Народні казки



Скачати 52.81 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір52.81 Kb.



Великохутірська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Шевченківської районної ради

Харківської області

Ноосферний урок з літературного читання

на тему: «Народні казки»

( 2 клас)

Розробила вчитель 2 класу

Бобрус Н.А.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за розділом «Народні казки»; формувати вміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; підтримувати інтерес до казки; розвивати пам'ять, спостережливість, уявлення, діалогічне й монологічне мовлення, уміння відтворювати зміст прочитаного; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережливе ставлення до книги.

Тип уроку: нетрадиційний.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Всі мерщій сідайте, діти, домовляймось – не шуміти, на уроці не дрімати, а старанно працювати.



ІІ. Актуалізація опорних знань

(Слайд 1). Чарівна, весела, українська, мудра, народна… Про що будемо говорити на уроці?

(Слайд 2). Що таке казка? Чим вона відрізняється від оповідання?

А ви любите казки? Сьогодні ми з’ясуємо, хто з вас знає більше казок.



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку ( сенсорно – моторний етап)

Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народнiй казцi. Ми з вами, друзi, знаємо багато чудових українських народних казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi.

А зараз сядьте зручно, розслабте плечі, ручки, ніжки . Закрийте оченята. А зараз ми відправляємося з вами в подорож до казкового лісу.

Сьогодні ми пригадаємо із вами ті казки, з якими ознайомились на уроках літературного та позакласного читання. А допоможе нам у цьому одна скринька. Вона не проста, а чарівна.

Відкриваємо скарбничку.

Скринька зовні невеличка.

В ній скарби, проте, безмежні,

Будьте дуже обережні!

Їх ніколи той не згубить,

Хто народну мудрість любить

І багатства ці безцінні, -

Їх збирали по краплині.

Не втрачаєм часу марно,

Дістаєм перлину гарну.

Діти, перлини у скарбничці також незвичайні. Кожна перлинка має своє завдання. А приготувала ці завдання народна казка. Вона хоче впевнитись у тому, що діти 2 класу добре засвоїли тему «Народні казки ».

(діти виходять до дошки, вчитель відкриває скриньку і демонструє їм )

Бачите, скільки багато завдань лежить у скриньці. Чи зможемо ми впоратися з ними? А як потрібно нам працювати на уроці? (швидко, бути уважними, допомагати одне одному). Отже, починаємо…

ІV. Основна частина уроку.

1 завдання. Зробити мовленнєву розминку(слайд 3)

1)Вправа КАЗКА: к- шипіння змії, а – крик чайки, з – дзижчання мухи.

2)Вправа ТИХО-ГОЛОСНО(рахунок від 1 до 10)

3)Вправа ІМІТАЦІЯ(надування кульки)

2 завдання. Здійсни подорож у казку.

-А зараз ми поринемо у чарівний світ фантазії. Сядьте, зробіть глибокий вдих, видих, заплющте очі, розслабтесь. Розслабте обличчя, шию, плечі, руки, тіло, ноги.

Звучить спокійна музика.


  • Уявіть над собою маленьке сонечко. Воно наближається до вас, торкається промінчиками вашої голівки, личка. Зігріває своїм теплом кожну клітинку мозку, огортає легені, сердечко. Сердечко ваше посміхається. Придивіться, яке воно красиве, подякуйте йому за роботу, яку воно виконує для вас. А сонечко проникає все глибше і глибше, наповнює енергією все ваше тіло. Ви стали такими як сонечко.

  • Це сонечко веде вас у казку «Колобок». Ви йдете стежкою, бачите хатку з розчиненим вікном. Підходите ближче й помічаєте, що на вікні лежить колобок. Розгляньте його. Який він, вдихніть його аромат. Помилуйтеся ним. Візьміть його з собою на урок. Повертайтеся до школи. Я на вас чекаю. Відчуйте свої ніжки, поворушіть пальчиками, розплющте очі.

  • Яким ви побачили колобка? Якого кольору? Якої форми? Який на дотик?

  • Намалюйте колобка, якого ви бачили. (вішаю на дошці малюнки)

  • Скільки дійових осіб у казці «Колобок?»

  • Хто головний герой казки?

  • Яку пісеньку співав колобок?

  • Чому ж він, такий веселий, потрапив у біду?

3 завдання. Перекажи казку за опорною схемою ( символьний етап)

В якій українській народній казці найбільше персонажів? (Переказ казки «Горобець і билина»)



Фізкультхвилинка.

4 завдання. Впізнай казкового героя (робочий зошит, с.32)

5 завдання. Знайди частини казки( логічний етап)

  • З яких частин складається казка? Яку будову мають народні казки? У яких казках є потрійний повтор? Прочитати зачин з казки «Як дівчина короля перехитрила». Прочитати кінцівку казки. (с.43)

6 завдання. Виконай тестові завдання за казкою «Жбан меду» ( лінгвістичний етап)

1.Коли сталася ця історія?

а) коли вовк і лисиця жили у дружбі і злагоді; б) коли вовк і лисиця ворогували.

2.Чого схотілося лисиці?

а) молока; б) меду

3.Що робила лисиця, коли їй хотілося меду?

а) стукала у двері; б) била хвостом по лавці

4.Що означає слово «Жбан?»

а) посуд для води або молока; б) сховище для овочів

5.Скільки разів лисиця ходила кумувати?

а) 3 рази; б) 2 рази

6.Хто погано вчинив у казці «Жбан меду»?

а) вовк; б) лисиця

7завдання. Дай правильну відповідь

1)Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)

2) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
3) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
4) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
5) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
6) Назвіть улюблене взуття діда з казки «Коза-Дереза»?
(Червоні чоботи)
7) У якій казці битий небиту віз?
( «Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат»)
8) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити,
нагодувати і спати покласти? ( Кобилячій голові)
9) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)

8 завдання. Прочитай улюблену казку. (різні способи читання)

V. Підсумок уроку. Рефлексія

Ось і збіг час нашого уроку.

Закриваємо ми скриньку, Але тільки на хвилинку. Бо завжди, на кожнім кроці, На перерві, на уроці, В повсякденному житті Старші люди й молоді, - Всі багатими стаєм, Бо у мовлення своє Ми вплітаєм із скарбнички Діаманти невеличкі, Перлини мудрості народу, Що йдуть від роду і до роду.
- Чи впорались ми із завданнями? Що нам допомогло це зробити?

Оцінка настрою дитини (на смайликах малюють ротик)

Оцінка роботи учнів на уроці. Технологія «Кому і за що?»(народна казка дякує вам за роботу на уроці і дарує ось ці перлинки . Артему за те, що він краще всіх читав…)

- Чи сподобався вам урок? Скуштуйте, будь ласка, колобок. Відчуйте його аромат. Пам’ятайте, перш ніж він опинився на нашому столі, багато людей потрудились. Серед них є і ваші батьки. Сподіваюсь, що ви будете згадувати наш урок і запашний колобок, разом з яким ми подорожували в казку.(звучить пісня про Колобка)





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка