На урок у другий клас



Скачати 82.68 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір82.68 Kb.
Мета: продовжити формування поняття сім'я , родина, встановити залежність
одного члена сім'ї від інших, розвивати творчі здібності, формувати
комунікативну компетентність, виховувати дбайливе ставлення до членів
своєї родини, гордість за свій рід.

Хід уроку


Привітання

Вчитель.
Заходьте, будь ласка,
До нас на гостину,
Де з учнями казка
Тут кожну хвилину!
Ласкаво просимо!
Доброго дня!

Учні. Ми вам раді, люди добрі
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас.

Блок англійська мова

Привітання
Hello! How are you?

I. Організація класу

1.. Психологічний настрій


- Посміхніться, діти, один одному. Я сподіваюся, що ми зможемо створити
ситуацію успіху на уроці. Щоб наша спільна робота була успішною,
пригадаємо закони уроку:
1. Вести себе спокійно.
2. Не викрикувати.
3. Бути терплячим.
4. Дати можливість висловитися своїм
товаришам.
5. Поважати один одного.

2. Саморефлексія.

—Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Чого хочете навчитися, що дізнатися, що найбільше цінуєте?

(.Хочу навчитися: виразно читати;

вибирати з прочитаного головне;

робити висновки.

Я ціную:нові знання;

думки товаришів;

корисні поради.)

—Кожен з вас визначився, над чим він буде працювати на уроці ?

3. Гра «Мікрофон».

Діти передають один одному уявний мікрофон і відповідають на поставлене запитання (відповіді не повинні повторюватися).



II. Актуалізація опорних знань.
- Діти, наш урок я хочу розпочати із загадки .В цій загадці заховане слово , яке допоможе нам зрозуміти про що йтиме мова на уроці.
1. Загадка

Це слово кожен знає,

Ні на що не проміняє!

До цифри «сім» додам «я» -

Що вийде? (Сім'я)

2. Повідомлення теми і цілей уроку
- Зрозуміти , що таке сім'я нам допоможуть слова-відгадки загадок які я для вас підготувала.

1.

Ніжна, лагідна і мила,
На цей світ нас народила.
Я до неї пригорнуся,
Це ріднесенька… (матуся)

2.
Хто усіх нас захищає,
Матінці допомагає?
З ним нічого не боюсь,
Здогадались? Це… (татусь)
3.
Ще рідня у мене є!
Всім питання задає,
І вертлява, й невеличка,
Моя люба це … (сестричка)

4.

З ним ніколи не сварюся,


Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій … (братик)

5.
Ще голубонька рідненька –


Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є … (бабуся)

6.
Сивий, мудрий і поважний.


Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій … (дідусь)


3. Складання асоціативного куща

Тітка я брат сестра

Дядько СІМ'Я мама

Дідусь бабуся тато

- Сім'я - це гніздечко любові і тепла для кожного з нас.
- Кожна сім'я - це частинка українського народу.
Блок англійська мова

And now het's look on the blackboard



  1. What is it ? You have to guess the members of the family with scrambled words and translate into Ukrainian.

1.omterh (mother)

2.

3.



2. Describe these members of the family.
4. Вступна бесіда.

  • Ми продовжуємо знайомитись з творами Василя Сухомлинського. Згадайте, що ви знаєте про цю людину. ( Відповіді дітей)

  • Які твори В. Сухомлинського ми вже читали?

5. Перегляд виставки творів В. Сухомлинського.

—Сьогодні ми прочитаємо оповідання В. Сухомлинського «Іменний обід».



ІІІ . Підготовка твору до виразного читання.

  1. Зразкове читання тексту вчителем.

  2. Читання учнями твору про себе ( "пошепки")

  3. " Ланцюжкове" читання учнями тексту.

  4. Робота над системою образів – дійовими особами.

  • Які дійові особи ?

  • Який конфлікт виник між ними?

  • Як ви уявляєте кожного героя? Під час відповіді скористайтеся пам’яткою .


Пам’ятка для характеристики дійових осіб


  1. Зовнішність.

  2. Вік.

  3. Характер.

  4. Манери.

  5. Поведінка.

  6. Попередній досвід життя.


( Образи : Ніна – семирічна дівчинка, у якої сором перед подругами за бабусину немічність сильніший за любов і повагу до бабусі; відверта ,можливо вередлива; мама – мудра, спокійна, образилась за бабусю і переживає за душевну черствість доньки; бабуся ( " за кадром" ) – старенька, виснажена працею, найшановніший член сім'ї .)


  1. Розкриття ідеї твору.

  • Про що йдеться у творі ?

  • Яка головна ідея оповідання?

( Ідея : треба вчитися бути людиною).

6. Вправа "Чи уважно ти читав?" Завдання : встав слова у речення.

7. Робота над прислів’ями

Шануй батька й неньку,…. які батьки, такі й діточки.

Яке дерево, такі в нього й квіточки, рясно впаде, та скоро розтане.

Яка сім'я ,… буде тобі скрізь гладенько.

Материн гнів, як весняний сніг: такий і я.

IV. Фізкультхвилинка "Україно, ми твоя надія" + відео

V. Презентація родовідних дерев.

Вчитель


Родина — стовбур дерева міцного.
Це батько й мати, бабці й дідусі.
Тітки і дядечки всі до одного,
Ну, словом, родичі й близькі усі.
І є ще предки давні — це коріння,
Що глибоко у цій землі лежить.
А діти, діти — нове покоління,
Це пишне гілля, що увись летить.
Родинне дерево ось тут укоренилось,
На цій землі, у рідному краю.
Й новим гіллям так щедро розпустилось
Та має біографію свою.
Потрібно всім це дерево вивчати,
Бо ми господарі на цій святій землі.
Коріння роду треба добре знати,
Дітей навчати, поки ті малі.
Бо що то за людина без коріння?
Як перекотиполе, що летить...
Без роду-племені, його благословення
Не може праведно на цій землі прожить.

Сьогодні на уроці ми розглянемо родинні дерева, що їх зобразили учні нашого класу. Це дуже цікаво, тому що кожна людина повинна знати своє коріння, з якого роду вона походить, від кого вона успадкувала ті чи інші ланцюжки свого генетичного коду. Це не тільки цікаво, але й дуже важливо, тому що ми велика і дуже давня нація, живемо на цій землі вже багато тисячоліть. Тому треба знати, з якого ми роду, з якою метою прийшли на цю землю, для чого ми живемо. Отож, настав час для ознайомлення з родинними деревами. 

(Слово надається чотирьом-п’ятьом учням класу, які зобразили найповніші родинні дерева.)

Звучить пісня "Родина – це вся Україна ". На її фоні діти розповідають про своє дерево роду.



Дівчинка. Глибоке коріння — високе гілля... Це ми, діти, пишна крона цього дерева. Усі братики і сестрички, друзі, однокласники, знайомі, одне покоління — усі ми — це і є те високе гілля, майбутнє кожного роду, всієї України. Адже наша держава Україна — рідна ненька всього українського народу, який пустив глибоке коріння в її землю ще від роду людського, багато-багато тисяч років тому і досі живе тут, на своїй рідній землі.

Хлопчик. Якщо ми будемо знати, якого ми роду, будемо вивчати своє коріння, то наша земля буде процвітати і ніколи не загине. Адже здавна в Україні знають про це, цінують родину, бережуть спогади про своїх працьовитих і героїчних предків, які дали життя українському роду людському.

Дівчинка. З прадавніх віків українці люблять свою рідну землю, в якій лежить набагато більше їх родичів, ніж зараз живе на цій святій землі. Вони полягли за її волю і незалежність, за її самобутність і розквіт, за свою родину, за дітей і їхнє майбутнє. Це чиїсь родичі: твої, мої — наші рідні прадіди, які вірили у світле майбутнє своїх дітей, онуків, правнуків і боролись за нього, як уміли і могли.

Хлопчик. Тому ми — молоде покоління, яке прийшло на цю землю жити сьогодні, повинні бути гідними нащадками наших предків, мусимо знати, берегти і примножувати все те, що заробили важкою працею, здобули у нелегкій боротьбі наші пращури. Це ті надзвичайно цікаві та багаті традиції, звичаї, які склалися за віки, і самобутню культуру та побут України, і нашу рідну українську мову, і волю та незалежність нашого народу.

Хлопчик. Перед нами стоїть велике завдання — зберегти все те, що здобули наші предки, примножити славу України, зробити нашу державу квітучою, могутньою, славною, щоб виконати заповітну і високу мрію минулих поколінь нашого народу. І ми це можемо, адже живемо в чарівний час розквіту науки і техніки. А ще в нашому серці живе вічна мрія, велика любов, щира повага до всього того, що створено нашими працьовитими мрійниками, нашими дорогими предками. Тому і родинне свято ми присвячуємо нашій дорогій родині й усьому українському роду, з якого ми пішли.

Хлопчик. Сьогодні ми ще діти, вчимось у школі, здобуваємо знання, вивчаємо історію свого народу, заглиблюємося у далеке і не дуже далеке минуле, щоб краще пізнати світ, рідний край, свій народ. Нам цікаво все на світі, адже ми пізнаємо цей світ, свій рід, стосунки і взаємини у суспільстві, у родині, переймаємося всіма подіями, які відбулися або відбуваються сьогодні. Наше серце сповнюється добрими почуттями, любов’ю до свого роду, до рідного українського народу, до нашої Вітчизни.

Дівчинка. І це чудово, адже не може дитина рости байдужою до світу, бо у ній — гаряче, чисте та добре серце українця. А українці з прадавніх часів були чистими душею і добрими, працьовитими і волелюбними, люблячими і щирими людьми. Тому і ми зростемо саме такими: добрими, волелюбними, світлими, працьовитими, люблячими, щирими, чесними людьми. Це наш обов’язок — вирости саме такими, бо ми ж спадкоємці свого роду.

Хлопчик. Це чудово, коли в сім’ї є братики й сестрички, є велика родина. Як кажуть в народі, де діток сім — там щастя всім. Завжди в українських родинах було багато дітей, тому що люди мали багато землі, на якій потрібно було працювати та добра наживати. У великих родинах завжди жили дружно, допомагали одне одному, заступалися за своїх братів і сестер, любили кожного. Тому і зростали не егоїстами, а добрими, чуйними, веселими і життєрадісними, а тому й були щасливі.

Блок англійська мова


Let's play the game "Who is missing"

VI . Творче завдання.

Вчитель . Сім'ю кожного з нас можна порівняти з єдиним людським організмом. Якщо всі органи працюють добре, то й весь організм здоровий. От і в сім'ї , якщо кожний член родини турбується про інших, поважає один одного, то така сім'я - щаслива.

  • Перед вами зображення серця – це ваша сім'я . Чому серце ? Бо воно – символ любові, ніжності, доброти. У кожного з вас на парті –маленькі сердечка. Напишіть на них, що кожен із вас може зробити, аби ваша сім'я була щасливою. Приклейте свої маленькі сердечка на це велике серце.

(Самостійна робота учнів)

VII.Підсумок уроку

Рефлексія .

Чому був присвячений сьогоднішній наш урок?

  • З яким оповіданням ми познайомилися ?

  • Хто автор цього твору ?

  • Чого вчить нас це оповідання ?

VIII.Оцінювання.

IX . Домашнє завдання.

Діти, домашнє завдання вам буде творче : намалюйте чарівний оберіг щастя для своєї родини і на наступному уроці розкажете про те, як він допоможе вашій родині.

X Заключне слово .

Вчитель .

Наші батьки – це мама і тато, а батьки наших батьків – дідусь і бабуся.

Тільки вони нічого не пожалкують для своєї дитини , це вони в хвилину небезпеки ніколи не згадають про себе, все віддадуть для того, щоб захистити свою дитину. Їхня любов не знає кордонів страху, сумнівів, розрахунків. Батьки – захист і притулок для дитини. Все – все , що є у нас найкращого, усе від них – рідненьких.

Тож завжди намагайтеся бути слухняними і вихованими, турбуйтеся про своїх батьків і не завдавайте їм прикрощів. Це дуже важливо, щоб сім'я була згуртованою, дружною, щасливою. Бо сильна родина, рідня, рід – це міцна наша держава.

Родина – це не тільки рідні, родичі. Це і школа, і весь наш народ український. Родина до родини – народ. Ми з вами український народ, який складається з малих і великих, дружніх і працьовитих родин. Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел , так і наша Україна збагачується маленькими родинами, сім'ями. І хочеться нам, щоб велика родина наша була красивою та щасливою.

Потрібно шанувати свій народ , його мову, землю свою, рідний край, батька і маму свою, бо ми – частина всього цього, рідного і близького для всіх нас.

  • Урок завершено. Дякуємо всім .

Блок англійська мова.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка