Методичні рекомендації щодо проведення Дня знань і Першого уроку в загальноосвітніх навчальних закладах



Скачати 33.83 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір33.83 Kb.
Методичні рекомендації щодо проведення Дня знань і Першого уроку

в загальноосвітніх навчальних закладах

Харківської області у 2010-2011 навчальному році

На сучасному етапі українського державотворення надзвичайно актуальною є проблема виховання у молодого покоління патріотичних почуттів, активної громадянської позиції на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей.

Відповідно до Конституції України, Законів України «Про дошкільну освіту», «Про освіту» «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», Указів Президента «Про відзначення 20-річниці Декларації про державний суверенітет України», Програми патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, Національної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції національно-патріотичного виховання молоді, Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Концепції допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді, Концепції Державної цільової національно-культурної програми розвитку Українського козацтва на 2009-2011 роки одним із пріоритетних завдань освіти є виховання у дітей та молоді патріотичних почуттів. У зв’язку з відзначенням у 2010 році 65-ї річниці визволення України та перемоги у Великій Вітчизняній війні Урядом України 2010 рік оголошено Роком ветеранів Великої Вітчизняної війни.

19 вересня цього року вперше буде відзначатися День Харківської області та День звільнення Харківщини від німецько-фашистських загарбників. Це пов’язано з тим, що в цьому році виповнюється 245 років Маніфесту Катерини ІІ про створення Слобідсько-української губернії з центром у м. Харкові.

Ефективність патріотичного виховання значною мірою залежить від спрямованості виховного процесу. Серед методів і форм патріотичного виховання пріоритетна роль належить активним методам: соціально-проектна діяльність, ситуативно-рольові ігри, метод відкритої трибуни, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, «мозкові атаки», метод аналізу соціальних ситуацій з морально-етичним характером, ігри-драматизації, створення проблемних ситуацій, ситуацій успіху, демократичний діалог, використання методики колективних творчих справ, традицій, символіки, засобів народної педагогіки. Крім названих, можна застосовувати традиційні методи: виховні години, години спілкування, краєзнавчі вікторини, екскурсії, усні журнали, диспути, лекції, семінари, уроки пам’яті, уроки мужності, різні форми роботи з книгою, періодичною пресою тощо.

Враховуючи зазначене вище, зміст Дня знань і Першого уроку у 2010-2011 навчальному році рекомендується підпорядкувати реалізації завдань патріотичного виховання. Саме патріотизм та громадянськість покликані об’єднувати українців, зберігати незалежну державу.

З метою утвердження патріотизму та національної самосвідомості учнівської молоді рекомендуємо провести День знань і Перший урок у 2010-2011 навчальному році, звернувшись до таких тем:

Для учнів 1-4 класів: «Мій мальовничий світанковий край», «Твоя країна Україна», «Славетні українці», «Відомі люди нашого краю», «Державні символи України», «Людина – громадянин своєї країни», «Краса людської духовності», «Дзвони минулого, шляхи майбутнього».

Для учнів 5-9 класів: «Я - громадянин-патріот незалежної держави», «Моя земля - земля моїх батьків», «Люби і знай свій рідний край», «Ти наше диво калинове, кохана українська мово!».

Для учнів 10-11 класів: «Україно моя, Україно! Я для тебе на світі живу!», «Ти – громадянин України», «Україна – 19 років незалежності», «Нам плекати скарб одвічний - мову», «Харківщина – моя Батьківщина», «Що значить бути патріотом?», «Я хочу жити в громадянському суспільстві», «Уже і я за все відповідаю, що діється у рідній стороні».

Рекомендується використати такі потужні засоби, як українознавчі цінності, козацько-лицарські, військово-спортивні та інші традиції, виховувати особистість, орієнтуючись на ідеали народної педагогіки – ідеали української нації. Духовно багата, високошляхетна особистість людини-українця відображена у фольклорі, народному мистецтві, творах класиків-митців. Важливим виховним завданням є формування в дітей національного характеру і світогляду. З цією метою варто використати ідеї вітчизняних учених Г.Сковороди, Г.Ващенка, О.Духновича, П.Юркевича. Д.Чижевського, Є.Онацького, О.Кульчицького, О.Вишневського та інших про сутнісні якості і особливості українського національного характеру порівняно з характерами інших народів.

У бібліотеках навчальних закладів доцільно організувати тематичні виставки з проблеми патріотичного виховання учнів.

Рекомендації розроблено:

Волкова І.В., завідувач науково-методичної лабораторії з проблем виховання здорового способу життя;



Косицька О.М., завідувач науково-методичної лабораторії з проблем правової освіти та громадянського виховання;

Луніна В.Ю., завідувач Центру експертизи якості освіти.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка