Мета: познайомити учнів з перебігом подій Східного походу Александра Македонського; розкрити



Скачати 41.95 Kb.
Дата конвертації11.03.2016
Розмір41.95 Kb.
Тема. Східний похід Александра Македонського.

Мета: познайомити учнів з перебігом подій Східного

походу Александра Македонського; розкрити

причини перемог та утворення найбільшої монархії

давнини; розвивати вміння критично мислити ,

працювати в групах та висловлювати власну думку;

визначити роль Александра Македонського в історії;

вдосконалювати вміння учнів користуватися

історичними картами; виховувати повагу,

цілеспрямованість, толерантність.

Обладнання: підручники, атласи, роздавальний матеріал,

Історична карта.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда: 1. Хто такий Філіпп II ?

2. Що йому допомогло завоювати Грецію?

3. Чому частина афінян підримувала македонців?

4. Де і коли Греція втратила незалежність?

5. Пригадайте причини та результати греко –

перських війн.

- Отож, до другої половини IV ст. до н. е. Персія перетворилася на « колоса на глиняних ногах»- величезна

держава слабшала, її роздирала боротьба знаті за владу, а підкорених народів – за волю. Плани Філіппа здійснив його син – Александр.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Перебіг Східного походу, основні битви.

Ми знаємо , що у Філіппа був син Александр і саме він в майбутньому став знаменитим завойовником стародавнього світу.

- Як це сталося ми дізнаємося сьогодні на уроці.

а.) Протягом уроку ми будемо складати історичний портрет

Александра Македонського ( на дошці портрет , а навколо нього

ми записуємо характерні риси ).

- Давайте спочатку дізнаємося , яким був Александр в дитинстві та юності :

1. ознайомлення з історичним документом( в додатку);

2. перегляд уривку фільму «Александр».

«Коло ідей»



- якою дитиною був Александр?

- як ви гадаєте, ким міг стати в майбутньому цей

хлопчик?(Знаменитий завойовник стародавнього світу- довести або спростувати твердження , дописуючи характерні риси до портрета)

б.) Робота в групах – гра « Військові репортажі»

«Історична павутинка»

- на дошці розміщені дати і назви основних битв, які

потрібно розмістити у дві колонки, після того як ви

познайомитися із ними.

Кожна група отримує завдання підготувати військовий репортаж з місця подій ( від першої особи) за підручником, працюючи з атласом і відповідно картою на дошці.

Теми репортажів:

1 група – битва при Іссі.

2 група – облога Тіру.

3 група – греки в Єгипті.

4 група – битва при Гавгамелах.

5 група - Александр в Персії.

6 група – похід в Індію.

- презентація свого репортажа і послідовне розв’язання

«Історичної павутинки» та доповнюємо портрет Александра.



в.) - перегляд уривку фільму «Александр»

2. Створення держави Александра Македонського.

а.) пояснення вчителя: після всіх завоювань Александр став правителем найбільшої за всю стародавню історію держави ( робота з картою), обговорення твердження.

б.) формування понять: монархія ПН.

в.) робота зі схемою Чорне та Азовське моря

ЗХ. СХ. Балканський п-ів ПД. Індія

Перська затока та Аравійське море
- пояснення вчителя за схемою та робота з картою і відповідно з атласами.

г.) самостійна робота за підручником( с. 180)

«Коло ідей»



- яких заходів було вжито Александром для зміцнення своєї держави?

« Займи позицію»



- ким , на вашу думку, був Александр Македонський : мудрим правителем чи жорстоким тираном? Поясніть свою точку зору.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

а.) бесіда за «історичною павутинкою»

б.) визначити за описом із історичних документів , про які битви та епізоди з життя Александра Македонського йдеться?( опис в додатку).

в.) Уявіть, що Александр дожив до глибокої старості. Як, на вашу думку, могла б скластися доля його держави та всього світу?

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання. Вивчити параграф 40, скласти хронологічний ланцюг, скласти історичний портрет.
ДОКУМЕНТИ:

1. «Александр не стримував гніву, який зазвичай міг опанувати. «Так ви,- вигукнув він,- покладаючись на те , що займаєте острів, зневажаєте наше сухопутне військо? Але я невдовзі покажу вам, що ви живете на материку! Знайте ж : або ви впустите мене у ваше місто, або я візьму його силою».

( Захоплення Тира)

2. «У Мазака, перса, якого Дарій поставив сатрапом, не було власного війська, і він, дізнавшись про результат битви при Іссі, про ганебну втечу Дарія і захоплення Александром Сирії, Фінікії і значної частини Арівії, без перешкод вступив Александр до країни та її міст» (вступ до Єгипту).

3. «Тоді варвари пустили на Александра свої колісниці з косами, розраховуючи, у свою чергу, спричинити розлад у його фаланзі. Тут вони абсолютно помилилися. Одні колісниці… зустрічали градом дротиків, як тільки вони наближалися .; на інших у візників виривали віжки, їх самих стягували вниз, а коней убивали. Деяким вдалося проскочити крізь ряди: солдати розступилися, як їм і було наказано , перед колісницями, що мчалися». ( битва при Гавгамелах).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка