«Музична казка в кольорі»



Скачати 100.94 Kb.
Дата конвертації21.03.2016
Розмір100.94 Kb.
Конспект

проведення інтегровано-бінарного заняття

в старшій групі

на тему:

«Музична казка в кольорі»


Вихователь:

Зелінська Н. П.

Музичний керівник:

Бородата О. В.

Хореограф:

Івлєва Л. М

ДНЗ «Ромашка»

м. Вишневе

Конспект

проведення інтегровано-бінарного заняття

в старшій групі на тему:

«Музична казка в кольорі»

Тема: Музична казка в кольорі.

Програмовий зміст: Уточнити й систематизувати уявлення дітей про живу й неживу природу, її значення як середовища для життя живих істот, рослин. Виробляти навички релаксації, вміння відновлювати позитивний настрій.

Продовжувати вчити орієнтуватися в жанрах образотворчого мистецтва (пейзаж, портрет); передавати емоції й переживання кольором, лініями. Вчити визначати відносну величину зображуваного. Вдосконалювати вміння малювати з натури. Учити ритмічно рухатись, згідно з характером музики; переживати ігрову ситуацію, використовувати музично-рухові навички для розвитку ігрового сюжету.

Розвивати здібності до образотворчої діяльності; спостережливість, пам’ять, увагу, мислення; креативність думки.

Виховувати емоційну сприйнятливість, чутливість, доброзичливі стосунки, любов до краси життя.



Характеристика заняття: інтегроване, бінарне, тематичне, пізнавально-розвивальне.

Підготовка вихователя:

  1. Опрацювала літературу:

  • Базова програма розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі»

  • Гавриш Н. Сучасні заняття в дошкільному закладі. Л: Альма-матер, 2007.

  • Гладченко О. М., Дикань Н. І. Усі розробки ігор та вправ до Базової програми «Я у Світі». Х: Основа, 2010.

  • Заплеська О. Муха-Цокотуха на ярмарку.

Дошкільне виховання: 2000, № 10.

  • Лопатина А., Скребцова М. Краски рассказывают сказки.

М: Амрита-Русь, 2004.

  • Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я і Світі». К: Світоч, 2009.

  • Перлинка: Книга для читання. К: Лелека, 2002.

  • Фесюкова Л. Б. Педагогічна скринька. Х: Веста: Ранок, 2008.

  • Чуковский К. І. Лікар Айболить: казки та вірші. К: Школа, 2006.

2. Підібрала аудіозаписи та фонограми.

3. Підготувала дидактичні ігри:



  • «Квіти і метелики»

  • «Склади букет»

  • «Створи пейзаж»

4. Підготувала матеріал для малювання: аркуші паперу, воскові олівці, прості олівці (все по кількості дітей).

Підготовка дітей:

  • Вивчали вірші про весну і весняні явища;

  • Грали в гру «Настрій мого друга» на формування вміння розуміти стан оточуючих та розвиток здатності до емпатії й співпереживання;

  • Вивчали комплекс дихальної гімнастики «Сонячна лісова галявина»;

  • Розучували пісні Хмаринка», «Знов прийшла весна», «Пісня Комара», «Бім-Бом»;

  • Розучували таночки: «Метелики і бджілки», «Пташине подвір’я», «Муха і Комар», «Танок радості».


Організаційний момент.

Привітання: Доброго здоров’я, люди! Доброго вам дня!

Хай вам ясне сонце світить у вікно щодня.

Вихователь. Діти, відгадайте загадку:

Привітанням журавля пробудила всі поля,

Небеса і ручаї, заквітчала всі гаї.

Відгадали, хто вона, ця красуня чарівна? (Весна)

Тож, до казки весняної запрошуємо Вас,

Тут ніжність й добро перешкоди здолає...

Снігів вже нема, б'є струмок джерелом...

Весна переможно до нас завітає.

(Звучить мелодія)

Психогімнастика «Чарівний сон»

Вихователь. Діти, зараз ми заплющимо очі і заснемо чарівним сном. Сідайте, як вам зручно. Уважно слухайте і повторюйте подумки мої слова:

Вії опускаються...

Очі закриваються...

Ми спокійно спочиваєм,

Ми спокійно спочиваєм,

Сном чарівним засинаєм.

Дихається легко, рівно...

Дітки перетворюються в комашок, жучків, птахів. Всі сплять. І сниться їм красуня Весна. (Виходить Весна під музичний супровід)

Весна-красна надходить, свої крила підводить,

Над полями, над гаями, над зеленими лісами.



Танок Весни під мелодію з пісні «Дівчина-Весна»

(після танцю весна пробуджує комашок від сну)

Вихователь. Течуть струмки, травичка оживає,

А вітерець – он в небі хмарки розганяє,

Ось знову тепле сонечко пригріло,

І на галявині усе зазеленіло.

І прокидаються наші комашки

(поворушили «крильцями», прогнули спинки, підняли голівоньки)

Ви спокійно спочивали, сном чарівним засинали.

Добре всім відпочивати, а пора вже й уставати!

Міцно кулачки стискаєм, їх ще вище піднімаєм,

Крильцями всі помахаєм по галявині літаєм.

Чаріниця-Весна пробудила від зимового сну природу. Прокинулася Мушка і вирішила запросити до себе в гості своїх друзів.

Муха (співає): Я – Муха-Цокотуха, Золотиста чепуруха.

Я стежиною ішла, ішла і копієчку знайшла, знайшла .

Я ходила на базар і купила самовар.

Своїх друзів запрошу, чаєм їх я пригощу

Я – Муха-Цокотуха, Золотиста чепуруха.

Я стежиною ішла, ішла і копієчку знайшла, знайшла. . (Підходить до столу, готує частування)



Вихователь. Дізнавшись про цю новину лісові комахи полетіли до Мухи.

Бджілка співає пісню «Хмаринка»

Бджілка. (після пісні) Яскраве сонце угорі, я прокидаюсь на зорі.

Нектар у квіточок візьму – в медок його перетворю.

Але сьогодні я сумна: у мене сталося біда.

Вихователь. Чому ти так вважаєш, мене й дітей лякаєш?

Бджілка: Я облітала ваш садок і не знайшла тут квіточок.

Де ж я буду їх шукати, щоб медочку назбирати?



Вихователь. Не турбуйся, бджілко! Зараз ми всі вирушимо на лісову галявину.

Там Весна-Красна побувала – квіти запашні нам подарувала. Комплекс дихальної гімнастики



«Сонячна лісова галявина» (Ароматерапія)

  1. «Яка чудова сонячна галявина, духмяний квітковий запах!»

(Підняти руки вгору-вбоки, вдихнути через ніс, видихнути, опускаючи руки вниз)

  1. «Подув теплий вітерець»

(Вдих носом, а видих зі звуком «ш-ш-ш!»

  1. «Прилетіли метелики»

(Руки через боки вгору – вдих носом, плавні рухи руками вниз, присісти – видих через рот)

  1. «Закувала зозуленька»

(Тривалий вдих, видих «ку-ку-ку!»

  1. «Погукаймо друзів в лісі»

(Вдих тривалий, видих – «агов-ов-ов!»

Дидактична гра «Квіти і метелики»

Танок «Метелики і бджілка»

Вихователь. А ось і бджілка знов летить.

Бджілка. Я – сусідка твоя - тітонька Бджола.

Тобі, Мухо-Цокотухо, меду принесла. (дає мед)



Муха. Дякую! Дякую! Не знайду і слова – медочок чудовий.

Заходьте хутчіш, сідайте зручніш.



Метелик 1. Злітаймося, сестриці ось тут на цій травиці.

Танцюймо разом всі, заспівуєм пісні.



Метелик 2. Ми над квітами літали і на свято завітали,

Щоб вас, Мушенько, вітати, щастя-долі побажати.



Муха. Дякую! Дякую! Не знайду і слова - квіти чудові,

Заходьте хутчіш, сідайте зручніш.



Дидактична гра «Склади букет»

Танок «Пташине подвір’я»

Курочка. Там за річкою в долині, зацвіли дзвіночки сині

І гвоздики – ось де, дві, я знайшла їх у траві.



Півник 1. Тут і смілка, і ромашка, і духмяна жовта кашка.

Півник 2. Ми нарвали квіточок і сплели тобі вінок

(дарують букет і віночок)

Муха. Дякую! Дякую! Не знайду й слова – віночок чудовий!

Ну ж бо всі мерщій сідайте, не соромтесь, пригощайтесь.



Вихователь. Любі друзі, давайте ми трішки з вами пограємось.

А в яку гру – ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

Темний ліс, велике місто, старі липи у дворі,

Хвиль морських ясне намисто, крила птаха угорі, -

Щоб прекрасні ці хвилини не розтали, як міраж,

Лиш натхнення хай прилине – і народиться ... (пейзаж)

Пейзаж. Так називають картини, на яких зображена природа і наше звичне оточення.

Дидактична гра «Створи пейзаж»

Мета: - закріпити знання про складові елементи пейзажу, про ознаки пір року і на власний задум скласти композицію за заданим сюжетом (осінній, літній, зимовий, весняний);


  • закріпити кольори, характерні даним порам року;

  • формувати уявлення про об’єкти живої і неживої природи;

  • розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, орієнтування в просторі, уяву, окомір.

Словесна гра «Яка? Чому?»

(Весна - зелена, сонячна, чудова, тепла, весела, гарна...;

Літо – тепле, жарке, дощове, сонячне, кольорове,...;

Осінь – золота, барвиста, щедра, трудівниця ...;

Зима – біла, сніжна, морозяна, вітряна, холодна...)

Вихователь. А які характерні кольори літа?(осені, зими, весни,)

(Відповіді дітей) Ось яка гарна весна може бути! А ось і маленьке «сонечко» із друзями завітало до Мухи і принесло їй тепло і радість.



(Заходять жук-сонечко, жабка, гусінь)

Жук-Сонечко. Задзвеніли на галяві перші квітоньки біляві,

«Дінь-дон! Дінь-дон! Проминув зимовий сон!»



Гусінь. Зійшли сніги, шумить вода, весною повива;

Земля квіточки викида, буяє травка молода;

Все мертве ожива.

Жабка. Веселе сонечко блистить, проміння щедро ллє;

Гайок привітно шелестить, неначе кличе пригостить,

Струмочок виграє...

Пісня «Знов прийшла Весна»

Рухлива гра «Струмочок»

Через луг струмочок біг, у траві спочити ліг:

Потягнувся на два боки – став, як річенька широкий.

Вихователь. Любі гості! Відпочили? Чом оселю залишили?

Муха радо всіх вітає, чаєм з медом пригощає.



(«гости» повертаються в оселю)

Всі комашки прибігали, склянку чаю випивали,

Дехто навіть по три чашки – з молоком і пиріжком.

Муха. Метелику, серденько, хочете малини?

Чи ж вам сподобались наші іменини?



Метелик. Прегарно!

Бджола. Чарівно!

Метелик. Казково!

Курочка. Чудово!

(Раптом чути гучні звуки)

Вихователь. Що там сталось? Ой, лишенько! Та це ж Павук!

Павук. Я злий Павучище, хапливі ручища!

(співає) Муху я задавлю, в павутиння захоплю! Ось так!



(накидає на Муху сітку й повільно підтягує до себе)

Муха. Ой, кохані гості, визволяйте! Павука лихого зарубайте!

Годувала я вас, частувала я вас, не покиньте ж мене в мій останній час.



Вихователь. Та жучки, черв’ячки полякалися, у щілини й кутки поховалися.

Бідне сонечко – під віконечко. а комашки геть із хати:

« Ми не хочем воювати! І ніхто на злодюгу не кинеться –

Помирай, пропадай імениннице!



(всі комахи ховаються)

А злодюга Павук підступа, гострі зуби у Муху встромляє.

Крутить їй павутиною крила, смокче кров із гарячого тіла.

(Павук тягне Муху на середину галявини)

Муха плаче, кричить, надривається.

Павучище ж лише насміхається.

Раптом хутко мчить з гори молодець Комарик,

І в руці його горить крихітний ліхтарик

(швидко залітає Комар і співає)

Пісня Комара.

Комар. Клятий де Павук? Не боюсь його рук!

Шаблю вихоплю я, підлечу до Павука

І злодюгу на льоту зарубаю без жалю!

(Комар звільняє Муху, Павук тікає)

Комар. Я злодюгу прогнав?

Муха. Прогнав.

Комар. Павука я покарав?

Муха. Покарав.

Комар. І я хочу після бою одружитися з тобою!

Танок Мухи і Комара.

Ведуча. Тут комашки із жучками загукали під столами

Всі. Слава, слава Комарові – переможцеві!

Муха. Де ж ви, любі гості? Просимо до нас.

(комахи виходять і співають)

Заключний хор.

Бом! Бом! Бом! Бом! Скаче Муха з Комаром,

А за ними Жук, Жук, чобітками грюк, грюк!

Онде бабки з черв’яками мурашечки з хробачками,

Руки в боки узяли стрибки, стриб по траві.

Та-ра-ра! Та-ра-ра! Застрибала комашня.

Вся галявина гуде – Муха заміж іде!

За хороброго меткого, молодого Комара!

За хороброго меткого, молодого Комара!

Бом! Бом! Бом! Бом! Скаче Муха з Комаром,

А за ними Жук, Жук, чобітками грюк, грюк!

А Мурашка веселенька дріботушки б’є швиденько.

Протанцює комашня до самісінького дня.

Нині Муха-Цокотуха Іменинниця!

Нині Муха-Цокотуха Іменинниця!

(із-за дерева виглядає Павук)



Павук. Ви простіть мене, будь ласка, я не буду більше так,

Буду з вами я дружити і не буду всіх страшити.



(Звертається до Мухи)

Винен я, пробач мене і не лай, і не свари.

Обіцянок своїх не забуду: ображати тебе я не буду!

Вихователь. Ну що? Повіримо йому?

Послухайте всі мою пораду і запам’ятайте:

Слабким не чиніть і найменшого зла,

Хай вас не боїться муха мала,

Метелика з квітки не треба зганяти.

Не ображайте дрібної комашки...

Добрим бути зовсім не важко!

І давайте, любі гості, на пам’ять про такий щасливий день – залишимо Мусі портрети друзів, які розділили з нею радість.

Відгадайте загадку:

Утрьох їдуть братці верхи на конячці. (пальці, олівець)

Давайте підготуємо наші пальчики до роботи.

Пальчикова гімнастика «Комарик і бджола»

1. У кожної дитини рука стиснута в кулак, випрямлений вказівний палець.

Дитина обертає ним, промовляючи:»з-з-з!»



2. Пальці кожної руки розставлені і ніби «біжать» в повітрі, немов крильця

бджілки, промовляючи «дж-дж-дж!»



Творче завдання: Малювання «Портрет друга» (олівці)

Діти сідають за столи по колу. Малюють друзів (Вибір за бажанням). За малюнками один одного всі відгадують, хто на якому портреті зображений, і пояснюють, чому використані ті чи інші кольори.

(Міркування «Чому я намалював такий портрет?»).

Вихователь. Всі молодці! А тепер давайте закриємо всі очі:

Вії опускаються, очі закриваються

Сном чарівним засинаєм і спокійно спочиваєм.

(Звучить спокійна музика)



Вихователь. Ми спокійно спочивали, сном чарівним засинали.

Добре нам відпочивати! А пора вже й вставати!

Під час сну казкова мелодія повернула всіх діток із чарівної поляни до знайомої всім зали.

Ось і казочці кінець – а всім діткам – у танець!



Викрутасом – вибрик асом, затанцюйте під кінець!

«Танок радості» (Танцюють всі діти)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка