Музичний магазин



Скачати 409.08 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації03.03.2016
Розмір409.08 Kb.
  1   2   3   4
Жолновач Л.І.

Цикл нетрадиційних уроків музичного мистецтва

(2 – 6 класи)

Музичний магазин

2 клас


Тема: Музичний магазин

Мета і завдання: 1. Підсумувати знання і уміння дітей, отримані на уроках музики протягом 1,5 років.

2. Повторення і перевірка якості засвоєння вивчених пісень.

3. Перевірка уміння учнів визначати на слух знайому музику.

4. Повторення вивчених музичних термінів.

5. Навчати дітей використанню одержаних знань з музики, розвивати музичні творчі здібності дітей, прищеплювати слухацьку, виконавчу та загальну культуру.

6. Прищеплювати інтерес до уроків музики, любов до музики.

7. Виховувати любов до народної та авторської пісні, до рідної української культури.

Методи й прийоми: ТЗО, наочність, ілюстрації, портрети композиторів, таблиці з назвами відділів магазину, дидактичні картки, мілкі іграшки, шумові інструменти; бесіда, диалог, музичні й літературні загадки.

Тип уроку: узагальнюючий.

План – конспект.

  1. Організація класу.

По дзвінку діти під музику входять до класу, зупиняються біля своїх парт.

Звучить музичне привітання 1) вчителем – дітей; 2) дітьми – вчителя.

Учитель. Діти, сідайте. Мені хочеться, щоб наш сьогоднішний урок був

незвичайним, цікавим і надовго вам запам’ятався. Я пропоную вам сьогодні

разом зі мною відвідати Музичний магазин. Ви згодні?

Діти. Так

Учитель. Тоді закрийте на хвилинку очі та уявіть, що ми вже входимо до

музичного магазину.



2. Музична грамота

Звучить фонограма

На дошці з’являється яскравий плакат:Музичний магазин”.

Учитель. Ось ми вже і в магазині. А щоб нам було веселіше й цікавіше

переходити з відділу до відділу, давайте вивчимо маленьку приспівку.



Звучить приспівка 1.

Ми йдемо, ми йдемо,

До відділу прийдемо.

На дошці змінюється назва, це відділ 1 - “Інструменти”.

Тут з’являються ударні та міні-музичні інструменти, дитячі музичні інструменти: маракас, дерев’яні ложки, дзвіночок, барабан, бубен, міні-гітара, міні-балалайка, сопілка, флейта та інші.



Учитель. Ми з вами у першому відділі, де продаються музичні інструменти. Давайте їх роздивимось і послухаємо, як вони звучать.

Учитель бере по черзі ударні інструменти та демонструє їх звучання.

Учитель: Що це за звуки?

Діти: Шумові.

Учитель: А ще які бувають шумові звуки? Де ми можемо їх почути щодня? Хто чи що може створювати ці звуки?

Діти: Пилосос, холодильник, вітер, дощ та інше.

Учитель. Таким чином, ви впевнені, що це звуки шумові?

Діти: Так.

Учитель:. А як називаються ці інструменти? Показує ударні інструменти.

Діти: Ударні.

Учитель: А чому?

Діти. Тому що звук видобувається за допомогою удару.

Учитель: А хто з вас може зобразити шумові звуки? Натякає на оплески в долоні. Всі плескають в долоні.

Учитель: А які ще звуки ви знаєте?

Діти: Музичні.

Учитель: А звідки беруться музичні звуки?

Діти: Їх співають та грають на музичних інструментах.

Учитель. А ми у нашому відділі бачимо музичні інструменти? Які?

Діти:

Учитель: А тепер підемо до 2-го відділу

Звучить приспівка 1.

З’являється назва:Іграшкита м’які іграшки: пташка, лялька, ведмідь.

Звучить музика (фонограма)

Учитель: Діти, ми підійшли до відділу іграшок. Які іграшки ми тут бачимо?

Діти: Ведмедя, пташку та ляльку.

Учитель: А кому які звуки були б притаманні, якщо б вони перетворилися на героїв звукового мультфільма? Низькі, високі або середні?

Діти: Ведмідь – низькі, пташка – високі, лялька – середні.

Учитель: За допомогою цих героів ми з вами познайомились з таким поняттям в музиці, як ...? Хто скаже?

Діти: Регістр.

Учитель: А скільки регістрів ви знаєте? Які?

Діти відповідають.

Учитель: А чи вміємо ми визначати їх на слух?

Діти: Так!

Учитель: Тоді давайте за допомогою карток, на яких зображені наші персонажі, будемо визначати регістри на слух. В яку гру будемо грати?

Діти: У гру “Хто співає?”

Що ж, граючи, покажемо наші знання та уміння. Дістанемо картки з конвертів ( конверти розкладено на парти перед початком уроку).



Гра “Хто співає?”

Учитель за інструментом завдає загадки – грає звуки різної висоти в виді різноманітних музичних фраз, фрагментів з дитячих пісень і т.п. Діти показують картки з намальованими пташкою, ведмедиком або лялькою.

Учитель прискорює темп завдання загадок. Гра стає веселішою.

Протягом гри учитель пропонує бажаючим замінити його за інструментом,

– тобто зіграти ноту того чи іншого регістру на фортепіано.

Бажано залучити побільше дітей до гри.



Учитель. А тепер охайно складіть картки у конверти. Цікаво, хто швидше впорається: хлопці чи дівчата?(Елемент змагання є дуже бажаним.)

Ось тепер вирушаємо до 3-го відділу “Жанрова музика”.(З`является вивеска)



Учитель: Діти, скільки жанрів, типів музики ми знаємо?

Діти відповідають.

Учитель: Які?

Діти: Марш, танець, пісня.

Учитель: Хто зрозумів, що таке марш?(Показ фотографії.)

Далі вчитель пропонує нагадати різноманітні обставини, коли може звучати марш. Він ставе по черзі „Зустрічний марш” С.Чернецького, „Футбольний марш” М.Блантера, „Марш Дерев’яних солдатиків ” П.Чайковського і діти потім відповідають на запитання:

1. Який саме звучав марш?

2. Хто під нього крокує і коли?

Діти приходять до висновку, що марші відрізняються за характером.

Учитель: А що таке пісня?(Демонструє фотокартку з людиною, що співає.)

Діти відповідають.

Учитель: Що таке танець?(Відповідна фотографія.)

Учитель дістає по черзі великі фотокартки і задає питання,—

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка