Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України



Скачати 155.47 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір155.47 Kb.

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України



Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

Професійно-технічне училище №31 м. Полтава


Методична розробка




відкритого нестандартного уроку з матеріалознавства


у формі брейн-рингу
на тему:

Парфумерія
Підготувала

Скіданова Тетяна Олексіївна,


викладач перукарської справи та

матеріалознавства


Полтава 2014




Вступ


Головна і найхарактерніша особливість парфумерії — це її аромат; від якості аромату залежить цінність виробу. Відчуття запахів виникає за допомогою органів нюху. Саме нюх зв'язує людину із зовнішнім середовищем. Запахи оточують нас повсюди, вони стоять на сторожі здоров'я: попереджують про неможливість вживання зіпсованої їжі або вдихання шкідливих і токсичних речовин.

У житті людини запахи мають дуже велике значення. Впливом на людину через її нюх користувалися ще в давні часи при виконанні різних релігійних обрядів, магії, чаклування. Отже, коріння використання парфумерії дуже глибоке.

Найбільш позитивний фізіологічний вплив на людину мають приємні, нерізкі та неконцентровані аромати. Саме такими є ароматичні речовини, якими насичене повітря садів, полів, луків, степу, узбережжя морів, соснових, дубових та березових лісів. Це повітряні вітаміни, вони надзвичайно корисні, вкарбовані в пам'яті більшості людей.

Хто не пам'ятає запаху свіжого сіна, весняних квітів...


Духмяні речовини впливають на працездатність, мускульну силу, змінюють ритм дихання та пульс… Неприємні запахи підвищують внутрішньочерепний тиск, а приємні — зменшують.

Аромотерапія — це лікування запахами, використання та діяння цілющих властивостей запахів на здоров'я та самовідчуття людини.


Аромати знімають стреси, на які страждає більшість населення.

Духи для жінки, як і гарний одеколон чи туалетна вода для чоловіка — це та сама аромотерапія…

Сьогодні ми проведемо нестандартний урок у формі брейн-рингу, на якому повторимо основні поняття з вивченої теми «Парфумерія». Це допоможе нам в майбутньому розумітись на якості парфумерних товарів, правильно визначити склад, а отже стійкість парфуму.

План – конспект нестандартного уроку у формі брейн-рингу


Тема: Парфумерія

Мета уроку: формувати, систематизувати та удосконалювати знання учнів при вивченні теми «Парфумерія» у нестандартній формі брейн-рингу; максимально активізувати творчий потенціал учнів;

розвивати пізнавальний інтерес до обраної професії, кругозір та загальні знання учнів, увагу, логічне мислення, довготривалу пам'ять; створити умови для розвитку ініціативності, творчості, організаторських здібностей, самостійності в прийнятті рішень; максимально розвивати емоціональну і вольову сфери особистості;



виховувати повагу, впевненість у власних професійних силах, тактовність та культуру спілкування; виховувати в учнів радість пізнання.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: брейн-ринг.

Кількість годин: 1 академічна година.

Обладнання: ПК, мультимедійний проектор, екран, відеоматеріал «Правила нанесення парфумів», роздатковий матеріал для проведення брейн-рингу, конспект з матеріалознавства.

Література: Н.А. Горбатюк та інші «Основи перукарської справи”.

Міжпредметні зв.: для кращого засвоєння теми учням знадобляться знання з таких предметів: «Біологія», «Хімія», «Професійна етика та культура спілкування».

Готуючись до уроку учні повинні були повторити раніше вивчені теми:

Матеріалознавство: «Вступ. Основні поняття курсу матеріалознавство», «Вихідні матеріали для виготовлення парфумерно-косметичної продукції», «Пахучі та духмяні речовини рослинного, тваринного та штучного походження», «Спирти, їх значення та роль в парфумерії та косметиці». Майстер-перукар повинен орієнтуватись у складі та властивостях парфумерно-косметичних виробів, вміти визначити їх якість.

Біологія: «Система органів дихання». «Розвиток і загальна характеристика носової порожнини». Без знань з цих тем важко уявити процес сприймання аромату людиною.

Хімія: «Спирти», «Складні ефіри одноосновних карбонових кислот», «Хімічна реакція етерифікація». Без знань з цих тем важко зрозуміти склад готової парфумерної продукції і визначити ступінь її натуральності.

Професійна етика та культура спілкування: «Психологія особистості». Для фахівців комунікативної сфери дуже важливими є знання з цієї теми.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент.

Психологічна і практична підготовка учнів до навчальної роботи.

  1. Вступне слово вчителя. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Метод - словесний; форма – розповідь.

3. Перегляд відеоматеріалу «Правила нанесення парфумів»

Метод – наочний, форма – ілюстративно-демонстративна.

4. Оголошення викладачем умов проведення брейн-рингу.

Метод – словесний; форма – розповідь.

5. Проведення І, ІІ, ІІІ раунду брейн-рингу.

Метод – словесний, форма – розповідь, бесіда; метод – практичний, форма– самостійна робота, робота в командах.

6. Слово журі про результати І, ІІ, ІІІ раунду

Метод – словесний, форма – розповідь.

7. Оголошення учнями висловів відомих людей про парфумерію.

Метод – словесний, форма – розповідь.

8. Підсумок уроку. Висновки.

9. Домашнє завдання.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

Психологічна і практична підготовка учнів до навчальної роботи.

  1. Вступне слово вчителя. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Метод словесний; форма розповідь

Стоє тільки відкрити флакон парфумів і відчути аромат, наша пам'ять тут же поверне в напівзабуті миттєвості: дитинство і мама, перше побачення, відпочинок, улюблений танок, захоплюючий випускний бал…

Аромати пробуджують фантазію, приносять істинне задоволення, сприяють концентрації чи розслабленню, змінюють настрій і примушують мріяти… Аромат парфуму здатен сяяти і переливатись як справжній діамант, як дорогоцінний камінь, він може мати магічні властивості, пробуджуючи почуття і фантазію.

Легендарна Коко Шанель вважала жінок, які не користуються парфумами самовпевненими особами, бо саме духи створюють образ жінки. В наш час сучасні жінки, навіть самі багаті і знамениті, з’являються на публіку без діамантів, але обгорнувшись в аромат неперевершеного парфуму. Жінки сміливо експериментують з ароматами духів, підкреслюючи індивідуальність і вигадуючи нову себе. Сьогодні вона легка і наївна, впевнена і горда, завтра – чуттєва і ніжна, відкрита і любляча… Але завжди таємнича і загадкова. Парфумерні товари – це, спогади, які зберігаються під кришечкою флакону.




  1. Перегляд відеоматеріалу «Правила нанесення парфумів».

Метод – наочний, форма – ілюстративно-демонстративна.


  1. Оголошення викладачем умов проведення брейн-рингу.

Метод – словесний; форма – розповідь.

Сьогодні ми проведемо урок у формі брейн-рингу, який дозволить повторити та систематизувати, знання з вивченої теми «Парфумерія». Брейн-ринг буде проводитись в трьох раундах:



    • І раунд – бліц-розминка;

    • ІІ раунд – домашнє завдання;

    • ІІІ раунд – «ми вам – ви нам».

Під час проведення І раунду «Бліц – розминка» ігракам двох команд будуть задані усні питання, яка команда набере більше правильних відповідей, та й вийде переможцем цього раунду.

Під час проведення ІІ раунду «Домашнє завдання» кожна команда по черзі обирає питання, на яке поміркувавши 1 хвилину дає свій варіант відповіді. Якщо відповідь правильна, команда отримує бал, якщо ні, право дати свій варіант відповіді отримує інша команда, якщо вони дадуть правильну відповідь – отримують додатковий бал.

Під час проведення ІІІ раунду «Ми вам – ви нам» команди повинні подумати та скласти цікаві запитання з вивченої теми для іншої команди. Запитання задають по черзі. Право наступного запитання матиме тільки та команда, яка правильно відповіла на поставлене запитання.

Перемагає та команда, яка отримала більше балів у трьох раундах.



5. Проведення І, ІІ, ІІІ раунду брейн-рингу.

Метод – словесний, форма – розповідь, бесіда; метод – практичний,

форма – самостійна робота, робота в командах.

Питання для І раунду «бліц – розминка»:

  1. Що являє собою парфумерна композиція?

  2. Назвіть духмяні речовини рослинного походження.

  3. Назвіть пахучі речовини тваринного походження.

  4. Які речовини входять до складу парфумерії і відіграють роль розчинника пахучих і духмяних речовин?

  5. Що являють собою одеколони?

  6. Що являють собою духи?

  7. Від якого показника залежить стійкість аромату одеколону?

  8. Від якого показника залежить стійкість аромату духів?

  9. Що являє собою парфумерія древності і сучасності?

  10. Порівняйте склад чоловічої і жіночої туалетних вод.

Питання для ІІ раунду «домашнє завдання»:

Умова І питання:

Поява духів пов’язана з релігійними ритуалами. Запалені на честь богів запашні речовини піднімалися до небес запашним димом - звідти, власне і походження слова «раг - fum», (крізь дим). Перші есенції запашних речовин стали використовувати на сході. Під час прийняття ванни, до і після їжі вважалося правилом хорошого тону покривати своє тіло маслом та мазями.

Ароматам приписували божественне походження. Для отримання есенцій в дерев’яні рами поміщали шматочки скла і клали зверху шар очищеного свинячого сала, яке згодом замінили на рослинні масла. Це пристосування покривали пелюстками, які змінювали до тих пір, поки очищене сало не вбере потрібну кількість есенції. Сировиною для створення благовонних масел служили пелюстки троянди, листя м’яти, квіти фіалки, лаванди та багато інших рослинних компонентів.

Питання: Як називається процес добування ароматичних речовин за допомогою жирів та масел?
Відповідь: метод анфлеражу.
Умова ІІ питання:

Важко навіть уявити собі, скільки злетів і падінь, негараздів і забуття зазнали духи за свою настільки довгу історію. Їх вихваляли, обожнювали, цінували дорожче золота і дорогоцінностей, ними захоплювалися, лікувалися від страшних хвороб, використовували як предмет розкоші і засіб зваблювання… За їх магічну дію, вважали чаклунським зіллям.

Стародавні єгиптяни були першими, хто відкрив потенційні можливості запашних речовин. Складання запашних сумішей довгий час вважалося таємницею, і було прерогативою жерців.

Рецепти на основі рослинних масел не тільки відганяли злих духів, але і зціляли хворих, рятували від епідемій чуми, холери, тифу.


Принциповою відмінністю французької парфумерії є триступеневий розвиток букету аромату. Парфумери прагнуть розробити аромат так, щоб у поєднанні з шкірою однієї людини він розкривався трохи інакше, ніж на шкірі другої людини.

Питання: Як називаються стадії звучання аромату французької парфумерії?
Відповідь: верхня нота (чи початкова, головна); середня нота (чи нота серця, серцева, серединна); нижня нота (чи базова, фонова, кінцева, основна).


Умова ІІІ питання:

Поява будь-якого парфумерного засобу оповита таємницями і легендами. Відомо, що у ХVII столітті якийсь торговиць спеціями зважився виготовити ароматну воду, подібну рецептуру ароматної води у ХІV столітті готували черниці монастиря Санта Марія Новела у Флоренції.

У 1792 році картезіанський чернець Вільгельм Мюльхен підніс своєму королю незвичайний весільний подарунок – секретну формулу «чудесної води» для внутрішнього і зовнішнього застосування. Цей винахід був настільки популярним, що з ним приймали ванни, додавали у вино, у воду для прання білизни, полоскали ним ротову порожнину, використовували для ін’єкції….

Питання: Про який парфум, на Вашу думку йде мова?

Відповідь: Одеколон або «Кельнська вода».
Умова ІV питання:

Відкриття університетів у ХІІ столітті і розширення торговельних відносин, дозволило використовувати алхімічні знання і майстерність дистиляції дало новий поштовх у розвитку виробництва парфумерії. І якщо мирра та ладан залишаються священними пахощами, то королі і придворні відкривають для себе гігієнічні і спокусливі властивості парфумерії. Красуні обприскують свої сукні і житла так, ніби вони беруть участь у релігійній церемонії. Мускус, амбру, смоли, бальзами і парфумерні олії зберігали у металевій кулі, яка дозволяла запаху у вигляді випаровування виходити назовні через ажурні прикраси флакону.



Питання: Як називається ажурний посуд для зберігання ароматичних речовин, які використовували для ароматизації приміщень в давні часи?
Відповідь: помандери
Умова V питання:

Увага! Чорний ящик.

Друга половина ХІV століття є свідком народження рідких духів на основі спирту і ефірних масел, які використовувалися як ароматичні води. Перша ароматична вода «Вода королеви Угорщини» згідно легенди була в 1380 році подарована королеві Угорщини Єлизаветі одним ченцем. Государиня у віці 70 років була хвора і спробувавши ароматичну воду одужала та набула здоров'я і краси … Відомо, що до неї навіть сватався молодий польський король.

Питання: У чорному ящику знаходиться основний складовий «Води королеви Угорщини».
Відповідь: Розмарин
Умова VІ питання:

У середні віки захоплення парфумерними було настільки велике, що в Італії під час святкувань часом натирали пахощами і обливали духами навіть мулів. А в багатих будинках з'явилися особливі кімнати, в яких знаходився спеціальний туалетний столик, на якому розміщувалася безліч коробочок з мазями і запашними речовинами. Багаті венеціанки проводили в туалетних кімнатах більшу частину дня і навіть винайшли для перебування в них особливу сукню.



Питання: Яку назву носить вбрання для ранкового туалету?
Відповідь : пеньюар.
Умова VІІ питання:

З 1921року випускаються духи, які до цих пір є символом розкоші і витонченої елегантності. Це були перші парфуми, в яких були з'єднані натуральні і синтетичні інгредієнти.



Питання: Під яким назвою випускаються духи, що стали класикою парфумерного мистецтва ?
Відповідь: Шанель.
Умова VІІІ питання:

Запахи відіграють велику роль в житті людей. Вони стоять на варті здоров'я, заважають приймати неякісну їжу, впливають на наші вчинки. Ніжні і легкі аромати духів нагадують про перші сонячні промені, гіркуваті і сильні - про спекотний літні, прохолодні і строгі - прояви золотої осені і перші заморозки. Аромати мають не тільки естетичний, але і фізіологічний вплив на організм.

Японські парфумери звертають свої погляди до мистецтва древніх - лікуванню душі за допомогою пахощів. Фірма «Сейко» випускає годинник з «ароматичним» будильником, який за 24 секунди до дзвінка починає ароматизувати повітря ефірними маслами сосни та евкаліпту, щоб допомогти людині прокинутись.

Пахучими есенціями комплектують телефони - автомати; запахом хвої ароматизують спальні гарнітури. У будівлі фірми «Кодзіма» встановлені ароматичні кондиціонери, які наповнюють кімнату запахом лимону, квітів, деревини… Фірма «Канебо» продає ароматизовані краватки, шкарпетки, подушки ... З'явилася ціла наука про ніжні запахи й їх вплив на людину.



Питання: Хто із відомих започаткував вчення про дію аромату на організм людини?
Відповідь: вчений академік Фролов.

Умова ІХ питання:

Найважливішою людиною на парфумерній фабриці є спеціаліст, що створює аромат. Один з найстаріших парфумерів Франції міг, наприклад, розпізнати до 20 лавандових есенцій і навіть визначити місце збору рослин. Він міг сказати де зірвана квітка: в Іспанії, на півдні Франції, в Південній Америці. Вважають, що такі люди народжуються раз у століття і зараз у всьому світі, налічується тільки 15 великих фахівців що створюють аромати. Аромат, створюваний парфумером, значно багатший, досконаліший, ніж запахи, наявні в природі. Що може бути простіше звичайних квітів бузку, але скільки потрібно витратити творчої праці, щоб композиція цих запахів стала дійсно повноцінним продуктом якісної парфумерії. Одна парфумерна формула містить в середньому до сотні елементів натуральних і синтетичних речовин.

Парфумер створює композицію з запахів так само, як композитор створює мелодію з нот. Існує навіть таблиця, за якою запахи можна записати за допомогою нот. Наприклад, нота ре 1 октави означає запах фіалки; до 4 октави - ананасу. Парфумер творить, вигадує, експериментує, як композитор, який ніколи дослівно не повторює народну музику у своїх творах. Творець парфумів не відтворюватиме точних запахів, які існують у природі…

Питання: Як називають фахівців рідкісної професії, які займаються складанням парфумерної композиції?
Відповідь: ніс.
Умова Х питання:

У сорокових роках ХІХ століття французький підданий Альфонс Рале відкрив першу в Росії парфумерно-косметичну фабрику. Будівля фабрики знаходилося в Теплому провулку, і являла собою кустарне виробництво на сорок робочих місць з одною паровою машиною. Фабрика пропонувала російським модницям та модниками духи, одеколони, помаду, пудру, які з захопленням були прийняті заможної публікою.

Сировину Рале ввозив з Франції та Італії, а парфумерами працювали спеціалісти з західноєвропейських фабрик. Рецептуру тримали у великому секреті. У 1856 році Рале продав фабрику своїм компаньйонам, які стали називатись фірмою «Рале і Ко» Підприємство йшло в гору, в цей час було вирішено побудувати нову фабрику і розширити її виробництво. Широка реклама, якість товару, відсутність конкурентів забезпечили загальне визнання.

З 1980 року почався випуск модних квіткових одеколонів, що принесло фірмі нечувані прибутки. На одній з виставок для реклами був встановлений фонтан з квіткового одеколону. Силует балерин на багатьох виробах став для покупців символом високої якості запашної продукції.



Питання: Яку назву носить парфумерна фабрика з жовтня 1917 року?
Відповідь: «Свобода».
Умова ХІ питання:

Загадкова запашна речовина, що приваблює до себе увагу. Спочатку її було виділено вченими з ферменту залоз оленя, а потім синтезовано штучно. Виробництво парфумерії та косметики з цією речовиною стало на заході вельми прибутковою галуззю бізнесу. У Росії такі парфуми були випущені фабрикою «Уральські самоцвіти» (концерном «Калина»), парфуми мали назву «Основний інстинкт».



Питання: Як називається запашна речовина, отримана винахідником Клодом Паскалем, яка знайшла таке широке застосування в парфумерній промисловості, в перекладі це слово означає «притягую до себе»?
Відповідь: феромон.
Умова ХІІ питання:

Увага, чорний ящик!

Появі цього парфумерного продукту потрібно завдячувати Наполеону Бонапарту. Саме по його наказу у 1810 році спробували змішати масла цитрусове, розмаринове і лавандове. Для стійкості та кращого лікувального ефекту додали етиловий спирт. Лікувальна дія цього парфумерного засобу була вражаюча… Парфум володіє ефективною дією, як антисептичний засіб, засіб, який сприяє загоюванню ран, зігріваючий та заспокійливий засіб, та засіб, який володіє тонізуючою дією, добре знімає болеві синдроми різного походження.

Цей парфумерний продукт вважається класикою вітчизняної парфумерії, символом епохи. В останній час рецептуру було дещо змінено, в складі можна побачити масла бергамотове та коріандрове.



Питання: Що міститься в чорному ящику. Про який парфумерний продукт йде мова?
Відповідь: Тройний одеколон.
Питання для ІІІ раунду «ми вам – ви нам»

1. Порівняйте склад жіночої парфумерної і туалетних вод.

2. Який склад має найякісніша чоловіча парфумерія?
3. Скільки % спирту міститься у жіночій парфумерії?
4. Назвіть та охарактеризуйте краси парфумерії.

5. Які властивості мають одеколони групи Екстра?

6. Які властивості мають духи групи А?

7. До якої групи по класифікації відносяться розливні парфуми?

8. Що включає в себе поняття «парфум, який мені підходить»?

9. Чи вливає пора року на вибір парфумі, якщо так, то яким чином?

10. Існує вчення про відпоповідність кольоротипу жінки підгрупам жіночих парфумів, які рекомендації Вам відомі?
6. Слово журі про результати І, ІІ, ІІІ раунду

Метод – словесний, форма – розповідь.

7. Оголошення учнями висловів відомих людей про парфумерію.

Метод – словесний, форма – розповідь.

8. Підсумок уроку. Висновки.

На сьогоднішньому уроці ми повторили вивчений матеріал з теми «Парфумерія» у формі своєрідного брейн-рингу. Дякуємо всім на роботу на уроці.

Додаток «Вислови відомих людей про парфуми
Гарні парфуми - це ті, які викликають "шок", нюховий шок, який змінює наш настрій при першому ж їх відчутті, далі йде психологічний шок, ще довший, ніж той час, за який парфуми поволі розкривають свою форму.

Парфуми - це поетичне творіння.


Аромат - це мить щастя, до якого ми завжди повертаємося і прагнемо все життя. Немає жінок, що не люблять парфуми, є жінки, що не знайшли свій запах...
По-справжньому хороші парфуми - ті, які співпадають з часом, з його душею і настроєм. Якщо цей збіг вдався, парфуми відбулися і саме їх потім називатимуть класичними, а значить, позачасовими.
Пройде час, і ви забудете, в що була одягнена жінка, але запах її парфумів надовго залишиться у вашій пам'яті.

(Крістіан Діор)

Жінки, які не користуються парфумами, - це дуже самовпевнені жінки, бо шлейф правильно підібраних парфумів, який тягнеться за прекрасною пані, завжди супроводить образ, що створюється нею…

(Коко Шанель)


Доля модельєра - тимчасовість…

А парфуми вічні...

(Пьер Дінан)

Парфуми - це невидимий, та зате незабутній, неперевершений модний аксесуар. Він оповіщає про появу жінки і продовжує нагадувати про неї, коли вона пішла. (Коко Шанель)


Все що робить людина, і все, що вона має, можна умовно розділити на дві великі частини: сфера потрібного і сфера непотрібного.

Парфуми, поза всяких сумнівів, відносяться до сфери непотрібного. Але якраз з непотрібного і починаються радощі життя! (А.С. Лихонін)

Парфумами більше не користуються для того, щоб просто добре пахнути. У них завжди є приваблива сила та, що не піддається визначенню, аура марень і мріянь, якою закутує себе жінка...
Парфуми - абсолютна розкіш, прекрасний зі всіх прекрасних подарунків.

(Й. Стефан Еллінек)


Парфуми - мрія у флаконі.


Парфуми - головне, це - автограф особи, музика тіла… (Пікасо)




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка