Мета позакласного заходу



Скачати 54.48 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір54.48 Kb.
Позакласний захід «Подорож

у країну квітів». (Для учнів 5-6 класів).

Автор сценарію

Сопіженко Інна Петрівна,

вчитель географії і біології,

Сквирської ЗОШ І-ІІІ ст. №3

2012 р.

Мета позакласного заходу: розвивати людські якості вихованців через розуміння любові до природи, рідного краю; стимулювати інтерес до навчання, свідоме прагнення поглиблювати і розширювати знання з біології, уміння їх узагальнювати й використовувати. Обладнання: гербарій квітів ( чорнобривці, барвінок, конвалія, маки ), «Квітковий годинник», набір листівок про квіти, малюнки квітів-символів України, виставка марок із зображеннями квітів, вишиванки, вироби учнів, магнітофон, проектор, декорації.

Хід екологічного заходу



І.Вступ Учитель: На світі багато рослин, і кожна з них має свою назву, атакож свою історію. Квіти є окрасою життя. Вони вражають своєю красою, найтоншими пахощами, милують кольорами. Деякі з назв квітів нам знайомі, поряд з більшістю стоїть знак питання. Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож по Країні квітів, помандруємо лісами і садами. Супроводжувати нас будуть чарівні метелики. Знайомтесь!

ІІ. Основна частина Влітає Метелик-хлопчик, а за ним Метелик-дівчинка. Метелики ( разом ):

Чекаємо з нетерпінням, Радіємо весні. Це сонячне проміння, Це квіти і пісні.



Звучить п'єса П.І.Чайковського «Квітень» з циклу «Пори року». І-ий Метелик читає під музику вірш:

У проміннях сонця ніжних, Край веселого струмка Білий, росяний підсніжник Раптом блиснув з-під листка. Отакий малий, неначе Ледь прокинувся від сну, Тихий-тихий, а одначе Він привів до нас весну.



ІІ-ий Метелик: П'єса Чайковського і цей вірш присвячений одній і тій же рослині – підсніжнику – найпершій квітці весни. А хто здогадався, чому її так називають? ( Учні відповідають ) І-ий Метелик: Пізньої весни у лісі можемо зустрітися з рослиною зі скромною і ніжною квіткою. Послухайте про неї загадку і відгадайте, яка це рослина?

Дзвіночки-перлинки на ніжці тонкій, Такі запашні і тендітні такі. В широкому лісі, немов у гіллі, Ховають від сонця голівки малі. ( Конвалія )



Учитель: Назва цієї рослини – конвалія – утворена від повного латинського «конвалія майаліс», що означає «лілія, яка цвіте в долині у травні». І-ий Метелик:

Ці квіточки ніжні Такі білосніжні, Тоненькі, тендітні, Ласкаві, привітні. Послухай, як срібно Дзвенить голосок: «Не треба, не треба Зривати квіток!»

Діти, поясніть, чому квіти звертаються до нас з таким проханням? ІІ-ий Метелик: Про яку рослину цей вірш? Чому вона так називається?

Хто з вас, діти, нас не знає? Ми у лісі проживаєм, Дзвоном сонце зустрічаєм, Маєм гарні синні очка, Називаємось… ( Дзвіночки )



І-ий Метелик: А тепер летимо у садок. Там чекає садівник. Під вальс квітів з балету П.І.Чайковського «Лускунчик» виходять квіти і кружляють у танку. З кола виходить Тюльпан. Тюльпан:

Я гордо голову тримаю І перед вітром не схиляю. Я жовтий, білий, полум'яний І, наче яблуко, рум'яний. В саду я квітну навесні. Скажи, яке ім'я мені?



Садівник: Так, ця рослина має назву «тюльпан». Походить від персидського слова «тюрба» − чалма, пов'язка на голові.

ІІ-ий Метелик:Ось перед вами рослини з білими і рожевими квітами. Вони бувають багато- і однорічні. Останні найчастіше яскраво-червоного кольору, за що й одержали назву «флокси» − у перекладі з латинської мови − полум'я. В Україні ці рослини називають полум'яниками. Садівник: Подивіться на цю високу, струнку рослину з красивими, як у лілії, квітами. Зветься вона гладіолус. Назвали її так тому, що вона має довге, вузьке, схоже на меч листя. Латинською мовою «гладіолус» − «невеличкий меч». І-ий Метелик: А в народові ці квіти називають косариками. Чому? А он рослини з жовтими, червоними, синіми, сніжно-білими квітами. Як їх звуть? ( Показує Айстри ) Садівник: Це айстри. Їх нам дарує рання осінь. А хто з вас знає, чому їх так називають? ( Діти відповідають ) Учитель: Назва цієї рослини походить від грецького слова «астер» − зірка. Поетична легенда розповідає, що ця перша рослина виросла з зірки, яка впала на землю з неба. І тому в тиху ясну ніч у квітниках чути ледве вловимий шепіт – то айстри розмовляють із зірками. ІІ-ий Метелик: А про яку рослину ця загадка?

На стрункій високій ніжці Біля річки, на лужку, У хустинці-білосніжці Стрів я квітоньку таку. Ясним оком жовтуватим Усміхнулася мені, Я хотів її зірвати, А бджола сказала «Ні!» ( Ромашка )



Учитель: Походження назви цієї квітки – ромашка – точно люди не знають. Дехто пов'язує її з ім'ям Роман. Можливо, хтось із вас зуміє сам знайти відповідь. І-ий Метелик: А ось маргаритки. Чому вони так звуться? Садівник: Про це ви довідаєтесь з вірша:

Запитала в мами Ритка: Чому зветься маргаритка Ця маленька ніжна квітка? На пелюсточці росинка, А пелюстка – мов перлинка, Каже мама їй: «Дитинко, Слово це прийшло з латині. «Маргарита» − це перлина, А на неї схожа квітка, Так і зветься – маргаритка.



ІІІ. Заключна частина

Садівник: А у вечері ви вдихнете пахощі блідо-рожевих квіточок. Це матіола. Ця рослина отримала назву на честь італійського ботаніка Матіоли. Тепер дозвольте і мені загадати вам усім загадку:

Ту дівчину синьооку Завжди стрінеш край потоку. В неї ніжки вмиті в росах, В неї небо сяє в косах.

Що це за рослина? Як утворилась її назва? ( Незабудка ) Метелики разом:

Ми літали по садах, Парках, луках і лісах. Зрозумівши квітів мову, Цю підслухали розмову:



Одна з лісових квіток:

Ми б завжди були щасливі, І пахучі, і красиві, Якби в полі, в лісі, в лузі Бачили нас тільки друзі, Ті, які б нас не топтали, Без потреби не зривали.



Одна з садових квіток:

А на клумбах, вдома, в школі Висівали нас доволі, Доглядали, поливали.



Усі квіти хором:

МИ Б КРАСУ ЇХ ДАРУВАЛИ!



Під звуки вальсу квітів усі учасники свята виходять.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка