Навчальний посібник для учнів 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Львів: Світ, 2011



Скачати 103.26 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір103.26 Kb.
Тема уроку. Послідовність і постійність у творенні добра

Цілі уроку

Освітня:

  • познайомити учнів з важливими кроками на дорозі добра;

  • створити в учнів уявлення про морально-етичний зміст їх стосунків з навколишнім світом.

Розвиваюча:

  • формувати почуття чуйності, доброзичливості;

  • розвивати моральні якості, мовлення.

Виховна:

  • виховувати доброту, шанобливе ставлення до батьків, старших, милосердя в душах дітей.


Тип уроку. Урок-дослідження
Допоміжні засоби. Ікона, свічка, завдання на картках, малюнки-піктограми, квіти, навчальна програма «Етика».
Ключові вірші:

1. «Приклад дав я вам, щоб і ви так робили, як оце я вам учинив» (Ів. 13,15);

2. „Бо тісні ті ворота і вузька та дорога, що веде до життя” (Мт. 7,14).
Очікувані результати

Учні повинні знати:



    • поняття добра і зла;

    • важливі кроки до добра.

Учні повинні вміти:

    • розрізняти добро від зла;

    • наводити приклади добрих вчинків, наполегливості у творенні добра;

    • обґрунтовувати важливість бути послідовним і постійним у творенні добра.

Використана література

Біблія у перекладі І.Огієнка.

Години спілкування . – К.: Вид. дім «Шкіл. світ», 2006.

Добош Г. Основи християнської етики. Прагну робити добро: Навчальний посібник для учнів 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Львів: Світ, 2011.

Християнська етика: Добро і зло. Посібник для вчителів. – Івано-Франківськ, 1999.
Конструктор уроку



п.п.

Структура уроку

Методи і прийоми

1.

Організаційний момент




2.

Актуалізація опорних знань

«Мікрофон», тестування.

3.

Повідомлення теми та цілей уроку




4.

Здобуття знань

«Робота в парах», «Робота в малих групах», «Ланцюжок», робота з навчальною програмою

5.

Застосування знань

Практична вправа, комп’ютерна гра

6.

Підсумок уроку і оцінювання результатів уроку

Бесіда з учнями

7.

Домашнє завдання





Хід уроку

І . Організаційний момент

Християнське привітання.

Вступ.

Розповідь учителя.

Сьогодні ми знову будемо вчитися доброти, милосердя, любові. Бо саме доброта і любов – це два крила, що тримають людство. На попередньому уроці ми з вами пізнавали, який світ є добрим і кожен знаходив своє місце у ньому.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

«Мікрофон»


  • Яку людину називаємо доброю?

Висновок учителя. Отже, людина є доброю тоді, коли робить добрі вчинки.
Тестове завдання.

Учитель зачитує твердження, якщо учні з ним згідні, то підносять червону

сигнальну картку, якщо ні – то синю.
1. Добре не співчувати людині, коли з нею трапиться біда.

2 Погано бешкетувати.

3. Погано поважати думку інших.

4. Погано бути жадібним.

5. Погано радіти, коли у товариша радість.

6. Добре штовхнути і не вибачитись.

7. Добре привітатися під час зустрічі.

8. Добре інколи обманювати товариша.
Запитання до учнів.

- А які вчинки творять добрий світ?



. Перевірка домашнього завдання

На домашнє завдання учні малювали те, що творить добрий світ. Представляючи свої роботи, вони роблять виставку «Світ добра» . Під час організації виставки учням задаються запитання:

- Що зображено на малюнку?

- Чому воно добре?

Висновок учителя. Щоб жити в світі добра, потрібно обрати собі життєву дорогу і по ній крокувати.
На дошці зображено дві дороги (Додаток 1).

Бесіда з учнями.

– Що це за дороги?



  • Чому вони так називаються?

  • Чи існує між ними вузька стежина?

  • Якою дорогою хочете іти ви?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Ісус тішиться, коли людина вибирає дорогу Добра. Бо вибравши її, вона вибирає любов до людей, любов до природи, вона вибирає Бога, і Він допомагає їй іти по цій дорозі.

Запитання до учнів.

  • З чого почати, щоб іти дорогою добра?

Учитель. Сьогодні будемо досліджувати, які основні кроки кожна людина має зробити, якщо хоче іти дорогою Добра і не збитися з цього маршруту.

ІV. Повідомлення теми і цілей уроку

V. Здобуття знань

Робота над біблійною цитатою.

Учитель. Дорога Добра не є простою, по ній нелегко іти. Ось, що Ісус про неї говорить: „Бо тісні ті ворота і вузька та дорога, що веде до життя” (Мт. 7,14).

Запитання до учнів.


  • Як розумієте ці слова?


Робота з навчальною програмою «Етика» (диск додається).

Учні слухають І розділ навчальної програми «Етика» (піктограма – Пташка).



Обговорення прослуханого.

  • Чому важко йти по дорозі Добра?

Учитель. Та зробивши по ній перший крок, іти стає легше. Крок цей перший – дуже простий, зробити його може кожен і навіть просто зараз на цьому уроці. А підказати цей крок зможе вам крихітка Єнот, якого напевне кожен бачив по телевізорі у мультфільмі чи в книжці, якщо читав казку. (Учні розглядають малюнок Єнота)

Запитання до учнів.

  • Що допомогло Єноту знайти товариша і подружитися? (Очікувана відповідь: Усмішка – жест доброти).

Учитель. Отже, першим кроком на дорозі Добра є жести доброти. (Учні роблять запис у зошит, а учитель кріпить на дорозі, що зображена на дошці, картку з текстом «Жести доброти»). Жести – дзеркало душі. Що людина відчуває, так і виглядає. Та не всі жести є знаками доброти і в цьому ви зараз переконаєтесь.
Практична вправа.

Учитель пропонує трьом учням вийти на середину і продемонструвати жести, які написані на карточках. (Додаток 2). Решта учні відгадують, що цим жестом передає людина.



Запитання до учнів.

  • Що ви відчули, коли (назвати ім’я учня). насупився ( погрозив кулаком, посміхнувся).

«Робота в парах»

К ожна пара учнів отримує піктограми ( зображення) людей з різними

емоціями (Додаток 3). Завдання для учнів: розпізнати настрій людей, зображених на малюнках.

Запитання до учнів.


  • Як ви думаєте, хто з людей, які мають такий вираз обличчя зробив перший крок на дорозі Добра? (Учитель прикріплює вибрані піктограми біля першого «кроку» на дорозі Добра).

Висновок учителя. Отже, коли людина посміхається, а не насміхається; коли з захопленням спостерігає красу; сумує, коли бачить біль людей, то вона тим самим робить перший крок на дорозі Добра.

- Бажаєте цей крок зробити і ви?



Практична вправа.

Учитель пропонує учням спільно прочитати вірш, який демонструється проектором на дошці і виконувати його настанови.



То станьте всі.

Один на одного ви подивіться

І веселенько посміхніться.
Бесіда з учнями.

Людина не може жити одна. Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми.



До всіх сердець, як до дверей є ключики малі.

І кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам’ятать не важко –

Маленькі ключики твої –

Спасибі і Будь ласка.

І.Січовик

  • Що це за слова: спасибі, будь ласка?

  • Для чого їх використовувати у своїй мові?

Отже, другий крок на дорозі Добра – добрі слова (Учні роблять запис у зошит, а учитель прикріплює на дорозі, що зображена на дошці, картку з текстом «Добрі слова»).

«Робота в парах»

Учитель кожній парі учнів роздає частини прислів’їв, які записані на різних картках (Додаток 4). Кожна пара складає прислів’я, обговорює його зміст. Потім представник зачитує складене прислів’я і пояснює його.





    «Ланцюжок»

Учитель дає учневі, що сидить на першій парті квітку і пропонує передати її іншому учневі, вимовляючи при цьому добрі слова.

Бесіда з учнями.

    • Чи приємно вам було почути добре слово?

    • Як при цьому себе почували?

Усім людям приємно чути добрі слова, особливо самотнім, хворим чи тим, хто у біді. Сказавши добре слово таке як: прошу, дякую, вибачте, людина робить другий крок на дорозі Добра.

(Учитель прикріплює записані на листках слова прошу, дякую, вибачте біля другого «кроку» на дорозі Добра).

Та людина, яка говорить добрі слова, від щирого серця, говорить слова, які зігрівають душу, не може не робити добрих вчинків. Тому третій крок на дорозі Добра - добрі вчинки. (Учні роблять запис у зошит, а учитель прикріплює на дорозі, що зображена на дошці, картку з текстом: Добрі вчинки).


Робота над відеосюжетом (диск додається).

Учні слухають V розділ «Миронів сонет» навчальної програми «Етика» (піктограма – Білка).



Обговорення.

    • Якої помилки допустився Мирон?

    • Що ви б йому порадили, коли були б його однокласником?

«Робота в малих групах»

    Під керівництвом учителя, учні об’єднуються у групи, кожна з яких отримує життєву ситуацію для обговорення (Додаток 5). Після обговорення, представник з групи зачитує ситуацію і пропонує дії, які необхідно зробити.

VI. Застосування знань

Бесіда з учнями.

В результаті нашого дослідження, ми визначили три основних кроки, які повинна робити людина, коли хоче іти дорогою Добра.



  • Які вони?

- Як розумієте слова Ісуса Христа: «Бо тісні ті ворота і вузька та дорога, що веде до життя” (Мт. 7,14). (Учні записують у зошит ключовий вірш –мораль уроку).

Одною з добрих справ є молитва. Та особливо вона має велику силу, коли ми молимось не за себе, а за людей, які в потребі, чи за тих людей, яких ми любимо і бажаємо їм добра.



    • Ви бажаєте один одному добра?



    Практична вправа.

На картках записані імена учнів. Учитель пропонує кожному учневі вибрати картку і помолитися за того учня, чиє ім’я записане на ній.

Молитва «Отче наш».

Запитання до учнів.

  • За кого ви молилися? Подякуйте йому за молитву.



    Резервний час. Комп’ютерна гра (диск додається).

    Учитель в нагороду за гарну працю на уроці, дає можливість учням пограти в гру «Сортуємо подарунки». У ній кожен учень зможе вибрати собі подарунок.





VII. Підсумок уроку і оцінювання результатів уроку

Бесіда з учнями.

Роблячи добрі справи, даруючи людям добрі слова, щиру посмішку, людське серце наповнюється добрими якостями, які передаються і помножуються у серцях людей.



  • Що вам сподобалося на сьогоднішньому уроці?

  • Що запам'яталося найбільше?

  • Чи хочеться і далі вам йти дорогою добра?

VIII. Домашнє завдання

Для всіх учнів: подаруйте посмішку, добре слово, добрий вчинок тим людям, які оточують вас.

Для допитливих: навести приклади з прочитаних оповідань, де герої, не зважаючи на випробування, не переставали іти дорогою добра.




Додаток 1




(Дорога добра)



(Дорога зла)
(Дорога зла)

Додаток 2

1) Насупитись;

2) посміхнутись;

3) стиснути кулак і погрозити.



Додаток 3








Додаток 4
1. Добре слово й кішці приємне.
2. Добре слово серце гріє.
3. Добре слово солодше за м’якого пирога.
4. Добре слово ковляється легко, а коштує дорого.
5. Добре слово пам’ятається довго.

Додаток 5

Ситуація 1.

Ваш товариш постійно запізнюється на уроки.

Ваші дії.


Ситуація 2.

Ваш однокласник часто хворіє.

Ваші дії.
Ситуація 3.

Друзі кличуть вас пограти в гру, а мама просить доглянути молодшого брата.

Ваші дії.
Ситуація 4.

Ви сидите в автобусі, а на зупинці до салону ввійшов дідусь.

Ваші дії.
Ситуація 5.

У шкільному парку ви побачили, як п’ятикласник прицілюється рогаткою у пташине гніздо.



Ваші дії.

Додаток 6


Робота з навчальною програмою





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка