«Мій рідний край куточок України»



Скачати 88.09 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір88.09 Kb.
Тема: « Мій рідний край – куточок України»

Мета: 

  • формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу;

  • розширювати знання учнів про своє місто, його символи, історію, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування;

  • виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини , свого міста , його символів, історії почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, творчу самостійність і відповідальність.

Обладнання: карта України, карта Кривого Рогу, книжки про Кривий Ріг,символи України та міста, малюнки учнів, аудіо записи пісень, фото визначних місць Кривого Рогу,кольоровий папір для сердечок , фігурки українця та україночки, намистинки.

  Епіграф: Хто зберіг любов до краю

і не зрікся роду,

тільки той віддав всю душу,

все, що зміг, народу.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання

- Доброго дня, дорогі мої четвертокласники. Неначе вчора ми отримали табелі за третій клас і мріяли про відпочинок і знову за шкільними партами. Літо пролетіло, мов сон. Сьогоднішню зустріч хочу почати із запитань. А ви відповідайте: «Я» або «не я».



2. Актуалізація опорних знань

Гра «Я чи не я»

- Хто за літо відпочив?

- Хто набрався досить сил?

- В школу хто із вас хотів?

- Хто на сонці загорів?

- Хто улітку грався?

- Ну, а хто купався?

- У таборі хто з вас був?

- А хто букви всі забув?

- Хто з вас їздив до бабусі?

- Хто допомагав матусі?

- Хто книжку нову прочитав?

- А хто лише в м’яча ганяв?...

- Питань багато маю я до вас, розповісте про все, настане час.

- Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
- Чим сьогоднішній день особливий?

- Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!




ІІ. Оголошення теми та мети уроку

-  Сьогодні перший урок у всіх школах нашої країни присвячений Україні і українцям. Як саме він буде називатися – скажете ви самі.

Вже втретє хочу почати перший урок з суперечки дітей, які обирали найкраще місце. Хтось вважав, що це море, хтось стверджував, що сад, хтось доводив, що це магазин, і лише один сказав, що всюди добре, але вдома найкраще. Тож якою буде тема нашого уроку?

«Мій рідний край – куточок України»

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда «Що для кожного з вас Україна?»

- Що таке Україна?- Я спитав журавля.

- Працьовита країна, там багата земля!

Я спитав у лелеки? : - Де найкращі поля?

- Облітав я далеко, краще наших нема!

Я спитав у синиці?: - Де смачніша вода?

- В українських криницях, - відказала вона.

- Хто найкраще співає?- Я спитав солов"я.

- Та хіба ж ти не знаєш?!- Україна моя!

- Ми народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація.



2. Гра «Продовжи речення»

Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини.

- Знаходиться Україна у центрі ? (Європи).

- Межує з ? Росією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Молдовою, Румунією.

- Із півдня Україну омивають моря ?( Чорне та Азовське.)

- Є в Україні гори ? (Карпати, Кримські).

- У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас ? (єдиною).

(Україна – це мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина, рідний дім, рідне село, місто…).



3. Роздуми про «Мій рідний край»
- В кожної людини є своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.

- Яке місце ви вважаєте найкращим?


Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.
Одна Батьківщина, і більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.

Учениця. Кривий Ріг — це моя маленька Батьківщина. І я хочу, щоб кожен мешканець говорив про своє місто з гордістю та повагою. Ми того варті!


Чим пахне Кривий Ріг

Хтось написав вірша: чим пахне Львів..


А я… я заздрила тим, хто живе у Львові…
Там присвятили стільки гарних слів,
Там стільки захвату та щирої любові…

Подумалось, а як же Кривий Ріг?


Хіба він гірший? Чим він особливий?
Стоїть на перехресті двох доріг,
Простий неначе, але серцю милий.

Найдовше місто у Європі! Чули всі?!


Що на стодвадцять кілометрів простягнулось.
Він не відразу розкривається в красі..
Та всім, хто був тут — місто не забулось…

Тут особливе і повітря, й краєвид,


Кар’єри, шахти, особливі люди.
Воно притягує до себе, мов магніт,
Сталеве місто, місто — велич, місто — чудо.

То чим же пахне місто Кривий Ріг ?


Якими запахами кличе він додому?
Коли земля його, торкнушись моїх ніг,
Знімає вмить далеких подорожей втому.

Він пахне щастям, пахне силою людей,


І батьківською рідною землею,
Серцями світлими та радістю дітей.
Він пахне затишно домівкою моєю.

Учень. Я пишаюсь тим, що зміг,

Жити в місті Кривий Ріг!

В моїм місті всі роки

Завжди жили козаки!

Я родився вже козак,

А хто думає не так,

Не козак він і не друг,

Хай подивиться навкруг!

Кривий Ріг - мій рідний дім.

Гарно жити мені в нім.

Вранці сонце зустрічаю

Своє місто поважаю.



Звучить гімн міста

Кривий Ріг - моє місто,


Це тобі моя пісня,
Хай летить вона в небо високе твоє.
Ти - перлина держави,
Її гордість і слава,
Я вклоняюся долі, що ти в мене є!




4. Заочна подорож містом
- Чудові вірші і пісня про наше місто. Але уявіть собі, що до вас приїхали гості з іншого міста, куди б ви їх повели?

- Скільки районів об’єднує наше місто?

- У якому районі живемо ми з вами?

- Що цікавого є в нашому районі?

- З яким районом межує наш район?

- Які цікаві місця є в Дзержинському районі?

- З якого району починалося наше місто?

- Що цікавого є в Центрально – Міському районі?

- В якому районі ми побували в травні цього року? Що цікавого побачили в Тернівському районі міста?

- В якому районі протікає одна із найбільших річок Криворіжжя і дала назву цьому району?

- Інша велика річка теж поділилася назвою із мальовничим районо міста. Яким?

- І нарешті сьомий район – Жовтневий.



- Наше місто значне і велике, самостійне і індустріальне.

- Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.

- Які саме і що вони означають?

(Відповіді дітей)

(Демонстрація державних символів України)

5. Символіка міста

- Кожен із вас знає , що місто має свій герб та прапор.

Герб міста

Щит, напівкруглий (поділений навпіл по вертикалі), зеленого та червоного кольору.

У полі щита розташовані дві фігури.

Головна фігура - оздоблена козацька порохівниця (срібло) розташована у нижній частині щита, над нею золотий дубовий трилисник з двома жолудями.

Щит вписаний в декоративний картуш, увінчаний міською короною.

Козацька порохівниця виготовлена з рогу, що передусім вказує на назву міста, а також на славетне минуле краю (до 1775 р. - територія Запорізької Січі), легенду про засновника міста козака Кривого Рога та іншу версію про походження назви міста - утворення кривого мису (рогу) при злитті, річок Інгулець і Саксагань.

Порохівниця також говорить про великий потенціал і можливості міста, спроможність до дії і розвитку: - "Є ще порох в порохівницях" та нагадує про заклик "Тримай порох завжди сухим!".

Золотий дубовий трилисник з двома жолудями - це передусім символ сили, міцності, багатства, глибокого коріння та духовного відродження.

Трилисник формою нагадує тризуб, що є символом триєдності сил, споконвічним знаком оберегом української землі.

Крім того, трилисник символізує минуле, сучасне і майбутнє та їх нерозривний зв'язок, а як жива природна форма - постійний розвиток і оновлення. (золото - багатство, сила, вірність,

срібло - цнота (чистота помислів і діянь).
Прапор міста

Символіка кольорів

Первинні значення кольорів у геральдиці:

зелений - достаток, воля, надія, радість,

червоний - хоробрість та лицарські чесноти (любов, мужність, сміливість, великодушність),

- А хто знає історію створення нашого міста?



Учні розповідають легенди.

• ...Давно це було, коли гриміла по Україні слава про Січ Запорозьку... На схилі літ хоробрий козак Ріг побудував для себе оселю якраз на тому місці, де Інгулець та Саксагань зливаються. Став потихеньку господарювати. І хто не їхав мимо, завертав до старого Рога. А оскільки в боях позбувся козак правого ока, прозвали його в народі Кривим. Бувало, повертались чумаки з Криму: "А чи не заїхати нам до Кривого Рога, чи далі поїхати?" Поважали чумаки Рога за гостинність, чуйність, відвертість, а ще за цікаві розповіді. Йшли роки, навколо хати козака почали з'являтися інші оселі. Згодом тут виросло село. Вже і козака Рога не стало, а назва так і лишилася - Кривий Ріг...



IV. Хвилинка відпочинку

V. Узагальнення знань учнів

- Ми говоримо про наше місто, називаємо його гордістю України, за що йому така повага?

- Чим славне наше місто?

- В якій області розташоване наше місто?

- Скільки дітей - областей народилося в сім’ї Сміливця та України?

- Які події відбуваються зараз на сході України?

- Чому?

- Чи зможе Україна існувати без Донецька і Луганська?



- А Луганськ і Донецьк без України?

- Який висновок ви можете зробити ?



VІ. Підсумок уроку

- Ви багато вже знаєте і про Україну, і про наше місто. Багато ще дізнаєтесь. Наш урок я хочу закінчити такими словами. Потрібно любити і поважати своїх батьків, свій дім, свою школу, бути патріотом свого міста,. Але варто пам’ятати і про те, що Україна – це наша Батьківщина. Ми сильні – поки разом. Тож візьміться за руки і нехай це допоможе об’єднати Україну і повернути мир.

- Візьміть кольоровий папір, що лежить у вас на партах, намалюйте сердечко, як символ любові до України та прикріпіть довкола карти. Одягніть Україну у віночок з сердечок. А з намистинок, що ви отримали минулого року, давайте зробимо намисто для нашого рідного краю.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка