Методичні рекомендації щодо науково-методичного забезпечення впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти Ми живемо і працюємо у дуже



Скачати 43.24 Kb.
Дата конвертації16.03.2016
Розмір43.24 Kb.
Методичні рекомендації

щодо науково-методичного забезпечення впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти
Ми живемо і працюємо у дуже відповідальний момент розвитку освіти нашої держави. Від того, як зміняться всі учасники навчально-виховного процесу, залежить сучасне та майбутнє української освіти. Впровадження Стандарту – це довгострокове завдання.

Таким чином, ми розуміємо, що в даний період значно підвищується роль методичної служби в широкому розумінні. Саме на ній лежить відповідальність за науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу та випереджальне зростання кваліфікаційного рівня педагогічних кадрів, які мають стати рушійною силою у формуванні інтелектуального та культурного потенціалу держави в умовах впровадження Державного стандарту.

Досягнення позитивних результатів за означеним напрямом можливе за умов єдності навчальної, організаційно-інформаційної, науково-методичної складових освітнього середовища та координації спільних дій освітян різних рівнів.

Програма впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти в навчальних закладах Донецької області націлена на реалізацію пріоритетних завдань:



Надзвичайно важливе завдання методичних служб – допомогти педагогам зорієнтуватися в змінах Державного стандарту. Поступове впровадження нового Державного стандарту слід розглядати як важливий компонент змістової основи змін із питань оптимізації моделей методичних служб, вирішення проблеми якісного науково-методичного та психологічного супроводу роботи з педагогічними кадрами, удосконалення діяльності з урахуванням регіональних особливостей.

Необхідно наголосити на тому, що у 2015-2016 навчальному році за новим Державним стандартом розпочнуть працювати 4-ті класи. Міністерством освіти і науки України прийнято низку документів, спрямованих на модернізацію змісту початкової освіти, зокрема внесено зміни до навчальних програм 4-х класів.

На підставі вищезазначеного рекомендуємо методичним службам області:


  1. Спрямувати науково-методичну роботу в області на вирішення таких завдань:

  • забезпечення науково-методичного супроводу і прогнозування професійного розвитку педагогічних, управлінських, методичних кадрів області;

  • підвищення якості інформаційно-організаційних і науково-методичних послуг, створення інформаційно-навчального середовища системи освіти області;

  • розроблення і впровадження інноваційних педагогічних технологій у практику роботи навчальних закладів, науково-методичний супровід дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності;

  • аналіз, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду.

  1. Продовжити роботу щодо науково-методичного забезпечення реалізації змісту нових Державних стандартів, нових програм. З метою підвищення рівня професійної компетентності вчителів, звернути увагу на:

  • розробку моделей неперервної інформаційної освіти для педагогічних працівників;

- розробку та впровадження системи мотиваційного управління інноваційною діяльністю педагогів на основі їх об'єктивних можливостей, рівня професійної та методичної компетентності;

- використання освітніх та соціальних порталів;



- сприяння створенню шкільних комп'ютерних локальних мереж;

  • проведення спеціальних тренінгів із педагогами та батьками учнів щодо проблем наступності навчання;

  • надання методичної допомоги вчителям з питань викладання предметів за новими програмами.

  1. У системі науково-методичної роботи звернути увагу на стимулювання педагогів до експериментально-дослідної діяльності.

  2. Відстежувати ефективність системи неперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

  3. Включити до планів роботи районних (міських) методичних кабінетів (центрів) проведення засідань методичних об’єднань, майстер-класів, практичних семінарів, он-лайн тренінгів для вчителів із залученням кращих фахівців та передбачити опрацювання таких питань:

  • Нові акценти в навчальних програмах.

  • Компетентнісний підхід як чинник модернізації змісту освіти.

  • Компетенції і компетентність у змісті шкільної освіти.

  • Шляхи формування предметних та ключових компетентностей учнів.

  • Підвищення якості й ефективності уроку на основі впровадження інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання.

  • Диференціація й індивідуалізація навчання в сучасній школі.

  • Психолого-педагогічний супровід викладання навчальних предметів.

  • Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій.

  • Психолого-педагогічні умови навчання учнів в умовах упровадження нового Державного стандарту.

  • Активізація пізнавальної діяльності учнів через дослідницьку діяльність.

  1. Інформувати через засоби масової інформації, веб-сторінки відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад про шляхи впровадження Державного стандарту.

  2. Організувати роботу творчих груп з метою розробки методичних рекомендацій «Особливості роботи у 4-х класах».

  3. Організувати інформування батьків з питання особливостей впровадження нових Державних стандартів освіти, нових програм та підручників.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка