Методичні вказівки щодо семінарських занять, самостійної роботи з навчальної дисципліни «психологічна служба»



Скачати 464.83 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації13.03.2016
Розмір464.83 Kb.
  1   2   3   4


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ МИХАЙЛА ОСТРОГРАДСЬКОГО

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ЩОДО СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ, САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА»

ДЛЯ СТУДЕНТІВ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 7.03010201 – «ПСИХОЛОГІЯ»

КРЕМЕНЧУК 2013

Методичні вказівки щодо семінарських занять, самостійної роботи з навчальної дисципліни «Психологічна служба» для студентів денної форми навчання зі спеціальності 7.03010201 – «Психологія»

Укладач доц., к.політ.н. О. А. Матета

Рецензент доц., к.іст.н. В. І. Маслак

Кафедра ППФ

Затверджено методичною радою КрНУ імені Михайла Остроградського

Протокол №____ від „_____” ______________ 20 __ р.

Голова методичної ради ___________________ проф. В. В. Костін

З М І С Т

Вступ.............................................................................................................................4

1 Плани семінарських занять, теми рефератів та

рекомендації щодо підготовки до них....................................................................5

2 Перелік тем і питань для самостійного опрацювання........................................21

3 Рекомендації щодо написання та оформлення рефератів..................................24

4 Методичні поради до конспектування

рекомендованої літератури....................................................................................26

5 Тестовий контроль знань.......................................................................................27

6 Питання до іспиту...................................................................................................31

7 Критерії оцінювання знань студентів...................................................................33

Список літератури.....................................................................................................38



ВСТУП

Актуальність психологічного супроводу діяльності різноманітних соціальних інститутів (системи охорони здоров'я, освіти, культури, спорту, правоохоронних органів тощо) зумовлена сучасним розвитком суспільства, новими вимогами до діяльності та особистості працівника, загальносвітовими тенденціями у сферах науки, виробництва.

Своєчасне виявлення і корекція психологічних проблем має велике значення як для загального емоційного благополуччя окремо взятої особистості, так і для профілактики виникнення можливих психосоматичних порушень у населення в цілому. З цією метою в нашій країні створюються різні психологічні служби.

Працівники психологічних служб різних соціальних інститутів повинні забезпечити умови, які б сприяли розвитку кожної особистості, розкриттю її потенціалу, збереженню здоров'я, оптимізації діяльності. Відповідно, досить гостро стоїть питання про необхідність комплексної підготовки фахівців даного профілю. «Психологічна служба» є професійно-орієнтованим курсом у системі підготовки практичних психологів.



Мета дисципліни: ознайомлення студентів із цілями та змістом діяльності психологічних служб на підприємствах, в організаціях, у системі освіти, охорони здоров'я та інших соціальних інститутів.

Основні завдання дисципліни:

Студент повинен знати:

- стан розвитку та сучасні тенденції психологічних служб різних

соціальних інститутів;

- напрями та види професійної діяльності практичного психолога;

- вимоги до особистості та професійної діяльності практичного

психолога.

Студент повинен уміти:

- здійснювати планування власної професійної діяльності;

- вирішувати практичні завдання у професійній діяльності;

- використовувати отримані з різних дисциплін знання для здійснення

психопрофілактичної, психодіагностічної, психокорекційної складової

професійної діяльності;

- працювати з літературними джерелами, виступати з доповідями,

демонструючи знання, отримані на лекції та під час самостійної

підготовки, брати участь у дискусіях.



Рекомендація щодо використання організаційних форм вивчення дисципліни.

Зміст навчальної дисципліни розподілений за темами, які вивчаються на лекціях і семінарських заняттях. Самостійна робота спрямована на вивчення окремих питань, які не виносяться на лекції і семінарські заняття та потребують більш глибокого вивчення завдяки рекомендованій літературі.

Після вивчення дисципліни передбачено складання іспиту, на який відводиться 3 години.
1 ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ,

ТЕМИ РЕФЕРАТІВ ТА

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО НИХ
Змістовий модуль № 1

Семінарське заняття № 1

Тема. Історія та сучасний стан психологічної служби

Мета: розглянути еволюцію становлення психологічної служби в країнах Західної Європи, США та Росії порівняно з розвитком психологічної служби в Україні.

План


  1. Історія розвитку психологічної служби в країнах Західної Європи та США.

  2. Розвиток російської практичної психології.

  3. Актуальність і перспективи діяльності психологічної служби в Україні.

Методичні рекомендації

У першому питанні варто розглянути еволюцію становлення психологічної служби у США, Західній Європі. Звернути увагу на сучасний стан та спеціалізовані напрями служб за кордоном. Охарактеризувати основні рівні їх функціонування. У другому питанні потрібно звернути увагу на передісторію сучасної російської психології. Способи практичної організації психологічної служби в Росії, її сучасний стан. Перспективи та тенденції подальшого розвитку.

У третьому питанні мова йде про розвиток психологічної служби в Україні. Охарактеризувати місце і роль психологічної служби сучасної України. Напрями психологічних служб та їх діяльність. Перспективи розвитку психологічної служби в Україні.


Тема реферату

1. Цілі та завдання психологічної служби в системі освіти України

Методичні рекомендації: Готуючи реферат, у першу чергу потрібно розглянути «Положення про психологічну службу системи освіти України» затверджене Міністерством освіти і науки України. Воно включає наступні розділи: загальні положення, основні завдання психологічної служби, структура та управління психологічною службою, зміст діяльності психологічної служби, фінансування діяльності психологічної служби.

На основі аналізу зарубіжного і вітчизняного досвіду, результатів експериментів із запровадження посади шкільного психолога сформулювати цілі, задачі психологічної служби в системі освіти, визначити зміст, форми роботи, функції, права та обов'язки шкільного психолога. По можливості спроектувати цей досвід на нагальні проблеми українського суспільства.



Контрольні питання

  1. Які загальні тенденції розвитку психологічної служби в різних країнах світу?
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка