Наталія Андріївна школи І ііі ступенів



Скачати 297.4 Kb.
Дата конвертації29.03.2016
Розмір297.4 Kb.


42.gif

Автор досвіду:

Будурацька

Наталія Андріївна

школи І – ІІІ ступенів

Братської районної ради

класний керівник 5 класу,

спеціаліст вищої категорії,

«Старший вчитель»

Братської загальноосвітньої

Миколаївської області

Братське 2014



Укладач: Будурацька Наталія Андріївна, класний керівник 5 класу , вчитель іноземної мови, спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель».

Рецензенти: Силенко Олена Вікторівна, завідуюча районного методичного кабінету

Роскошинська Алла Василівна, заступник директора з виховної роботи Братської загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів

Рекомендовано : педагогічною радою протокол № від 27.03.2014р.

Відповідальні за випуск : Роскошинська Алла Василівна, заступник директора з виховної роботи Братської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів

Анотація: «Формування морально – духовної особистості п’ятикласника в умовах сучасної школи». У даній праці покладено досвід роботи виховної системи школярів 10- 11 років, в якому поєднуються інноваційно – комунікаційні технології із проектною діяльністю, задля формування в учнів морально – етичних цінностей людей, здатність підлітків до самооцінки, самопізнання та самовдосконалення власного внутрішнього світу.

Ключові слова: моральність, цінності життя, людські цінності, виховні пріоритети, духовність.
© Будурацька Н.А.

ВСТУП

«Ти можеш !» - повинен нагадувати вчитель учневі.

«Він може!» - повинен нагадувати колектив .

«Я можу!» - повинен повірити в себе учень.

В.Шаталов.

2013 – 2014н.р є особливим для учнів 5 класів. Адже саме з першого вересня в основній школі розпочалося поступове впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти і нових навчальних програм з усіх базових дисциплін. Розглянувши та опрацювавши методичні рекомендації щодо організації навчально – виховного процесу у п’ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів від 24.05.2013р. №1/9 – 368, я як класний керівник зрозуміла, що на мене покладається дуже відповідальна місія щодо безболісного переходу учнів початкової школи в середню ланку , так як на початку навчального року у 5 класі школярі переживають період адаптації до нових умов навчання.

Для того щоб період адаптації в 5 класі пройшов як найкраще, я розпочала своє знайомство з майбутніми п’ятикласниками ще в пришкільному таборі «Горизонт» ще в червні 2013 року, коли вони закінчили щойно 4 клас. Умови табору дозволили краще познайомитися з майбутніми школярами, так як цей період для дітей особливий: розважальний, ігровий, в неофіційних умовах, де діти змогли розкрити свої таланти, показати свої здібності та просто проявити свої найкращі якості. Продовженням знайомства з майбутніми п’ятикласниками була літня акція «З нетерпінням чекаємо тебе, п’ятикласник», яка знайомила новоприбулих учнів із сусідньої початкової школи з нашою школою, класами, вчителями – предметниками. Наступним етапом співпраці з дітьми була підготовка виступу на святі Першого дзвоника, де діти виконали танок. Отже, йдучи в 5 клас, мої учні вже добре познайомилися зі мною як класним керівником та новоприбулими учнями.

ПЕРШІ СХОДИНКИ ШКІЛЬНОГО

ЖИТТЯ ПЯТОГО КЛАСУ

1 вересня 2013 року - я класний керівник учнів 5 – А класу. Що робити? Як діяти, щоб створити необхідні умови для швидкої адаптації, щоб не втратити жодного учня, щоб створити сприятливі умови життя школярів . Я знала, що не всі п’ятикласники навіть із високим рівнем психологічної готовності можуть успішно впоратися із труднощами в навчанні і спілкуванні і внутрішніми психологічними проблемами , що вже говорити про тих учнів, у яких були проблеми в початковій школі. Тому постало питання про необхідність тісної співпраці з батьками моїх учнів, бо тільки спільними зусиллями сім’ї та школи ми зможемо створити сприятливі умови для адаптації наших п’ятикласників. Першого тижня вересня місяця я запланувала та провела батьківські збори на тему: «Ваші діти - п’ятикласники !» (Додаток№1) Дані збори пройшли в активних формах роботи з використанням інформаційно – комунікативних технологій виховання за участю адміністрації школи та психолога. Після батьківських зборів я зрозуміла що мені потрібно ретельно спланувати свою роботу із школярами. Тому перш за все я взялася до планування роботи. Для успішної адаптації я обрала проблемне питання, над яким працюю в 2013 – 2014н.р. – «Формування творчої особистості у тісній співпраці з родиною, шляхом впровадження активних форм виховної роботи». Для реалізації цієї проблеми я керуюся принципами: «Особистість – клас – родина» . Тільки спільними зусиллями ми досягнемо бажаного результату. Вікові особливості п’ятого класу потребують особливої уваги, так як діти гіперактивні. Моє завдання направити у потрібне русло енергію школярів. Тому в своїй роботі я використовую один із найважливіших принципів виховання – формування активної життєвої позиції дітей . В цьому мені допомогла наша шкільна програма Школи морального спрямування, яка побудована на основі Програми Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів. Для успішного виховання своїх учнів свою роботу я спроектувала та створила власний проект виховання п’ятикласників.



Я – творча особистість

Девіз проекту: без творчості немислиме пізнання людиною своїх сил, можливостей, схильностей; неможливе ствердження самоповаги, чуйного ставлення особистості до морального впливу колективу. В.О. Сухомлинський

Мета проекту: створити належні умови для успішної адаптації школярів та згуртування класного колективу з метою формування моральних цінностей.

Завдання проекту:

  • Створити сприятливі умови для життя та діяльності класного колективу;

  • Наповнити кожну вільну хвилинку творчістю, креативністю ;

  • Всі разом у спільній справі – як принцип співробітництва ;

  • Повага до особистості на основі довірливих відносин;

  • Формування позитивної мотивації до здорового способу життя;

  • Виховання моральних чеснот школяра;

  • Створення умов для самопізнання, самовизначення та самореалізації особистості підлітка;

  • Стимулювання прагнення кожного учня до самоосвіти та самовдосконалення;

  • Виховання громадських якостей.

ПРОЕКТ: «Школа цінностей Людини»

Девіз : «Бути справжньою людиною – це значить віддавати сили своєї душі в ім’я того, щоб люди навколо тебе були красивішими , духовно багатшими , щоб у кожній людині , з якою зустрічаєшся в житті , залишилося щось хороше від тебе, від твоєї душі.»

Василь Сухомлинський

Термін виконання : 2014 – 2021р.р.

Мета : формування у дітей основних цінностей життя, вміння проявляти творчість, комунікативність, здатність до аналізу . Формувати риси справжньої людини. Використовувати спадщину Сухомлинського у шкільному житті.

Напрямки діяльності 5 класу « Від творчості до духовності »

Провідна ідея: створення виховної системи класу спрямованої на формування життєво компетентної, відповідальної особистості з розвиненою духовністю, фізичною досконалістю, моральною, художньо-естетичною, трудовою екологічною культурою, високим інтелектуальним рівнем та навичками здорового способу життя.

Новація: моя робота як класного керівника ґрунтується на гуманістичній сутності дидактики В. Сухомлинського , яка поєднується із використанням в практичній виховній системі мого класу впровадження акцій різного напрямку. Головним завданням акцій є:

  • зміцнення між групових зав’язків та стосунків;

  • розширення взаємозв’язків учнів у школі та соціумі, взаємодія та взаємозбагачення загальношкільного і класного товариств дітей.

  • Розбудова творчого простору, розвитку свідомої життєвої компетентності особистості;

  • Спрямування виховної роботи на розвиток життєвої компетентності кожної дитини..

Етапи реалізації проекту:

5клас - 2013 – 2014н.р. - Акція « Дружби» - діти пропонують дружити та проводять акцію по школі з метою згуртування класних колективів .

Підсумок: Створюють щоденник – екран дружніх стосунків у класному колективі.

6клас 2014 – 2015н.р. Акція «Доброти» - діти готують та проводять години спілкування де спонукають дитячі колективи до прояву доброти. Підсумок: Створення квітки добрих справ у класному кутку « Зроби світ добрішим»

7 – клас 2015 – 2016н.р. «Акція Ввічливості» - діти сприяють формуванню у класному колективі проявів ввічливості , толерантності, проявів доброзичливості. Підсумок: Створюють словник ввічливості свого класу.

8 клас 2016 – 2017н.р. «Акція Милосердя» - - діти створюють умови у шкільній громаді, спонукаючи їх до співчуття, милосердя, благодійництва.

Підсумок: Оформлення виставки фото робіт в класі «Милосердя і співчуття єднають серця»

9 клас 2017 – 2018н.р. «Професійного зростання» - діти проводять години спілкування, знайомлячи колективи із професійним букетом сьогодення. Підсумок: Створення екрану професійного пізнання «Моя мрія» . Найбільш популярна професія школи.

10 клас 2018 – 2019н.р. «Акція здорового способу життя» - діти пропагують серед школярів ведення здорового способу життя. Підсумок : Створюємо імідж здорової людини:

« Здорова дитина – здорове суспільство»



11 клас 2019 – 2020 н. р. «Акція мудрості» - підведення підсумків щодо формування ціннісних орієнтирів школярів . Підсумок: Створюємо дерево мудрості класного колективу.

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЕКТУ

Мій 5 клас започаткував ідею проведення акцій в нашій школі. Протягом листопада - грудня провели серію класних годин в інших класних колективах школи, де діти самі проводили години спілкування з використанням рольових ігор, сценок та різних завдань. (Додаток №2) По закінченню акцій кожен класний колектив отримав щоденник «Життя класу», де учні щодня відмічали емоційність проведеного дня сонечком або хмаринкою. (Додаток №3)

А також клас приймає участь не тільки в шкільних заходах, але і в районних виховних заходах. (Додаток №4)Клас зайняв І місце в районному етапі Юних Інспекторів Руху. Надалі нас чекає виступ в регіональному етапі який відбудеться в місті Вознесенськ. (Додаток №5)

Додаток № 1.

Батьківські збори – тренінг з використанням інформаційно – комунікативних технологій



Тема: «Ваші діти - п’ятикласники !»

Мета: знайомство класного керівника із батьками учнів 5 класу, налагодження тісної співпраці, партнерства між вчителями - предметниками та родинами школярів; ознайомлення із умовами шкільного життя середньої школи; спонукати батьків до розмірковування про особливості виховання дитини в родині.

Хід тренінгу

Класний керівник: Доброго дня, шановні батьки. Я класний керівник 5 класу Будурацька Наталія Андріївна . Пропоную Вам ближче зі мною познайомитись.

Вправа «Знайомство» Я, Будурацька Наталія Андріївна – активна, творча, цілеспрямована, ввічлива, уважна, милосердна, добра, тому цими якостями можу поділитися з вами та вважаю, що вашим дітям буде комфортно з таким класним керівником. Прошу тепер вас назватися та назвати свої якості, які допоможуть нам разом досягти вершини знань та стати вихованими учнями, гордістю школи, держави. (Батьки по черзі називають свої імена та по батькові , а також позитивні риси свого характеру)

Вчитель: я рада, що ви маєте такі різні позитивні риси вашого характеру, які доповнюють одна одну та дадуть можливість нам спільними зусиллями досягти бажаного результату у вихованні наших дітей. А тепер я пропоную вам познайомитися із вашими педагогами, які будуть співпрацювати з вами. (Вчитель роздає буклети із фотокартками та інформацією про вчителя, його телефон та номер кабінету) Додаток №1.1.

Вправа «Я хочу щоб мене так звали!».

Для того щоб краще познайомитися з п’ятикласниками, я і діти мого класу розпочали працювати над формуванням колективного портфоліо. Спершу я провела малюнкове тестування, для того щоб дізнатися, як учні хочуть, щоб їх називали оточуючі. Тому пропоную , як результат тестування, прочитати про свою дитину. ( Класний керівник роздає малюнкові анкети дітей).

Додаток №1.2.

Вправа «Моя мрія» .

Не знаючи мрій дітей, не можливо далі планувати роботу. Наступним моїм кроком було дізнатися, про що мріють наші діти . Для цього учні заповнили малюнки своїх мрій під парусами пароплава, який дасть повний вперед для здійснення їх бажань.



Додаток №1.3. ( Вчителька для ознайомлення роздає мрії кожної дитини, які записані на малюнках)

Вправа «Відкритий мікрофон»

Зараз я пропоную невеличку вправу, яка називається «Відкритий мікрофон», де ви висловите свою думку про те чи комфортно вашій дитині в сім’ї? Про яку сім’ю мріє ваша дитина? Що хотіла б вона змінити в своїй сім’ї? (Батьки по черзі, передаючи мікрофон, дають відповіді на питання) А тепер прошу передивитись відео сюжет, де діти самі вам про це скажуть. (Класний керівник пропонує перегляд відео сюжету із записами дітей). Додаток із відеофільму досвіду роботи.



Виступ психолога та знайомство із малюнками «Моя сімя»

Вправа «Листок бажання» . Прошу вас на заключення нашої практичної частини батьківських зборів заповнити наші золоті осінні листочки побажаннями вчителям школи та класному керівнику у роботі з п’ятикласниками. ( Батьки на шаблонах листків пишуть побажання і віддають їх класному керівнику.)

Додаток № 2.

Умій дружбою дорожити

Мета: закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати їх до товаришування; виховувати бажання бути справжнім товаришем. Навчати учнів культури спілкування, пошуку конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій; сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків; виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова і вчинки.

Обладнання: чисті аркуші паперу, ручки.

Коментар: до проведення заходу вчитель залучає учнів – читців.

ХІД ЗАНЯТТЯ

На дошці написано епіграф:

Хто не шукає дружби з ближнім,

той сам собі заклятий ворог.

Шота Руставелі



ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ «РОЗПОВІДЬ ПРО ДРУГА»

Учитель пропонує кожному учню вибрати кого-небудь із своїх друзів-однокласників і розповісти про нього, не називаючи імені.

Для того щоб розповідь учнів була лаконічнішою, учитель може запропонувати учням план.

Орієнтовний план розповіді:


  1. Чому ти потоваришував саме з цією людиною?

  2. Яка риса характеру твого друга тобі подобається найбільше?

  3. Яка пора року є найулюбленішою для твого друга?

  4. Чим захоплюється твій друг?

  5. Який костюм твій друг надів би охочіше: спортивний, джинсовий, буденний (шкільний), святковий, театральний?

  6. З якою рослиною асоціюється у тебе образ твого друга?

  7. Які кольори подобаються твоєму другові?

  8. Як ставляться до твого друга ваші однокласники? Та ін..

Після розповіді учні мають угадати ім'я свого однокласника чи однокласниці.

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

«Дружба – це близькі стосунки між людьми, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей». Ось таке визначення дружбі дають тлумачні словники.

Без друзів у наш час важко жити на світі. А чи знаєте ви, що означало «мати справжнього друга» в давні часи?

Споконвіку дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона скріплювалася кров'ю. В епоху Середньовіччя дружба була втіленням шляхетності, вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу навіть вище за кохання і родину.

Товариство, дружба і братерство, народжені не спорідненням крові, а спорідненням думок, мети, справ, - це велика сила. Дружба ушляхетнювала життя. Вона надзвичайно високо шанувалася в українській культурі. Оспівувалася дружба в багатьох творах української літератури, про неї писали Леся Українка, Григорій Тютюнник, Іван Франко.

«Немає уз святіших за товаришування», - ці слова належать відважному козакові Тарасові Бульбі, герою однойменної повісті Миколи Гоголя. Цей твір яскраво відтворює героїчну сторінку історії України – боротьбу козаків проти польських поневолювачів.

Старий Тарас втілює в собі кращі риси громадянина – патріота, такі як волелюбність, відданість справі незалежності України, мудрість, справедливість, які поєднуються з ненавистю до поневолювачів, зрадників Батьківщини. Ці риси козацтва виховувалися протягом століть, вони гартувалися в постійних війнах за незалежність.

Письменник Микола Гоголь добре знав історію України з розповідей діда, з народних пісень, які співали лірники та кобзарі. Вони оспівували Запорізьку Січ, де товаришування і дружба були пов'язані не лише з військовим суворим братством, але й вимогливим ставленням один до одного. Старий Тарас виголошує свою промову про товаришування перед вирішальним виступом проти ворога.

Дружба – одне з найдивовижніших і прекрасних почуттів, притаманних людському серцю.

ВИСТУП УЧНІВ - ЧИТЦІВ

1-й учень

У нашому саду

Цвіте чотири квітки:

Одна – то наша міць.

Якій усі ми свідки,

А друга – запал наш.

А третя – юнь уперта…

Але ясніш за них

Цвіте в саду четверта…

Пройшли ми з нею всі

Шляхи, що за плечима,

В ній єдність наших душ,

Тверда і нерушима.

2-й учень

Не в'януть пелюстки

Ні взимку, ані влітку,

І Дружбою зовуть

Ту чудодійну квітку.

Тож зичу щастя всім –

Щоб завше і повсюди

Цю квітку по садах

Вирощували люди

І щоб на всій землі

Осяяв мир і згоду

Цей найясніший цвіт

Нашого народу.

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Дійсно, зустріти справжнього друга – це щастя. А як узнати, що людина, яка тобі сподобалася, - може стати справжнім другом і завжди допоможе, зрозуміє, підтримає тебе?

Дружбу кожен розуміє по – своєму. Але загалом в основі юнацької дружби лежить потреба визнання з боку оточуючих однолітків. Більшість із вас погодяться з думкою, що щастя – це коли тебе розуміють, і тому кожен постійно прагне знайти друга, який би зрозумів, вислухав і підтримав. Але для цього перш за все необхідно навчитись самому поважати, розуміти інших. До речі, дружба неможлива без почуття поваги одне до одного. Повага – основа дружніх стосунків. Тож навчіться цінити своїх друзів.

А як заслужити повагу до себе оточуючих? Скористайтесь такими порадами психологів.


БЕСІДА

Учитель роздає учням аркуші, на яких надруковано «Золоті правила спілкування».

Учитель пропонує учням прочитати правила, а потім прокоментувати кожне.

«Золоті правила спілкування»


  1. Стався до справ своїх товаришів так само відповідально й уважно, як до власних.

  2. Зберігай чужі таємниці й не вибалакуй своїх секретів.

  3. НЕ читай без дозволу чужих листів, не підслуховуй розмов і ніколи не втручайся в те, що тебе не стосується.

  4. Не говори про людину погано за її спиною: їй обов'язково перекажуть. Тим більше – не пліткуй про своїх друзів і знайомих.

  5. Частіше цікався успіхами та захопленнями своїх друзів.

  6. Ніколи не глузуй із чужих помилок – кожний може помилитися.

  7. Коли в компанії розповідають анекдот, який ти вже не раз чув, не перепиняй оповідача: можливо, хтось чує цей анекдот уперше.

  8. Не намагайся постійно переключати на себе увагу всіх у компанії.

  9. Не встрявай у суперечки через дрібниці.

  10. Не приховуй і доречно та ненав'язливо демонструй те, що вмієш робити краще за інших. Тобою пишатимуться, якщо ти покажеш надзвичайний танок на дискотеці! Але не глузуй із тих, у кого виходить гірше або зовсім не виходить.

  11. Намагайся захопити друзів тим, що цікавіше й важливе для тебе. Добре знаєш англійську? Переклади для друзів пісні ваших улюблених музичних гуртів.

  12. Ніколи не зганяй на друзях свій настрій! Вони не винні у твоїх проблемах.



СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Григорій Сковорода навчав бути обачним у виборі друзів. «Немає нічого не безпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отрутнішого від удаваного друга. Жоден диявол ніколи не приносить лиха більше, ніж такі удавані друзі».

Учень

У Данька до математики



Незаперечний хист.

Данько моргає: - Братики,

Та я не егоїст:

Кому сказати? Прошу,

Ось мій домашній зошит! –

Приємні в хлопця риси є:

Одверта він душа.

Три парти в нього списує,

І кожен поспіша.

Списали й кажуть:



  • Класно! Данько одвів біду! –

І той радий:

  • Ну, ясно,

Хіба я підведу?

По - товариськи начебто

Він друзям на письмовій

Шле в паперових м'ячиках

Розв'язання готові.

І клас шумить вдоволено

У радості одвертій:

Врятовано контрольну

Напередодні чверті!...

…А друзі – необізнані

З рівняннями й кутами.

А друзі – прямо визнані

Незнайки і нетями!

Це так Данько їм – скільки зміг –

«По-товариськи» допоміг…

Запитання до класу

Чи можна назвати Данька товаришем?

Яку пораду ви б дали хлопчику? Як слід допомагати однокласникам?

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Товариш – це добрий знайомий, до якого ти відчуваєш приязнь, але не більше.

Досить сказати, що всіх однокласників можна назвати товаришами, адже у вас багато спільного, ви добре знаєте одне одного і, напевне, допомагаєте одне одному, якщо трапляється нагода. А друг – це людина, якій можна довірити свої сокровенні переживання, розділити радість.

Тільки на справжнього друга можна покластися у тяжку хвилину.

Не випадково слово «друг» походить від давньоруського слова «дорог», тобто «дорогий». Ось що каже народна мудрість про дружбу.

БЕСІДА

Учитель пропонує учням прокоментувати українські народні прислів'я про дружбу.

Людина з друзями – степ із квітами, а людина без друзів – жменя попелу.

Дорожи дружбою, з другом легше живеться.

У чистій воді риби багато, у доброзичливої людини друзів багато.

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

Не той друг, що лащиться, а той, хто печалиться.

З добрим дружись, а лихих стережись.

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.

Людина без друзів, як птах без крил.

Старий друг краще за нових двох.

Задля друга нового не покидай друга старого.



ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ «НАШІ ВІРНІ ДРУЗІ»

Учитель пропонує учням перелічити людей, яких вони можуть назвати своїми вірними друзями і пояснити чому. Наприклад: «Мама – мій вірний друг, тому що вона любить і піклується про мене, їй я можу довіритись у скруті».

Потім всі учні пишуть лист подяки для найвірнішої людини у своєму житті.

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Кращими друзями в нашому житті можуть стати і наші рідні. Це люди, які люблять вас і ніколи не зрадять. Ставтеся й ви до них з любов'ю, розумінням, добротою, і ви знайдете справжніх друзів на все життя.



ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ «ПОМИРИ ДРУЗІВ»

Учитель розділяє учнів на групи по три особи. Кожна група має придумати невелику сценку про те, як двоє друзів сваряться, а третій друг їх мирить.

Два учні стають спинами одне до одного.

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ «СПІВЗВУЧНІСТЬ»

За сигналом учителя вони починають розходитися. Ідучи кожний у свій бік, учні мають постаратися (без будь-якого стороннього сигналу) одночасно обернутися і посміхнутися одне одному. Вони повинні самостійно визначити мить, коли слід обернутися.



ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ «ВАЛІЗА ЧЕМНОСТІ»

Учитель малює на дошці великий чотирикутник – «валізу». Учні починають збирати до неї необхідні «речі» - добрі почуття і риси характеру, які слід плекати у собі. Школярі називають усе, що, на думку групи, допомагає людині у спілкуванні з оточуючими, а вчитель записує відповіді на тлі чотирикутника.



Запитання до учнів

Які вчинки зміцнюють дружбу, а які – руйнують?



ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Нелегко знайти собі справжніх друзів. Бережіть своїх друзів, не сваріться по дрібницях. У цьому вам допоможе книга відомого американського психолога Дейла Карнегі «Як придбати друзів і впливати на людей». Книга дає шість порад, які мають нам допомогти у виборі друзів.



  1. Виявляйте щирий інтерес до людей, зокрема увагу до того, хто з вами розмовляє, це забезпечує успіх.

  2. Частіше всміхайтеся, ви маєте зустрічати людей із радістю, якщо хочете, щоб і вони раділи зустрічі з вами.

  3. Пам'ятайте, що кожна людина вважає своє ім'я найкращим. Тому під час розмови частіше називайте ім'я співрозмовника.

  4. Умійте уважно слухати співрозмовника, заохочуйте його говорити про себе.

  5. Прагніть дати людині можливість відчути її неповторність. Робіть це щиро.

  6. Розпочинайте розмову на тему, що цікавить вашого співрозмовника.

На завершення класної години учні співають пісню.

Дружба віддана не зламається,

Не розклеїться від дощу і хуг.

Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить –

Отакий він, незрадливий,

Справжній друг!

Ми посваримось – і помиримось,

«Нерозлийвода», - кажуть всі навкруг.

Вдень чи в ніч негожу

Друг мені поможе, -

Отакий він, незрадливий,

Справжній друг!

Друг завжди мене прийде, виручить,

Він не жде подяк і не жде послуг.

Буть комусь в пригоді

В будь-якій негоді –

Отакий він, незрадливий,

Справжній друг.

Учень

Тож запам'ятайте, що дружба починається з чуйності до іншого, уміння поставити себе на місце друга, намагатися бути потрібним йому. Друг завжди тебе виручить у скрутну хвилину.




Додаток №3.

img_3508.jpg

Додаток №4.

Виховний захід

«Готуємось до п’ятого класу»

Мета: сприяти соціально – психологічній адаптації учнів до середньої школи, гармонізації стосунків із вчителями, учнями; сприяти розвитку дружньої атмосфери в колективі, підвищенні впевненості учнів у сфері міжособистісних відносин.

Хід заходу

1. Інсценізація класного колективу 5 – А класу. Представлення.

Голос за кулісами. Успішна здача ДПА. Закінчення 4 класу. Табір. Скоро канікули. Що нас чекає? Нова школа. Нові стандарти. Новий колектив. Нові предмети. Нові вчителі. Що робити?

Учениця. Потрібно взяти із собою наші найкращі цінності життя. І створити квітковий сад. Тоді нам буде, нічого боятися.

Успіх. Пропоную мене, Успіх. Квітку сонця. Кульбабу. Я завжди лечу вперед, до вершини. Та Успіх не приходить просто так, до нього добираються тільки найбільш наполегливі і працелюбні. Тож будемо працювати наполегливо, щоб досягнути успіху у 5 класі.

( Кладе квітку у вазу).

Інтелект. Я теж потрібен – інтелект. Моя квітка Волошка. Я - вершина знань. Завжди у пошуку нового, незвіданого, цікавого, приношу тільки задоволення. То ж вперед до свого удосконалення.

( Кладе квітку у вазу).

Ввічливість. А як без мене квітки білосніжної, лілії. Я завжди стану вам в нагоді. Прикрашу будь - який момент, знайду я шлях до перемог. То виберіть ви і мене. ( Кладе квітку у вазу).

Доброта. Я квітка рожева, зовуся космея. Не боюся я ні зла, ні біди ,бо добро завжди перемагає. То ж і я вам необхідна. Квітка ця - прикраса ваша.

( Кладе квітку у вазу).

Милосердя . Без мене ви і ні туди і ні сюди. Я прикрашаю будь - який букет. Ромашкою я звуся і цим горджуся. І серце добре маю я , бо несу до всіх я співчуття .

( Кладе квітку у вазу).

Любов. Я троянда, квітка не примхлива. Дарую вам я товариські почуття, друзів вірних, колектив надійних. Щоб було у вас веселе і щасливе шкільне життя.

( Кладе квітку у вазу).

Справедливість. Я - ваша честь і совість, квітка первоцвіт. Зрання до всіх приходжу, та порядок наводжу. Всіх вас я розсуджу та до ладу приведу. Без мене буде скрутно вам, і усім я мир вам дам.

( Кладе квітку у вазу).

Наполегливість Спішить до вас і портулак. Квітка старанна й охайна. В колективі вашім незамінна та порадниця відмінна. Тож беріть мене до себе, й буде все у вас як треба.

( Кладе квітку у вазу).

Творчість. Для мене будь - які вершини під силу. Я квітка гарна , різнокольорова. Надам вам наснаги, уяви про світ казковий, додам я фарби кольорові у ваші почуття та шкільне життя. А зовуть мене цинія. ( Майори)

( Кладе квітку у вазу).

Здібності. До вас в букет я поспішаю. Мене у вас лише не вистачає. Я іпомея , квітка, що в’ється та всім, знання передаються. Бо здібності вам необхідні, щоб до таланту підрости та геніальність віднайти.

( Кладе квітку у вазу).

Талант До вас я, друзі, поспішаю. Я ваші перемоги порахую та нагороди вам дарую. Я - квітка горда, та прекрасна, і білосніжна , до того ж тож ще і ніжна, тому дружити вам з нарцисом необхідно, щоб майстерність вашу було видно.

( Кладе квітку у вазу).

Всі разом . Ось зібрали ми букет

Сміливіше, уперед.

П’ятий клас уже чекає

Тих, хто впевнено перемагає.

Друзів вірних маєм ми,

Будем вчитись залюбки.

І стандарти, і програми,

Інформатика та орфограми,

Нові предмети й вчителі.

Знайте, нам ви не страшні.



Презентація ( Знайомство з п’ятим класом.)

Портрет «Моя мрія»

Голос. Якою має бути вона? Вчителька? Класний керівник? У нових учнів? Нової школи 21 століття? Можливо, яскрава? Можливо, вродлива? Чи сувора і принципова?

Учень1. ( вибігає із головою ) Ми знаємо, якою має бути наша вчителька!!!! І створимо її портрет. Ось голова – вродлива , красива.

Учень другий. Очі її як перлини. Розумні.

Учень3. А ніс, до щирості гаразд.

Учень4. Без посмішки ніяк, бо добротою вона сяє.

Учень5. І чути має вона добре,бо милосердним шлях до наших дитячих сердець.

Учень 6 Волосся гарне та розкішне , любити має нас вона , як мама.

Учень 7. А шия витримає все. То ж терплячості для нас понад усе..

Учень 8. Ось тулуб , як основа нашої креативності.

Учень 9. А руки її - завжди у творчості та майстерності .



Учень 10. Ноги старанності сповнені та вчать нас цього.

Учень 11 Дивіться, та це ж наша вчителька Наталя Андріївна. ( На екрані з’являється її портрет)

(Виступ Будурацької Н.А.)

Пісня Мамонтенка «Про дружбу»

По школьной дорожке к заветной мечте

Учусь в Братской школе , где ждут меня все,

Учусь в лучшей школе на свете,

Где с радостью учатся дети.

Меня не пугают ни снег, и ни ветер,

Хожу я в любимую школу на свете,

Хожу я сквозь солнце и ветер

В любимую школу на свете.

Сегодня мы вам рассказать всем хотим

Как учимся мы, как живем и творим

А также мы вам пожелаем,

А также мы вам пожелаем,

Пусть Бог вас услышит, удача придёт,

Пусть счастье и смех непременно найдет

Ведь так не бывает на свете,

Когда вас не радуют дети.

Діти презентують кожному вчителю – завучу пам’ятні значки: дві руки. «Створи дружній колектив»


Закінчення акції «Дружба міжшкільна»

Додаток №5 Розробка виховного заходу Юних Інспекторів Дорожнього Руху

ЖЕЗЛ


Капітан: Команда стій! Рівняйсь! Ми команда «Жезл» (показують літери)

Жжиттєрадісні

Е енергійні

Ззавзяті

Ллідери

Ми за спокій на дорогах,

За життя лиш в перемогах,

Тільки треба щоб усі

Вчили правила прості

(Дівчата дивляться в дзеркало і чепуряться)



  • Ну ось, не встигли зупинитись на хвилинку, як вони вже причепурюються.

  • Дівчата вони і на службі дівчата, їм би тільки на себе в дзеркало дивитись.

  • Дівчата разом. Та що ви розумієте?

  • А між іншим чоловіки також користуються дзеркалами.

  • Теж мені скажете.

  • Ах так, надайте транспорт для огляду. Аптечка?

  • Є (показує)

  • Знак «Аварійна зупинка»

  • Є.

  • Вогнегасник.

  • Теж є.

  • Гальма в нормі?

  • Звичайно.

  • А дзеркало заднього і бокового виду у вас є? Кажуть, що жінка за кермом здійснює менше дорожньо-транспортних пригод. Напевно, це тому, що частіше дивиться в дзеркало: оцінює ситуацію. Не тільки попереду автомобіля, а і ззаді, збоку і в салоні.

  • Відставити розмови. І так, даю наказ, граймось в правила дорожнього руху. Противник озброєний і дуже небезпечний. Журі суворе, але справедливе, тому застосовуємо випробуваний засіб: передбачити поразку, по можливості уникнути її, у небезпечних ситуаціях діяти уважно. І так, розпочинаємо!

(Учасники повертаються до журі спинами)

Танець «Милий»

Виходять діти.

  • Вибачте, а тут навчають правилам дорожнього руху?

  • Ми правила дорожні ретельно вивчаємо. І кожну людину до цього закликаємо.

  • Ми з Амінкою мріємо мати своє авто, а правил дорожнього руху не знаємо.

  • Я так хочу, щоб мрії цих дітей збулися. Давайте їм допоможемо вивчити правила дорожнього руху.

  • ВСІ: давайте

Танець світлофорчиків

  • А жовте блимне, не хвилюйся

Уважний будь і приготуйся

  • Зелений – вітер, дощ чи злива

Через дорогу йди сміливо!

  • Але крім вас, шановний світлофоре, на дорогах нам допомагають дорожні знаки.

  • Ми піднімем знаки дружно,

І хай вони послужать службу,

Треба знаки всі згадати

І порушників прогнати.


  • Є знаки попереджувальні

Уважним будь, не знай біди,

Вони покажуть, де й куди,

Тут дорожнії роботи,

Крутий підйом,

Діти – знак!

Небезпечний поворот -

Ці знаки знати слід.


  • Ці знаки все забороняють,

Пішоходам рух забороняють,

Велосипедам рух не дозволяють,

Обгін заборонено

І в'їзд заборонено

На ліво, на право поворот заборонено.


  • Знаки наказові

Для всіх обов'язкові

Рух праворуч, рух ліворуч

І рух круговий

Знає навіть і малий.



  • А є ще знаки – добрі друзі

Про них ти пам'ятай завжди.

  • Тут бешкетувати, заважати народові заборонено.

  • Бути зразковим пішоходом дозволяється.

  • Якщо є тобі 14 років – то твій транспорт поки велосипед.

  • А в 16 років ти сядеш на мопед.

  • А виповниться 18 років, сядеш, друже, в кабріолет.

  • І пам'ятай, сідаючи за кермо велосипеда машина чи мопеда.

  • Якщо правил не знати, якщо їх не пам'ятати.

  • ВСІ: Тоді горя не уникнути.

СЦЕНКА.

ВИХІД УЧАСНИКІВ



  • А зараз ми до водіїв нашого міста звертаємось з проханням таким.

  • ДТП дотримуйтесь ретельно. Зберігайте в нашім місті спокій.

  • Не ганяйте, забувши про все.

  • Не сідайте за кермо в нетверезому стані, краще вже пройтись пішки.

  • Не забувайте, будь ласка, дорослі, ви відповідаєте за нас, дітей…

  • Ми спасибі тим скажем водіям, які ПДР виконують.

  • Вивчайте правила дорожні.

  • Їх пам'ятати треба з дитинства, з молодих років.

  • На дорозі будьте вдвічі обережні.

  • Нехай вам вкаже шлях.

  • ВСІ: зелене світло.

На фоні музики «Професіонал»

Ось і весна прийшла,

Краплина дощу - в мене на долоні,

Що пов'язано з нею,

На що вона схожа,

На росинку в літнім лісі,

На бусинку із намиста принцеси,

На уламок кришталевого замку,

На пурпурову брошку русалочки,

На маленьку зірочку,

Яка впала з весняного неба,

На перлину із туфельки Попелюшки,

На дзеркальце Дюймовочки,

Іще вона дуже схожа на сльозинку

Сльозинку?

(ГОВОРЯТЬ ДОРОСЛІ)



  • Так, на сльозинку учня нашої школи, потерпілого в результаті порушення правил дорожнього руху.

  • На сльозинку матері Тараса, якого збила машина на вулиці Миру.

  • На сльозинку лікаря швидкої допомоги, який ледь встиг врятувати дитину, яка перебігала дорогу перед близько їдучим транспортом та отримала серйозну травму голови.

  • На сльозинку водія автомобіля, який намагався врятувати життя маленького пішохода, потерпів сам.

  • Це весняний дощ із сліз рідних і близьких дітей, які отримали поранення на дорогах міста.

  • Так давайте всі разом зробимо так, щоб не було в нашому житті таких дощів.

  • Щоб на обличчях людей були тільки сльози радості.

  • Щоб маленька наша людина спокійно йшла по життю.

  • У вас є до нас які – не будь питання?

  • Вам все зрозуміло?

  • Сьогодні ми впевнено можемо сказати

  • Правила дорожнього руху необхідно вивчати

  • Щасливої, безпечної дороги вам, малюки.

ЗАКЛЮЧНА ПІСНЯ

Додаток №1.1.

img_0001.jpg

img_0002.jpg

Додаток №1.2. img.jpg

Додаток №1.3.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

dscn0747.jpg

img_3582.jpg

Список використаної літератури

  1. Години спілкування . Розробки занять ТОВ Видавництво «Ранок» 2009р.

  2. Години спілкування. Класний керівник. Ранок - НТ , 2007

  3. Шкільні свята . Навчальний посібник . Тернопіль . Навчальна книга, 2005рік.

  4. Книга класного керівника . Довідкові матеріали для організації діяльності класного колективу. Харків : ТОРСІНГ ПЛЮС , 2008

  5. Путівник класного керівника . Тернопіль . Терно – географ,2006рік.

  6. Т.В. Виноградова . Книга класного керівника. Харків видавнича група «Основа», 2010рік.

  7. Сучасна школа журнал №2 2013року

  8. Сучасна школа №7 2013року.

Зміст

  1. Вступ ст.4 – 5

  2. Перші сходинки шкільного життя 5 класу

ст. 6 – 8

  1. Проект : Я - творча особистість

ст. 9 – 10

  1. Проект : «Школа цінностей людини»

ст. 11 – 15

  1. Додатки

Додаток №1. ст. 16 -20

Додаток №2 ст.21 – 37

Додаток №3 ст.38

Додаток №4 ст. 39 - 45

Додаток № 5 ст. 46 - 51

Додаток №1.1 ст. 52

Додаток №1.2 ст. 53

Додаток №1.3 ст. 54



  1. Презентація досвіду роботи ст. 55.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка