Мета: Розширити й уточнити знання учня про різноманітність тварин, середовище їхнього існування; про тварин, які живуть поряд з людиною; розкрити цінність тварин для людини



Скачати 44.98 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір44.98 Kb.
Тема.Тварини. Різноманітність тварин

Мета:Розширити й уточнити знання учня про різноманітність тварин, середовище їхнього існування; про тварин, які живуть поряд з людиною; розкрити цінність тварин для людини.

Розвивати вміння спостерігати за тваринами. Аналізувати спостереження за об’єктами тваринного світу;

Формувати уміння порівнювати,групувати;

Виховувати шанобливе ставлення до тварин.



Обладнання.Предметні малюнки. Таблиця "Свійські тварини", кросворд.

Хід уроку

I. Організація навчальних досягнень

1. Фенологічні спостереження.

II. Корекція знань

  • Що росте на городі? В саду?

  • Чим нас обдаровує ліс?

  • Які рослини є символами України?

  • Що ти про них запам'ятав?

  • Назви лікарські рослини.

  • Що означає: "Будь рослинам другом"?

1.Гра "Що зайве?"

На дошці предметні малюнки: огірок, помідор, цибуля, капуста, груша.

— Що зайве? Чому? Де ростуть ці овочі?

Потім учитель виставляє інші предметні малюнки. Гра продовжується.



III. Актуалізація навчальних знань і умінь
1. Бесіда з елементами розповіді.

  • Яких тварин ти бачив у селі?

Хто за ними доглядає? Навіщо людина вирощує цих тварин? Яку користь вони приносять?

— Тварини, які живуть біля людей і яких людина доглядає, називаються


свійськими.

2.Робота з таблицею "Свійські тварини".

Діти називають тварин, зображених на малюнках. Учитель повідомляє, що осел і верблюд також свійські тварини. Вони допомагають людині перевозити вантажі.



3.Відгадування загадок.

•Я великий, я красивий,

як біжу я—в'ється грива,

копитами — туп-туп-туп,

по камінню—цок-цок-цок.(Кінь)

•Коротенькі ноги, завитками роги,

шерсть м'яка та густа

і курдюк замість хвоста. (Баран)



•З рогами, а не бик, доять, а не корова, кору здирає, а кошиків не плете. (Коза)

•Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)


• Гавкає, кусає, а в дім не пускає. (Собака)

IV. Повідомлення теми уроку


  1. Розповідь учителя з елементами бесіди.




  • Як називаються тварини, що живуть у лісі?

  • Яких диких тварин ти знаєш?

  • До якої природи належать тварини?

Тварини, як і рослини, — це живі організми, що населяють нашу Землю. Тварини — це звірі, які живуть у лісах; птахи, що літають в небесній синяві; змії, які люблять вигріватись на сонечку; жаби, які живуть у вологих місцях; риби, що плавають у воді; комахи, які зустрічаються на кожному кроці.

Тварини живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.
2.Робота з підручником.
а)Опрацювання статті "Тварини".

б)Робота за малюнком.


  • Розгляньте малюнок. Назвіть тварин, які літають. Хто плаває? Хто ходить? Хто стрибає? А хто повзає?

Отже, тварини різні за розміром, за зовнішнім виглядом, за способом пересування.

Різноманітне і середовище існування тварин. Одні живуть у лісі, інші —

на лузі, хто — в річці, а хто — біля річки, в землі і на землі.

Учень розглядає малюнки, називає зображених тварин, розповідає, де вони живуть.


  • Усі тварини, які самі добувають їжу, влаштовують житло, називаються дикими. Неможливо уявити життя людини без тварин.

З давніх-давен люди полювали на тварин, а потім навчилися їх приручати. Так, деякі тварини стали свійськими.

  • Розгляньте малюнок, назвіть свійських тварин.


V. Фізкультхвилинка.
Проказування вірша "Два півники" з імітацією відповідних рухів.
4. Бесіда про роль тварин у житті людини. Продовження роботи з

підручником.

— Яку роль відіграють тварини в житті людини?



Тварини — це цінні й необхідні продукти харчування: м'ясо, молоко, яйця, мед.

Тварини — це вовна та шовк для виробництва тканин. Хутро для пошиття одягу, шкіра для взуття.

Тварини — це помічники людини у важкій роботі (коні, осли, верблюди,воли). Тварини — це наші вірні друзі (собаки, коти).

Тварини — це ліки, якими лікують різні хвороби: мед, зміїна і бджолина отрута, борсучий жир.

— Розгляньте малюнок підручника. Скажіть, що люди одержують від тварин.


VI. Закріплення вивченого матеріалу. Робота з карточками.

Гра"Хто де живе?"

На столі предметні малюнки: будинок, дерево, тварини. Учитель пропонує учням правильно розмістити малюнки тварин: біля будинку — свійських, навколо дерева —- диких.



3.Відгадування загадок.



Сама мала, шубка пухка, з гілки на гілку стрибає, шишки, горішки збирає. (Білка)
•День і ніч я стукаю, всі дерева слухаю. (Дятел)

•Влітку ходить, бродить лісом, все трощить важка нога. Взимку він, накрившись хмизом, у барлозіспатьляга. (Ведмідь)

•Що тут казати — хижа вкрай, у неї апетит найкращий. Карасику, ти не дрімай, а то в її потрапиш пащу. (Щука)

•Наче птиця, крила має, все літає та співає: — Я медок вам наношу, не чіпайте, бо вкушу! (Бджола)

• Маленький, сіренький, по гаях літає, гарно співає. (Соловейко).


4.Розгадування кросворда.

— Впишіть до клітинок назви тварин, і дізнайтеся, прочитавши у


виділених клітинках, хто в темнім лісі проживає і пухнастий хвостик має.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка