Міністерство освіти та науки комунальний заклад «острозький обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою» рівненської обласної ради історичний брейн-ринг



Скачати 103.71 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір103.71 Kb.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ОСТРОЗЬКИЙ ОБЛАСНИЙ

ЛІЦЕЙ-ІНТЕРНАТ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

ІСТОРИЧНИЙ

БРЕЙН-РИНГ

(Анотація: даний виховний захід пропонується для вчителів, які викладають суспільні дисципліни у старших класах. Більшість завдань на військову тематику, тому гру доцільно проводити у військових ліцеях або приурочити до Дня Збройних сил України).


Підготувала вчитель історії, «спеціаліст

вищої категорії», «старший вчитель»

Комунального закладу «Острозький обласний

ліцей-інтернат з посиленою

військово-фізичною підготовкою»

Рівненської обласної ради

Крейчі Вікторія Вікторівна.

ОСТРОГ-2015



Мета: збагатити знання учнів із вітчизняної та всесвітньої історії, історії українського війська; розвивати логічне мислення, вміння працювати в команді, актуалізувати знання; виховувати у ліцеїстів інтерес до вищезазначених предметів.

Обладнання: столи для команд, дзвоники для подачі сигналу про відповідь, аркуші паперу, ручки, секундомір, «історична скринька» з зошитом, консер-вою, доміно, чорнильницею; грамоти та призи для нагородження учасників.

Тривалість заходу: 60 хв.

План заходу

  1. Вступне слово вчителя.

  2. Представлення команд та їх гравців.

  3. Представлення ведучого та його помічників.

  4. Ознайомлення із правилами гри.

  5. Змагання команд.

  6. Підсумки гри та нагородження переможців.

Загальні рекомендації до проведення заходу

Гра розрахована на позаурочний час і проводиться після уроків. Можуть бути присутні вболівальники із складу інших учнів класу та всі бажаючі глядачі. Вони займають місця в актовому залі відповідно до того за яку команду будуть вболівати.

Ведучий має трьох помічників: перший рахує бали, другий слідкує за часом, третій упорядковує «історичу скриньку».

Перерви між конкурсами заповнюються музичними паузами.


І. Вчитель. Ми раді вітати ерудитів нашого закладу. Сьогодні команди позмагаються в своїх знаннях з історії, продемонструють вміння бути зібраними, уважними, працювати в команді, давати правильні повні відповіді з поставлених питань.

ІІ. Отож, зустрічайте оплесками команди десятих та одинадцятих класів. Попрошу представитись командам…

ІІІ. Мені допомагати будуть…

ІV. Правила гри:

Гра проходить у два тури.



1 тур - відбірковий. Спочатку грають між собою команди 10 класів, а згодом 11 кл. Розігрується по 10 запитань. Команда, яка набрала менше балів, виходить з гри.

2 тур – фінальний. Грають переможці першого туру. Розігрується 10 запитань.

Відповідає та команда, яка перша подала сигнал.

Вразі фальстарту або першої неправильної відповіді на запитання певної команди ведучий ще раз читає запитання і дає можливість відповідати іншим командам, позбавляючи права відповіді команду, яка дала неправильну відповідь або вчинила фальстарт.



Час на обдумування запитання: 30 секунд.(Онлайн таймер можна завантажити за адресою: http://secundomer.ru/strelochniy-timer)

Перша правильна відповідь оцінюється у 2 бали. Правильна відповідь, яка була після помилкової, оцінюється в 1 бал.

За загальною кількістю балів визначається переможець.
V. ПІВФІНАЛ

Запитання для 10 класів

1. Пропоную вашій увазі слова із народної пісні:



Ой висить … та й кидається,

Та на свого джуру поглядає: 
«Ой, джуро ж мій молодесенький, Подай мені лучок та тугесенький: 
Ой бачу я три голубочки — Хочу я убити для його дочки!» 
Ой як стрілив — царя вцілив, царицю — в потилицю, 
Його доньку — в головоньку.

Запитання: хто оспівується у цій пісні?

Відповідь: Байда Вишневецький..
2. Французький королівський статут передбачав: при зустрічі двох офіцерів першим здійснює військове вітання офіцер з нижчим званням.

Запитання: що передбачав статут, коли зустрічались два офіцери з однаковими військовими званнями?

Відповідь: вітається той, хто краще вихований.
3. Запитання: Яка із битв Першої світової війни має відношення до кухонного начиння?

Відповідь: Верденська м’ясорубка.
4. В ХV – ХVІ ст. на певних предметах надписували назви. Назви давали, вірячи в магію, вважали, що вони здатні принести успіх, іноді налякати. Ось ці написи з назвами:

- «лев звусь я, мій рев пронизливий»;

- «страус звуся я, коли я йду, то мене чутно»;

- «я звуся півень. В бійці я вперед прорвуся»;



- «я звуся Прекрасна Єлена. Через мене багато людей загинуло».

Запитання: кому давали такі назви?

Відповідь: такі назви давали гарматам.
5. Тарас Бульба в пориві гніву звертається до свого сина – зрадника Андрія з словами: «Я тебе породив, і я тебе вб’ю!»

Запитання: яке покарання, згідно козацьких звичаїв, поніс Тарас за

вбивство сина?

Відповідь: закопали у землю живцем.
Історична скринька.

6. Те що знаходить у скриньці називається чотирма коштовностями кабінету. Три із них – це пензлик, туш, камінь.

Запитання: яка четверта коштовність кабінету?

Відповідь: папір. (В скриньку можна покласти книгу і презентувати команді, яка дала правильну відповідь).

7. Коли до монголів потрапили шахи, форми усіх фігур змінилася, крім однієї.

Запитання: яка фігура залишилася незмінною?

Відповідь: кінь (усі фігури, крім коня, для монголів були незрозумілими).
8. У греків - трієри, у вікінгів - драккари, у русичів - лад’ї.

Запитання: а як же у козаків?

Відповідь: чайки.
9. Просуваючись вздовж пагорба Куюнджик, серед руїн царського пала-цу археолог Леярд знайшов дві кімнати, які були вщент заповнені битими глиняними дощечками.

Запитання: чим слугували ці дві кімнати? ( Що було в них розміщене?)

Відповідь: бібліотекою. Кімнати були заповнені глиняними табличками,

своєрідними книгами.
Історична скринька

10. За козацькими традиціями ця річ набувала значення одного з козацьких клейнодів. Даний клейнод завжди був похідним і становив собою виготовлену з бронзи або срібла невеличку посудину, із завуженою горловиною, спеціальною кришечкою, а також із вушками, за які підвязувався до пояса.

Запитання: що знаходиться в скриньці?

Відповідь: каламар (чорнильниця)
Запитання для 11 класів

1. У вересні 1648 році відбулася битва під Пилявцями, у якій козацьке військо на чолі із Б. Хмельницьким перемогло польське. Після битви козаки жартували, що вони воювали з «периною», «латиною» і «дитиною».

Запитання: кого козаки називали «периною», «латиною» і «дитиною»?.

Відповідь: так козаки називали командуючих польськими військами. «Периною» - князя Домініка Заславського, коронного підчашного (підчаший - довірена особа короля, що відповідала за доставку до його столу вина). «Латиною» - Ніколая Остророга, який краще знав науки, аніж військову справу. «Дитиною» - запального дев'ятнадцятирічного коронного хорунжого (офіцерська посада) Алєксандра Конецпольського.
2. В ніч з 14 на 15 липня 1789 року герцог Ларошфуко розбудив Людові- ка ХVІ і сповістив про взяття Бастилії. На питання короля: «Що ж, це бунт?», герцог відповів: «Державцю, – це…»

Запитання: що відповів герцог королю?

Відповідь: «Державцю, – це революція!»
3. Пропоную вашій увазі уривок із «Одіссеї». «І вирішив Одіссей схитрувати: і, коли Агамемнон, Менелай і Паламед прибули на Ітаку, постав перед ними в селянській шапці, розорюючи поле плугом, в який були запряжені осел і віл, і засіваючи ріллю сіллю».

Запитання: з якою метою хитрував Одіссей?

Відповідь: щоб уникнути участі у військовому поході на Трою.
4. Юлій Цезарь у 55 році підкорив, а Адольф Гітлер в 1940 р. потерпів поразку.

Запитання: чого не зміг зробити Адольф Гітлер в 1940 році такого, що зробив Юлій Цезар в 55 році?

Відповідь: захопити Великобританію.



5. В Російській імперії існувала страта через повішання, засуджений до такої міри покарання міг залишитися живим у двох випадках: якщо надходило імператорське помилування або якщо…

Запитання: за яких умов можна було отримати помилування?

Відповідь: коли рвалася мотузка.
Історична скринька.

6. Тут країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, море без води, кордони без прикордонників.

Запитання: що в скриньці?

Відповідь: мапа
7. Запитання: що називали французи національною бритвою у ХVІІІ ст?

Відповідь: гільйотина.
8. Ще на початку свої політичної кар’єри Джон Кеннеді видав книгу про «умиротворення» Гітлера в Європі, декілька тисяч екземплярів цієї книги купив такий собі Джозеф.

Запитання: яке прізвище Джозефа?

Відповідь: Кеннеді. (Батько Джона Кеннеді для забезпечення успішної кар’єри свого сина купив делька тисяч екземплярів примірника і цим самим вивів книгу сина в ряд бесцелерів).
9.Запитання: на яку подію ХХ століття в Америці вказує вислів: «Коли Роза сіла, то вся Америка встала»?

Відповідь: негритянський рух проти сегрегації.
Історична скринька
10. Д. Ейзенхауер, колись сказав: «Якщо допустити перемогу у В’єтнамі прокомуністичних сил, то розпочнеться ланцюгова реакція – у сусідніх країнах будуть повалені режими»

Запитання: з яким невеликим предметом Ейзенхауер порівняв В’єтнам?

Відповідь: доміно.


ФІНАЛ

1. Цей український письменник виявив неабиякі здібності до військової справи, хоча вона не стала справою його життя. У роки війни 1812 р. він за дорученням генерал-губернатора Ростовського успішно і за короткий час сформував полк українського козачого війська.

Запитання: яке прізвище цього письменника.?

Відповідь: І. Котляревський:.
2. Вперше з’являється у США в 1787 році, а у Франції та Польщі – 1791 році, а в Україні - ще раніше.

Запитання: коли це з’явилося в Україні?.

Відповідь: у 1710 році Конституція П. Орлика.

Історична скринька

3. В скриньці знаходиться річ, яка була винайдена на вимогу Наполеона Бонапарта. Річ допомагала французькій армії уникати голоду. Назва речі має такий же корінь як і назва суспільної течії, представники якої захищають старі порядки

Запитання: назвіть річ у скриньці.

Відповідь: консерви. (Можна взяти солодку консерву і подарувати її команді, яка дала правильну відповідь)

4. У статуті шотландських гвардійців, який був принятий у 1752 році, було написано, що «ніщо так не спотворює головний убір і не забруднює шнурівки, як знімання шапки».

Запитання: яка традиція бере свій початок після цього запису?

Відповідь: виконувати військове вітання.
5. Петро І вимагав від дворян знань, висуваючи їх на керівні посади в армії і державному управлінні. Він посилав молодих дворян вчитися до Англії, Голландії. Тих, хто повертався, – екзаменував. Це було обов’язковим.

Запитання: а що не дозволяв робити Петро І неграмотним дворянам, щоб заставити їх вчитися?

Відповідь: не дозволяв одружуватися.
6.Запитання: у легіонерів – гладій, у Роланда – дюрандаль, а як у короля Артура?

Відповідь: ескалібур.
7. За покликанням був воїном скромним і невибагливим. Ідучи в похід, посилав гінців із словами «Іду на ви».

Запитання: хто це?

Відповідь: князь Київської Русі Святослав.
Історична скринька

8. У скриньці лежить три «яблука». Перше яблуко було завезене до Росії з Голландії за наказом Петра І. Його називали «земляне» або «чортове яблуко». Друге було завезене з Південної Америки, французи та італійці називали його «яблуком кохання», «золотим ялуком. Третє яблуко- китайське - батьківщина його Південно-Східна Азія. Воно так і називається «китайське яблуко».

Запитання: що за «яблука» знаходиться у скриньці?

Відповідь: картопля, помідор, апельсин. (Команда, яка дала правильну відповідь тимує торбинку апельсинів)
9. У Шрі-Ланці він називається асамблеєю, в Ісландії – альтингом, в Норвегії - стортингом, в Ірані – меджлісом.

Запитання: а як він називається в Україні?

Відповідь: парламент - Верховна Рада України.
10. Вони народилися з різницею у 129 років. Обидва прийшли до влади коли їм було по 44 роки і також з різницею у 129 років. Обоє напали на Росію, коли їм було по 52 роки. І обидва програли війну також з різницею у 129 років, коли їм було по 56 років.
Запитання: хто ці політичних діячі?

Відповідь: Наполеон і Гітлер

Резервні запитання

1. Взагалі то їх шість, але при «народженні» було п’ять: фізика, хімія, медицина, література та боротьба за мир. Лише в 1968 році до них «приєдналась» економіка.

Запитання: завдяки якому предмету з’явились перелічені номінації?

Відповідь. Динаміту. (Це перелік нобелівських премій. Як відомо грошовий фонд нобелівський премій створений завдяки продажу винаходу Нобеля – динаміта).
2. Радянська карикатура 1956 року зображує півня і лева, які втікають від сфінкса.

Запитання: яку подію 1956 року намалював карикатурист?

Відповідь: Суецька криза або виведення французьких (півень) та британських (лев) військ з Єгипту (сфінкс.)
3. Запитання: Який російський полководець вчинив усупереч приказці: «Розумний в гору не піде…» і зненацька для супротивника повів своє військо через гори?

Відповідь: Олександр Суворов.
4. Батько Олександра Македонського, відомий цар Філіп просив поховати його з розкритими руками.

Запитання: що хотів цим «сказати» Філіп?

Відповідь: те, що він нічого не бере з собою на «той світ» або те, що перед Богом усі рівні.
5. Якось англійський король Георг ІІ ліг спати ввечері 2 вересня і прокинувся аж вранці 14 вересня. Нікого з його лікарів та близького оточення це не стурбувало, можливо тому, що усім був відомий випадок з французьким королем Генріхом ІІІ, який заснув 9 грудня, а прокинувся 20 грудня.

Запитання: чому королі так довго спали?

Відповідь: насправді, королі довго не спали. У 1572 році в Великобританії та в 1582 році у Франції було вилучено із календаря 10 днів, оскільки держави переходили на григоріанське літочислення.

VІ. Підведення підсумків гри. Нагородженя переможців.







База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка