М. Бориспіль — 2014



Сторінка1/6
Дата конвертації22.03.2016
Розмір1.26 Mb.
  1   2   3   4   5   6
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК)

КОМБІНОВАНОГО ТИПУ «ТЕРЕМОК»

МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК

Природа — джерело доброти: формування екологічної компетентності дітей дошкільного віку: діалог із В. Сухомлинським




м. Бориспіль — 2014

Природа — джерело доброти: формування екологічної компетентності дітей дошкільного віку: діалог із В. Сухомлинським: [методичний посібник з досвіду роботи дошкільного навчального закладу «Теремок».] \[Упор. Л. Панкова,

Л. Середа; за ред., канд. пед. наук Л. Мозгової]. – Бориспіль: ПП. «Люксар», 2014.

«Природа — джерело доброти» формування екологічної компетентності дітей дошкільного віку: діалог із В. Сухомлинським – методичний посібник з досвіду роботи дошкільного навчального закладу «Теремок.

У виданні систематизовано методичні рекомендації та подано дидактичні зразки практичної реалізації досвіду роботи.

Посібник адресовано вихователям дошкільних навчальних закладів, завідувачам, методистам, батькам та всім, хто цікавиться питаннями формування екологічної компетентності в дошкільному навчальному закладі.

Рекомендовано до друку та апробації у дошкільних навчальних закладах міста науково-методичною радою міського методичного кабінету управління освіти і науки Бориспільської міської ради



(протокол № 4 від 13.11. 2014 року)

©

©
©


Мозгова Л. А., редакція, 2014

Панкова Л. В., Середа Л. М., упорядкування, 2014

ПП «Люксар», видавництво, 2014


ЗМІСТ




Вступ.................................................................................................................

5

Природа джерело доброти













Лідія СЕРЕДА Орієнтовний розподіл тем з екологічного виховання для дітей старшого дошкільного віку на рік........................................................

8





Лариса ПАНКОВА План роботи педагогічної майстерності з вивчення та впровадження в практику роботи закладу педагогічної спадщини

В. Сухомлинського....................................................................



10





Лідія СЕРЕДА Консультація «Природа - джерело добра» за

В. Сухомлинським........................................................................................


12





Проект «Екологічний розвиток дошкільнят через взаємодію родинного і суспільного виховання»................................................................................

14


Конспекти занять для роботи з дітьми дошкільного віку

з природничо-екологічного виховання




Олена МІЦЕНКО Сюжетне заняття для дітей середньої групи «Сніжинка в гості завітала».............................................................................

16





Наталія ДІДЕНКО Заняття з розділу мовленнєве спілкування та художньої літератури для дітей старшого дошкільного віку «Читання оповідання В. Сухомлинського «Пташина комора»............................

18





Оксана ЯКОВЕНКО Спостереження в природі з дітьми середнього дошкільного віку «Спостереження за берізкою восени».............................

21





Лідія СЕРЕДА Заняття з мовленнєвого спілкування та природи для дітей середнього дошкільного віку «В гості до бабусі медуниці»..............

23





Наталія ДІДЕНКО Заняття з художньої літератури та екологічного виховання для дітей старшого дошкільного віку «Кімнатні рослини».....

27


У світі казок




Дитячі оповідки................................................................................................

31




Орієнтовний розподіл тем з художньої літератури за творами В.О.Сухомлинського для дітей старшого дошкільного віку.......................

42





Лариса ПАНКОВА План роботи педагогічної майстерні по вивченні та впровадженні в практику роботи ДНЗ «Теремок» педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського...................................................................

44





Проект «Казковими стежинами від дому до садка».....................................

46




Поради батькам з мовленнєвого розвитку для дітей дошкільного віку.....

47


Конспекти занять для роботи з дітьми дошкільного віку

з мовленнєво-художнього розвитку




Олена МІЦЕНКО Інтегрованє заняття для дітей старшої групи Хлопчик і сніжинка» за оповідкою В.О.Сухомлинського.........................................

49





Оксана ЯКОВЕНКО Заняття з мовленнєвого розвитку для дітей старшого дошкільного віку: «Квітка – семицвітка».....................................

51





Наталія ДІДЕНКО Комплексне заняття з дітьми старшого дошкільного віку «Зимовий калейдоскоп»....................................................

53





Лідія СЕРЕДА Гра-драматизація казки «У підводному царстві нептуна»............................................................................................................

56











Ігро-дизайн – неповторна дитяча творчість – прямий шлях до серця дитини












Лариса ПАНКОВА План роботи педагогічної майстерності з вивчення та впровадження в практику роботи закладу педагогічної спадщини В. Сухомлинського......................................................................

62


Конспекти занять для роботи з дітьми дошкільного віку

з образотворчої діяльності




Олена МІЦЕНКО Інтегрованє заняття для дітей старшої групи «Казка в гості завітала».......................................................................................

63





Лідія СЕРЕДА Конспект інтегрованого заняття для дітей середньої групи «Розмаїття осіннього лісу»...................................................................

66





Оксана ЯКОВЕНКО Конспект заняття з аплікації для дітей старшої групи «Казковий будинок для снігової королеви» .......................................

68





Алла КРАСНОЛУЦЬКА Конспект інтегрованого заняття для дітей середньої групи на тему: «Чарівна галявина»...............................................

70





Творча скарбниця В.О. Сухомлинського







Творча скарбниця В.О. Сухомлинського.....................................

74




Список використаної літератури....................................................................

78




Фотогалерея дитячих малюнків до оповідок………………………………




ВСТУП

«Світ вступає у вік людини» [т.5, с 437]— в цих простих словах

В. Сухомлинський виражає свою віру в найсвятіше — дітей. У Базовому компоненті дошкільної освіти України на перший план виступає дитина, бо саме дитина є не об’єктом виховання, а суб’єктом зі своїми життєвими бажаннями, щирими людськими почуттями, потребами, власним світоглядом. Тому творчий досвід В. Сухомлинського став актуальним для педагогів нашого закладу в роботі з дітьми дошкільного віку.

Переймаючи коштовний діамант у роботі з найменшим поколінням, ми зрозуміли глибину сутності концепції виховання В. Сухомлинського : пізнання світу починається для малих дітей з пізнання природи, довкілля людиною. І тому після вивченого, опрацьованого досвіду роботи геніального педагога, виникла ідея створення власного практичного посібника для працівників дошкільного закладу, батьків. Наше бачення посібника полягає в тому, що саме малу дитину ми ведемо в дорослий світ стежинами добра, надії і любові, які виховуємо в дітей засобами діалогу з творами В. Сухомлинського, його мудрими казками й оповідками, що ненав’язливо вчать прекрасного, справедливого ніжного й доброго. Засобами любові до природи можна виховати чуйну, сердечну, вдячну, працьовиту людину, яка робитиме добро для людей.

Методичний посібник вміщує теоретичний та практичний матеріал природничо-екологічного змісту для роботи з дітьми дошкільного віку. Стане у нагоді батькам, вихователям та всім, хто цікавиться питанням розвитку дітей дошкільного віку.

Вихователь-методист дошкільного навчального закладу «Теремок»


Лідія СЕРЕДА

  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка