Методико-бібліографічні матеріали до Тижня дитячого читання



Скачати 93.31 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір93.31 Kb.
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації

Центральна районна бібліотека

ім. Т.Г. Шевченка




(методико-бібліографічні матеріали

до Тижня дитячого читання)

м. Вознесенськ, 2010


Дитинство — це той неповторний час, коли мала людина відкриває для себе світ, коли в ній жевріє іскринка творчості, а саме життя є стихією гри, що для дитини — найсерйозніше заняття. Саме добра дитяча книга відіграє важливу роль в житті дитини. Але якщо дитина запитує «А навіщо читати?», чи зможемо ми дати таку ж щиру відповідь, не відбуваючись стереотипними фразами, які діти частіше за все пропускають повз вуха? Той, хто пізнав радість спілкування з друкованим словом, добре знає про те, що читання — це бурхлива гра уяви, інтенсивна робота думки, творчий процес, який дає ні з чим незрівняну насолоду.

Прищепити дітям любов до книги, виховувати в дітей потребу до читання, дбайливе ставлення до книги допомагає Тиждень дитячого читання. Тому пропонуємо вашій увазі сценарій відкриття Тижня, розробку кожного дня та список літератури який Ви зможете використати під час підготовки свята.



(Святково прикрашена зала. Звучить музика)

Плакат: «Книга - казкова лампа, що дарує лю­дині світло на далеких і темних дорогах життя».
Ведуча: В Україні щорічно в останній тиждень березня проходить Всеукраїнський тиждень дитячого читання. Славні традиції прове­дення Тижня було започатковано ще в далекому 1944 році. У той непростий час, велика увага приділялася дитячій книзі, яка несла святе слово дітям - майбутнім творцям, винахідникам, вченим.

Дорогі діти! Саме зараз у нас, прохо­дить Тиждень дитячого читання. Я вітаю вас всіх з цим чудовим святом!




Учень:

Дорогі друзі!

В нас сьогодні книжки свято

Будем разом відзначати,

Книгу-друга шанувати.
Учень:

Скільки в небі зірочок,

Скільки в лісі квіточок,

Скільки крапель у Дніпрі -

Стільки книг є на Землі.

Учень:

Дружба з книгою - це свято,

Не було б його у нас,

Ми б не знали так багато

Про новий і давній час.
Учень:

Книги дружать з дітворою,

Полюби їх у житті,

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.


Ведуча: Діти, сьогодні я хочу по­знайомити вас з історією народження її Велич­ності Книги. Ось уявіть собі, що давним-давно на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх дру­кувати. «Сторінками» найдавніших книг були камені, стіни печер, сокири, вояцькі списи, люди спробували писати на глині, яку потім шили і випалювали на вогні. Та хіба на глиняних сторінках багато напишеш? До того ж ці книги були важкі та незручні. 3 часом люди навчилися створювати зручні книги — з тонкої козячої чи телячої шкіри – пергаменту.
Ведуча: Але такі книжки були дорогими, на виготовлення однієї книги потрібне ціле стадо телят. У далекій Африці писали на папірусі - стеблах болотяної рослини, через декілька років такі книги-сувої ламалися і розсипалися. Справжній папір, на якому пишуть зараз, люди навчилися робити дві тисячі років тому у Китаї. Тоді і почали в багатьох країнах писати на папері, саме писати, бо книги тоді були рукописними. Минуло ще багато часу, поки з'явилися перші друковані книги. А зараз їх дуже багато і з деякими із них ви можете познайомитися в бібліотеці.
Учень:

Скільки книг прийшло з книгарні

Книги різні. Книги гарні.

От краса, якби ти міг

Прочитати, друже, їх!
Ведуча: Сила книги безмежна. Без неї лю­дина сліпа. Протягом усього життя ми звер­таємось до книги. Вона відкриває нам небачені обрії, допомагає зрозуміти історію народу, розкри­ває таємниці природи, життя. Книга - мудрий друг, який, не вміючи говорити, розказує про не­звичайні пригоди і подорожі, про навколишній світ, про різні чудеса.
Учень: Це цікаво знати:

Бібліотека в Стародавньому світі називалась красиво - «Аптека душі» або «Притулок мудрості».

У минулому цінні книги зберігалися в монастирях, їх приковували довжелезними ланцюгами до столів та полиць.
Учень: Найменшою книгою в світі є «Кобзар», створена вона українським майстром Седристим. У книжці 12 сторінок і на кожній по 8 віршованих рядків. Сторінки настільки тонкі, що перегортати їх можна кінчиком загостреної волосини. Зшита книжка павутинкою, а обкладинка зроблена з пелюстки безсмертника.

Найбільша книга вийшла у світ у минуло столітті у 1832 році в Лондоні, її висота - 5,7м, а ширина - 2,7 м. Розмір букв 15 см.


Ведуча: «Хто багато читає, той багато знає» - так говорять у народі. І це правда. Герої улюблених книг вчать нас бути добрими, справедливими, ними. Бережіть їх, вони ваші вірні друзі.
Ведуча: У всі часи народ цінував і шанував книгу, про книгу складено багато прислів’їв та приказок. Але у нас випадково переплуталися початок та закінчення прислів’я , допоможіть мені навести лад в рядочках:

Золото добувають із землі, а знання з книги.

Прочитав добру книгу, зустрівся з другом

Хто багато читає, той багато знає,

Книга вчить, як на світі жить.

Книги читати - усе знати

Книга – твій друг, без неї, як без рук.
Ведуча: Бачу, ви справжні книголюбчики, а от чи можна назвати казкознавчиками ми зараз перевіримо.

1. Як звали героїв української народної казки «Ріпка» (дід Анрушка, баба Марушка, внучка Мінка, собачка Фінка, киця Варварка, миша Сіроманка)

2.Хто із звірів жив у рукавичці із казки «Рукавичка»? (мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, кабан-іклан, ведмідь-набрід)

3. За яку ціну купив дід козу в казці «Коза-дереза» (3 копи)

4. Як звали найбалакучішу жінку і героїнею якої казки вона була? (Хвеська, «Язиката Хвеська»)

5. Хто в українській народній казці «битий не­биту возив»? (Вовк лисичку, «Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат»)

6. Як називається казка, в якій дуже розумний кіт допомагає своєму господарю? («Кіт у чоботях»)

7. Як звали мишенят, які не хотіли працювати в казці «Півник і двоє мишенят»? (Круть і Верть).

8. Як звали в українській народній казці звіра, якого всі боялися, але намагалися йому допомог­ти? (Пан Коцький)

9. На кого перетворився людожер на прохання Кота у чоботях? (Миша)

10. У казці Шилінга «Мауглі» всі звірі боялися червоної квітки, яка була тільки у людей. Що це за квітка? (Вогонь)
Ведуча: Молодці! А зараз пригадаємо головних героїв казок. На кожну букву алфавіту потрібно назвати літературного героя :


А — Айболіт, Аліса

Б - Буратіно, Бармалей

Д - Дюймовочка

Е - Еллі

3 - Золота рибка

Ж - Жар-птиця

К - Колобок

М - Мауглі

Н - Незнайко

С - Снігурочка

Т - Тортила

У - Умка

Ц - Царівна-жаба

Ч - Чебурашка

Ведуча: Наші казкові герої бувають найуважними, вони часто гублять усілякі речі. З яких казок ці речі?

1. Ключик (О. Толстой «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»)

2. Телефон (Корній Чуковський «Телефон»)

З.Мило (Корній Чуковський «Мийдодир»)

4.Сірники (Корній Чуковський «Плутанина»)

5. Копійка (Корній Чуковський «Муха-цокотуха»)



6. Яйце (Життєва сила Кощія)
Ведуча: Молодці! Справились із завданням. А знаєте ви все тому, що багато читаєте.
Учень:

Неможливо прожити без книги.

Ми хочемо вам, друзі, побажати,

Щоб з нею не розлучні Ви були,

Щоб Вам не довелося сумувати. Зі святом вас!
Бібліотекар: Любі діти! Книга вселяє в нас любов до рідної України, повагу до народів, інтерес до культури. Вона навчає рідної мови, розкриває красу поетичного слова, допомагає усвідомлювати його велику силу. Тому бережіть книги, нехай вони супроводжують вас протягом всього життя. І нехай назавжди залишаться вашими вірними друзями і порадниками.
Учень:

Ти можеш із другом своїм посваритись,

І навіть образившись тиждень мовчать,

А книжка не сердиться, книжка не злиться,

Вона лише добра тебе буде навчать.
Бібліотекар: Ми всіх вітаємо із Всеукраїнським Тижнем дитячого читання! Це свято книги, читачів. І хоча наше сьогоднішнє свято закінчується ми завтра знову чекаємо вас на нашому святі.
2 день

«Мандруємо книжковим Всесвітом»

(Л.Толстой, Д.Білоус, Л. Костенко, В.Нестайко)
  1. Дмитро Білоус [Електронний ресурс]: біографія.- Режим доступу: http://www.ukrlit.vn.ua/biography/bilous.html


  2. Інтимна лірика Ліни Костенко[Сценарій]// Шкільна бібліотека.-2003.-№1.-с.114-116

  3. Країна дитинства Всеволода Нестайка[Сценарій]//Шкільна бібліотека.-2009.-№12.-с.66-67

  4. Лев Толстой[Електронний ресурс]: класика, біографія.- Режим доступу: http://az.lib.ru/t/tolstoj_lew_nikolaewich/

  5. Світ кохання живий, він вічно живий і теперішній[Диспут]/Творчість Ліни Костенко//Шкільна бібліотека.-2007.-№10.-с.70-71


3 день

«Милосердя і доброта – найбільші людські цінності»

(день доброти та милосердя)

  1. Гарматюк, Н. Ю.

Планета Старість [Сценарій]/До дня людей похилого віку // позакласний час. – 2008. - №8. – с.68

  1. Душу зцілює добро[Текст]/Методико-бібліографічні матеріали.-м.Вознесенськ.-2010.-16с.

  2. Несущенко, Н. І.

Ми бажаєм щастя вам [Сценарій] /До дня людей похилого віку // Позакласний час. – 2008. - №9. – с. 37

  1. Осінь – як і у природі прийде до всіх [Сценарій]/ До міжнародного дня людей похилого віку // Позакласний час. – 2004. - №17-18. - 45

  2. Роки людині до лиця [Сценарій]/ До дня людей похилого віку // Позакласний час. – 2006. - №17. – с. 30



4 день

«Вони захищали наше майбутнє»

(до 65-річчя з Дня Перемоги у ВВв)

  1. Луців – Шумська, О.І.

Схиляємо голову низько[Сценарій]/До початку Другої Світової війни//Позакласний час.-2008.-№8.-с.33

  1. Ми вам довірили Батьківщину[Сценарій]/До Дня Перемоги// Позакласний час.-2007.-№11.-с.21

  2. Пасько, Г.М.

Народу мир потрібен, як вода[Сценарій]/До Дня Перемоги//Шкільна бібліотека.-2007.-№4.-с.66

  1. Тих днів не змовкне слава[Сценарій]/ До Дня Перемоги// Позакласний час.-2008.-№4.-с.25-28



5 день

«Наш дім - Європа»

(2010 рік – рік взаємопорозуміння культур)


  1. Європа – наш спільний дім[Сценарій]// Позакласний час.-2008.-№4.-с.62-71

  2. Наш дім – Європа[Сценарій]// Позакласний час.-2006.-№7-8.-с.4

  3. Стати Європою, щоб бути Україною [Сценарій]/Все про Європу// Позакласний час.-2008.-№4.-с.29-32

  4. Україна – держава європейська[Сценарій]//Позакласний час.-2008.-№2.-с.77



6 день

«Торкнись краси природи – серцем»

(день екології)
1. До совісті і розуму людського [Сценарій]/Досвід екологічного виховання // Шкільна бібліотека.-2009.-№4.-с.59

  1. Збережемо землю для життя [Текст]/ Екологічна година // Шкільна бібліотека. -2009.-№10.-с.118-120

  2. Здолаймо байдужість до екологічного лиха[Сценарій]/До дня

довкілля//Шкільна бібліотека.-2009.-№5.-с.87-88

  1. Наша планета – живий світ[Сценарій]//Шкільна бібліотека.-2008.-№6.-с.82



7 день

«Першого квітня, хай усе розквітне»

(день гумору)


  1. Завітайте, гості, нині до Солохи - господині[Сценарій]/До дня

сміху//Шкільна бібліотека.-2009.-№4.-с.62

  1. По морю смеха – под флагом улыбок[Сценарій]/К дню смеха//

Позакласний час.-2008.-№3.-с.81-82

  1. Урок смеха – для дела не помеха[Сценарій]/ ]/К дню смеха//

Позакласний час.-2007.-№3.-с.83-84

  1. Шкільна сміхопанорама [Сценарій]/До дня сміху//Позакласний час.-2008.-№3.-с.40-43


Упорядник: методист по роботі з дітьми Саган В.Л.

Комп’ютерний набір: Сєннікова О.А.






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка