Множення двоцифрового числа на одноцифрове (12 • 3). Задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності вартість, ціна, кількість Мета



Скачати 29.13 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір29.13 Kb.
Множення двоцифрового числа на одноцифрове (12 • 3). Задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності вартість, ціна, кількість
Мета: ознайомити учнів з прийомами множення двоцифрового числа на одноцифрове; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами множення двоцифрового числа на одноцифрове, продовжимо роботу над задачами.


IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовчі вправи

1) Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків.

36; 43.

2) Помножте суму на число. Знайдіть добуток двома способами.



(6 + 3) • 2

I спосіб. (6 + 3) • 2 = 9 • 2 = 18

II спосіб. 6-2 + 3- 2 = 12 + 6 = 18

2. Робота за підручником (с. 108)

Завдання 679. Робота в групах

Який вираз потрібно скласти, щоб розв’язати цю задачу?

— Розгляньте і поясніть, як виконали множення.

— Що спочатку треба зробити? (Спочатку двоцифровий множник треба подати у вигляді суми розрядних доданків.)

— Що зробимо другим кроком, третім кроком?

Ознайомлення з пам'яткою «Як помножити двоцифрове число на одноцифрове»

1) Двоцифрове число розклади на розрядні доданки.

2) Помнож на одноцифрове число кількість десятків і одиниць, а знайдені добутки додай.


3. Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 108)

Завдання 680. Письмове виконання завдання з коментуванням правил

Учні завершують обчислення та знаходять значення інших виразів, працюючи у зошитах.



Завдання 681; 682; 683. Усне розв'язування задач

— Як знайти ціну? Як знайти кількість? Як знайти вартість?



Завдання 684

— Складіть обернену задачу, в якій можна знайти, скільки борошна в кожному пакеті. (До шкільної їдальні привезли 1 ц борошна. Відомо, що 70 кг борошна було в мішку, а решта — у 6 пакетах. Скільки борошна в кожному пакеті?)

— Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати два числові значення: 1 — скільки борошна було в пакетах (невідомо) та 2 — скільки пакетів борошна привезли до шкільної їдальні (відомо — 6 пакетів).) Якою дією відповімо на питання задачі? (Дією ділення)

— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні, тому що ми не знаємо, скільки борошна було в пакетах.)

— Що треба знати, щоб знайти, скільки борошна було в пакетах? (Треба знати два числові значення: 1 — скільки всього борошна привезли до їдальні (відомо — 1ц, або 100 кг), та 2 — скільки борошна було в мішку (відомо — 70 кг).) Якою дією відповімо на запитання? (Дією віднімання)

Тепер можна відповісти на питання задачі? (Так)



Розв’язання

1) 100 - 70 = 30 (кг) — у 6 пакетах;

2) 30 : 6 = 5 (кг)

Відповідь: 5 кг борошна в кожному пакеті.

2. Офтальмологічна пауза

3. Розв'язування логічних завдань

1) Завдання 685.

Аліні потрібно заплатити за покупку 19 грн. Вона має купюри тільки по 2 грн, а продавець — тільки по 5 грн. Чи може Аліна розрахуватися за покупку? Як саме?

(19 і- 5 — 24 (грн). Аліна повинна дати 12 купюр по 2 грн, продавець дасть здачу 5 грн.)

2) У кімнаті були дві матері, дві дочки, ще і бабуся з онучкою. Скільки всього

людей було в кімнаті? (Троє)

3) У саду порівну яблунь і груш. Груш менше, ніж слив, а вишень менше, ніж

яблунь. Яких дерев менше — вишень або слив?

Відповідь: В < Я = Г < С

Отже, В < С. (Вишень менше, ніж слив.)


VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Як називаються числа:

• при додаванні?

• при відніманні?

• при множенні?

• при діленні?



— Що треба зробити, щоб помножити суму на число?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 106, завдання 686; 687.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка