Мета: навчати дітей писати рядкову букву



Скачати 214.8 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір214.8 Kb.

Тема. Письмо рядкової букви н..

Мета: навчати дітей писати рядкову букву 1-е, поєднувати її

з іншими буквами у складах і словах; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів; розвивати мислення й мовлення дітей; виховувати інтерес до природи, тварин.

Додаткове обладнання: малюнок із зображенням норки (тварини) та її нірки.

ХІД УРОКУ

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Бесіда за матеріалами уроку читання.



  • Яку букву вивчали на уроці читання? Які звуки вона позначає?

  • Назвіть тварин, у назві яких є звуки [н] або [н']. {Слон, носоріг, кінь, олень.)

2. Звуко-буквений аналіз слова.

  • Хто знає, що це за звірятко? (Учитель вивішує на дошку зображення норки.) Роздивіться його як слід. На кого воно схоже? Які в нього мордочка, лапки, хвіст?

  • Це звірятко зветься норкою. І живе воно у нірці в землі.

Норка нишком нирк у хащу, Не знайти її нізащо.

— Учні роблять звуко-буквений аналіз слів норка, нірка.

н н
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні ми познайомимось із рукописною малою буквою «., будемо навчатися писати її окремо, а також у складах і словах.



III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Графічний аналіз рядкової букви н..



  • Роздивіться букву н.. Із яких елементів вона складається?

  • Порівняйте букви н. та и. Чим вони схожі, а чим відрізняються?

  • Подивіться на друковану та рукописну букви н, н,. Що треба зробити з друкованою н, щоб перетворити її на рукописну?

  • Що це?

Два кільця, два кінця,

а посередині цвях.



(Ножиці)

Учні наводять букву та розфарбовують її образ на с. 20 додаткового зошита.





н >


  1. Пояснення написання рядкової букви н. з показом на дошці.

  2. Пальчикова гімнастика.



Ножиці. Пальці правої руки стиснути в кулак, виставити вперед вказівний і. середній. Рухати ними, імітуючи різання ножицями.

4. Письмо рядкової букви н.

— Розгорніть зошит на с. 35. Роздивіться букву н, та її елементи на
першому рядку.


  • Наведіть декілька разів зразок у рамочці за стрілочками під рахунок «раз-два-три-і».

  • Напишіть букви н. за пунктиром, а потім самостійно до кінця рядка.

5. Написання складів з буквою н,.

  • Прочитайте склади на трьох наступних рядках (склади на, ні, ну). Доберіть слова, у яких є ці склади. (На намисто, народ; ні ніченька, ніженьки; ну нумо, нутрія, нумерувати.)

  • Який вид з'єднання букв треба використати у складі носи! (Середнє відривне.)

  • Як з'єднується буква н, з буквами і тау ? (Безвідривно, на верхній рядковій лінії.)




  1. Фізкультхвилинка.

  2. Розвиток мовлення учнів. Звуко-буквений аналіз слів.




  • Що намальовано у верхній частині сторінки прописів? (Сонце, хмарки, земля, райдуга.)

  • Відгадайте загадку, що надрукована біля малюнка (Небо.)

  • Подивіться на схему слова, що накреслена поряд з малюнком. Чи відповідає вона слову небо? Доведіть.

  • Послухайте вірш. Спробуйте уявити, як починається день.

Склавши чорні свої крила, Сонечко зі сну збудили.

Нічка спати поспішила. А воно вставать не хоче,

А за нею ніжні ранки Потягнулось, мружить очі.

Землю одягли в серпанки. Ранки хлюпнули водички —

У дзвіночки задзвонили — Нехай буде чисте личко.


  • Якою ви уявили собі ніч? Що вона зробила? (Ніч, як великий чорний птах, склала крила та відлетіла спати.)

  • Як просиналося сонечко зранку? (Воно не хотіло вставати, потягувалося, мружило очі.)

  • Чим ранки умили сонечко? Звідки вони взяли воду? (Це була ранкова роса.)

  • Чому цей вірш нагадує казку? (Ніч, ранки, сонце усе нібито живе. Воно щось робить, думає, має свій настрій.)

8. Письмо слів з буквою н.

  • Прочитайте слово на шостому рядку. Коли Ми говоримо нам? Складіть речення з цим словом.

  • Скільки букв у слові нам? Як поєднуються в ньому букви н і а, а і м?

Учні наводять слово один раз за пунктиром і ще тричі пишуть його самостійно.

— Прочитайте слово на наступному рядку. Як ви розумієте слово


нині? Як сказати інакше? (Сьогодні.)

— Зверніть увагу на те, що всі букви в цьому слові мають верхні без


відривні поєднання.

Діти один раз наводять слово за пунктиром і пишуть самостійно двічі.

9. Закріплення вмінь писати склади з рядковою буквою н.

Цю роботу, залежно від рівня сформованості елементарної графічної навички, учні виконують на останньому вільному рядку сторінки або на додатковому рядку з густими похилими лініями.

— Прочитайте надруковані склади.

ни но ін ан ун

— Запишіть їх рукописним шрифтом у прописах.

IV. Підсумок уроку



  • Яку нову букву ми навчалися писати?

  • Які звуки вона прзначає?

  • Оцініть написані вами слова. Над найкрасивішим із них намалюйте червоне сонечко.

Тема. Письмо великої букви

Мета: навчати дітей писати велику букву Л, склади і слова

з нею; закріплювати вміння писати вже відомі учням великі літери; розвивати увагу, спостережливість; виховувати дружні стосунки між учнями.

Додаткове обладнання: по дві товсті нитки для кожного учня.

ХІД УРОКУ



І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Повторення відомих учням великих букв.



  • Навіщо потрібні великі букви? Що ми з них починаємо писати? (Початок речення, імена людей, назви міст, сіл, річок тощо.)

  • Послухайте невеличкі віршики. Які імена в них зустрічаються? Із якої букви вони пишуться?

Алла азбуку вивчала, Я Маринка, ти

В книжці букву А шукала. Маринка, Моя чашка, твоя ринка.


Віз Устим овес на млин, Коло млина, коло броду

Зачепив вусами тин. Перескочив Іван воду.


Йшов Омелько по льоду

Та розсипав коляду.


У процесі роботи над віршиками один учень на дошці, а інші в зошиті записують великі букви А У О М І.

— Які букви схожі одна на одну? Чим саме?



II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Послухайте ще один віршик.

У Наталки та у Ніни

Розвеселі іменини.



  • Із якого звука починається ім'я Наталка? (З твердого приголосного [н].) А ім'я Ніна? (З м'якого приголосного [н'].)

  • Якою буквою позначаються ці звуки?

  • Яка буква нам знадобиться, щоб записати імена дівчаток? (Велика рукописна буква Н.)

  • Чи вміємо ми її писати? (Ні.) Що ж нам робити?

(Учні з'ясовують, що треба познайомитися з великою рукописною буквою Л, навчитися писати її та поєднувати з іншими буквами.)

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Графічний аналіз великої букви Н.



  • Уважно роздивіться велику букву Із яких елементів вона складається?

  • Порівняйте друковану та рукописну букви Н, Л.

  • Чим схожі та чим відрізняються рукописні велика й мала букви Л, н.1

  • Розв'яжіть графічний приклад:

  • Пригадайте, на що ми перетворили рядкову букву я., коли малювали її образ? (На ножиці.) А велику букву Н пропоную перетворити на котушку з нитками (с. 20 додаткового зошита).

— Зобразіть букву Н за допомогою ниток.



  1. Пояснення написання великої букви Н з показом на дошці.

  2. Пальчикова гімнастика.

  3. Письмо великої букви Н.

Учні розглядають букву Н та її елементи в прописах (с. 36), наводять декілька разів зразок літери в рамочці за стрілочками, прописують у повітрі букву під рахунок учителя.

Після підготовчих вправ учні наводять велику Н за пунктиром три рази, а потім пишуть букву самостійно до кінця,рядка.

5. Письмо складів з великою буквою Н.


  • Прочитайте склади на двох наступних рядках.

  • Як поєднується буква Н з буквами у, а?

  • Чи знаєте ви імена людей або назви міст, сіл, річок, держав тощо, які починаються з цих складів?

  1. Фізкультхвилинка.

  2. Розвиток мовлення учнів. Звуковий аналіз слів.

— Роздивіться малюнки в прописах (с. 36).
— Послухайте загадки.

З-поміж інших тварин Сам високий я на зріст,

Всяк його впізнає: замість носа в мене хвіст.

Із усіх тільки він (Слон)

Ріг на носі має.

(Носоріг)

— Що ви можете розповісти про цих звірів?

— Зробіть звуковий аналіз слова слон. Накресліть схему. Позначте
буквою твердий приголосний звук [н].

и

8. Письмо речення.



  • Пам'ятаєте, вивчення великої букви Н ми почали із віршика про Наталку та Ніну? Що в них було? (Іменини.)

  • Прочитайте в реченні, що подарували на свято Ніні. (У Ніни м'яч.)

  • Як зображено третє слово в реченні? (Подано малюнок м'яча, оскільки ми ще не можемо це слово записати, не знаємо всіх букв.)

Учні записують слова речення, малюють м'яч, після якого ставлять крапку.

9. Списування з друкованого шрифту.

— Прочитайте записи на дошці. Коли ми так говоримо?

На! Ну-ну! Но! Но!

Після обговорення діти списують запис у зошит на вільний рядок.

10. Закріплення написання букв Нн.

Усі учні класу прописують парами букви Нн, у допоміжному рядку з густими похилими лініями.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ


  • Яку букву ми навчалися писати?

  • Які звуки вона позначає?

  • Коли слова пишуться з великої букви? (На початку речення.)

  • Які слова завжди пишуться з великої літери?

Тема. Письмо рядкової букви м.

Мета: навчати дітфі писати рядкову букву м окремо і в з'єднанні з іншими буквами; розвивати вміння зіставляти форми літер; збагачувати словниковий запас дітей, виховувати любов до рідного краю.

Додаткове обладнання: зображення Лисички-першокласниці, зображення листя з різних дерев (кленового, каштанового, дубового, березового і т. ін.).

ХІД УРОКУ

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Бесіда за матеріалами уроку читання.



  • Яку букву ми вивчали на уроці читання?

  • Які звуки вона позначає? Схарактеризуйте їх. (Учитель виставляє на набірне полотно друковані букви Лл.)

  • Назвіть слова, що починаються на твердий приголосний [л], м'який приголосний [л'].

2. Звуко-буквений аналіз слів.

— Послухайте маленький, але дуже красивий віршик Богдана Чалого.


Про яку пору року йдеться в ньому?

Облетіло літо листячком із клена,

Лиш ялинка в лісі сонячно-зелена.


  • Яка пора року названа у двовірші? (Літо.) Чому ж ви здогадалися, що мова йде про осінь? («Облетіло ліхпо листячком» це означає, що літо скінчилося, облетіло листя. Тільки ялинка залишилася зеленою.)

  • Послухайте вірш ще раз, запам'ятайте слова зі звуками [л'] або [л]. (Звук [л']: літо, в лісі; звук [л]: облетіло, листячком, клена, лиш.,ялинка, зелена.)

Учитель демонструє зображення листочків з різних дерев, починаючи з кленового.

— Чи знаєте ви, з яких саме дерев облетіли ці листочки? Як ви впізна


ли кленовий лист? А листя з дуба, каштана, берези?

  • Зробіть звуковий аналіз слова листя. Накресліть схему слова.

  • Назвіть перший звук. (Твердий приголосний [л].) Якою буквою він позначається? (Буквою л.) Яка буква «допомагає» позначати твердість приголосного звука [л] у слові листя? (Буква и.)

  • Де ми побачили та назбирали осінні листочки? (У лісі.)

  • Зробіть звуковий аналіз слова ліс.

  • Який звук у цьому слові позначається буквою Л-? (М'який приголосний [л'].) Назвіть букву, що «допомагає» позначати м'якість приголосного звука. (Буква і.)

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні до нас на урок знов завітала Лисичка-першокласниця. Вона запрошує нас на прогулянку до осіннього лісу. Будемо збирати листячко. Але це листячко не просте. Воно зачароване, як і осінній ліс. І щоб його побачити, треба навчитися писати букву л., складати слова з нею.



ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Графічний аналіз рядкової букви л.

— Із яких елементів складається буква л ?— Чим відрізняються друкована та рукописна букви л, л?

— Розв'яжіть графічні приклади.

— У ваших додаткових зошитах перетворіть букву л, на листочок (с. 21).


  1. Пояснення написання рядкової букви л. з показом на дошці.

  2. Пальчикова гімнастика.

— Спробуйте здогадатися, кого я склала з



Довгий хвіст пухнастий має, В темнім лісі проживає І хитрує там щодня. Це, звичайно, ... (лисеня).

(Пояснення до пальчикової вправи див. в уроці № 23.)

4. Письмо рядкової букви л.

— Розгорніть прописи на с. 37. Роздивіться букву л, та її елементи, на


ведіть зразок літери в рамочці за стрілочками.

— Ще раз порівняйте нову букву з уже відомою вам буквою м. Це допоможе написати вам нову рядковую правильно і красиво.

5. Письмо буквосполучень лл. лм .


  • Пригадайте, як ми поєднували рукописні рядкові букви з буквою м. Де закінчувався з'єднувальний елемент попередньої букви?

  • Рядкова буква л також має з попередніми буквами нижнє безвідривне з'єднання.

Учитель показує процес написання буквосполучень лл, мл на дошці, діти прописують їх у зошитах за пунктиром та самостійно.

6. Письмо слів з рядковою буквою л.



  • Гуляли ми з Лисичкою в лісі, збирали осіннє листячко... Раптом вийшли на берег невеличкої річки. А там стоїть дивна споруда з колесами, що безперервно повертаються водою.

  • Що це за споруда? — питає Лисичка.

  • Хто з вас може відповісти звіряткові? (Млин.)

  • Подивіться в прописах, як пишеться це слово.

  • Буквосполучення лей. ми вже писали. Потренуйтеся в написанні складу ли.. Яким тут є з'єднання літер? (Верхнє безвідривне.)

Учні один раз прописують склад лм. за пунктиром, а потім пишуть слово млин за зразком у зошитах.

  • На другому березі річки вже немає лісу. Там земля, на якій вирощується хліб.

  • Як називається така земля? — запитує Лисичка. (Лан, поле, нива.)

  • Прочитайте, яке саме слово написано в зошиті. (Лани.) Напишіть його на рядку біля зразка тричі.




  1. Фізкультхвилинка.

  2. Розвиток мовлення учнів. Звуко-буквений аналіз слова.

— Подивіться на малюнок у верхній частині прописів (с. 37). Розкажіть про лелеку, що тут зображений.

— Як ще називають цього птаха? (Бусол, чорногуз, бузько.)



  • До якої саме назви птаха накреслено схему слова біля малюнка?

  • Лисичка-першокласниця хоче дізнатися, чи знаєте ви, про що зазвичай запитують у лелеки. (Лелеко, лелеко, до осені далеко?)

  • Ось послухайте, як відповів птах на це запитання у вірші Л. Куліш-Зінькова:

— Лелеко, лелеко,

До осені далеко? —

Як замовкнуть жаби,

Як листя попада,

Тоді осінь настане,

Мені їсти не стане,

Полечу в теплий край,

На той рік дожидай.


9. Письмо слів із рядковою буквою л.

  • Лисичка говорить, що їй вже час повертатися додому. На прощання звірятко хоче пригостити вас лісовою ягодою.

  • Подивіться, як написано слово малина у прописах. Самостійно проаналізуйте всі поєднання букв у слові й двічі запишіть його самостійно на рядку біля зразка.

  • Спишіть рукописними літерами слова, надруковані на дошці.

лимони лава лиман луна

  • Яким із цих слів називається озеро поблизу моря, звичайно багате цілющими водами? (Лиман.)

  • Як називається відбиття звуку від якоїсь перешкоди; відгомін? (Луна.)

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Чи сподобалася вам подорож до осіннього лісу з Лисичкою-першо-класницею?

  • Про що нове ви дізналися під час уявної прогулянки?

  • Яку букву навчилися писати?

  • Які звуки вона позначає?

Тема. Письмо великої букви Л

Мета: навчати дітей писати велику Л окремо та в з'єднанні з іншими буквами, у складах і словах; вправляти в написанні слів-імен; удосконалювати інтонаційні мовленнєві навички.

ХІД УРОКУ



І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Бесіда за матеріалами уроку читання.



  • Яку букву ми .продовжували вивчати на уроці читання? Які звуки вона позначає?

  • Назвіть імена, що починаються зі звуків [л] або [л']. (Лада, Лариса, Леся, Ліна, Ліля, Лук'ян, Леонід, Люба, Любомир, Люда.)

  • Послухайте.скоромовку. Яке ім'я в ній зустрічається?

Наполохать довелося

Лесі в лісі

Лиса й лося.


—Зробіть звуковий аналіз слова Леся.

—Назвіть перший звук. Якою буквою він позначається?

—Малу чи велику букву ви надрукуєте у схемі слова? Чому?
Л
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми будемо писати велику букву склади і слова

з нею, навчатися без помилок записувати імена дітей.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Графічний аналіз букви Л.



  • Із яких елементів складається велика буква Л?

  • Зіставте малу і велику букви л Л. Що можна сказати про їхню форму, розмір?

  • Чим відрізняються одна від одної букви А і Л, М і Л?

  • На що ми перетворювали малу букву л, на попередньому уроці? (На осінні листочки.) Велику букву Л ми перетворимо на ластівку (с. 21 додаткового зошита).



  1. Пояснення написання великої букви Л, з показом на дошці.

  2. Пальчикова гімнастика. — Відгадайте, хто це:

Хоч маленьке, а красиве,

Як біжить, то в'ється грива.

Копитцями туп-туп-туп,

По каменю цок-цок-цок.



(Лоша)

Зобразимо лоша руками. Права долоня на ребрі від себе. Великий палець догори. Згори на неї накладається ліва долоня під кутом, створюючи, пальцями гриву. Великий палець догори. Два великі пальці утворюють вушка.


4. Письмо великої букви Л.

Учні розглядають букву та її елементи в прописах (с. 38), наводять зразок в рамочці за стрілочками, потім прописують велику букву Л, за пунктиром і самостійно до кінця рядка.

5. Письмо складів з великою буквою Л.


  • Прочитайте склади на третьому та четвертому рядках.

  • Спробуйте назвати імена людей, що починаються складами Ла, Ло, Ли, Лі. {Лариса, Лола, Ліна.)

  • На який склад ми не дібрали ім'я? Може, ви знаєте прізвище, що починається зі складу Ли?

  • Як поєднуються букви у складах Ла, Ло та Ли, Лі? Подивіться на поля, там показано, як треба писати з'єднувальний елемент великої букви Л в обох варіантах.

Діти прописують кожний склад двічі: за пунктиром і самостійно.

  1. Фізкультхвилинка.

  2. Розвиток мовлення учнів.




  • Що намальовано у верхній частині с. 38 прописів?

  • Що роблять батьки?

  • Як називають таке дитя? Чому? (Немовля. Воно ще не вміє розмовляти.)

  • Що таке колиска? (Невеличке ліжечко для спання і колисання дитини.)

  • Зробіть звуковий аналіз слова колиска. Накресліть схему слова під малюнком.

  • Скільки складів у слові колиска?

— У якому складі є твердий приголосний [л]? Позначте звук відповідною буквою.

— Яка буква «допомагає» букві и. позначати твердий приголосний


звук? (Буква и.)

л и


  • Зробіть складовий аналіз слова немовля. Схарактеризуйте — звуки останнього складу.

— Послухайте колисаночку, що надрукована біля малюнка.
Запам'ятайте слова зі'звуками [л], [л']. ([л]: колисочку; [л']: молі,
зроблю.)

— Як треба співати колисаночку маленькій дитині? (Тихо, лагідно.)


Учні виразно промовляють слова колисаночки декілька разів, похитуючись у такт пісні в різні боки.

— Складіть речення про колиску за схемою, що накреслена під малюнком.

_______ _________

Батьки колисають дитину.

8. Письмо імен з буквами Лл.


  • Коли в родині з'являється немовля, батьки вибирають йому ім'я. Це дуже відповідальний момент, бо ім'я дається людині на все життя.

  • Чи знаєте ви, чому ваші батьки обрали для вас саме таке ім'я? Розпитайте їх про це.

  • Прочитайте імена, що записані в зошиті. Чиї це імена? (Дівочі.)

  • Чим відрізняються імена Ліна та Аліна?

  • Чим відрізняється написання букви л. у цих іменах? (У першому слові вона велика, в другому мала.)

  • Як перетворити велику Л на велику А? (Додати горизонтальну рисочку.)

  • Як з'єднуються букви А і Л у другому слові? (Нижнє безвідривне з'єднання.)

9. Творче завдання.

— На колисці висять забавки для немовляти. На них надруковані літери. Складіть із них та запишіть у прописах два імені для дівчаток.

Учні записують імена Лола, Алла. Учитель звертає увагу на те, що в другому слові пишеться дві букви л.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ



  • Яку букву ми писали на уроці? Які звуки вона позначає?

  • Як пишуться імена людей?

  • Чи є в нашому класі учениці, чиї імена ми написали в зошиті?

Тема. Письмо рядкової букви в .

Мета: навчити дітей писати букву в , показати особливості її

з'єднання з іншими буквами в складах і словах; розвивати вміння аналізувати, зіставляти, порівнювати; розвивати слухо-вимовні навички.

ХІД УРОКУ

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Бесіда за матеріалами уроку читання.

— Відгадайте загадку. Зробіть аналіз слова-відгадки.

Що літає, крил не має, але крила підіймає? (Вітер)

— Позначте буквами перший склад.

в і


Зробіть звуко-буквений аналіз слова ворона.
в о

— Позначте буквами перший склад.



II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні ми на уроці познайомимось із рядковою рукописною буквою в , навчимось її писати, поєднувати з іншими буквами у складах і словах.

Помандруємо з вітром-розбишакою по всьому світу, побачимо багато цікавого в довкіллі.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Графічний аналіз рядкової літери в .



  • Роздивіться малу літеру в . Із яких елементів вона складається? .

  • У якої великої літери ми вже писали подовжену похилу лінію з петлею вгорі? (Н.)

  • Чим подібні й чим відрізняються друкована й рукописна букви в, в ?

  • У додатковому зошиті розфарбуйте вишеньку, яка намальована з літери о (с. 22).


в


  1. Пояснення написання рядкової літери о з показом на дошці.

  2. Пальчикова гімнастика.

Вовк

Ходить хмуро між дубами, Очі так її і ллють.

Хижо клацає зубами. Зачаївся ось, примовк

Весь, як є,— жорстока лють, Грізний звір, голодний вовк.





Робимо долоньками «пароплавчик», а з нього «вовка»: великі пальці розводимо в сторони. Вказівні пальці згинаються всередину доло-ней і утворюють лоба, а останні пальці у вигляді «човника» — верхню та нижню щелепи.

4. Письмо рядкової букви в .

Діти розглядають букву та її елементи в прописах (с. 40), наводять зразок за стрілочками, пишуть букву в повітрі під рахунок учителя.

Після підготовчих вправ учні прописують рядкову о спочатку за пунктиром, а потім самостійно.

5. Письмо букви в з нижнім з'єднанням.


  • Подивіться на третій робочий рядок. Яке буквосполучення тут записано? (вм.)

  • Яким чином попередні букви поєднуються з буквою м ? (Нижнє з'єднання.)

  • Подивіться на букву в на полях (третій рядок). Для нижнього з'єднання з наступною буквою до овалу літери о дописується знизу вправо-вгору.короткий додатковий з'єднувальний елемент. Так ви вже писали, коли поєднували букву о з буквою м.

Учні прописують буквосполучення вм цілий рядок.

6. Письмо букви в з верхнім з'єднувальним елементом.



  • Подивіться на букву в на четвертому рядку. Чим вона відрізняється від тієї, що ми вже писали? (Овал букви не дописаний до кінця, від нього вправо-вгору йде з'єднувальний елемент.)

  • Так ми будемо писати букву о для верхнього та середнього з'єднання з наступною буквою.

Учні наводять декілька разів зразок зі стрілочками в рамці, виконують підготовчі вправи біля дошки мокрими пензликами або крейдою, а потім прописують рядок букви в з верхнім з'єднувальним елементом.

  1. Фізкультхвилинка.

  2. Розвиток мовлення учнів.

— Вітерець хоче дізнатися, чи добре ви розумієте українську мову. Він
просить вас пояснити деякі вислови зі словом вітер.

У нього вітер в голові. (Так говорять про легковажну людину.) Шукай вітра в полі. (Марні пошуки.)

Кидати слова на вітер. (Говорити необдумано, не відповідати за свої слова.)

9. Письмо слів з рядковою буквою в .



  • Прочитайте слова на п'ятому та шостому рядках.

  • Складіть речення зі словом ви.

  • Коли ми говоримо він, воно, вона?

Учитель називає слово, а діти додають до нього він, вона, воно чи вони.

Вітер, верба, валянки, ванна, вареник, варення, ведмідь, верба, вишні, вівця, відро, вікна, віник, вовк, ворони.

Після словникової роботи діти аналізують з'єднання букв у словах та записують їх по одному разу.

10. Творча робота.

— Вітерець пожартував, дмухнув і переплутав букви у словах. Зберіть


ці слова й запишіть на вільному рядку в зошиті.

нонави ниво вано



Учні записують слова новина, вони, нова.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Яку букву ми навчалися писати на уроці?

  • Які звуки вона позначає?

  • У чому особливість написання рядкової букви о у з'єднаннях з наступними буквами?

  • Чим ще ми займалися на уроці?

— Роздивіться та оцініть свою роботу.

На полях, біля рядка, на якому у вас найкраще вийшли букви або слова, намалюйте маленьку вишеньку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка