Малювання композиції «Осінній дощ»



Скачати 57.54 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір57.54 Kb.
Тема : Малювання композиції «Осінній дощ»

Мета. Вчити дітей створювати композиції на тему природи; розвивати образне мислення, логічне мислення, просторові уявлення, фантазію, комбінаторні здібності; акцентувати увагу на тому, що в кожному кольорі малюнка присутній сірий тон; удосконалювати вміння передавати в художніх образах враження від спостережень за змінами у природі.

Обладнання. Таблиці, малюнки, (зразки дитячих робіт) із зображенням осінньої природи, репродукції картин Н. Купріянової "Золота осінь". І.Левітана «Золота осінь», В.Черкасова «Золота осінь», Бялиницького-Бірулі «Осінній краєвид», презентація «Осінній дощ». Аудіозаписи «Дощик грозовий», «Осінній дощик» М.Парцхаладзе.

ТЗН: ноутбук, монітор.

Хід уроку.

І. Організація класу. Перевірка готовності до уроку.

- Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен вже приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення «Асоціативного куща».

- Сьогодні урок образотворчого мистецтва розпочнемо із загадки.



Хто вона, ота красуня,
В золотім намисті,
Що без пензля і без барв
Скрізь малює листя.
На деревах листя те
Так блищить, мов золоте. (Осінь)

Осінь... Скільки поезії в цьому золотаво—сонячному слові і скільки радості й тихого смутку! Її часто звуть чудовою, замріяною, золотою, загадковою, незбагненною. Щоразу осінь неповторна у своїй красі й витівках. А яка вона непостійна! То ніжна і лагідна, то похмура і непривітна; то весела і життєрадісна, то мрійлива та плаксива.



ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

1 . Повідомлення теми й мети уроку.

- Діти, ви знаєте, що є дві осені. Одна осінь – радісна, пишно вбрана. Друга – непомітна, сіра, похмура, з тихим плачем дощу.

- А яка осінь цього року?

- Які зміни в природі ви бачили останніми днями?

- Осінь часто плаче дощами. Чому так говорять в народі?

- А чи відрізняється осінній дощ від весняного?

- Давайте спробуємо визначити словами характер осіннього дощу? (сумний, журливий, похмурий, монотонний, плаксивий).

- Сьогодні на уроці ми намалюємо сумну осінь з краплями дощу.

3. Слухання творів «Дощик», «Грім і дощ». Порівняння, аналіз.

4. Прослуховування вірша М. Познанської «Ідуть дощі».

Йдуть, і йдуть, і йдуть дощі
Стали чорними кущі,
І дерева чорні стали,

Бо листочки всі опали.


Тільки дуб стоїть у листі.
І калинонька в намисті.


5. Продовження бесіди.

- А тепер спробуйте придумати і заспівати пісеньку осіннього дощу.



6. Споглядання творів мистецтва.

Бесіда за репродукцією картини Левітана "Золота осінь".

- Як ви думаєте, про що ця картина?

- Яка трава восени?

- Чи всі дерева одягають зелене вбрання? (Ні, ялини і сосни зелені завжди.)

- А яке небо на картині? (Синє, високе, по ньому ніжні, пухнасті хмари.)

- Якою здається вода в річці? (Потемнілою, холодною.)

- А яке листя на деревах? (Пожовкле.)

- Що художник зобразив на передньому плані картини? (Широкі лани.)

- Що найбільше сподобалось вам у цій картині?

- Подивіться на репродукцію картини Н. Купріянова "Золота осінь". Чим схожі між собою полотна двох художників? (На одній і на другій зображено осінь.)

- Що зображено на передньому і задньому планах картини?

- Кого ще ви бачите на задньому плані?

- Що роблять у лісі діти?

- Який ще заголовок можна дати цій картині? (Осінь. Чарівна осінь. Золота осінь.)

- Які кольори переважають у картинах — теплі чи холодні?

- Чи можна назвати пізню осінь золотою? Чому?



Фізкультхвилинка

Зупиняємо урок – робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз,

А тепер присядка.

Руки в боки – нахиляйся,

Як деревце – похитайся.

Усі гарно відпочили

До роботи приступили.

7. Композиція в живописі, створення пейзажу.

Пейзаж – це твір образотворчого мистецтва, на якому зображена природа.

а) Основі правила композиції.

Ми вже з вами знайомились з основними правилами композиції. Давайте пригадаємо їх. (Відповіді дітей).

Для побудови композиції важливо визначити в ній головне, то що становитиме композиційний центр картини. Він може визначатися розташуванням, кольором, розміром, навіть особливістю нанесення мазків.


  • Другорядні образи зображують більш узагальнено, не так чітко, вони лише сприяють кращому розкриттю теми.

  • Певне поєднання кольорів на картинах передає різні враження, настрій, викликає безліч почуттів.

  • Гармонійне поєднання кольорів у єдине ціле називають колоритом. Про колорит інколи говорять, як про музику: звучний, урочистий, радісний, енергійний, спокійний, сумний.

б) Визначення колористичної гами.

Визначення колористичної гами майбутнього твору – перша сходинка до побудови композиції. Яскрава, золота осінь дзвенить і переливається розмаїттям золотаво-червоних, оранжевих, тепло-зелених і коричневих відтінків. Це тепла колористична гама. Холодна гама створюється синіми, сірими, холодними фіолетовими та бузковими кольорами; так виникає образ похмурої осені.



в) Аналіз живописних творів.

Роздивіться живописні твори художників В.Черкасова «Золота осінь» та Бялиницького-Бірулі «Осінній краєвид». Спробуйте проаналізувати, який настрій передано на картинах. Визначте, які кольори переважають. изображение 022



г)Повторення правил створення живописної композиції.

При створенні живописної композиції необхідно знати, що



  • наближені предмети зображуються чітко, детально, об’ємно, з яскравим забарвленням;

  • віддалені предмети – м’яко, узагальнено, з блідим забарвленням;

  • з віддаленням світлі предмети потрібно затемнювати, а темні – висвітлювати;

  • ближчі предмети багатоколірні, з віддаленням вони стають одноманітні, відтінки кольорів узагальнюються.

VІ. Практична частина уроку.

Виконання композиції «Осінній дощ»

а) Послідовність виконання роботи:

- визначте положення лінії горизонту, розмір і місце елементів композиції на аркуші паперу;

- детально промалюйте передній план і узагальнено – задній;

- виконайте роботу фарбами.

(Вчитель на дошці показує послідовність виконання композиції «Осінній дощ").

б) Поетапне виконання композиції вчителем.изображение 024

в) Практична діяльність учнів.

Починайте малювати олівцем. Ледь помітними лініями визначте основні елементи композиції. Засобами кольору передайте стан природи.

V. Підсумок уроку.

- Чого навчились на уроці?.

- Що найбільше сподобалося на уроці?

- Що було важко зробити?

Отже, при виконанні малюнка дуже важливо знати основні композиційні правила та прийоми, вміло використовувати їх для передачі простору. Ви переконалися в тому, що певне поєднання кольорів на картині передає різні враження, настрій, викликають захоплення.

- Перегляд та оцінювання малюнків.



VІ. Демонстрація дитячих робіт.

Перевірка робіт учнів, оцінювання, аналіз, демонстрація кращих робіт, виставка кращих робіт.



изображение 026изображение 025





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка