева, яких не було більше ніде, - цукеркові дерева, що двічі на рік рясно вкривалися смачними шоколадними цукерками…»
Всеволод Нестайко «В країні Сонячних Зайчиків».

VII. Доповнення, уточнення, розширення читацького досвіду дітей учителем. Робота за прочитаним до уроку матеріалом.


1. Зупинка «Поетична». Поетична хвилинка.
а) Робота над віршем Л. Костенко «Затишно дітям в пазусі казок». (Декламування вірша учнем або читання вчителем з подальшим обговоренням прочитаного).
- Які казки ви пригадали, коли слухали вірші?
- Хто читав вам ці казки в дитинстві?
- Які з них вам запам`яталися найбільше?
- Як ви гадаєте чому діти і дорослі люблять читати й слухати казки?
- Яка головна особливість казок?
- Як про це говорить автор вірша? Знайдіть і прочитайте.
(І хто б там що кому не говорив,
А згине зло і правда переможе!)
- І справді, казки завжди закінчуються щасливо, зло завжди буває переможеним, добро і чесні люди винагороджуються за свої хороші вчинки. Чому так? Бо з давніх - давен люди мріяли про справедливість про щасливе життя, тому намагалися свої мрії втілити в казках.
б) Опрацювання вірша Миколи Вінграновського «Ця казка на білих лапах».
(Самостійне читання вірша учнями. Виразне читання за бажанням.)
- Чому Андрійко не міг заснути?
- Чи має вірш назву? А як би ви його назвали?
- Хто чинить з вас так, як Андрійко?
- Чи читаєте ви перед сном казки? Які саме?

2. Зупинка «Читацька». Опрацювання казки К. Фролової «Пролісок».


Вступна бесіда.
- А чи замислювалися ви коли – небудь над тим, звідки беруться казки?
Ось як цікаво на це запитання відповів відомий фінський письменник – казкар Закаріас Топеліус:
«Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями - то й є казки. Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковічні казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок.Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки на шибках або на вкритих інеєм деревах, а напровесні казки грають барвами на вечірньому небі. І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки. Природа може розповісти силу-силенну казок .»
- Так, дійсно, природа сповнена казок, їх потрібно лише побачити і відчути. Саме так побачила і відчула дійснйсть К. Фролова і написала казку… назву якої ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
Дві квіточки розквітли Ці квіточки синенькі
У нашому садку, І білий первоцвіт
Свіженькі і привітні, Шепочуть веселенько:
У мокрому сніжку. – Весняний вам привіт!
Робота вгрупах. (Пролісок).
(Міркування з приводу прочитаного)
- Про що ця казка?
- Якою була Крижинка – сріблинка?
- Коли ви найбільше хвилювалися, а коли раділи, читаючи цю казку?
Вибіркове читання.
1група – Прочитати від чого застерігала матуся Сріблинку?
2 група – Куди понесли сонячні промені Крижинку?
3 група – Що трапилося із Сріблинкою?
Завдання:
1група – Скласти продовження казки, починаючи з речення: З того часу...
2 група – Переказати казку від імені баби Зими.
3 група – Побудувати твір – міркування «Чому проліски потрібно оберігати?»

Пам’ятка написання твору – міркування


1. Сформулюй думку, яку ти будеш доводити у міркуванні.
2. Уяви адресата мовлення. Докази мають для нього бути цікавими та переконливими.
3. Для зв’язку частин тексту використовуй слова: по – перше, по – друге, таким чином.
4. Висновок у висловлюванні має бути пов’язаний з головною думкою та узагальнювати докази.
Презентація виконаних завдань.
VIII. Зупинка «Відпочинку». Фізкультхвилинка.
Що ж, мабуть, прийшла пора
Всім нам відпочити.
Хочу на фізкультхвилинку
Усіх запросити.
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка
Вийшли вранці на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупнули ногою,
Руки вгору піднесли.
Трішки ними потрясли.
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз.
Раз присіли, піднялись,
Головою похитали
Й працювати знов почали.
3. Робота над казкою Олександра Зими «Про Сірого Ворона та чарівні окуляри».
Гра «Впізнай, з якої казки предмет».
- У цій казковій скрині чарівні предмети. Здогадайтеся, з якої казки вони і кому належать?(Золота монета, обгортка від шоколаду, срібний ґудзик).
- Як вони потрапили до Сірого Ворона?
Завдання:
1група – Позначте цифрами послідовність подій у казці.
Він несе у своє гніздо все, що блищить на сонці, шукає скалочки чарівних окулярів. 3
На груші жив Сірий Ворон. 1
Сірий Ворон знайшов чарівні окуляри, схопив їх і кинувся тікати у сусідній ліс. 5
Сова бачила вночі одягаючи свої окуляри. 4
Сова впізнала свої окуляри й кинулася наздоганяти Сірого Ворона. 6
Розлетілися вони маленькими блискітками. 8
Ворон злякався і випустив окуляри. 7
Сова крикнула у відчаї:
- Кари тобі й твоїм дітям. 9
Коли груша впала, разом з нею впало і гніздо Сірого Ворона. 2
Каркатиме Ворон доки не знайде усіх скалок. 10
2 група – Гра « Острів порятунку»
- Вставте пропущене слово, яке загубив казкар.
Сірий Ворон не подумав про те, що чарівні окуляри так блищатимуть, і не прихопив із собою темної торбини. От як тільки він полетів, окуляри від змахів його крил ще більше розгорілися й засяяли, неначе метеорит у небі.
3 група – Знайти і прочитати в особах діалог Сергійка з батьком.
– Яка головна думка казки? (Радість і горе на землі для всіх однакові. І для звірів, і для птахів, і для людей. А той хто розіб`є чужу радість, уже ніколи не матиме щастя.)
Презентація виконаних завдань.

4. Зупинка «Театральна». Лялькова театралізація казки - п’єси.


- Запрошую всіх присутніх відвідати ляльковий театр. Сьогодні у репертуарі театру казка - п’єса за мотивами народної казки «Ріпка» в обробці О. Конькової у виконанні учнів, які відвідують театральний гурток на базі шкільної бібліотеки.
(По завершенні виступу діти – актори виконують пісню «А ми любимо читати» Музика: О. Янушкевич. Слова: М. Ясакова).

5. Зупинка «Творча». Робота над казкою повістю – казкою Всеволода Нестайка «Терентій з Країни Сонячних Зайчиків».


- І нарешті ще одна з найулюбленіших казок повість – казка Всеволода Нестайка «Терентій з Країни Сонячних Зайчиків». Пригадайте жителів цієї казки.
Завдання:
1група – Записати імена героїв, дії яких ви схвалюєте. На основі тексту і пам’ятки складіть вірш – сенкан «Зайчик Терентій».
2 група – Записати імена героїв, дії яких ви засуджуєте. На основі тексту і пам’ятки складіть вірш – сенкан «Пан Морок».
3 група – Написати три питання за казкою, які б ви поставили своїм друзям. На основі пам’ятки складіть вірш – сенкан «Казка».
Пам’ятка складання сенкана
1 рядок – один іменник (тема вірша).
2 рядок – два прикметники, що характеризують тему вірша.
3 рядок – три дієслова, що характеризують тему вірша.
4 рядок – фраза (речення), що характеризують тему вірша.
5 рядок – синонім до слова – теми.
Наприклад (відповідь для вчителя):
Казка
Чарівна, цікава.
Веселить, захоплює, навчає.
Вчить, як на світі жить.
Чудо.
Презентація виконаних завдань.

IV. Зупинка «Казкова галявина». Узагальнення та систематизація знань.


1. Інтерактивна гра «Лавина».
1група – Пригадати авторів казок. ( Кожен учень додає ім’я ще одного автора, повторивши всі попередні слова).
2 група – Пригадати літературні казки. (Кожен учень додає назву ще однієї казки, повторивши всі попередні слова).
3 група – Пригадати народні казки. (Кожен учень додає назву ще однієї казки, повторивши всі попередні слова).
2. Технологія «Асоціативний кущ».
Вчитель.
- Які почуття, поняття чи асоціації викликає у вас слово «казка»? Запишіть ці слова на пелюсточках квітки і прикріпіть на дошці біля промінців, що відходять від слова «казка».( Під час презентації відповіді на це завдання кращою вважатиметься та група, яка дібрала найбільше слів, що не повторюються в інших групах).

V. Підсумок уроку.


Очікувані результати.
Вправа «Мікрофон».
Вчитель.
- То ж чи справдилися ваші очікування від уроку? Які саме? (Відповіді дітей) Продовжіть речення:
- На уроці я навчився...
пригадав... зрозумів ...
VI. Домашнє завдання.
Вчитель.
- Читайте! Під шелест сторінок ви завжди перенесетесь у казковий світ. Вивчайте казки! Переказуйте! Складайте! Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас. Хай вчать нас, як треба по правді жити.
- Намалюйте за бажанням ілюстрації до казки, яка вам найбільше сподобалася і поповніть нею виставку малюнків «У світі казок».

Використана література:


Будна Н. О. Головко З. Л. Позакласне читання: : навч – альний посібник –ВД «Навчальна книга-Богдан» –2012–160с.
Гордієнко Н. М. Позакласне читання: навч – альний посібник –ВД «Весна» –2008–96с.
І. Дівакова Інтерактивні технології навчання у початковій школі –ВД –«Мандрівець» –2008 –178с.
О.В. Онопрієнко Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів: дидактико –методичні аспекти –ВД–«Каштан» –2012



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка