Мовознавчий турнір (6 клас) I етап. "Розминка"



Скачати 52.73 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір52.73 Kb.
МОВОЗНАВЧИЙ ТУРНІР

(6 КЛАС)
I етап. "Розминка".

1.Запитання для 1-ї команди.

Що вивчає морфологія?

Які є самостійні частини мови?

Яку синтаксичну роль виконує прикметник?

Що вивчає фразеологія?

Запитання для 2-ї команди.

Що таке іменник?

Які є службові частини мови?

Яку синтаксичну роль виконує іменник?

Що таке синонім?

2. «Консонантизм»



II етап. "Загадкова торбинка".

Команди по черзі витягають з торбинки номери запитань, на які мають дати відповідь. Якщо команда не знає відповіді, на допомогу приходять суперники і заробляють собі додатковий бал.

Як правильно написати слово завм(и, е)рати?

Назвати три слова іншомовного походження, у яких є частинка пре-.

У якому порядку вчитель запише прізвища в класному журналі: Журавченко, Журбинський, Журило?

Чи можуть іменники змінюватися за родами? Аргумен­тувати свою думку.

Чи правильне твердження: прикметники змінюються за родами, числами, відмінками? Довести.

До якого розряду належить числівник триста сорок шостий?

Який займенник не має форми Н.в.?

До якої відміни належить іменник поросятко?

Якого розряду є прикметник вовчий у словосполученні вовчий апетит?

III етап. "Редактор".

Відредагувати речення та словосполучення.

Не сиди на полу.

Самий кращий малюнок.

Хрустальний світильник.

Я не получаю газет.

У диктанті зустрічаються помилки.

Земельний участок.

Грошовий перевод.

Тут нема печаті.



IV етап. "Всезнайко".

Команди виділяють по одному учаснику, які повинні продовжити зачитані ведучим початки прислів'їв.

Вчення світ...

Слово не горобець...

Під лежачий камінь...

Хочеш їсти калачі...

Краще синиця в руках...

Рання пташка росу п'є...

Яблуко від яблуні...

Любиш кататися...

Книжка вчить...

З брехнею світ пройдеш...



V етап. "Домашнє завдання".

Кожна команда зачитує або розігрує цікаву історію, написану на основі одного чи кількох фразеологізмів.



Весела перерва

Коли я закінчу школу, то дуже любитиму її.

* * *


  • Здоров, Андрію! Як поживаєш? Що робить сестра? Куди це ти поспішаєш? Котра година? Ти читав сьогоднішній номер "Спортивної газети"? Як зіграли «Шахтар-Динамо»?

  • Дякую. Добре. Вишиває. Додому. Пів на восьму. Не читав. 2:1

* * *

  • Наша Галина Василівна якась дивна забувака, -сказала, прийшовши зі школи, Оленка.

  • Чому?

  • Мене разів сім запитувала на уроці: "Ану, Оленко, повтори, що я пояснювала".

* * *

  • Добре дорослим - усе вони можуть робити достроково! - каже Дмитрик.

  • Справді, - підхопив Андрійко, - от якби ми могли достроково піти на літні канікули!



VI етап. "Прес-конференція".

Кожна команда висвітлює якусь одну частину мови. Спочатку троє представників 1-ї команди відповідають "журналістам" (команді суперників) на запитання, пов'язані з особливостями цієї частини мови. Потім команди міняються місцями. Оцінюється повнота і правильність відповідей, уміння вести дискусію.


VII етап. "Порахуймо, друзі!"

На картках записано текст. У ньому потрібно порахувати кількість іменників, прикметників,дієслів.

Данило відсунув двері, вдихнув сирої пітьми, напоєної духом підіпрілого сіна і насіння, що лишилося не висіяним, і сів на поріжку, відчуваючи, що вже ніколи в світі, до самої смерті, не піде звідси, з розсадника, що тільки й жив у зимку такою мрією (Г.Тютюнник).

VIII етап. "Швидше! Швидше!! Швидше!!!

За 1 хвилину кожна команда повинна дати відповідь на якомога більшу кількість запитань.



Запитання для 1-ї команди.

Перекласти українською слово хрустальный.

Чи ставиться апостроф у слові тьмяний?

Назвати п'яту букву алфавіту.

Скільки букв має український алфавіт?

Що означає фразеологізм бути на сьомому небі?

Що стоїть всередині школи? (Звук о.)

Визначити рід слова бідолаха.

Визначити розряд прикметника у словосполученні ча шапка.

Займенник мені поставити у формі Н.в.

Назвати зворотний займенник.

Запитання для 2-ї команди.

Перекласти українською бегущий ручей.

Чи ставиться апостроф у слові комп'ютер?

Назвати третю букву алфавіту з кінця.

Скільки звуків має українська мова?

Що означає фразеологізм раки пекти?

Що стоїть між підлогою і стелею? (Звук і.)

Визначити рід слова біль.

Визначити розряд прикметника у словосполученні сліпе кошеня.

Займенник його поставити у формі Н.в. Назвати займенник 1-ї особи однини.

IX етап. "Поєдинок капітанів".

Капітани команд за 2 хвилини мають написати якомога більше географічних назв, до складу яких входять прикметники.



X етап. "Віднови крилаті вислови".

З кожної групи карток, на яких записано лише по одному слову, потрібно відновити прислів'я.

З, добрим, дружись, а, лихого, стережись.

На, дерево, дивись, як, родить, а, на, чоловіка, як, робить.

На, те, коня, кують, щоб, не, спотикався.

Не, той, кінь, що, в, болото, увозить, а, той, що, з, бо­лота, вивозить.

Що, в, молодості, навчишся, на, старість, як, знайдеш.

Правду, кожен, хвалить, та, не, кожний, її, любить.

Хоч, чоловік, убогий, та, слово, його, чесне.

Зимою, день, малий, нитка, довга, а, весною, день, ве­ликий, а, нитка, коротка.



XI етап. "Числівники".

Кожній команді видаються таблички з цифрами (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0). На картках ведучий роздає написані фразеологізми. Замість крапок гравці встав­ляють у них числівник, який показують одночасно за допомогою табличок.



Сидіти на ... стільцях, грати ... скрипку, в ... дуги зігнутися, без ... клепки в голові, ... шкури дерти, ... колесо до воза, ... п'ятниць на тиждень, бути на ... небі, під ... гребінку стригти, ... дорогою обійти, ... разів відміряй, у ... няньок дитина плаче, ... одного не ждуть.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка