Матеріали до конкурсу на створення кращих посібників до набору «Подарунок першокласнику – 2011»



Сторінка1/3
Дата конвертації20.02.2016
Розмір0.57 Mb.
  1   2   3
Красноармійський міський відділ освіти

Матеріали до конкурсу на створення

кращих посібників до набору

«Подарунок першокласнику – 2011».

Посібник виховних годин ( 1 клас )

Підготували

група вчителів

ЗОШ № 12 І-ІІІ ст.

м. Красноармійська

2010 р.


У даному посібнику група вчителів ЗОШ №12 пропонує розробки виховних годин для учнів першого класу. Сценарії розроблені з урахуванням вікових особливостей дітей шестирічного віку.

Посібник розрахований для вчителів початкових класів та вихователів груп подовженого дня.

В посібнику зібрані різні виховні години: по формі, по темі, по кількості учасників. Чим різноманітніші види діяльності, тим цікавіше життя в дитячому колективі.

Всі класні години, представлені у даному посібнику, впроваджені на практиці вчителями початкових класів ЗОШ №12.



Тема. “Гра-подорож у країну чистоти й порядку”


Мета: закріпити уявлення учнів про навички особистої гігієни, розвивати культури гігієнічної навички, виховувати охайність і акуратність.

Обладнання: карту подорожі, модель автобуса, в учнів на партах мило, зубний порошок, гребінець, зубна щітка.

На дошці слова:

Хай славиться мило пашисте

Рушник хай прославиться чистий

Хвала порошкові зубному,

А гребінцеві чистому.
Хід заняття.

Вчитель: Сьогодні ми, друзі, відправляємося в гру-подорож. Запрошуємо всіх прийняти участь. І звичайно ми просимо всіх уважно подумати над тим, що побачите і почуєте. Отже, розпочинаємо нашу подорож. Наш автобус відправляється, сідайте швидше, займайте місця всі ті, хто любить чистоту і порядок.

Наша перша станція – Нечистунька-Бруднулька. Тут живуть люди, які перестали піклуватися про чистоту і порядок, вони не вмиваються, не чистять зуби, не слідкують за чистотою в своїх кімнатах. Хлопчики і дівчатка не поспішають вранці до вмивальника. Нігті в них чорні і необрізані. Діти не чистять своє взуття, не слідкують за одягом, не вміють користуватися носовою хустиночкою.

Ось хто там живе. Хлопчик Сашко. Побачивши в зоопарку жирафу, малий Сашко сказав:


  • От добре, що я на неї не схожий!

  • А то чого?

  • Еге, довелося б щодня мити таку довгу шию.

Там живе дівчинка Таня!

Школярі, які живуть на цій станції не розчісуються і не підстригають волосся. А вчені визначили, що волосся в середньому живе від 2 до 4 р. За рік воно встигає підрости на 12-15 см. щоб волосся було здорове, густе, його треба доглядати і насамперед кожного дня розчісувати. При розчісуванні волосся очищується від бруду і пилу. Раз в тиждень голову потрібно мити гарячою водою і милом.

Хлопчик Бруднуля.

Простирадла повтікали

Ковдри з ними за поріг

І подушка, мов скакушка,

Поскакала, хоч без ніг.

Я за свічку – свічка в пічку

Я за книжку – утекла

І під ліжко залягла.

Хочу я напитись чаю,

Але що це? Сам не знаю!

Самовар мій повний вщерть

Утікає напереберть!

Що зробилось?


  • Діти, чому в бруднулі всі речі повтікали?

З'являється умивальник.

Ах негарне, нечепурне

Неумите поросятко.

Чорне ніби сажотрус.

Ти на себе подивись

В тебе вакса за ушима

В тебе клякса під очима

В тебе руки – гидко взяти

Таж від тебе й штанята,

Геть від тебе подались.



Учениця:

Рано-вранці на світанку

Умивалися качата,

Кошенята й мишенята

І жучки і павучки.

Всі учні:

Тільки ти не умивався

Замазурою зостався

І втекли від замазури

І штанці і чобітки.

Учень:

Треба, треба умиватись,

Умиватись треба вам.

Ви бруднулі-замазури

Сором вам! Сором вам!


  • Діти, вам подобається жити серед таких людей? Давайте швиденько від’їдемо. Але ви повинні запам'ятати слідуючі правила, щоб не були схожими на жителів цієї станції.

  1. Кожний ранок умивайся, чистіть зуби, мий вуха, шию.

  2. Завжди мий руки перед їдою.

  3. Коротко стрижи нігті.

  4. Користуйся носовою хустинкою.

  5. Тримай у порядку своє волосся.

  • Наша подорож продовжується. На нашому шляху м. Ліниве. Станція Нечистулька і м. Ліниве знаходиться близько одне від одного. Люди, що в них проживають, близькі сусіди і мають багато спільного.

  • Як ви думаєте, чим вони схожі?

  • Так, нечистими, брудними. Деякі хлопчики і дівчатка забувають найголовніше правило: кожній речі – своє місце. Ми звідси від’їжджаєм, а це правило запам’ятаємо.

Слідуюча станція Нехворійко. Тут можна побачити людей в білих халатах. Але дуже часто потрап. жителі попередньої станції. Чому?

  • Слідуюча станція Відгадайко. На цій станції живуть допитливі люди. Тут дорослі і діти люблять читати книги. Вони знають багато прислів’їв та загадок.

  • А ви знаєте?

В здоровому тілі – здоровий дух.

Здоров'я – всьому голова.

Шкіра – дзеркало душі.


  • А тепер відгадайте загадку

  • Що дістає зубами потилицю (Гребінець).

Увага! Увага!

Ми від’їжджаєм в м. Чистоти і Порядку. Подивіться навколо, які чисті вулиці, а по тротуарі ідуть чисті і веселі діти. Але що це? Лист! “Дорогі друзі! Я і мої товариші організували товариство друзів чистоти. Членами цього товариства мають бути ті діти, у кого є мило, зубна щітка, гребінець і зубний порошок.



  • Перевірим, хто приніс ці речі?

  • Для чого вони потрібні?

Отже, вас всіх Мийдодир приймає в товариство друзів чистоти. Сподіваємось, що ви не підведете Мийдодира і будете пам’ятати, що найбільше багатство людини – здоров'я. Займайтеся спортом, частіше перебувайте на свіжому повітрі.

А зараз давайте хором скажемо: Твоє здоров'я – в твоїх руках.



Тема. «Ігри та змагання з правил безпечної поведінки учнів на вулицях дорогах.»

Мета: Виховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці, дорозі, у громадському транспорті. Закріпити знання з Правил дорожнього руху.

Обладнання: Сигнальні картки, дорожні знаки, кросворд, гра „Допоможи Незнайкові”, „Пам’ятка”.

Хід уроку

Діти! Зараз у нас з вами урок з Правил дорожнього руху. Це не звичайний урок, а урок на якому ми підведемо підсумки нашої роботи. Урок – гра, урок – змагання, урок – казка.

Тема сьогоднішнього уроку: „Ігри та змагання з Правил безпечної поведінки учнів на вулицях і дорогах”.

Сьогодні ми з вами відвідаємо театр „Зелений вогник” і подивимося казку „Незвичайні пригоди Вуханчика”

Але, щоб потрапити до театру, нам потрібно відімкнути двері ключем. Ключ, скажу я вам по секрету, лежить ось у цьому кошику під сімома замками. Щоб відімкнути ці замки, вам потрібно ключі, які ви будете здобувати по дорозі до театру.

Шлях цей нелегкий. Треба бути уважним, дисциплінованим, мужнім, сміливим, наполегливим.

Ось послухайте, що сказав льотчик, тричі Герой Радянського Союзу І.М. Кожедуб:

„Сміливість, наполегливість, мужність виховуються у простих, іноді буденних справах, у спорті, а не „лихацтвом” на дорогах. Порушення ж правил дорожнього руху – це просто недисциплінованість. А недисципліновані люди ніколи не бувають сміливими. Треба виховувати у собі волю, тамуючи нерозумне бажання проїхати на підніжці, зіскочити з трамвая. Воля – це необхідна якість сміливої людини”.

Працювати ми з вами будемо за таким планом.
План уроку


  1. Конкурс на кращого знавця дорожніх знаків.

  2. Допоможи Буратіно розставити дорожні знаки.

  3. Цікавий кросворд.

  4. Відгадай!

  5. Допоможи Незнайці.

  6. Конкурс на кращого регулювальника.

  7. По секрету всьому світу. Пам’ятка.

  8. Ми у театрі.

  9. Нагорода переможців.

Вирушаємо в дорогу ось на цьому автомобілі (показує малюнок).

  • Чи можемо ми вирушити на ньому? Чи не затримає нас інспектор дорожнього руху?

  • Який номерний знак підходить до цієї машини?

Пристебніть пасок безпеки. Беріть кермо у руки. Щасливої вам дороги!

Щоб не трапилося з вами аварії у дорозі, ми повинні повторити дорожні знаки.




  1. На які групи поділяються дорожні знаки?

а) забороняючі

б) забов’язуючі

в) попереджувальні

г) знаки сервісу

д) знаки приорітету

є) інформаційно – вказівні.



  1. Допоможи Буратіно розставити дорожні знаки.

Подивіться уважно на малюнок та на знаки. Хто зможе допомогти Буратіно розставити знаки?

  1. Вікторина.

  1. Особа, яка перебуває поза транспортним засобом на дорозі. (Пішохід).

  2. Частина дороги призначена для руху пішоходів. (Тротуар).

  3. Випередження одного або кількох транспортних засобів. (Обгін).

  4. На який сигнал світлофора пішоходу забороняється рухатися? (На червоний).

  5. Місце, де перетинаються дороги. (Перехрестя).

  6. Особа, яка керує будь – яким транспортним засобом. (водій).

  7. Будь – яка вулиця, що використовується для руху. (Дорога).

  8. На який сигнал світлофора можна рухатися? (Зелений).

  9. Двоколісний механічний транспортний засіб. (Мопед).

  1. Відгадай.

Допоможи Крокодилу Гені відгадати загадки.
Підморгне зеленим оком –

Ми йдемо.

Підморгне червоним оком –

Стоїмо. (Світлофор).


Я не їм вівса і сіна,

Дайте випити бензину.

Усіх коней обжену,

Кого хоч наздожену. (Машина).


Маленькі будиночки по місту біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Трамвай, автобус, тролейбус).

З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь,

З педалями, а не рояль,

З дзвінком, а не двері. (Велосипед).


Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить сороконіжка. (Потяг).


Земля дрижить,

Силач біжить,

Довгий хвіст дугою

Тягне за собою. (Тепловоз).


Тримаючись лише на ходу,

А як зупиниш – упаду.(Велосипед).


Він шоферу заважає

Небезпечну вибрать путь,

Від біди оберігає.
Він шоферу заважає

Небезпечну вибрать путь,

Від біди оберігає.

Ніби всіх попереджає –

Обережним завжди будь

І про мене не забудь. (Світлофор).




  1. Допоможіть Незнайкові.

Незнайко розсипав букви

Відгадайте, що тут написано. (Таблиця - плакат).

„Будь прикладом для малюка!”.


  1. Конкурс на кращого регулювальника.

  • А зараз проведемо конкурс на кращого регулювальника.

Уявіть собі, що ви стоїте на дорозі та регулюєте рух.

  1. По секрету всьому світу.

  • Поки наші артисти підготуються, ми з вами прочитаємо „Пам’ятку”, яку нам подарував Світлофор. Цю пам’ятку ви наклеїте в щоденник.

  1. Ми у театрі.

  • Ось ви і здобули всі ключі. Відкривайте швиденько замки, діставайте ключ і – вперед.

Увага! Вистава починається.

(Діти дивляться виставу „Незвичайні пригоди Вуханчика”).



  1. Нагородження переможців.

  • Вам сподобався спектакль?

Пам’ятка

  1. Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках треба, дотримуючись правої сторони.

  2. Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і у світлу пору доби.

  3. Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю, зупинитися і приготуватися до переходу.

  4. Перетинати проїжджу частину по позначених пішохідних переходах. Точно виконувати сигнали світлофора і регулювальника.

  5. При відсутності у зоні видимості переходу чи перехрестя, переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, де вона добре проглядається в обидві сторони.

  6. Іти, а не бігти через дорогу.

  7. Допомагати переходити вулицю тим, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюка.).

  8. Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.

  9. Бути вихованим, культурним. Виконувати всі обов’язки пасажира.

  10. Коли станеш велосипедистом, дотримуватися правил їзди на велосипеді.

  11. У разі дорожньо – транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і повідомити про пригоду міліцію.


ТЕМА. << Ми тепер не просто діти, ми тепер вже школярі.>>
МЕТА. Виховувати почуття гордості за статус школяра, приналежності

До учнівського колективу ровесників і друзів. Розвивати інтерес

і любов до знань, вчити самостійно і творчо їх здобувати. Фор-

мувати пізнавальні здібності першокласників.


ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: свято.
ОБЛАДНАННЯ: виставки дитячих малюнків, саморобок, зошитів,

Прапорців, квіти, « Чарівна книжка казок», іменні залікові

Аркуші, казкові герої Дід Панас і онучка Знайка.
ЛІТЕРАТУРА:

1. Б е х І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання: Науково

Методичний посібник.

2. С у х о м л и н с ь к и й В.О. Серце віддаю дітям // Вибр.

Твори : В 5-ти т. – К.: Рад. Школа, 1977. – Т. 3. – С. 5-279.

3. К о р н і є н к о С е р г і й. Весела перерва. 1-4 класи.

Навчально-методичний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан,

2004. – 80 с.

4. К о р н і є н к о С о ф і я, К о р н і є н к о С е р г і й.

Родинне дозвілля у початкових класах: Навчально-методичний посібник

Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 160 с.

5. Т у з о в а В.Л. Первый класс – день за днем. Организация

жизнедеятельности коллектива младших школьников: Материалы для

специалистов начальной школы. – СПб: КАРО, 2002. 272 с.


Х І Д В И Х О В Н О Г О З А Х О Д У.


В ч и т е л ь к а. Діти! Розпочинаємо незвичайне свято. Погляньте, як багато до нас

завітало гостей. Встаньте, будь ласка, поверніться до них обличчям, привітайтесь і

подякуйте за те, що прийшли до нас на свято. Сідайте.

Вітаю всіх зі святом! Його назву ми зараз прочитаємо ( читають, звичайно, ті ,



хто вміє, решта «підспівують»). Ми вчимося вже вісім ( дев’ять) тижнів. А чи стали ви за цей час справжніми учнями, скажуть сьогодні наші гості і спеціальна комісія ( журі ).

Будьте уважні! На вас чекають різноманітні випробування, а також сюрпризи, ігри, розваги, веселики. Перший сюрприз від вожатих.



Вожаті вручають кожному школяреві виготовлені ними «Залікові аркуші».

Погляньте, який гарний сюрприз. Це «Заліковий аркуш», на ньому будете виконувати різні завдання. Постарайтеся робити це старанно і охайно. В кінці свята за цими «Заліковими аркушами» комісія визначатиме, чи кожен із вас уже став справжнім школярем.

Уважно розгляньте свій аркуш. Кого ви бачите на малюнку? ( На кожному «Заліковому аркуші» картинка-розмальовка зайчика, який біжить з лісу).


  • Охайно розмалюйте зайчика.

  • Складіть за малюнком речення із трьох слів.

  • Мій зайчик ( у вчителя на столі м’яка іграшка) підготував для вас загадки.

Слухайте, відгадуйте, а відгадки запишіть під малюнком, складаючи схеми слів.

( загадки добираються таким чином, щоб у відповіді всі букви були вже вивчені).

Наприклад:



. Сірий, зубастий по полю блукає, ягнят шукає. ( Вовк).

. Живе – чорне, умре – червоне. ( Рак.)

. У воді купається, водою обливається,

Вода до неї не чіпляється. ( Качка.)



. У зеленому жакеті галасує в очереті.

Хоч і плавати мастак,

А не риба і не рак. ( Жаба).

- Скажіть, яким одним словом можна назвати всії, про кого зайчик придумав загадки?

Д і т и. Тварини.

В ч и т е л ь к а. А тепер загадки про рослини.



. Не кінь, не віл, а прив’язаний. (Гарбуз).

. Ні сучок, ні листок, а на дереві росте. ( Кора).

. По краях гладенький, а в середині солоденький.( Кавун).

  • Складіть речення про кавун та схему речення запишіть у «Заліковий аркуш».

Ф і з к у л ь т х в и л и н к а

Ну ж бо, діти, дружно встаньте

І на місці закрокуйте.

На носочках підтягніться,

Один одному всміхніться.

Як пружинки, всі присядьте

І на місце тихо сядьте.

В ч и т е л ь к а. Тепер помандруємо сторінками « Чарівної книжки казок». А екскурсоводами у цій мандрівці будуть дід Панас і його онучка Знайка. Отож запрошуємо їх.

Д і д П а н а с і о н у ч к а З н а й к а. Дякуємо! Дякуємо! Раді зустрічі з вами. Ви готові вирушити у мандрівку сторінками «Чарівної книжки казок» ?

Д і т и. Готові.

О н у ч к а З н а й к а. Послухайте і відгадайте – персонажі якої казки чекають нас на першій сторінці:

Ніс рожевим п’ятачком, ним в землі їм зручно ритись.

Хвіст – малесеньким гачком, замість туфельок – копитця.

Троє їх і всі кругленькі, схожі, дружні й чепурненькі.

Відгадайте без підказки, хто герої цієї казки?

Д і т и. Троє поросят.

В ч и т е л ь к а. Скільки поросят на малюнку? Скільки грибів? Порівняйте. Поясніть, що означає порівняти? Запишіть порівняння цих чисел у своєму «Заліковому аркуші». Як звати поросят? Хто з поросят найрозумніший?

Наф-Наф підготував для вас математичні вірші-задачі:

Зустрічаючи птахів, І в зубах шпаківню ніс.

Діти несли хатки. А тепер ви нам скажіть,

По одній шпаківні несли Порахуйте вдало:

П’ятеро хлоп’яток. Скільки всіх шпаківень тих

Біг за ними пес Маркіз У садочку стало?
Один віз і другий віз Два грибочки білка швидко.

Ідуть по дорозі. Понесла в своє дупло.

Скільки буде в них коліс? А у ньому зберігалось

Відгадайте, друзі. П’ять грибочків вже давно.

А тепер скажіть ви нам:

Скільки всіх грибочків там?

В ч и т е л ь к а. Нуф-Нуф любить розв’язувати приклади. Погляньте, у нього навіть відерце розмальоване математичними прикладами: 3+1, 9-1, 3+2, 8-2. Перепишіть їх у свої «Залікові аркуші» і розв’яжіть.

Усі упорались? Молодці!

Ніф-Ніф також постарався і підготував математичну фізкультхвилинку «Веселий математичний рахунок».

( Для кожного руху вчителька показує картку з цифрою, а діти, виконуючи рухи, рахують хором).

Стільки раз в долоні плеснем,

Стільки раз ногою тупнем,

Всі присядьте стільки раз…

Нахиліться один раз.

Всі підскочте рівно стільки…

Ну й рахунок – гра і тільки!

- Тепер сідайте зручненько і покажемо поросяткам наш чарівний м’ячик, який навчає нас рахувати ( вчителька кидає м’ячик комусь із дітей і говорить: “від семи до десяти», «від дев’яти до шести”, «від двох до шести», «від десяти до п’яти” і т. д. Дитина рахує і кидає м’яч учительці. Якщо учень не може порахувати, то вчителька і діти допомагають і рахують усі разом).

Д і д П а н а с. Наф-Наф, Нуф-Нуф і Ніф-Ніф задоволені відповідями і стверджують, що можете називатися школярами. А ми поспішаємо відкрити другу сторінку. Ну ж бо, Знайко, ти уже придумала для дітей загадку?

О н у ч к а З н а й к а. Придумала. Послухайте і відгадайте . Хто казковий герой другої сторінки?

Що за шум біля вікна?

Чий пропелер там гуркоче?

Із печивом і варенням

До нас у гості прийти хоче.

Д і т и. Карлсон!

(Дід Панас відкриває сторінку, на якій намальований Карлсон з двома надувними кульками в одній руці, а в другій – корзина з подарунками: 3 банки варення, 6 пачок печива, 8 шоколадок).

В ч и т е л ь к а. Карлсон хоче, щоб ви сказали, на яку геометричну фігуру подібна надувна кулька?

- Які геометричні фігури ви побачили на його одязі?

- Чи вмієте порахувати, яких і скільки дарунків він приніс?

На парті лежать вивчені цифри. Я називатиму дарунки, а ви картками відповідайте – скільки.

Банок варення…

Пачок печива…

Шоколадок…

В ч и т е л ь к а. На що подібний Карлсон із своїм пропелером?

Д і т и. На літачок.

В ч и т е л ь к а. Який звук ми чуємо, коли летить справжній літак?

Д і т и. У-у-у…

В ч и т е л ь к а. Цей звук голосний чи приголосний? Доведіть.

- Які ще голосні звуки ви знаєте?

- Чим відрізняються звуки від букв?

- Хто живе в країні Азбуці? В червоному будиночку? ( Голосні звуки).

- Чому вони так називаються?

- Хто живе у синьому будиночку? Які приголосні букви ви знаєте? Чим вони цікаві?



Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А
Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день прожитий.

І до сонця потягніться.

Вправо, вліво нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.


Д і д П а н а с. Увага! Увага! На черзі третя сторінка «Чарівної книжки казок»! Тобі слово, онучко.
О н у ч к а З н а й к а. Крихітна я дівчинка – з наперсток.

Сонечко люблю і ясний світ.

Ледь втекла від миші і крота.

А тепер я тішусь, кожний день стрічаю

Серед барв зелених, квітів запашних.
Д і т и. Дюймовочка!

В ч и т е л ь к а. Ми потрапили в гості до Дюймовочки. Вона дівчинка веселе і дуже любить вірші й пісні. Потішимо її?



( Під керівництвом учительки діти хором і поодинці декламують короткі веселі вірші і співають пісні, які вивчили з початку навчального року на уроках і в позакласний час).
Д і д П а н а с. Заплющіть очі. Остання сторінка «Чарівної книжки казок буде незвичайною. Розплющіть очі і погляньте на сюрприз. Персонажі казки «Рукавичка» у нас у гостях. Зустрічайте оплесками.

( Вожаті презентують виставу ляльок або розігрують казку в образах).
В ч и т е л ь к а. От і закінчилися всі сторінки. Ви дуже старалися і впоралися з усіма завданнями. Потішили мене і всіх присутніх. Дякую!
Вчителька надає слово членам комісії. Вони вітають дітей і вчительку з успішним проведенням першого свята. Переглядають, проходячи між партами, дитячі «Залікові аркуші» і стверджують, що всі першокласники заслуговують звання учня. Вручають їм саморобні «Дипломи», учнівські квитки.

Тема. Прощавай, букварику!

Учитель: Шановні учні, батьки, вчителі! Сьогодні ми з вами зібралися з приводу дуже радісного дня у житті наших любих першокласників, і разом з тим, трішки сумного, адже сьогодні ми прощаємося з нашою найулюбленішою книжкою – Букварем! Ми дуже раді, що вже що знаємо всі букви і вміємо читати. Буквар допоміг нам пізнати багато цікавого. Зараз ми тут спробуємо відтворити частинку того, чому навчилися у 1 класі. Давайте послухаємо наших учнів.


(Діти декламують вірші):

  1. В першім класі – урочистий. 2. Любі гості, мами й тата,

„День прощання з Букварем”. В нас – Букварикові свято

Пригадай-но, як колись ти Добре, що прийшли до нас

Був маленьким школярем. Ви усі у перший клас.


  1. Ми всіх гостей вітаємо 4. Є святкових днів багато

І дуже вам радіємо, На листках календаря,

Усі вже букви знаємо, А між ними – й наше свято Книжки читати вміємо. Вшанування Букваря.



  1. День вітання і прощання – 6. Як краплин у Дніпрі,

Свято перших букварів. Як зірок угорі,

Перша сходинка зростання Як листя на гіллі, -

Для найменших школярів. Стільки книг на землі.


  1. Та одна серед них – 8. Від найпершого дня

Перша книга із книг: Дуже любий нам він

Ту, що звем Букварем, Бо веде до знання

Ми найперше берем. До вабливих таїн.

9. Йде до школи школяр,

В зорі усміх сія...

Хай живе твій „Буквар”,

Перша книжка твоя!

(Учні виконують пісню „Зелено, зелено в нашому дворі”).

Учень: Ми всі вчимося залюбки,

Гартуємось, міцніємо.

Читаєм з захватом книжки

І про майбутнє мріємо.

Дякуєм, букварику,

Що навчив нас гарно так!

Учитель: А ось і він сам – шановний наш „Буквар”!

Буквар: От ми гуртом і розберем,

Як всі мене учили.

Чи ви зі мною, з Букварем,

Всі весело дружили.

(Входить учень, у руках якого таблиця з абеткою)

Учень: Ми – букви , добре вивчені,

Знайомі хлопцю й дівчині,

Читає й пише нас

Чудово перший клас.

Ми, красиві та стрункі,

Прикрашаєм сторінки,

І любо цифрі „5”

У зошиті стоять.

Буквар: Я мандрую по країнах,

Я з абеткою дружу

І малечу, як зустріну,

Грамоти одразу вчу.

Учень: Альбатрос питав акулу:


  • А про азбуку ти чула?

  • Азбука? – хвостом плескає. –

Акулятко вже читає.

(Учні виконують пісню „Урок”).

Учитель: Ми з вами вивчили всі букви і тепер давайте складемо незвичну абетку – квіткову.

(На дошці висить набірне полотно, на якому виставлені картинки з квітами, назви яких починаються на всі букв алфавіту від А до Я. Учні розповідають про ці квіти вірші).

Учні:

1. Ми, українські діти, 2. От пригадаємо трошки



Любимо трави, квіти, Айстри, Барвінок, Волошки,

З квітів не тільки букетик – Далі пахучі Гвоздики,

Зробимо й альфабетик. Дзвонять Дзвіночки з травички.

3. Вище Бузькові грона, 4. Пахне Любисток з алеї,

Як фіалкова корона. Мак, Нагідка, Орхідеї...

Є в нас і пишна Жоржина, Є ще Патунії різні,

Зірка, Іриси, Калина... Ромашки пахучі і ніжні.

5. Ще й синьоокі Сокирки – 6. Юрка від вітру боронить

Треба Тюльпанів тільки. Явір, що віти хилить.

Гурт Чорнобривців шаліє... Все, що росте в садочку,

Цинія й жовта Шалвія. Стало для нас у рядочку.

Флокси й зелені Хвощі Там за абеткою квіти

Стебла купають в дощі. Вам посилають привіти.
Буквар: Молодці діти! Добре старалися, гарно вчилися. Та я пам’ятаю, що нам допомагав ще один підручник. Який?

Діти: Математика.

(Виходить математика).

Математика: Так, я також працювала з першокласниками, а тепер хочу перевірити, чи добре ви засвоїли лічбу у межах десяти.

(Діти лічать)

Буквар: Що ж, шановна Математико! Як бачимо, діти добре навчилися читати, писати і лічити.

Математика: Авжеж, Букварю, початкову грамоту першокласники засвоїли добре. Та їм треба вчитися далі і поглиблювати свої знання.

Буквар: Я мандруватиму далі, мої маленькі друзі, а замість себе залишаю інші підручники, які поведуть вас у прекрасний світ знань, навчатимуть великої любові до країни, де ви народилися й живете, де вперше сказали слово „мама”.

(Тричі плескає. Входять Читанка та Українська мова).

Українська мова: Добрий день! Зі святом вас, друзі!

Учень: Ой, книжко гарна та нова,

Які ти скажеш нам слова?

З чим новим до нас ідеш?

Що цікаве нам несеш?

Читанка: Я – ваша перша читанка –

Красива в мене свитонька,

Цікаві сторінки

Є вірші та казки.

Покажу вам сто земель

Ще й космічний корабель!

Даруватиму щодня

І забави, і знання!

Учень: Гарна, читанка, нова,

Золоті твої слова!

З тобою ми подружимо,

Дари твої заслужимо.

Ти руки нам подай –

Про все розповідай!

Учениця: Гарну казку розкажи,

Світ широкий покажи.

Веди, веди щодня

Сходинками знання.

Читанка: А тепер, діти, послухаємо, чи вмієте ви загадки відгадувати.


  • Не кущ, аз листочками,

Не сорока, а зшита,

Не людина, а говорить.

(Книжка).
Українська мова: А тепер я вам загадку загадаю.


  • Біла нивка невеличка,

Там розсипана пшеничка.

Очками її зберем,

А думкою розімнем.

Нумо, білу нивку обробляти –

Будемо усе на світі знати!

Що це таке?

Каже мудра мишка:

(Книжка).


Буквар: Цих діток я прошу навчати

Того, що знаєте самі. (До дітей)

А вас прошу не лінуватись

І вчить уроки вдень при дні.

І берегти книжки! Віднині

Найперші друзі вам вони.

Учні: Обіцяємо не лінуватись,

На „відмінно” і „добре” навчатись.

Вчитель: А щоб, дітки, збулося все те, чого ми хочемо, давайте помолимось і попросимо Господа і Діву Марію, щоб вони допомагали нам і нашій рідній Україні, нашому народу.

(Діти підходять до ікони, яка стоїть на столі, запалюють свічку і промовляють слова):

Учні


  1. Боже на небі!

Линуть до тебе

Наші простенькі дитячі слова.

Ми – твої діти!

Ми – твої квіти!

Ми – України надія одна!
2. Пошли нам, Боже, маленьким дітям,

Щастя, здоров’я на довгі літа!

Щоб виростали розумні й сильні,

Душею чисті і серцем вільні!

Учні (разом): Прощай, Букварику,

Наш найперший друже,

Ми тобі, Букварику,

Дякуємо дуже.



(Першокласників вітають батьки, старшокласники, директор школи. Вручають їм подарунки)

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка