Методичні рекомендації щодо реалізації галузевої Програми поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин на 2008/2009 навчальний рік



Сторінка1/6
Дата конвертації17.03.2016
Розмір1 Mb.
  1   2   3   4   5   6



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

01135, м. Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 216-24-42, факс (044) 236-10-49, ministry@mon.gov.ua
від 08.10.08 № _19-647___

від на №

Міністерство освіти і науки

Автономної Республіки Крим,

управління освіти і науки обласних,

Київської та Севастопольської

міських державних адміністрацій

Інститути післядипломної

педагогічної освіти

Загальноосвітні навчальні заклади

Міністерство освіти і науки України надсилає для використання методичні рекомендації щодо реалізації галузевої Програми поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин на 2008/2009 навчальний рік.

Додаток 40 стор.

Заступник Міністра П.Б.Полянський

Методичні рекомендації щодо реалізації галузевої Програми поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин
З метою реалізації галузевої Програми поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин у 2008/2009 навчальному році Міністерству Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій необхідно забезпечити додаткове вивчення ряду предметів українською мовою за рахунок годин варіативної складової навчального плану.

Діючі Типові навчальні плани як 11-річної, так і 12-річної загальноосвітньої школи з навчанням мовами національних меншин (накази МОН від 29.11.2005 р. № 682 – початкова школа; від 07.05.2007 р. № 357 – основна школа; від 20.05.2003 р. № 306) дозволяють без додаткових фінансових витрат реалізувати Заходи щодо поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин, оскільки передбачають резерв часу (варіативна складова змісту освіти), який частково можна використати для збільшення годин на вивчення української мови та літератури у школах з навчанням угорською мовою (пункти 2, 3) або на введення в окремих класах паралельного вивчення українською мовою деяких предметів (історія України, математика, географія – пункти 2, 4, 6, 8).

Зокрема, Типовим навчальним планом початкової школи передбачено у варіативній частині 7 додаткових годин, з яких 3 години (по 1 у кожному з ІІ-ІV класів) можна використати на підсилення вивчення української мови.

Аналогічно в основній і старшій школі. Хоча запас годин варіативної складової на ІІ ступені школи дещо менший: у V-IX класах – 6,5 годин, у X -XI класах – 14,5 годин на тиждень. Частину з цього часу (щороку приблизно половину) можна використати для двомовного вивчення окремих предметів. При цьому зазначені години на посилення вивчення української мови будуть використовуватись, як передбачають Заходи з реалізації галузевої програми, послідовно (не одразу в усіх класах).

На допомогу місцевим органам управління освітою, керівникам ЗНЗ з навчанням мовами національних меншин МОН України розробило орієнтовні варіанти Типових навчальних планів для початкової, основної і старшої шкіл з навчанням мовами національних меншин (додаються), які передбачають реалізацію відповідних пунктів Заходів з реалізації галузевої Програми.

Пропонуємо варіанти Типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин

(за галузевою Програмою поліпшення вивчення української мови, затвердженою наказом МОН від 26.05.2008 р. № 461)
Типовий навчальний план

початкової школи з навчанням мовами національних меншин



(За Типовим навчальним планом початкової школи, затвердженим наказом МОН від 29.11.2005 р. № 682, додаток 3)


Освітні галузі

Навчальні предмети


Кількість годин на тиждень у класах

1

2

3

4

Мови і літератури

Мова навчання

6

6

5

5

Українська мова

3

3+1

4+1

4+1

Іноземна мова

-

2

2

2

Математика

Математика

4

4

4

4

Людина і світ

Я і Україна

1

1

2

2

Мистецтво

Музика

1

1

1

1

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

Технологія

Трудове навчання / Художня праця

2

1

1

1

Здоров’я і фізична культура

Фізична культура*

3

3

3

3

Основи здоров’я

1

1

1

1

Р а з о м

19+3*

20+3*+1

21+3*+1

21+3*+1

Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації

1

1

1

1

Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без урахування часу на заняття з фізичної культури, індивідуальні та групові заняття)

20


22


23


23

Всього фінансується з бюджету (сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових)

23

25

26

26

Граничний обсяг домашнього завдання

-

45 хв

70 хв

90 хв
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка