Людина починається з добра Мета



Дата конвертації19.02.2016
Розмір83.8 Kb.
Людина починається з добра


Мета: 

Формувати у дітей понять "доброта і добрі вчинки", вчити розрізняти "добре і погане", викликати бажання дарувати добро; розвивати в дитині духовно-моральні якості, вміння сприймати і створювати позитивні емоції; виховувати культуру спілкування. 



Обладнання: книжечки-казки; картинки із зображенням казкових героїв; макет веселого сонечка; квітка "Доброта"; промінчики сонця; кольорові олівці; листочки із зображенням Баби Яги, що перетворюється в Бабулю Ягулю; аудіо записи казок "Коза Дереза", "Котик і Півник"; Оповідання В. Сухомлинського "Петрик, собака і кошеня"; промінчики із фотографіями дітей, смайлики-посмішки.
Хід уроку


I. Організація класу 
Діти, сьогодні до нас прийшли гості. Ми чекали їх і приготували привітання. Давайте його розкажемо. 
Гостей дорогих ми вітаємо щиро. 
Стрічаємо радо, з любов’ю і миром. 
Добра вам сьогодні, і завтра! Щодня! 
Усім Вам бажаємо доброго дня! 
II. Оголошення теми і мети уроку 
III. Мотивація навчальної діяльності 
Вчитель: Діти, яка пора року настала? 


Діти: Настала зима, сьогодні восьмий день зими. 

Вчитель: Чи відчули ми ,що починається зима? Які зміни сталися в погоді? 
(Діти діляться своїми спостереженнями і враженнями про початок календарної зими). 

Вчитель: Діти, я сьогодні була дуже здивована. Коли підійшла до школи, то побачила квіточку. Уявляєте?!Взимку я побачила квітку. Вона просила їй допомогти, тому, що зимовий холодний вітер обірвав їй пелюстки, закружляв їх і поніс. Цю квіточку я принесла в клас. Ось вона! 
Чи згодні ви їй допомогти? 

Діти: Потрібно врятувати квіточку. 

Вчитель: Ви помітили, що на кожній пелюсточці написані літери. Давайте їх назвемо. (Д,Б,Р,Т). 
Ця різнокольорова квіточка здається нам казковою, чарівною. Якщо ми зможемо правильно розмістити зірвані пелюсточки, то прочитаємо дуже гарне слово. 
Діти розміщують пелюстки і читають слово "Доброта". 
– Діти, чи хорошу справу ми зробили? 

Діти: Так, ми врятували чарівну квіточку. 

Вчитель: А ще можна сказати, що ми зробили добру справу. 
Отже, сьогодні ми будемо говорити про доброту, вчитимемося розпізнавати добро, творити його і дарувати іншим. 
А урок наш ми назвемо "Людина починається з добра". 
IV. Розкриття теми уроку 
Вчитель: Що таке "доброта"? Хто вас вчить бути добрими? 
Відповіді дітей. 

Вчитель: З дитинства вам читають цікаві казки. А які герої живуть у казках? 
Казки вчать вас розрізняти добро і зло. Добро має велику силу і в казках воно завжди перемагає зло. 
1. Ми відправимося в Країну Казок. Закрийте очки, покладіть голівки на ручки, уявіть,що ми на казковому літальному апараті летимо над полями і горами, над морями і річками і переносимося в казкову країну. 
– Відкриваємо очі. Де ми опинилися? (Відкривається дошка. На дошці напис "В гостях у казки". На дошці виставка дитячих казок). – Діти, чи впізнали ви ці казки? 
– Казкові герої хочуть перевірити, як добре ви знаєте їх голоси. 
(Слухаються записи казок) 
а)Казка "Коза-дереза": Хто х героїв цієї казки робив добрі справи? Чи змогли добрі герої перемогти злу Козу-дерезу? Яким був Рак? 
Казка "Котик І Півник": В якій казці живуть герої,голоси яких ви почули? 
Кого можна назвати добрим? 
Отже: Добро завжди перемагає 
б) На дошці ілюстрації казкових героїв: Лікар Айболить, Попелюшка, Червона Шапочка, Баба Яга. 
–– Діти, чи впізнали ви цих казкових героїв? Хто з них робив добрі справи? (Відповіді дітей.) 
Чому Фея допомагала Попелюшці? 
Отже: За добро добром платять. 

Фізкультхвилинка 
Бути добрим я учуся. 
Це потрібно всім, я знаю. 
Якщо спить моя бабуся – 
Я тихесенько ступаю. 
Ось так, ось так… я тихесенько ступаю. 
Я малу сестричку маю, 
Як заплаче – заспокою. 
Їй ласкаво наспіваю 
Добру пісню колискову. 
Ось так, ось так… Добру пісню колискову. 
Я хорошим, добрим буду
Щоб робити добре діло. 
Недаремно кажуть люди: 
Доброта –– велика сила. 
в) Діти, а чому залишилася Баба Яга? 
Відповіді дітей: Баба Яга зла, її ніхто в дитинстві не вчив бути доброю, вона не вміє співчувати, не вміє допомагати іншим. Тому вона і стала такою злою і страшною. 

Вчитель: Баба Яга вас запитує: 
Добрим бути просто чи не просто? 
Чи залежить доброта від зросту? 
Як навчитися усіх любити? 
Як навчитися добро творити? 

Вчитель: Діти, а чи хотіли б ви навчити Бабу Ягу , як стати добро? Давайте пограємо у гру "Мікрофон" і розкажемо, які добрі справи ви робите. 
Діти розповідають про свої хороші, добрі вчинки у мікрофон. 

Вчитель: Баба Яга уважно вас слухала і вирішила теж стати доброю. Вчитель роздає листочки, на яких показано, як страшна Баба Яга перетворюється на красиву Бабулю Ягулю. 
Дітям дається завдання: дома за допомогою кольорів показати поступове перетворення Баби Яги. 
Отже, добро прикрашає людину. 
Діти, це ви зробили ще одну добру справу і наша героїня вам дуже вдячна. 
 Вчитель: Діти,а чому ви вирішили допомагати Бабі Язі? 
Відповіді дітей: нам стало її жалко, що в неї немає друзів, вона одинока, має дуже неохайний і страшний вигляд, вона хотіла змінитися. 

Вчитель: це почуття називається "співчуття". 
– Послухайте оповідання В. Сухомлинського "Петрик, собака і кошеня". Кому потрібне співчуття і допомога? 
Вчитель читає оповідання не до кінця. 
– Яку б кінцівку придумали ви? 
Відповіді дітей. 
– Послухайте, як закінчив оповідання автор - В. Сухомлинський. 
Діти, ваші думки співпали думкою автора. Це означає, що ви вмієте співчувати і допомагати тим, хто цього потребує. 
Отже, чужої біди для доброї людини не існує. 
3.А тепер перевіримо, чи добре ви вмієте розрізняти, що таке добре, а що таке погано. 


Пограємо в гру "Так і ні". 
– Бабусі хлопчик помагав, 
На допомогу він мастак. 
Він, діти, добрий хлопчик? (Так.) 
– Тепер усі скажіть мені: 
У сварці жити добре? (Ні.) 
–А як немає забіяк
Тоді усім прекрасно? (Так.) 
– А як серця у всіх ясні, 
То вам погано, діти? (Ні.) 
– Співає хлопчик гарно як! 
А вам подобається? (Так.) 
– А як обличчя всіх сумні, 
Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.) 
– Кричить, ламає все хлопчак, 
Це теж погано, діти? (Так.) 
– Тоді іще скажіть мені: 
Як діти б’ються, добре? (Ні.) 
– Коли вам краще жити: 
Коли сміються діти? (Так.) 
Звичайно, краще в мирі 
І з усіма дітьми дружити, 
Щоб всі веселими були, 
В добрі і злагоді жили. 



4 . Добро, як сонце – всіх зігріває. Добра людина дарує тепло іншим, з добрим приємно спілкуватися, така людина дарує радість і посмішку. Добро схоже на таке сонечко. (На дошці з’являється сонечко, що має очі та посміхається),Чого не вистачає сонечку? 

Діти: у цього сонечка немає промінців. 

Вчитель: Уявіть себе промінцями цього радісного і доброго сонечка. Якщо ви хочете робити добро людям, природі, всій Землі, то розфарбуйте свій промінець кольором доброти і прикріпіть до сонечка. 
(Всі діти виявили бажання виконати запропоноване завдання.) 
Діти, як можна назвати це сонечко? 

Діти: Добре сонечко, Сонце Доброти,… 

Вчитель: Сонце Доброти завжди буде сяяти в нашому класі. Ви, я впевнена, надалі в житті будете всім нести добро, ласку, співчуття і любов. 

Вправа: А тепер візьміться за руки, посміхніться один одному і побажайте один одному добра. 

Підсумок: 
Коли потрібно починати вчитися бути добрими? 
Чи потрібні нам добрі люди? 
Отже, пам’ятайте: хто робить добрі справи, до того добро і приходить. Ви з’явилися на землі для добра, щоб стати хорошими людьми. 
Дякую вам за ваші хороші думки, добрі, красиві вчинки. Ви порадували мене і я хочу поділитися радістю з вами – подарувати кожному смайлики-посмішки. 
Любі діти! 
Відкривайте серце для добра. 
Всім, хто поруч, подаруйте 
Крихітку тепла.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка