Лютий – [Л/ у т и й] – рос. Февраль, англ. February



Сторінка1/10
Дата конвертації26.02.2016
Розмір2.1 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
ЛЮТИЙ – [Л/ У Т И Й] – РОС. ФЕВРАЛЬ, АНГЛ. FEBRUARY

Назва другого місяця календарного року; третій місяць зими

Був холодний місяць лютий,

лис ходив голодний, лютий,

всюди ліз, куди й не слід,

замітав хвостищем слід.

Галина Чорнобицька.
Приказки-спостереження – своєрідний календар хліборобського життя

Лютневий сніг весною пахне.

Лютневий сніг – мов з рукава.

Прийде лютий – спитає, чи взутий.

Січню морози, а лютому хуртовина..

Лютий ведмедю в барлозі бік пригріває.

Лютневі прикмети – метелиці та замети.

Лютий зиму видуває, а березень її ламає.

В лютім сонце йде на літо, а зима на мороз.

Ще рано лютому до березня в свати ходити.

Як лютий не лютуй, а на зиму брів не хмур.

Лютий сухий і холодний – серпень спекотний.

Початок лютого погожий – і весну чекай ранню й пригожу.

Лютий додає до весни охоти, але ти взувай ще добрі чоботи.

Питає лютий, чи добре взутий, бо прийде марець і вхопить за палець.
17 ЛЮТОГО ДЕНЬ СПОНТАННОГО ПРОЯВУ ДОБРОТИ
Народ скаже – як зав’яже:

Доброму скрізь добре.

Добре діло роби сміло.

Добре роби, добре й буде.

Світ не без добрих людей.

Добро не лихо, ходить по світу тихо.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

Не всяка стежечка без спориша, не в кожної людини добра душа.

***


Коли б чарівником я став

хоч ненадовго, хоч на день, -

тоді чимало добрих справ

звершив би для усіх людей.



Лілія Компанієць.

***


А горобчик мовив:

- Все у вас чудове,

та мені лиш крихту хліба

дайте в день зимовий.



Левон Міріджанян.

***


Добро твориться просто – ні за так.

Так, як цвіте і опадає мак,

Як хмарка в’ється і сміється пташка,

Як трудиться мурашка-горопашка.



Іван Драч.

***


На великій перерві третьокласниця Орися купила в шкільній їдальні тістечко і вже хотіла його їсти, але почула плач. Це жалібно плакала першокласниця Мар’янка.

- Що трапилось, Мар’янко? – поцікавилась Орися.

- Я так хотіла купити тістечко, а гроші, які дала мені мам, десь поділися, - мовила першокласниця і заплакала ще дужче.

Орися мовчки дала дівчинці своє тістечко. Першокласниця щасливо усміхнулася. А Орисі стало чомусь так приємно-приємно. Чого б то?



Василь Григоренко.

***


Мама поклала Степанкові в шкільний ранець помаранчу, і від неї розносився навкруги аромат.

- Що то в тебе так приємно пахне? – запитав у Степанка його сусід по парті Мар’янко.

- Помаранча, - відповів Степанко. – На великій перерві я й тебе пригощу.

Хлопці ласували помаранчею, яка стала ще пахучішою. Як ви думаєте, друзі, чому?



Василь Григоренко.

21 ЛЮТОГО МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ РІДНОЇ МОВИ

Учитеся, читайте,

і чужому научайтесь,

й свого не цурайтесь.



Тарас Шевченко.

***


Україно моя рідна

Україно моя рідна,

Ти неначе мати,

І любов моя до тебе

Щира і завзята.

Твоя мова солов’їна

Піснею лунає,

Вона в усьому й всюди

Нам допомагає.

Хоч людина я маленька,

Але розумію,

Що я щира українка –

І цьому радію.

І коли вже в змозі стану

Я про тебе дбати,

Рук не буду покладати,

Буду працювати.

Поки серце в грудях б’ється,

Поки кров клекоче,

Буду слово я плекати,

Хай там хто як хоче.

Все, про що розповіла вам,

Це моя промова.

І коли б мене спитали –

Повторить готова,

Як люблю я Україну,

Її мову солов’їну.



Катерина Зініна (учасниця Всеукраїнського конкурсу юних поетів і композиторів «Я гордий тим, що українець зроду»)

***


Мова

А от і мій народ

Видзвонює, мов пташка.

І мову солов’їну

Навіки прославля.

А мова ця красива,

Як дівчина вродлива,

Що коси запліта.

Не вірте балачкам, що мова ця забута.

Вона жива, квітуча.

Дзвенять у ній слова

Про ласку та добробут

І мудрості життя.



Андрій Самійленко.

***
23 ЛЮТОГО ДЕНЬ ЗАХИСНИКА ВІТЧИЗНИ



Вітчизна – рідний край, урочисто – Батьківщина.

***


Кохаю край наш дорогий,

що зветься Україна.

Вітчизні хочу я своїй

зрости достойним сином



.Володимир Коломієць
ПРОЧИТАЙТЕ ДІТЯМ

Про зиму

Настала зима. Земля, вода і ліс - все вкрите снігом, здається, все кругом занурилося в сон.

Завмерли трави, кущі і дерева. Під сніговим покривалом зачаїлося, завмерло багато тварини. Завмерли, але не померли.

Добре тому, у кого тепле, затишне лігво, барліг, нірка чи гніздо. Добре тому, у кого запасів повна комора. Поїв, згорнувся калачиком - спи міцно, дивись солодкі сни.

А птахи сильно страждають взимку від холоду і голоду. Крижаний вітер гуляє, носиться між будинками і деревами, забирається і під туге пір'ячко.Не всидіти маленьким пташкам ні на землі, ні на гілці: все покрито снігом, холонуть лапки. Треба стрибати, літати, щоб як-небудь зігрітися. Ох, як важко їм доводиться! Шукають вони, де б сховатися від холоду, від страшного зимового вітру.

Лютий - найважчий для птахів місяць. Місяць лютого холоду і голоду. Зима відчуває, що скоро їй доведеться поступитися своїми правами, ось вона і злиться: то морозом вдарить, то замете буревієм. Найгірше, коли після денної відлиги вдарить вночі мороз і відразу заморозить сніг зверху.Така крижана кірка на снігу - наст - міцна, жорстка, слизька. Її не розбити ні слабкими лапками, ні дзьобом. Як птахам дістати під льодом їжу - травичку, зернятка? У кого немає сили пробити скло крижаної кірки, той голодує.

Але добре відомо: хто ситий, тому холод не страшний, тому ми повинні допомагати своїм маленьким, слабким пернатим друзям. Їм багато не треба. Хто дасть зерняток, хто - сальця, хто - ягід, хто - хлібних крихт. А скільки їх можна врятувати від голодної смерті!

Ми можемо влаштовувати для птахів маленькі безкоштовні їдальні у дворах і прямо у себе на балконах. Можемо вивішувати з вікна шматочки хліба на ниточці або встановлювати у дворі годівниці з зерном і хлібом. Горобці і інші наші зимові гості цілими зграйками будуть з радістю відвідувати їх. А синички дуже люблять сало. Тільки не солоне, звичайно: від солоного у них заболять животики. Можна взяти дерев'яну паличку, висвердлити в ній ряд дірочок і залити дірочки гарячим салом - свинячий або яловичим. Потрібно дати сала охолонути і вивісити паличку за вікно,а ще краще - повісити на дерево у дворі. Веселі маленькі гості не змусять себе довго чекати. А в подяку за частування покажуть різні трюки: перекидання вниз головою, скік вбік і інші.

Допомагайте маленьким пернатим друзям взимку! Запрошуйте цих милих і кумедних пташок до себе в гості, щоб помилуватися і досита нагодувати в цей важкий для них час.
Казки та оповідання на тему "Жартувати з вогнем не можна!"

Сірники -- не іграшки

Одного разу захотілося хлопчикові погратися сірниками. Він запалив сірник і розгублено кинув його на підлогу. Почав горіти килим. З переляку хлопчик не знав, що робити.

Коли їдкий дим пішов з вікна, це помітили сусіди. Вони поспішили на допомогу і викликали пожежників. Хлопчика винесли з кімнати, пожежу загасили.

Малюк запам'ятав назавжди, що гратися з сірниками дуже небезпечно.



Сірники -- не іграшки

Була маленька дівчинка Оленка. Якось вона взяла в руки сірники та й запалила вогонь. Але в цей час Оленку покликав брат Василько. Дівчинка кинула сірники на підлогу та й побігла до нього. Вогонь почав розгорятися. Василько це побачив, кинувся до телефону та подзвонив 101. Через 5 хвилин приїхали пожежники і загасили пожежу.



Діти, пам'ятайте, що бавитися сірниками -- небезпечно для вашого життя!

Щасливий кінець

Жив один хлопчик. Він був дуже неслухняний. Одного разу малюк залишився вдома сам. Він узяв сірники та почав ними бавитися. Один запалений сірник впав на газету. Хлопчик хотів загасити вогонь.

Ти навіщо мене гасиш? Так гарно, коли все навколо горить! -- закричав сірник.

Хто тут? -- ще більше перелякався хлопчик і подзвонив 101.

Тільки пожежники змогли загасити пожежу. Все закінчилося добре. А хлопчик тепер ніколи не бере сірники без дозволу дорослих.

Пригоди сірника

Жив-був у коробочці сірничок на ім'я Спалах. "Може, я стану кому-небудь у пригоді", -- подумав Спалах і викотився з коробки.

По дорозі йому зустрівся Півник. Він вирішив взяти Спалаха з собою в гості до Мурки. Але сірничок згадав відомий "Кицькин дім" і відмовився йти з Півником.

Потім із сірничком захотіли погратися мишенята біля сухого хмизу. Але вони були необережними, і Спалах не погодився товаришувати з ними.

Нарешті сірничка знайшов маленький Івасик. Він знав, що сірники -- не іграшки, і віддав його мамі. "Дуже добре, -- сказала мама, -- буде чим розпалити піч".

"Я знадобився! -- вигукнув радісно сірничок і спалахнув. -- Добре приносити користь!"



ХУДОЖНЄ СЛОВО

Щоб здоровим підростати,

Треба в їжу уживати

Овочі та фрукти –

Вітамінні це продукти.

********************



Я червоний бурячок,

Солоденький на смачок,

Я на грядці уродився,

З вами, діти, подружився.

А я братик-часничок,

Припікаю язичок,

Я вбиваю всі мікроби,

Бережу вас від хвороби.

*********************

Вітаміни в нас смачненькі,

І солодкі і кисленькі,

Їжте, діти нас охоче,

Кожний, хто коли захоче,

Щоб були ви здоровенькі,

І красиві й рум’яненькі.

Щоб росли міцні і дужі,

До хвороб були байдужі

*********************



Кожен день по розпорядку

Робимо ми всі зарядку,

Ми зарядку любим дуже,

Бути здоровим хочеш, друже?

Крокуємо по колу,

Ніхто не буде кволим.

Зупинились, повернулись,

А тепер всі розімкнулись.

Кличе сонечко малят:

– На зарядку встаньте вряд.

Руки вгору, руки вниз,

Крок на місці – зупинись.

– Нахиляйся, присідай

І сусіда не штовхай.

– Руки в боки, нахились,

Вліво-вправо подивись.

– Біг на місці починай,

Ну, а зараз – пострибай...

І дорослим і малим

Спорт дає здоров’я всім:

Руки вгору, руки вниз,

Не лінуйся, не барись.



********************************

ХОДИТЬ, ХОДИТЬ ЗИМА ГАЄМ...

Ходить, ходить зима гаєм — білосніжна, к

илимочки простеляє по доріжках.

Беріз коси стрічками заплітає,

по ярочках з потічками розмовляє.

Ходить, ходить зима в полі — білосніжка,

розклада в полях перини на ліжках.

Накрива дбайливо ниви в час негоди,

щоби спали без пригод озимі сходи.

Ходить зима то узбіччям, то в діброві,

то шелесне, то шепоче в чар-розмові.



Марійка Підгірянка

Узбіччям — тут: збоку від дороги чи стежки. В чар-розмові — у незвичайній, чарівній розмові.

  • Якими змальовано зиму.

  • Що з описаного у вірші можна побачити, а що — почути?

  • Якою ти уявляєш зиму за цим віршем — лагідною, доброю, турботливою чи злою, жорстокою?

********************************

Буль, буль, буль, дзюрчить водиця,

Всі малята люблять митись.

Ось так, гарно як, гарно як.

********************************

Руки з милом вимивали,

Щічки й ніс не забували.

Ось так, гарно як, дуже гарно як.

Не лінились вимить вуха,

********************************

Потім витертись досуха.

Ось так, гарно як, гарно як.

********************************

Ми помились, хоч маленькі.

Он які тепер чистенькі.

Ось так, гарно як, дуже гарно як


.

Імунна гімнастика.

( час виконання 12-13 хвилин )

1. Одна рука на лобі, друга - на потилиці , потримати 1 хв.

2. Пощипувати краєчок вуха зверху – вниз ( тричі ).

3. Легке потирання шкіри за вухом до лінії шийних лімфовузлів ( тричі ).

4. Вдихаємо через одну носову порожнину, видихаємо через другу, в одному напрямі та у зворотному почергово тричі.

5. «Вмикання» - одна рука на пупковому кільці, вказівний палець іншої – над верхньою губою, середній – під нижньою. «Чистимо зуби» - 30 сек., потім змінити руки.

6. Вказівний та великий пальці однієї руки розминають імунні точки ( нижній край другого ребра у грудини ), друга рука – на пупковому кільці – 30 сек.

7. Одна рука на пупковому кільці , друга – хрестці, масажуємо точки 30 сек., змінити руки.

8. Правою рукою дістаємо ліве стегно, лівою рукою – праве ( марш ) – 8 разів для кожного стегна .

9. Лікоть однієї руки торкається протилежного стегна – 8 р.

10. «Вимітання пилу» з-під коліна двома руками – 30 сек.

11. Пощипування Ахіллового сухожилля – 30 сек.

12. «Одягання панчохи» :

- передньо – задньою поверхнею - тричі ( від кінчиків пальців до пахової складки );

- боковими поверхнями - тричі ( від кінчиків пальців до пахової складки );

13. «Одягання перчаток»:

- передньо – задньою поверхнею - тричі ( від кінчиків пальців до передпліччя );

- боковими поверхнями - тричі( від кінчиків пальців до передпліччя )


Логоритміка

Вправа "Ведмежата"

Ведмежата в ліс пішли,

Ведмежата мед знайшли, (Імітація ходи ведмедя, ходьба на зовнішній стороні стопи.)

Дружно в лапки набирали -

Смачно медом ласували.

(Артикуляційні вправи. Облизування губ, верхніх, нижніх зубів. Повторити 5-6 разів.)

Вправа "Білочка"

Білка по лісу стрибала І горішків назбирала. (Впирання язиком у щоки. Повторити 5-6 разів.)



Вправа "Зайчик у капусті"

Дитина-"зайчик" ходить у середині кола (по городі), клацає зуба­ми (імітує, як зуйчик гризе капусту). Діти промовляють слова:

\В город зайчик прискакав 1>сапусточку шукав, Кйпустинку смакував -Листочками ласував. (Рухають нижньою щелепою: "хрусь-хрусь".)

Гра "їжачок"

Діти лежать на спині на килимку. Руки прямі. В такому поло­женні роблять глибокий вдих через ніс. Логопед каже:

Наш колючий їжачок / Вмить згорнувся у клубок!

(Діти притискають коліна до грудей, промовляючи: "пих-пих-пих", чітко артикулюють звук [п]. Губи зімкнуті.) Промінь їжачка торкнувся -їжачок наш потягнувся. (Діти розслабляються, промовляючи слова: "пих-пих-пих".)

Комплекс вправ ранкової гімнастики

Комплекс вправ гімнастики пробудження

1.Вих: Після сну, коли ми прокидаємося,

Одяг нам привітно посміхається.

(діти, лежачи на спині, виконують з посмішкою повороти голови вліво,

вправо.Пов 5р.)

2 Вих: Підніма сорочка вгору рукава,

Кличе діток: гратися пора.

(лежачи на спині, діти піднімають руки вгору, потягуються. Пов 5р.)



3. Вих: А спіднички, а спіднички

Гарні, модні, невеличкі,

Вправо, вліво повертаються,

У танок збираються.

(діти виконують перекочування вліво, вправо. Пов 5р.)



4. Вих: І носочкам не лежиться –

Хочуть вже на ніжках опиниться.

На пальчики спинаються,

В них по черзі п’ятки піднімаються.

(лежачи на спині, діти виконують коригувальні вправи на попередження

плоскостопості – піднімання п’яток з опорою на носочки. Пов 5р.)

5. Вих: Найспритніші серед одягу штанці

Вимальовують в повітрячку круги.

(лежачи на спині, діти виконують колові рухи ногами – «велосипед»

Пов 12р.)

6. Вих: Веселиться одяг наш,

Бо вставати дітям час.

(довільні вправи)


ФОРМУВАННЯ ПЕРЕДУМОВ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Виховання культурно-гігієнічних навичок

Одягання

Вчити за допомогою дорослого завязувати шнурки, вправляти в використанні різних видів застібок: гудзики, липучки т.д. Закріпити вміння взуватися, за допомогою дорослого одягати верхній одяг, вішати одяг до шафи. Прохання про допомогу висловлювати словесно. Під час роздягання до сну спочатку знімати сукню чи светр, рубашку; роззуватися; правильно знімати колготи (спочатку з верхньої частини тіла, потім з ніг). Вчити охайно складати речі лицевою стороною.

Продовжувати вчити дотримуватися правил поведінки у роздягалці: допомагати одноліткам,не смітити, не говорити голосно.



Харчування

Закріпити вміння тримати ложку трьома пальцями, не відводити лікоть в сторону. Їсти першу страву разом з заправкою, відкусювати їжу невеликими шматками, жувати страву корінними зубами , а не передніми. Брати з хлібниці самостійно хліб, печиво, пиріжки.

Умивання

Закріпити вміння намилювати руки до появи піни, мити круговими рухами, змивати, віджимати воду з рук. Умиватися двома руками прямими і круговими рухами. Привчати проявляти охайність: не мочити рукава, не розбризкувати воду. Продовжувати вчити користуватися гребінцем, носовою хусткою, розгортаючи її.

Дотримання одягу і взуття в порядку

Спонукати бачити непорядок в одязі, вчити за допомогою дорослого та однолітків виправити непорядок. Виховувати бережливе ставлення до речей, охайність.


«Природа»


  1. Рослинного ліку у нас без ліку

  2. Телерепортери

  3. Земля наш спільний дім

  4. Цікаві таємниці, природи чарівниці


Фізичний розвиток

Розвивати вміння орієнтуватися в ознаках статевої належності, показниках здоров’я і хвороби, свідомо розуміти і приймати правила безпечної поведінки в природі. Удосконалювати навички самообмслуговування. Продовжувати вчити виконувати короткотривалі доручення дорослих. Збагачувати руховий досвід дітей. Прививати навички самообслу-говування. Привчати дітей виконувати прості завдання: розкладати на столах серветки, ставити хлібниці, тарілки, розкладати ложки. Викликати бажання допомагати дорослим. Вчити грати у рухливі ігри, володіти моторними вміннями.



Соціально-моральний розвиток

Вчити дотримуватись правил природокористування, вимагати їх дотримання від інших. Поглиблювати знання дітей про основні правила поведінки в природі, доцільність нагадати про них одноліткам. Усвідомлювати соціальну значущість своєї діяльності. Залучати дітей до посильної праці на майданчику. Привчати виконувати прості завдання під час чергування у столовій. Викликати бажання допомагати дорослим. Посильно доглядати за тваринами, виявляти турботу про них. Усвідомлювати значущість своєї діяльності.



Емоційно-ціннісний розвиток

Розвивати емоційну спостережливість, радість від спілкування з природним довкіллям.



Пізнавальний розвиток

Розширювати вміння виділяти і пояснювати функції основних частин тіла людини і тварин (птахів). Вчити встановлювати прості залежності між станом погоди, підбором іграшок та одягу на прогулянку. Закріпити знання дітей про Космос, підвести до поняття, що в Космосі існує безліч зірок, і що Сонце теж зірка. Пояснити чому зірок не видно вдень, вчити милуватися красою зоряного неба. Ознайомити дітей з глобусом, як копією планети Земля, зменшеною в кілька разів. Уточнити уявлення дітей про розміри нашої планети. Дати дітям елементарне уявлення про Сонячну систему – сонячну сім’ю планет, до якої належить і Земля. Формувати у дітей початкові знання про зміну дня і ночі на Землі. Закріпити знання про модель Землі – глобус. Розширити знання дітей про природні явища мороз і вітер; формувати у дітей уяву про можливу загрозу особистій безпеці з боку цих явища. Вчити елементарно пояснювати явища природи, замові прикмети, коротко розповідати про них. Передавати словами свої враження від різних природних явищ на початку зими. Збагатити словник словами : відлига, хуртовина, снігопад, завірюха, ожеледиця.



Мовленнєвий розвиток

Вдосконалювати звуковимову, розвивати діалогічне і монологічне мовлення, фонематичний слух Закріплювати вміння правильно називати стани погоди, повітря, води, грунту.



Художньо-естетичний розвиток

Навчати та закріплювати вміння використовувати рослинний орнамент для оздоблення елементів посуду. Вчити помічати яскраві ознаки пір року та емоційно реагувати на їх красу. Передавати їх в рухах, жестах. Уявляти себе кимось, передавати характерні особливості



Креативний розвиток

Стимулювати дитячу творчість, своєрідність відтворення літературних образів українських народних казок, оповідань, скоромовок тощо. Вчити вявляти здорову обережність під час зіткнення з новими рослинами та тваринами. Спонукати робити спроби висунути елементарні гіотези, зробити нескладні припущення, обґрунтувати хід своїх думок Розвивати у дітей здатність встановлювати причинно – наслідкові зв'язки між природними явищами взимку, робити висновки, використовуючи свій досвід шляхом дослідницько – пошукової діяльності.



«Я сам»

  1. Про смачну та поживну їжу. Посуд

  2. Врятуй себе сам

  3. У світі чарівних речей

  4. Я в чарівній країні почуттів (емоції)


Фізичний розвиток Розвивати свідоме ставлення до здоров’я значущих людей, обирати позитивні еталони для наслідування, розвивати позитивне ставлення до спільної діяльності. Вчити дошкільників орієнтуватися в проявах власного нездоров’я (біль, нудота, кволість, температура), без капризувань виконувати профілактичні та лікувальні процедури. Вчити орієнтуватися у «безпечному - небезпечному» для життя та здоров’я.. Продовжувати знайомство з органами людського тіла. Орієнтуватись в показниках здоров’я-нездоров’я. Забезпечувати оволодіння різними видами ходьби та бігу, основними рухами та усвідомлення важливості якісного виконання їх для зміцнення здоров’я. Підтримувати бажання включатися у спільні ігри та заняття, самостійно гратися, уникати конфліктів, активно наслідувати позитивні вчинки. Дотримуватися правил безпеки у користу-ванні столовими приборами. Розуміти, які столові прибори небезпечні; знати про корисну і шкідливу (небезпечну) їжу. Орієнту-ватися в ознаках спраги та голоду. Познайомити дітей з тим, що під час прогулянок не можна збирати та вживати в їжу незнайомі ягоди, гриби, плоди та інше. За допоїмо-гою дорослих дбати про безпеку життєдіяльності під час ігор, їжі і т.д. дати уявлення про те, що зростання людини залежить від харчування; діти, котрі добре їдять менше хворіють, ростуть міцними і здоровими.

Соціально-моральний розвиток Вчити дотримуватись у взаєминах з іншими моральних норм і правил, дотримуватись етичних еталонів, у спілкування поводитись справедливо. Спонукати малюків до ініціювання нових ролей та сюжетів гри, зокрема пов’язаних з лікарнею та професією лікаря, медичної сестри та поведінкою людей в медичних закладах. Розвивати здатність самостійно займатися певною діяльністю. Спонукати до активного наслідування позитивних вчинків інших та до намагання утримуватись від негативних. Вчити регулювати власну поведінку в різного виду ситуаціях. Дотримуватись норм спілкування.

Емоційно-ціннісний розвиток Розвивати вміння орієнтуватись у видах настрою оточуючих, орієнтуватись на гарний результат. Вчити дітей передавати власні почуття, відчуття, стани за допомогою міміки, жестів, інтонацій, кольору, форми, рухів та інш.; позитивно ставитись до себе. Вчити позитивно ставитись до своєї зовнішності, власного імені, прізвища. Викликати у дітей емоційне реагування на красу природного довкілля, звернути увагу, що елементи цієї краси можна використати під час оздоблення посуду, блюд. Викликати у дітей емоційне реагування на красу посуду, виготовленого з природного матеріалу.

Пізнавальний розвиток

Розвивати вміння експериментувати з новими матеріалами, моделювати, поповнювати знання про діяльність людини, екологічний стан довкілля. Розвивати пізнавальну активність, здійснення елементарних мислитель них дій. Вчити малюків поводитися з незнайомими речовинами, ліками; їх позитивним та можливим негативним впливом на власний організм.



Мовленнєвий розвиток

Вдосконалювати звуковимову, розвивати діалогічне і монологічне мовлення, фонематичний слух.

Розвивати вміння привертати увагу, добиватись взаєморозуміння, закріплювати вміння використовувати ситуативні висловлювання, немовленнєві засоби, скоромовки, використання різних частин мови, розвивати інтонаційність мовлення. Спонукати дітей до вживання лексики на позначення фізичних характеристик свого організму: ознак частин тіла, їхніх дій, знайомити з назвами деяких внутрішніх органів, слів на позначення стану організму, основних параметрів здоров я та лікування (здоровий, хворий, біль, лікар, бинт, градусник, перев’язувати, полоскати…), найпоширеніших дитячих захворювань. Вчити дітей передавати враження про себе, власні страхи, емоції в танці, малюнку, іграх – драматизаціях тощо.

Художньо-естетичний розвиток

Розвивати компетентність і вміння в предметній діяльності, вчити передавати власні враження в творчості, іграх, спілкуванні. Формувати у дошкільнят інтерес до дослідження власного тіла, обличчя. Вчити варіювати вирази обличчя, змінювати тональність голосу відповідно до ситуації чи ролі, що пропонується.



Креативний розвиток

Виховувати вміння пишатися своєю схильністю до своєрідності та новизни. Вчити досліджувати власне тіло, обличчя, вбрання, цікавитись про них у дорослого. Формувати вміння експерементувати із своїми фізичними можливостями



«Люди»


  1. «І заспівала глина в руках моторних»

  2. Як подорожував лист

  3. Що було б якби пожежників не було

  4. Художній салон. Художники.


Фізичний розвиток

Проявляти рухову активність у різних видах діяльності спільних з дорослими іграх та розвагах. Вчити охайно і красиво їсти, прибирати після себе посуд. Налагоджувати дружні стосунки з однолітками та старшими за себе. Радіти своїм успіхам і успіхам товаришів. У ході спілкування та спостереження за різними людьми звертати увагу на відмінності в будові тіла дітей та дорослих, дати знання про те, що організм розвивається протягом усього життя, що позначається на зовнішньому вигляді та поведінці



Соціально-моральний розвиток

Збагачувати досвідом спілкування з людьми різного віку, спорідненості, статевої належності, емоційного ставлення. Формувати моральну позицію щодо людського довкілля. Розвивати дух солідарності, відчуття причетності до інших людей, бажання співробітничати з ними



Емоційно-ціннісний розвиток

Формувати у дітей позитивні емоції: радість, відчуття прекрасного під час ознайомлення з народними традиціями, звичаями та оберегами українського народу. Викликати у дітей емоційне реагування на красу природного довкілля, на яскраві ознаки пір року, вчити помічати забруднені місця в природному довкіллі. Викликати радість від споглядання народного посуду, виготовленого з природного матеріалу (дерево, лоза, солома, глина і т.д.). Милуватися розписами народного посуду, оздобленого рослинним розписом. Розширювати та поглиблювати уявлення дитини про людські переживання, моральні, пізнавальні, естетичні почуття. Сприяти становленню системи елементарних цінностей



Пізнавальний розвиток

Вчити дітей милуватися гарними предметами, помічати в них яскравість, декоративність, оригінальну форму, гармонійне поєднання кольорів. Прилучати до культури минулого та сучасного свого народу, культур інших народів. Люди – творці міст. Організовувати відвідування музеїв образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва, письменниками, поетами. Знайомити із назвами професій, пов’язаних із культурно-мистецькою діяльністю (художник, писанкарка, скульптор, вишивальниця, композитор, музикант, співак, актор). Знати прізвище окремих художників. Вчити називати знаряддя праці та ігрові атрибути. Розвивати набуття навичок корекції та самокорекції мовлення; утворювати «свої» слова та словосполучення; вміти передавати свої думки, фантазії художнім словом. Розширювати та збагачувати враження про довкілля за допомогою тактильних, слухових відчуттів; формувати образи предметного світу; інтерес до виконання спільної діяльності.



Мовленнєвий розвиток

Розвивати доказове мислення, мовлення, увагу; виховувати бажання брати участь у конкурсі, демонструвати свої знання, прагнення перемогти, радіти одне за одного, співпереживати Вчити оперувати назвами різних літературних жанрів. Розвивати вміння у розмовному мовленні передавати враження про твори мистецтва, використовуючи повні і неповні речення. Вчити вживати слова назви знарядь праці; дослухатися до порад та звернень інших, адекватно на них реагувати. Вчити, що слово впливає на людину, може викликати радість, заспокоювати, засмучувати, ображати і т.д.



Художньо-естетичний розвиток

Формувати у дітей здатність до естетичного сприймання різних видів народних ремесел: гончарство, українська вишивка Залучати дитину до спільної творчості з однолітками, виконувати з ними складну й цікаву роботу, домовлятися про її зміст, визначати участь кожного в загальній композиції. Формувати стійкіший інтерес до малювання, аплікації. Підтримувати бажання дитини слухати твори музичні від початку до кінця; стимулювати емоційний відгук на музику; збагачувати музичні враження.



Креативний розвиток

Спонукати висловлювати й доводити свою думку, аналізувати проблемні ситуації. Схвалювати прояви оригінальності, гнучкості мислення, продукувати незвичні та нестандартні відповіді та рішення. Підтримувати бажання проявляти ініціативу під час праці з іншими людьми, виявляти елементарну гнучкість у поводженні з людьми у різних життєвих ситуаціях.

Допомогти збалансувати творчу уяву зі здатністю використовувати її в реальному житті

«Культура»


  1. Де живе посуд?

  2. Моя мова калинова

  3. Вчимося бути ввічливими

  4. Білосніжні візерунки Зимоньки-зими (узагальнення)


Фізичний розвиток Спонукати дітей під час свят та різноманітних заходів застосовувати свій руховий досвід в умовах емоційного спілкування з одно-літками, виявляти творчість у різноманіт-ній діяльності. Продовжувати знайомити з основними вимогами до гігієни харчування: правильно сидіти за столом, ретельно пережовувати їжу, їсти із закритим ротом; не розмовляти під час їжі; користуватися серветкою. Вчити правильно поводитися із спортивним знаряддям, приладами та матеріалами ігор. Втілювати у рухах, співах життєві враження від спілкування з предметним довкіллям. Користуватися пальцями, тичком, штампами для створення зображень; наклеювати різні за формою предмети.

Соціально-моральний розвиток

Учити розуміти фразеологічні вирази (з ніг до голови; аж за вухами лящить; як з гуся вода) Орієнтуватися у предметному оточенні, підтримувати порядок у життєвому середовищі, доглядати, прикрашати його. Дбайливо ставитися до предметів вжитку, побуту. Вчити дотримуватися правил безпечної поведінки і користуватися посудом.



Емоційно-ціннісний розвиток Формувати уміння отримувати задоволення від художнього слова, музикування, драматизації. Підтримувати бажання на власний розсуд розпоряджатися особистим часом, обирати діяльність, іграшки. Виявляти зацікавленість до вибору ігрових атрибутів, сюжету, партнерів. Вчити співпереживати героям літературних творі, визначати їхній емоційний стан (настрій). Вчити цінувати і берегти речі, виготовлені руками рідних і переданих у спадщину. Вчити дітей підтримувати щирі стосунки з однолітками та працівниками д/с. відчувати радість від спілкування з дітьми та дорослими. Сприяти набування чуйності, доброти у стосунках з людьми. Викликати прагнення бути хорошими.

Пізнавальний розвиток Розвивати вміння класифікувати предмети посуду за певними ознаками, порівнювати їх, вилучати зайві, розвивати вміння диференціювати сучасний і старовинний український посуд, вчити розрізняти різні види мистецтв. Розвивати вміння аналізувати різні твори мистецтва, художні образи, характеризувати засоби художньої виразності. Розширити уявлення про посуд. Вчити називати його. Звернути увагу дітей на звичаї укр.народу прикрашати предмети побуту розписом. Дати дітям уявлення про те, з чого і як виготовляють ці предмети (глина, дерево…) . Проявляти інтерес до спільної діяльності. Продовжувати формувати уявлення про те, кого називають «другом». Вчити елементарно проявляти почуття товариськості до своїх друзів; називати тих дітей, до яких ставиться приязно, байдуже та з неприязню. Закріпити поняття «один», «багато». Вчити складати групи з окремих предметів. Називати і розрізняти відрізки доби (ранок, день, вечір, ніч); називати і розрізняти геом.фігури: круг, квадрат.

Мовленнєвий розвиток Вдосконалювати словник дошкільників словами-синонімами, антонімами, багатозначними та узагальнюючими словами, розвивати вміння інтонаційного забарвлення мови, закріплювати знання про соціальні ролі, диференціювати власне мовлення в залежності від адресата гри. Розвивати вміння називати та переказувати літературні твори. Вчити використовувати різні типи речень та частини мови. Збільшувати лексичний запас збагачений епітетами, синонімами, антонімами, порівняннями. Вчити дітей вживати уз. поняття

«посуд», «їжа». Вчити розповідати простими реченнями про посуд, їжу; оперувати словами «моє», «Чуже», «Наше»; вчити вживати поняття, пов’язані з орієнтацією у часі (тепер, потім, сьогодні, вчора, завтра). Вчити називати властивості різних матеріалів, з яких виготовляють посуд. Формувати навички культури спілкування. Вчити вживати у взаєминах з рідними слова звернення, прохання, подяки, вибачення. Дати поняття що слово впливає на людину, може викликати радість, смуток, образу і т.д. Розібрати зміст вислову «чарівні слова»



Художньо-естетичний розвиток Вчити дитячому дизайну, використанню в художній діяльності різних матеріалів за потребою і бажанням, поглиблювати знання про народні ремесла, жанри образотворчого мистецтва, розвивати естетичний смак, знайомити з особливостями української кераміки, петриківським розписом, вчити симетрично розташовувати рослинні геометричні елементи на формах різного формату, формувати вміння ліпити посуд за мотивами української кераміки. Сприяти виявленню своїх художніх пріоритетів, жанрових уподобань. Виділяти яскраве, вражаюче в довкіллі, диференціювати інтер’єр міської квартири та сільської оселі, зосереджувати увагу на рукотворних виробах. Вправляти у техніці малювання гуашшю. Створювати візерунки пальчиком, тичком, штампами, готовими рослинними елементами на площинних зображеннях народного посуду. Вчити працювати з пластиліном, солоним тістом. Активізувати засвоєні способи ліплення – розкачування, сплющення, скачування у кулю. Формувати вміння гратися музичними інструментами, створеними самими дітьми та за допомогою батьків: шумові, народні – ложки, брязкальця, бубни і т.д.

Креативний розвиток Розвивати уяву, фантазію, вміння бачити суперечності, розвивати вміння розгортати сюжетні ігри, передаючи в ролу узагальнений характер, типові дії, розвивати вміння і бажання грати в українські народні ігри. Залучати до придумування віршів, казок, оповідань, створення рукописних книжок. Вчити творчо використовувати можливості посуду, виявляти елементи винахідництва. Виявляти здатність творчо перевтілюватися. Відчувати задоволення від власної творчості. Вчити проявляти фантазію, створюючи у дарунок рідним і товаришам вироби (посуд). Отримувати задоволення від творчих зусиль. Підтримувати спроби дітей утворювати нові слова – назви посуду, їжі.

1-й тиждень «Їжа, посуд»

Поповнення словника по темі:


Закріпити та ввести в мову:

Іменники: бідон, горщик, казанок, макітра, маслянка, сито, склянка, кухоль, ополоник, хлібниця.

Прикметники: важкий, високий, гарячий, красивий, низький, гончарний, гончарський, дзвінкий, пластмасовий, холодний.

Дієслова: виливати, класти, поставити, ставити, зберігати, куховарити, наливати.

Поповнення словника по темі:


Закріпити та ввести в мову:

Іменники: сосиска, сарделька, цукор, цукорниця, цукерка, цукерниця, каша, куліш, юшка, печиво.

Прикметники: варений, смажений, жарений, тушкований.

Дієслова: куштувати, варити, смажити, жарити, ліпити, глитати, тушкувати.
Сфера життєдіяльності «Природа»

Як надходить вечір

Дата _________

РАНОК

Хвилинка входження в день. «Давайте привітаємось!»

Бесіди про вихідні дні. Розвивати вміння зв’язно розповідати про різні події. Створювати гарний піднесений настрій.

Спостереження «положення сонця на небосхилі протягом дня»

Мета: розширити та поглибити уявлення дітей про Сонце та його вплив на життя людей, рослин. Розвивати мислення, спостережливість. Виховувати уміння аналізувати побачене, доводити правильність свого судження.



Малорухлива гра «Знайди прапорець» (орієнтація, увага)

Народні перлинки «Вивчення закличок про сонце»

Мета: продовжувати залучати дітей до вивчення закличок, пісень про сонце. Вчити відчувати характер твору, авторську інтонацію, емоційно реагувати на зміст, збагатити словниковий запас прикметниками та дієсловами. Виховувати пізнавальний інтерес.

Матеріал: закличка «вийди, вийди сонечко, сонечко Бонечко».

ОБЖД Вчити дітей правилам безпечної поведінки на вулиці взимку. «Обережно! Ожеледиця!» (переломи та падіння)

Ранкова гімнастика

Скарбничка несподіванок «Чому буває ніч і день?»

Мета: формувати у дітей наукові знання про зміни дня і ночі на Землі, показати дітям за допомогою макета як освітлюється Земля Сонцем. Розвивати сприйняття часу і простору, уяву. Виховувати почуття захоплення, зацікавленість.

Матеріал: глобус, ліхтарик, чорний картон

ЗАНЯТТЯ
1. Музичне заняття

«Вийди, вийди, сонечко» укр.нар. поспівка

формувати правильне звукоутворення

Подарунок мамі”Автор: А.Філіпенко, Т. Волгіна

Без напруги співати короткі розпірки і пісні.



Назва: ”Ялинка ” Автор: Н. Вересокіна

домагатись чіткішої вимови слів, співати спокійно, без крику, з дорослим та індивідуально



Музично - ритмічні рухи “Запрошення ” Автор: обр. Г.Теплицького

відтворення рухів за вихователем, залучати до танцю малоактивних дітей


2. «Візерунки зоряного неба».

Мета: створювати сприятливі умови для збагачення життєвих вражень дитини про явища природи. Розвивати вміння уважно слухати й розуміти зміст повідомлення. Розвивати емоційну чутливість, долучати до споглядання краси природи. Викликати емоційний відгук від спогадів про візуальне "спілкування" із зорями, зоряним небом, сузір'ями під час спостереження восени і взимку (безмежність простору, яскравість, таємничість зорь, їх постійний рух). Вправляти у складанні розповідей про особисті враження від спостереження за зоряним небом – емоційно, чітко, образно. Спонукати до виявлення емоційного стану і почуттів у рухах танку та малюнках. Закріпити вміння малювати свічкою. Активізувати словниковий запас словами: зіронько-зоря, яскрава, блискуча, мерехтлива, загадкова, таємнича, сузір'я, телескоп. Розвивати позитивно-емоційне ставлення до зірок і зоряних візерунків на нічному небосхилі.

Обладнання: карта зоряного неба, малюнок із зображенням сузір'я, "портрети зірок", що були зроблені разом із батьками.

Хід заняття:

Звучить мелодія "Політ над Сатурном" у виконанні ансамблю "Зодіак". Вихователь читає вірш:



Місяць із-за хмари

Вигнав зір отари,

І веде їх вечір

На зірковий шлях.

Тиша... Тихо... Тихо...

Музика прозора...

Лиш сторожа – вітер

Стиха шурхотить.

Ніч накрила Землю,

Все до ранку спить.



Музика стихає. Вихователь звертається до дітей із запитаннями, на які вони по черзі дають відповіді.

– Що ви пригадали, слухаючи музику і вірш?

– Коли і з ким ви спостерігали за зорями?

– Чим подобаються вам зоряні візерунки?

– Чи знайшли ви свою зорю на небосхилі? Як її назвали та чому? (Пропонує показати "портрети" обраної зорі та розповісти про неї).

Діти надягають на пальчик петельку від портрета, наче "зливаються" із зорею, показують портрет і розповідають про спілкування з нею. Вихователь, ставлячи запитання, допомагає їм.

– Чим сподобалася зоря? Як лагідно зверталися ви до зірок? Про що запитували у зорі і що вона відповіла?

– Сумно чи радісно було, коли ви "розмовляли" із зорями? Чому?

– Ким уявляли себе коли довго дивилися на зорі?

– Чи не хотіли б піти у танок із зіроньками?

Звучить ніжна "космічна" музика. Вихователь пропо­нує заплющити очі і уявити себе у танці із обраною зі­ронькою; подумки піднятися високо-високо на нічний небосхил, прислухатися до музики...

Вихователь також радить уявити себе різними зоря­ми: великими (велетні), маленькими (карликами), яск­равими, тьмяними, молодими, старими. Грається з діть­ми, вгадуючи, хто з них яку зірку зображає.

Діти за бажанням розплющують очі та демонструють свій імпровізований танок. Глядачі разом з вихователем пробують вгадати, яку зорю представляє дитина.

Після демонстрації таночків педагог запитує у дітей:

– Радісно чи сумно вам було у таночку із зіркою? Чо­му? А як, на вашу думку, зіронька-зоря почувалася, ко­ли танцювала?

Вихователь схвалює таночки, які придумали діти, ді­литься особистими враженнями.



  • Зіроньки-зорі у танці нагадали мені сузір'я на не­босхилі: яскраві, ніжні, мерехтливі. І хотілося тихенько співати, віршувати, мріяти. Я дивилася на вас зачарова­но і думала: "Рада завжди вас вітати зіроньки-зорі в небі неозорім!" Цей чудовий настрій хотілося б залишити в пам'яті. А як? Хто підкаже?

3. Образотворче мистецтво (аплікація)

«Зоряне небо»

Мета:. Розвивати окомір, уяву, творчу фантазію. Виховувати акуратність, самостійність. Продовжувати вчити дітей наклеювати готові форми рівномірно розміщуючи їх на аркуші; вирізати округлу форму з квадрата

Матеріал: ножиці, клейстер, квадрати жовтого кольору, готові «зірки», аркуші синього або чорного кольору.

Хід заняття

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

І ПРОГУЛЯНКА

Снігопад


Мета: Розвивати у дітей допитливість, інтерес до неживої природи. Показати дітям красу рідної природи, прищеплювати відчуття прекрасного.

Хід спостереження

Звертає увагу дітей на падаючий сніг, білу землю, лавки, гілки дерев.



  • А для чого ж нам той сніжок? (Щоб гратися в сніжки, кататися на санках. лижах, ліпити сніговита, напоїти землю і все живе).

  • Звідки ж прилетіли сніжинки?(З неба)

  • З якого неба? Веселого чи сердитого, похмурого? (Сердитого, похмурого, де пливуть хмаринки).

  • А чи сідала вам сніжинка на носик, щічки чи руки? І що ж замість неї залишилось?

  • То ж з чого зроблена сніжинка? (З води)

  • А хто її викував? (Мороз)

  • А як це відбувається, я зараз вам розповім.

Коли на небі зберуться хмаринки, вони пустять краплинки погуляти, або полити чи напоїти землю, а мороз тут як тут. Заморозить крапельку і викує з неї чарівну зірочку, ось таку, як у мене є (показує сніжинку з паперу). А коли таких сніжинок падає багато, то таке явище в природі називається снігопад. Снігопад надає природі особливої краси.

Малювання на снігу паличкою “сніг кружляє”

Художнє слово

Сніг на полях,

лід на річках,

хуга гуляє.

Коли це буває?



(Взимку)

Дослід. У морозний день запропонувати дітям виліпити сніжки. Принести сніг в приміщення і знову запропонувати зліпити сніжки. З'ясувати чому сніг став липким.

Ліплення снігових колобків

Праця

Згрібання снігу лопатою.



Ігрова мотивація: побудуємо гірку для ляльок.

Рухливі ігри: „Пташки та кіт” (біг по прямій) „Горобці та автомобілі” (стрибки на двох ногах) „Лисиця в курнику” (зістрибування, біг з ловінням, вивчення правил гри)

Гра-естафета «Перенеси коромислом сніжку»

Обладнання: два коромисла з відерцями, чотири обручі, двадцять сніжок.

Хід гри. Обирається дві команди по 5 чоловік. Під веселу музику кожному учаснику потрібно по черзі за допомогою коромисла перенести сніжки з одного обруча в інший, повернутися назад та передати естафету наступному гравцю, дотримуючись правил – нести коромисло на плечах, у кожне відерце класти по 1 сніжці. Чия команда швидше справилася - та і перемогла.

Зимові забави

Мета: вчити дітей ліпити зі снігу грибочки та прикрашати їх фарбами; сприяти виявленню самодіяльності; розвивати чутливість, радість від зустрічі з незвичним, своєрідним, несхожим

Матеріал: миска, гуашеві фарби, відро, пензлі
ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ

Гімнастика пробудження, загартовуючі процедури



Настільно-друковані ігри

Інтелектуальна гра «Мандрівка глобусом»

Мета: уточнити знання дітей про модель Землі – глобус. Вчити дітей орієнтуватись на ньому, правильно називати об’єкти. Розвивати мислення, увагу, пам'ять. Виховувати доброзичливість.

Матеріал: глобус, папір, фломастери, картки з зображення різних об’єктів (гори, ліс, море, річка, озеро і т.д.)на кожну дитину.

Складання казки «Мандрівка до далекої планети»

Мета: розширити та поглибити знання дітей про Космос як простір, що існує за межами планети Земля. Вчити дітей фантазувати, складаючи казку за початком вихователя. Поповнити словниковий запас словами: зорі, космос, подорож, полі. Виховувати уміння відходити від стандарту.



Гра-домальовка «Фази Місяця»

Мета: закріпити знання дітей про фази Місяця; учити їх називати. Запропонувати дітям намалювати їх і співставити з ілюстраціями. Виховувати уважність.

Матеріал: ілюстрації Місяця, фломастери, папір.

ІІ ПРОГУЛЯНКА

Спостереження-милування зоряним небом.

Мета: дати дітям елементарні уявлення про Космос як простір, що існує за межами планети Земля, продовжувати знайомити дітей з зірками. Вияснити чому зірки здаються такими маленькими. Розвивати логічне мислення, уяву. Виховувати естетичні почуття.

Бесіда з поясненням «Хто живе на небі?»

Мета: розширити та поглибити знання дітей про явища в неживій природі; змінами та проявами на небі. Закріпити правила поведінки під час грози, снігопаду. Розвивати пам'ять, уяву. Виховувати уміння безпечно поводитись під час надзвичайних ситуацій.

Матеріал: ілюстрації блискавки, грозового неба, завірюхи, вітряної погоди.

Рухлива гра „Лисиця в курнику” (зістрибування, біг з ловінням, вивчення правил гри)

Індивідуальна робота _________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________



Примітка вихователя ________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________


Сфера життєдіяльності «Я сам»

Про смачну та поживну їжу
Дата _________

РАНОК

Хвилинка входження в день. Психологічний етюд «Посмішка по колу» - подаруй настрій.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка