Мета: ознайомити учнів з творами В. Сухомлинського, В. Скомаровського, В. Коломійця; формувати навички швидкого читання, аудіативні уміння, розвивати емоційну, моторну пам'ять, образну пам'ять – засобами ейдетики, розвивати фантазію, літературно – творчі



Скачати 66.51 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір66.51 Kb.
Дивись так, щоб побачити,

слухай так, щоб почути

За творами: « Я хочу сказати своє слово» В. Сухомлинський,

« Пісенька» В. Скомаровський,

«Ліс і лис» В. Коломієць.
Мета: ознайомити учнів з творами В. Сухомлинського, В. Скомаровського, В. Коломійця; формувати навички швидкого читання, аудіативні уміння, розвивати емоційну, моторну пам'ять , образну пам'ять – засобами ейдетики, розвивати фантазію, літературно – творчі здібності, творче мислення, виховувати почуття краси, любові до природи.

Хід уроку
І Організація класу.

Психоформула.

Діти повторюють за вчителем, імітуючи рухи.

На уроці попрацюю,

Розповім і намалюю.

Буду добре я читати,

Мріяти, фантазувати.

О. Донська.

ІІ Актуалізація опорних знань.

Починаємо гру « Ерудити». Перед кожним з вас картка. Прочитайте уважно, додайте одне слово.



Високий рівень

Картка 1. У теплі краї відлітають,курличуть ( хто ?)….( журавлі).

Картка «. Хитра, любить птицю (хто?) …(лисиця)

Картка 3.Дрімучий ,зелений, красивий (що?).. ліс.

Картка 4. Дзюркотить, біжить, співає ( що?)..( струмок)

Достатній рівень

Картка 5. Високе, безхмарне, блакитнооке (що?)…(небо)\

Картка 6. Зимуючі, перелітні, голосисті ( хто?)… ( пташки).

Картка 7. Небо буває сумним, тривожним, зажуреним ( коли?)…

( восени).

Картка 8. Ласкава, лагідна,добра ( хто?)..( вчителька, мама, весна.).

ІІІ Повідомлення теми уроку.

Ситуація успіху «Незнайко наплутав»(антиципація)

Учитель. Спробуємо прочитати переплутані Незнайком слова.

Дізнаємося , з якими творами ми працюватимемо на уроці.

Перший твір – Василя Олександровича Сухомлинського:

Я х ч с к з т с в с л в

о у а а и оє о о

(« Я хочу сказати своє слово»).


  • Другий твір написав Володимир Родіонович Коломієць:

/ \ І С І / \ И С

(« Ліс і лис»).



  • Автор третього твору – Вадим Петрович Скомаровський.

Відгадайте, будь ласка, що це :

« Весела, звучить на уроках музики..» ( Пісенька).


І Основна частина уроку.

1. Робота за підручником.

« Перлини мови» Словникова робота у групах.



1- ша група

2 – га група

3 – тя група

повела

точні


осінній

перелітних

розповідати

зажурене


тривожне

трепетало




притихли

істота


майну

мерщій


чарівна

зітхає


лагідний

барвінок


волошка

ключ

струмок


крадькома

мрія


бриніти

наздоганяти

палітурка

барвінок


синьоока


2. Читання учителем тексту (« Я хочу сказати своє слово»).

3. Завдання з аудіювання.

Учитель. Щоб перевірити вашу увагу, виконуємо тести.



  1. Катерина Іванівна повела у поле…

а) першокласників;

б) другокласників;

в) третьокласників.

2. Від курликання журавлів в степу було…

а) весело;

б) тривожно;

в) сумно.

3. Учні вчились розповідати про…

а) осінній ранок;

б) осіннє небо;

в) осінню природу.

4. Діти побачили небо…

а) барвінкове, волошкове, блакитнооке;

б) синє, голубе, чисте;

в) сіре, темне, нелагідне.

5. Небо маленької Валі…

а) сердите;

б) темно – синє;

в) ласкаве.

6. Небо було сумне, тривожне, зажурене, холодне тому, що…

а) настала осінь і відлітали пташки;

б) настала зима;

в) відлітали пташки.

Відповіді до тестів: 1 а, 2 в, 3 б, 4 б, 5 в, 6 а.



4. Словникова робота.

Учитель роздає дітям по одному слову – тлумаченням. Пропонує прочитати, пояснити значення.

Ключ – ряд однорідних істот чи предметів, що рухаються один за одним, утворюючи гострий кут.

Крадькома – тихенько, навшпиньках, крадучись.

Струмок – невеликий потік води, ручай.

Бриніти – видавати протяжний, дзвінкий звук.

Мерщій – якомога швидше, скоріше.

Майнути – бігти дуже швидко.

Наздоганяти – поспішати за кимсь або чимось, зрівнюватись з ним.

Чарівна – приваблива, принадна, захоплююча.

Зітхати – робити глибокі вдих і видих під впливом якихось почуттів.

Лагідний – спокійний, ніжний, сумирний, не грубий, який уміє легко ладити з іншими.

Мрія – витвір уяви.

Палітурка – тверда обкладинка, в яку оправляють книгу, зошит.

Барвінок і волошка – трав’янисті рослини із синіми квітами.

5. Повторне читання оповідання вголос « ланцюжком».

6. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.


  • Знайдіть і прочитайте опис осіннього ранку. Чому в степу було сумно? Які слова з цього опису передають спокій, сум?

  • Яке завдання поставила учителька дітям?

  • Як поставились до завдання діти? Де про це сказано?.

  • Чи можна сказати , що вчителька була задоволена відповідями дітей? Поясніть свою думку.

  • Хто з школярами дібрав найвлучніше слово?

  • Яким Валя побачила небо? Як вона про це сказала? Прочитайте . який у неї був настрій?.

  • Яким діти побачили небо після Валиних слів?

  • Прочитайте мовчки останній абзац. Як ви зрозуміли його зміст?.

7. Вправа на розвиток читацьких навичок.

1 група

Навчитися читати розмову Валі і вчительки. Передати голосом запитальну інтонацію учительки, і замилування, ніжність, задумливість. Радість дівчинки.



2 група

Читати два останніх абзаци, передати голосом сум, тривогу, зажуру.




8. « Майстерня творчості».

- зараз пропоную вам завдання за інтересами. Учень, який виконує роботу, читає « Тихим дощиком», « Пісеньку» В. Скомаровського,

Вірш « Ліс і лис» В. Коломійця.

Завдання 1. Прочитати анаграму.

У сичкили кизуб стріго, дочкамор ненькато шуВка на цімаків , тикхвас геньдовкий, жукошок ленькийтеп.

Завдання 2. Прочитати анаграму.

У сичлики сикпава загус шерсть. лоТі дививжене, жеду лирухве.

Завдання 3. Прочитати анаграму.

З небесної блакиті, з евдер і щівку утьлин діра сні шиптані логоси. З куран од човера тичу пташині серенади.

Завдання 4. Продовжити текст.

Пісенька весняного струмочка

Тільки –но припекло сонечко. Під березою з’явився струмочок. Обдивився уважно навкруги – все було дуже гарним. І заспівав свою пісеньку . Він співав про…

Завдання 5. Продовжити текст.

Цікаві горобці.

Розпустилося листячко на березі. На тоненькі гілочки опустилося двоє горобчиків. Воно весело стрибали, голосно цвірінькали і раптом побачили жука – вусача…

Завдання 6. на « клаптику» осіннього неба намалювати те,що побачив під час слухання тексту.

Завдання 7. вправа на швидко читання: читати у рядку тексту перше й останнє слово.

Завдання 8. пригадайте, яке небо було вранці, коли йшов до школи.

Розказати, щоб було цікаво.

9. Релаксація « Джміль та Лілея».



  • сядьте зручно. Заплющить очі й уявіть картину, яку я описала. Покажіть Джмеля та Лілею.

Джміль та Лілея

Учора ввечері під молодою абрикосою на високій зеленій ніжці розпустилася ніжно – біла лілея. Притрусила гарненькі пелюстки жовтим пилком і розлила свій аромат у всі куточки саду. Похитала чудовою головою, огляділася навкруги. Сестриці – лілеї ще закриті міцними бутонами, листочки барвінку далеко внизу. Поруч – нікого. З сумом Білявка замріялася, від поштовхів вітру почала розгойдуватися і дрімати.

Тишу пронизав дивовижний звук, що ставав все голосніше. До неї наближався чудернацький, пухнастий, смугастий клубочок з крильцями і дзижчав.

10. Фронтальне опитування.



  1. Яке дерево дріма у дворі? (Клен)

  2. Як ходить пісенька? ( Крадькома)

  3. Яка пісенька? (Грайлива, легка)

  4. З чим автор порівнює її? (З мелодією струмка)

  5. Де вона бринить? (Біля вікна).

  6. Куди треба бігти мерщій? (Майнути у двір).

  7. Навіщо ? (Щоб наздогнати чарівну пісеньку).

- А яка пісенька подобається вам? Заспіваймо її.!

11.Маленькі таланти.

Діти співають на вигаданий мотив « Пісеньку» В. Скомаровського.

Метод опорно – буквених піктограм.

Зачитування інформації з малюнків.

Підсумок уроку.



  • за допомогою малюнків підставимо слова у книжку – складаночку і прочитаємо вірш Марійки Донської « Цуценя».

Домашнє завдання.



Вивчити вірш « Ліс і лис».

Намалюйте те , що найбільше сподобалося і запам’яталося на уроці.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка