Людина починається з добра



Скачати 67.83 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір67.83 Kb.
Виховна година

Класний керівник: Богдан Л. А.

Тема: Людина починається з добра

Мета: формувати в учнів ціннісну орієнтацію, здатність формулювати моральні судження, розвивати вміння відрізняти погане від доброго, виховувати позитивне світосприйняття.

Обладнання:музика з твору І. Чайковського «Пори року», вірші, епіграф до уроку, кросворд, завдання-ситуації для роботи в групах, листи-поради, прислів’я, історія мудреця, тест «Що означає бути добрим?», мудрі вислови на осінніх листочках, виставка літератури.

Форма проведення: літературно-музична композиція

Хід заняття

Стиха лунає музика з твору І. Чайковського «Пори року».



Слово вчителя.

Все – із доброго чи злого –

Починається з малого.

Хліб – з маленької зернини,

Дощ – із чистої краплини.

День турботою почнеться,

Все довкола усміхнеться.

Проганяй мерщій дрімоту –

І рукам давай роботу.

І роби невтомно, вміло,

Хоч мале, та добре діло.

Епіграф до уроку: Хто не соромиться свого вчинку, той вдвічі винний.

Девіз уроку: Добрими ділами прикрасимо світ.

Розгадування кросворду.


  • Коли ми розгадаємо кросворд, то отримаємо ключове слово сьогоднішнього уроку.

  • Якими ж рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре?

  1. Ставлення до життя.

  2. Спілкування з іншими людьми.

  3. Уміння говорити правду за будь-яких обставин.

  4. Відношення у всіх справах і стосунках.

  5. Ставлення до інших.

Життєрадісність

Ввічливість

Чесність

Порядність

Людяність

Вправа «Мікрофон»


  • Поясніть, будь ласка, як ви розумієте вислів:

« Поведінка й вчинки – це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя»

Запитання до учнів. Коментар епіграфа до уроку.

  • Чи згодні ви з цією думкою?

  • Від того, як ми себе поведемо, залежатиме і наше майбутнє.

  • Що для вас найважливіше у житті?

  • Ваша головна проблема на сьогоднішній день?

  • З ким ви ділитесь своїми проблемами?

  • Які риси характеру ви найбільше цінуєте в людях?

Слово вчителя.

Тому сьогодні ми говоримо про ті моральні цінності, якими повинні бути наділені сучасні люди, а зокрема й підлітки. Нині нас жахає навала людської жорстокості. Дитяча й підліткова злочинність, на превеликий жаль, вже нікого не дивує. Сьогоднішні хлопці й дівчата не завжди відзначаються високим рівнем моральної зрілості. У їхньому середовищі мають місце багато різних правопорушень.

Розглянемо питання:


  • Що, на вашу думку, є причиною зростання підліткової злочинності?

  • Хто в першу чергу має нести відповідальність за виховання молодого покоління?

  • Як запобігти поширенню бездуховності в суспільстві?

Робота в групах. Обговорення ситуацій.

Завдання для І групи

Тривалий час побутувала думка, що в державних закладах досягається найвищий рівень ефективності у вихованні – діти виростають справжніми громадянами своєї держави. Сьогодні ми починаємо замислюватись: а може саме з цього починаються наші втрати у вихованні?

Така сумна історія. Олег і його брат Сергій виховувались у неповній сім’ї. Батько-одинак намагався по можливості матеріально забезпечити родину, не виявляючи інтересу до внутрішніх проблем синів, їхніх захоплень. Становище погіршилося, коли в дім прийшла мачуха, з’явилися молодші діти. Позбавлені батьківської любові й уваги, хлопці стали мало бувати вдома, багато часу проводити на вулиці, погано вчитися, призвичаїлися до спиртного та цигарок. Врешті-решт одного разу Олег і Сергій були затримані міліцією за дрібну крадіжку й потрапили до виправної колонії.

Запитання до учнів.



  • Що вас вразило в цій історії?

  • Кого ви звинувачуєте у біді хлопців – їх самих чи їхнє оточення?

Завдання для ІІ групи

А от іще одна історія.

Трагічно склались долі Миколи та Дмитра. Поява хлопчиків на світ не принесла радості їхнім матерям. Байдужість, виявлена до них матерями, зробила цих дітей недовірливими, неповажливими до дорослих, близьких і чужих. Бажання схитрувати, лицемірство стали тими чинниками, які врешті-решт привели хлопців на лаву підсудних.

У всьому винні неблагополучні сім'ї.

Запитання до учнів.


  • Чи можуть діти, що виховуються у благополучних сім’ях, виростати злочинцями?

  • Чи залежить рівень виховання дитини від матеріального становища сім'ї?

Слово вчителя.Байдужість і жорстокість – страшні хвороби сучасності, з якими потрібно боротися кожному з нас.

«Скринька найкращих рис».( на окремих аркушах кожному пропонується написати добрі почуття і риси характеру, які слід плекати в собі).

Надійшли листи. (вручити листи двом хлопцям-бешкетникам).

  • Як ви думаєте, чому їх саме два і кому вони адресовані?

Творче завдання «Серце доброти»

  • Скажіть, будь ласка, що ви відчуваєте, коли в своєму житті зустрічаєтеся з проявами доброти, добрими вчинками?

Завдання: із правильно дібраних прислів’їв скласти «серце доброти».

Мудрим ніхто не вродився... ( а навчився).

Що посієш,… (те й пожнеш).

Пшениця колоситься… (життя веселиться).

Зрубав дерево… (посади два).

Не брудни криниці… (бо схочеш водиці).

Хто терпеливий… (той щасливий).

Добру людину… (бджола не жалить).

Добре діло твори… (сміливо).

Добрі діла тихо ходять, а злі… (як дзвони дзвонять).

Від добра добра … (не шукають).

Запитання до учнів.


  • Чому серед однакових сердець одне маленьке? ( маленьке серце – маленький позитивний вчинок).

Слово вчителя.

Поспішаймо, друзі, робити добро. Хай тепло ваших сердець зігріває усіх добрими вчинками. Життя – це джерело, а що ж слід робити, щоб воно було чистим і прозорим? І чи завжди воно є таким? У когось життя щасливе, бурхливе, творче…

Яким є ваше життя? Пропоную вам послухати історію одного мудреця.

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене , о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе в твоїх руках, чоловіче».

Запитання до учнів.


  • Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові? (Що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре).

Слово вчителя.

Правильно, але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі більше – добра чи зла. Запам’ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки – це радість не лише для тих, кому їх адресовано, але й для вас. І ще треба завжди пам’ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.



Тест «Що означає бути добрим?» (учні мають відповідати «так» або «ні»).

  1. Чи можна примусити людину бути доброю?

  2. Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?

  3. Чи можна стати добрим лише на деякий час?

  4. Чи потрібно виявляти доброту у відношенні до будь-кого?

  5. Чи можна сказати, що доброта – найбільша окраса душі?

  6. Чи легко бути добрим?

  7. Чи можна доброту порівняти із сонцем?

  8. Чи є у вас бажання чинити добрі справи?

Відповідь: якщо у вас виявилось більше відповідей «так», це означає, що ви прагнете чинити добро в житті. І це цілком правильно.

«Яким бути і яким не бути»

Кожна людина живе лише один раз. І що б не сталося у кожного з нас у житті, завжди пам’ятайте, що ми люди. Ніколи не звинувачуйте когось у тому, що вас погано виховали. Ми самі повинні якомога більше працювати над вдосконаленням своєї особистості. Цей шлях важкий і тернистий, але ми молоді й зможемо все подолати. І ось тоді у нашому серці навіки оселяться найсвятіші людські почуття – любов, доброта, прощення. Їх не купиш, їх ні в кого не позичиш, але можна навчити себе бути добрими, людяними, милосердними.

Як часто ми зриваємо квітку, не задумуючись над тим, що завдаємо їй болю. Як легко зранити серце одним необережним слово, тим самим не залишивши у цьому серці місця для проростання добра. Будьмо добрими і чуйними, лагідними і щедрими, бо саме внутрішня краса прикрашає людину. Відкриймо навстіж своє серце і душу для друзів, близьких і рідних. Життя таке прекрасне, тож поспішаймо творити добро на землі.

Бути людиною – не дуже просто,

Бути людиною – геройство в наші дні.

Раджу вам частіше заходити до бібліотеки, цікавитися серією «Яким бути і яким не бути».



Заключне слово вчителя.

Отже, діти, у вас попереду все життя, і треба так прожити його, щоб ніколи й нікому не зашкодити, не завдати болю та страждань, щоб вами завжди і всюди пишалися, пам’ятайте слова мудреця:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка