«Людина починається з добра»



Скачати 86.95 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір86.95 Kb.
Виховний захід для учнів 6 класу

Тупичівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Класний керівник: Аніщенко О.А.

Тема: «Людина починається з добра»

Мета: 

ознайомити учнів із поняттями «добро» і «зло», чуйність, сміливість, боягузтво, егоїзм, усвідомлення дітьми відповідальності за думку, слово, вчинок; формувати судження щодо норм поведінки;збагачувати уявлення про добрі вчинки, розвивати логічне мислення;виховувати почуття чуйності, доброзичливості, небайдужості та повагу до людей. 



Обладнання: схема «Я» у вигляді ромашки, прислів’я (записані на сердечках), дидактичний матеріал (оповідання В. Сухомлинського).

1.Вчитель.

Очевидно, ви не раз чули вислови жити по совісті, працювати по совісті, судити по совісті, говорити по совісті. Що, на вашу думку, вони означають? Що ж таке совість? Сьогодні ми з'ясуємо це непросте питання, переконаємося, що совість і сором – це регулятори людської поведінки, що совість взаємопов'язана з відповідальністю людини перед собою. Кожній людині важливо знати думку інших про себе, вона оцінює свої вчинки очима сторонньої людини, іноді вона відчуває провину, їй буває соромно.

Отже, Добро – цежиття людини заради інших, щире бажання допомогти, любов до батьків, близьких, Батьківщини, здатність до самопожертви. Зло – бажання отримати від життя все можливе, не рахуючись ні з ким і ні з чим, замкненість і зосередженість на власних проблемах, інтересах, амбіціях. Совість і сором – це регулятори людської поведінки, совість взаємопов'язана з відповідальністю людини перед собою. Кожній людині важливо знати думку інших про себе, вона оцінює свої вчинки очима сторонньої людини, іноді вона відчуває провину, їй буває соромно.

Який у вас настрій? Передайте його виразом обличчя. 

Інколи кажуть: «Як не знаєш, як поводитися – залишайся самим собою». 

2. Гра«Ромашка»

Завдання:



  • Назви хороші якості свого товариша;

  • Розкажи про добрі вчинки свогоо днокласника;

  • Пригадай, кого образив ненавмисно та знайди спосіб загладити свою провину;

  • Розкажи, який добрий вчинок ти здійснив;

  • Зроби комплімент сусідці по парті

3. Інтерактивнавправа «Мікрофон»

Запитання. Що ти скажеш, якщо … ?



  • твій друг травмував коліно і йому боляче;

  • твоя подружка загубила ручку і плаче;

  • у твого сусіда немає олівця, лiнiйки;

  • ти ненароком штовхнув дівчинку;

  • в автобусі ти сидиш, а бабуся — стоїть;

  • без черги заходять в автобус;

  • при тобі насміхаються з дівчинки;

  • бігають по коридору твої друзі;

  • у тебе є велосипед, а у твого друга — немає.

4. Вирішення проблемних ситуацій. Робота в групах.

Діти діляться для роботи на групах. Капітан кожної команди групи обирає конверт із завданням, де пропонується знайти вихід із певної проблемної ситуації.

1. Старенька бабуся просить вас сходити в аптеку за ліками, а на вас чекають друзі…

2. У клас весняним ранком залетіла бджілка. Вона не може вилетіти на волю…

3. Мишко захворів і його довго немає у школі…

4. Ви поспішаєте до школи, але назустрічіде старенька бабуся, яка несе важкі сумки…

5. Мама попросила вас сходити за хлібом. При вході в магазин ви бачите маленьку дівчинку, яка голосно плаче…

Після обговорення капітани груп висловлюють думки що до вирішення життєвих ситуацій. Інші групи слухають, доповнюють, пропонують своє вирішення проблеми.



5. Релаксаційна пауза

Вчитель. Уявіть себе добрими чарівниками. Ви творите добро і вам від цього приємно, ви набираєтеся нових сил! Розплющіть очі, усміхніться, у вас – хороший настрій.

6. Читання оповідань В.Сухомлинського. (заздалегіть роздані дітям)

«Мати» Стомлена мати задумливо дивиться у вікно, її борщ у тарiлцi давно охолов. Раптом iз полону невеселих думок вириває вимогливий різкий голос доньки: «Я вже тебе вдруге кличу, давай компот». І ніякої уваги до душевного стану матері. Стиснулось материнське серце: «Невже росте егоїстка?»

«Бабуся» Старенька бабуся нетерпляче чекає внука зi школи, потім підкладає йому на тарілку найсмачнiшi шматочки. Поки хлопчик їсть, бабуся сидить поруч i зітхає: «Щось мені так сумно було сьогодні. Ну що там у тебе вшколі? Розкажи мені!» — «Що в школі? Нічого! А ти ввімкни телевізор і дивись!» — великодушно радить онук. І невтямки йому, хлопчикові, як потрiбнi старій людині живе, співчутливе слово, увага. 

«Батько» Батькоз бирається у відрядження. Вся сім’я iде проводжати його в аеропорт. Ігор нетерпляче переступає з ноги на ногу. «Нущо з тобою, синку?» — запитує батько, думаючи, що той хвилюється з приводу його вiд’зду. «Тату, а можна я тут з тобою попрощаюсь, бо ми з Сашком домовились пiти на рибалку?» — «Ну, як хочеш …» — вiдповiв батько, а на душі йому стало боляче. 

Висновок. В оповіданнях В. Сухомлинського ми спостерігаємо прояви жорстокості, бездушності. Інколи діти ранять своєю нечутливістю, байдужістю до найближчих, найрiднiших. Оповідання вчать не бути байдужим до рідних, близьких, друзів. Робити добро, бути уважним. 

7. Коментування прислів’їв.

• В лиху годину впізнаєш вірну людину.

• Шляхом зла доходять до добра

• Добрим жити на свiтi веселіше.

Худо тому, хто добра не робить нікому.

• Поспішай робити добро

• Не встояти злу проти добра. 

Висновок. Людина повинна бути доброю, творити добро. 



8. Вчитель. Отже, ми ознайомилися з вами з поняттями добра і зла; 
завдяки читанню оповідань В.Сухомлинського усвідомили відповідальність за зроблений вчинок чи сказане слово; в ході вирішення проблемних ситуацій сформували уявлення про норми поведінки; збагатили уявлення про добрі вчинки.

Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи незатьмарить вашу душу зла справа. Хай тепло ваших сердець зiгрiває всіх: і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей. І тоді настане час, коли визможете сказати: «Я роблю важливу справу — приношу людям радість!»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка