Мусієнко Валентини Борисівни Розробка уроку з громадянської освіти. Тема: доброта мета



Скачати 49.68 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір49.68 Kb.
Розробка вчителя

початкових класів ЗНЗ № 243



Мусієнко Валентини Борисівни


Розробка уроку з громадянської освіти.
Тема: ДОБРОТА

Мета: розвивати уявлення учнів про достоїнства людини, цінність яких визнана в суспільстві; розкрити моральний зміст доброти; сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих і гуманних вчинків; сформувати негативне ставлення до людських пороків, аморальної поведінки, дати моральну оцінку злим і жорстоким вчинкам людей; попередити про небезпеку такої поведінки

Обладнання: картки до гри «Добрі професії »
ХІД УРОКУ

1. Перевірка домашнього завдання

Фронтальне опитування:

  • Яку тему вивчали на минулому уроці ?

  • Жалібність і щедрість, Яку з цих якостей ви віднесете до достоїнств, а яку – до недоліків ?

  • Спробуйте посперечатися з твердженням: «Жадібним бути добре, тому що жаднюга ні з ким і ні чим не ділиться, і йому самому більше дістається».

  • Чому жадібні люди не викликають до себе поваги і з ними не хочеться спілкуватися?.

Робота з прислів’ями і приказками.

Поженешся за чужим - і своє втратиш.

Скоріше в курки молока випросиш.

Добре тому дати, хто не хоче брати; а той хто бере, як по душі дере.

Що більше маємо, то більше жадаємо.


  • Яким із прислів’їв можна озаглавити притчу, з якої ми почали урок?

  • Як ви розумієте зміст останнього прислів’я ?

  • До якої казки воно відноситься?

Заслуховування коротких повідомлень про казки.

Розглядання ілюстрацій, зроблених дітьми до казок.



Бесіда.

  • Чи не занадто суворо були покарані за свою жадібність герої цих казок?

  • Які якості,крім жадібності, виявилися в цих героїв?

  • Який висновок можна зробити?

Недоліки людини, її пороки породжують тільки негативні якості.

Людині жадібній, заздрісній важко бути доброчесною.

Як ви розумієте прислів’я: «Поженешся за великим - і мале втратиш»?


  • А що таке добро?


2. Повидомлення теми уроку

Сьогодні наша розмова піде про одну із найчутливіших людських якостей - доброту. Ми з вами будемо вчитися доброти.



3. Актуалізація опорних знань учнів

Аналіз ситуації.

Зараз я розкажу вам історію з життя двох хлопців. Поміркуйте і дайте оцінку їхнім вчинкам.

Микола і Сергійко жили в одному будинку і дружили ще з дитячого садка. У школі вони потрапили до одного класу і вирішили сісти за одну парту. Микола був хлопчик акуратний, ніколи нічого не забував,завжди був готовий до всіх уроків. А в Сергійка вічно все губилося: то ручка, то олівець, то лінійка. Щоразу Миколка приходив на допомогу своєму товаришеві та ділився з ним запасними олівцями і ручками. Але неуважний Сергій забував повертати позичені предмети, а потім знову все губив. Миколі незручно було відмовляти другові, але й просити гроші в мами на нові олівці та ручки було соромно. Одного разу, коли Сергійко знову попросив друга дати йому ручку, Миколка, зніяковівши від хвилювання, сказав: « Я тобі вчора давав ручку. Більше в мене немає ». « Ну ти й жаднюга! » - сердито прошипів Сергій і попросив учителя пересадити його за іншу парту.


  • Чи згодні ви зі словами Сергія ?

  • Чи можна назвати Миколку жаднюгою ?

  • Яким був Миколка ?

  • А чи можна назвати його добрим ? Чому ?

4. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

1. Бесіда.

  • Прочитайте записані на дошці слова : « Нет двух путей добра и зла, Есть два пути добра.». Вони будуть епіграфом до нашого уроку.

  • Поясніть це висловлювання.

  • Підтвердьте його будь-яким прикладом, можна казковим.

  • Чому в казках добро завжди перемагає зло ?

  • А чи завжди добро тріумфує в житті ? Як вважаєте, чому так буває ?

  • Яку людину називають доброю ? Постарайтеся описати її.

  • Послухайте вірш , подумайте над його рядками:

Добрих людей на світі багато,

Про друзів таких кожен з нас мріє.

Горять вони, наче маленькі багаття,

Дарують усім і тепло, і надію.


  • Чи доводилося вам зустрічати таких людей ? Розкажіть коротко про них.

Розповідь учителя з елементами бесіди.

  • Якою повинна бути добра людина ?

Добра людина – це насамперед людина гуманна. А гуманність – це людяність, повага до людей, до людського достоїнства. Гуманність – це прагнення людини робити добро всім оточуючим. От і виходить, що добрий – це той, хто робить добро.

  • Як ви розумієте такий вислів: « У людини з добрим серцем світла душа ?»

Виходить, щоб мати світлу душу, треба робити гарне, добре, нести людям світло.

А зараз послухаємо болгарську легенду «Дзеркало святого Христофора » ш подумаємо, чого вона нас учить.

( Вчитель читає легенду)

Бесіда


  • Чого вчить нас ця легенда ?

  • Так, робити добро доброму легко й просто, а зробити добро злому – дуже важко.

  • Згадайте початок легенди. Чим наділив Бог святого Христофора ?

  • Куди святий розтрачував свою силу ?

  • До чого привела його така боротьба зі злом ?

  • Чи можна назвати Христофора добрим ?

  • Але ж він викорінював зло ?

  • Який подвиг треба було зробити Христофорові, щоб повернути собі людський вигляд ?

  • Що зробив Христофор? І чому цю справу визнали подвигом ?

  • Чи легко йому було зробити цей подвиг ?

  • До чого закликає нас ця легенда ?

  • Чому не можна злом відповідати на зло ?

Люди протягом століть зустрічалися зі злом. І навчилися відрізняти добру людину від злої. У доброї людини особливе обличчя, ясні, променисті очі, світла посмішка. Обличчя злої людини спотворене злістю. У неї тьмяні очі, жорстокий непривітний погляд. Зло народжує в душі людини прагнення робити зле, ганебне. Треба намагатися не допускати у своє серце зло . Учіться бути милосердними, гуманними людьми, що вміють володіти собою, і тоді зло ніколи не зможе перебороти вас. Із достоїнством несіть своє людське обличчя і не дайте собі перетворитися на чудовисько, від якого ви самі будете страждати.

Подумайте над словами давнього мудреця: « Поспішай до доброї справи, хоча б і незначної і біжи від усякого гріха; тому що одна добра справа спричиняє іншу, а один гріх породжує інший: нагорода чесноти – чеснота, покарання пороку – порок »



5. Закріплення та осмислення знань

Робота з підручником ( ст.43 – 44 )

Словесне малювання.

  • Спробуйте намалювати словесний портрет Добра і Зла.

  • Які риси характеру властиві злій людині? А добрій ?

6.Пісумки уроку

Бесіда.

  • З чим познайомилися сьогодні на уроці ?

  • Що таке добро ? Що таке зло ?

  • Чого вчить прислів’я: « Не пам’ятай зла, сам добрішим будеш» ?

  • Зараз часто можна почути такі слова: «У жорстокий час потрібно бути жорстоким ». Хто може посперечатися з цим висловлюванням ?

  • Як ви вважаєте, яка людина сильніша й мудріша – добра чи зла?


Висновок. Сильна людина ніколи не буде мстити, відповідати злістю на злість. Тому що «помста є насолодою душі дрібної та низької ». Так давайте ж рости сильними й мудрими, щоб добро збільшувалося на Землі, а злість, хитрість, неправда зменшувалися.

7. Домашне завдання

  1. Прочитати в підручнику українську народну казку «Вовк та кіт» (ст..44)

2. Скласти невелику розповідь про людину, що зробила зле, і про те , що з цього вийшло.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка