Написання твору „Прихід весни



Скачати 65.54 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір65.54 Kb.
Урок розвитку зв’язного мовлення. ( 2 клас )

Тема: Написання твору „Прихід весни".

Мета: Вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності, збагачувати активний словниковий запас учнів;

розвивати зв’язне мовлення, уміння порівнювати, зіставляти, аналізувати, робити певні висновки;

розвивати творчі здібності, спостережливість; удосконалювати навички грамотного письма;

виховувати любов до природи, вміння відчувати красу рідного слова.

Обладнання: Дитячі малюнки про весну, пейзажі, репродукції, загадковий малюнок, кольорові олівці, папір, грамзаписи.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Вступне слово.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну Весну, в країну чудову.

Що нас там чекає, нам невідомо.

Рукою легенько я лиш махну

І в казку чудову всіх поведу. (Вчитель легесенько махає рукою і в цей час починає грати музика. Вчитель говорить слова під музичний супровід.)

- Після зимових холодів приходить тепла , чарівна , молода Весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе У природі відбувається багато змін, бо весна зазирнула у найвіддаленіші куточки землі, розбудила від сну ніжні проліски! Повітря наповнилося ароматом талого снігу і перших квітів. А навколо стільки звуків, стільки цікавого , а небо таке синє , що здається бездонним. У такі весняні дні хочеться довше побути на вулиці, надихатися свіжим повітрям, натішитись теплим сонечком , наслухатись співу струмочків та перших птахів.



(Музика грає. В клас заходить дівчина в костюмі Весни. Вона проходить між рядами класу і зупиняється перед дітьми і говорить.)

Привітанням журавля

я пробуджую поля ,

небеса і ручаї

та заквітчую гаї.

І усякий мене знає...

Відгадали? Я... (Весна)

- Так, діти , я - Весна. Довго я відпочивала , поки зима господарювала. Та прийшов мій час. Розбудила я землю, повернула птахів, все наповнила життям. А сьогодні завітала до вас на урок подивитися , як ви працюєте , чого навчилися , чи не байдикували у мою відсутність. Лише я чула, що мова на вашому уроці йтиме про мене. Але я прийшла до нас не з пустими руками. Я принесла загадковий подарунок. Це подарунок - завдання. Коли ви виконаєте всі завдання , то отримаєте в подарунок багато сюрпризів.

- То ж до роботи, діти!

- Ну що ж покажемо нашій гості, як ми вміємо працювати.

III Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.
- То ж сідаємо рівненько

і працюємо гарненько.



(Учень підходить до малюнка і знімає завдання з позначкою1 )

Завдання 1 Скласти діалог про весну.



(Діти працюють по двоє:один запитує,другий відповідає)

Наприклад:

- Яка пора року прийшла?

- До нас прийшла красуня - Весна

- Що принесла весна?

- Вона принесла тепло і радість.

- Які зміни відбулися у природі?

- Сонечко піднялося високо і зігріває все навкруги. Потекли струмочки! Пташки повертаються додому.

- Якими кольорами можна намалювати весну?

- Кольори у весни теплі, світлі. Багато жовтого, бо сонячно. Ще зеленого , голубого.

- Молодці. діти , гарні діалоги склали. А ще виконали перше завдання. Ось ми побачили частинку нашого малюнка – подарунка Наша гостя-справжня чарівниця , ось які чудеса вона може твори ти. Давайте ж і ми попрацюємо творчо і складемо твір про нашу красуню Весну.

IV. Усне складання твору учнями.

1. Добір іменників.

- Працюємо далі, давайте знайдемо друге завдання і прочитаємо його.


2. Назвати і записати слова, які допоможуть розповісти про Весну.

- Для того, щоб написати твір про Весну, треба підібрати такі слова, які допоможуть нам розповісти про цю чарівну пору року. Погляньте у віконечко, подумайте і назвіть такі слова.



(Діти називають такі слова, назви предметів: сонце, небо, тепло, струмочки, земля, квіти, трава, птахи, дерева).

- Правильно, діти. Першим ви назвали сонце , бо від його тепла все оживає, все починає рости та розвиватися. Якого кольору слово сонце?

- Це слово тепле, воно оранжеве.

- То ж візьміть листочки та кольорові олівці і напишіть посередині слово Весна, таким кольором , яким ви захочете . а вгорі у лівому куточку оранжевим олівцем запишіть слово сонце.



(Вчитель пише на дошці, а діти на листочках кольоровими олівцями).

сонце небо тепло дерева ніч
Весна

птахи
дерева струмочки трава земля квіти

- Ось ми з вами написали кольорові слова Весни .Бо ж небо волошкове . а хмарки-біленькі, тепло - слово жовте , день світлий, рожевий, а ніч - слово чорне . Струмочки - голубі, трава - зелена, пташки-сірі , строкаті, а квіти-різнокольорові .



2. Добір прикметників.

- Тепер до наступного 3 завдання. Завдання 3.

Дібрати слова , що наливають ознаку - предмета.

- Отже, нам потрібно до кожного слова підібрати слова , що називають ознаки предметів, які описують Весну. Розгляньте малюнки, . які є на дошці, і подумайте, які слова ви підберете ,щоб змалювати цю чарівну пору року.



(Слова записує вчитель на ДОШЦІ). Сонце(яке?) - привітне , тепле , веселе. Небо(яке?)- синє, безмежне, чисте . Тепло(яке?) - лагідне.

День(який?) - довгий, світлий.

Ніч (яка?) - тиха , коротка , зоряна. Струмочки (які?) - веселі, дзвінкі.

Квіти (які?) - ніжні , тендітні, білі. Трава (яка?) - зелена, ніжна.

Птахи (які?)-перелітні.

Дерева(які?)- весняні.



3. Добір дієслів.

-А тепер до наступного завдання. Завдання 4.

Дібрати слова, що називають дію предметів. Сонце (що зробило?)- зійшло , піднялося , сховалося. Тепло (шо зробило?)- огорнуло.

Струмочки (що зробили?)- побігли , потекли ,задзюрчали.

Квіти (що зробили?)- зацвіли , засміялися.

Трава (що зробила?)- зазеленіла , пробилася.

Птахи (що зробили?)- повернулися, прилетіли , заспівали.

Дерева (що зробили ?)- прокинулися.

- Молодці, діти. Виконали ще одне завдання.

Ми бачимо вже значну частину нашого подарунка . але треба розкрити весь. Завдання 5.



V.Фізкультхвилинка.

VI.Робота над планом.

Завдання 6.

Розібрати план і за ним скласти усний твір.

План твору. 1.Перші ознаки весни. 2.Розквітає земля.

3. Перелітні і ні птахи повертаються додому.

VII Запис розповіді у зошит.

(Під керівництвом вчителя.)

- А ось і останнє завдання.

Завдання 7 .

Записати твір у зошит.



VIII Підсумок уроку

Погляньте на дошку. Ось яку весняну красу подарувала нам наша гостя. Давайте запитаємо її, чи сподобалось їй у нас.

- Так, мені дуже сподобалося. Діти гарно працювали . склали чудові твори. Я хочу кожному подарувати першу весняну квіточку. Але спершу випадайте, що це за квітка.

Вона найперша зацвітає

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка ,



Бо її не стане влітку? (Пролісок)

(Під музичний супровід дівчинка-Весна вручає кожному учневі власноруч виготовлений пролісок).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка