Навчальний проект «Моя Батьківщина –Україна» для дітей старшого дошкільного віку Щербина Алла Миколаївна, завідувач днз пазюра Олена Іванівна, вихователь днз (ясла-садок) «Золотий півник»



Скачати 110.95 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір110.95 Kb.
Навчальний проект «Моя Батьківщина –Україна»

для дітей старшого дошкільного віку
Щербина Алла Миколаївна, завідувач ДНЗ

Пазюра Олена Іванівна, вихователь

ДНЗ (ясла-садок) «Золотий півник»

Данилівської сільської ради

Васильківського району Київської області



Мета проекту: сприяти розширенню світогляду дітей, формувати почуття любові до рідної землі, гордості до неї, не соромитися виказувати патріотичні почуття, громадянську позицію, виховувати інтерес до сучасних подій у країні та миролюбність.

Завдання проекту: викликати у дітей бажання поповнювати свої знання про Україну, вчити розуміти поняття «Батьківщина», продовжувати знайомити дітей із визначними пам’ятками м. Києва, версіями його заснування,поглиблювати знання про державну та народну символіку,спонукати дітей виявляти цікавість до звичаїв свого народу, українського побуту, природи рідного краю,формувати почуття любові та поваги до української мови,виховувати доброзичливість, патріотичні почуття, повагу до державних символів.

Тривалість проекту: один тиждень.

Учасники проекту: діти старшої групи, їхні батьки та вихователі.

Етапи проекту:

І. Підготовчий;

ІІ. Основний;

ІІІ. Заключний;


І. Підготовчий етап

- збір інформації по темі проекту «Моя Батьківщина – Україна»;

- читання художньої літератури;

- виготовлення наочного матеріалу; підбір карток «Державні та народні символи»;

- відвідування сайтів відповідної тематики.

Робота з батьками

1. Повідомити батьків про початок проекту «Моя Батьківщина – Україна»;

2. Організувати виставку саморобок,виконаних батьками та дітьми «Чим багата українська хата» та благодійного ярмарку-продажу виробів-саморобок, отримані кошти передати воїнам-захисникам України.

3. Запропонувати разом з дітьми вивчити народні прислів’я, приказки про рідний край.

4. Запропонувати відвідати з дітьми видатні місця, пам’ятки архітектури столиці України – м. Києва.

5. Порадити батькам не соромитися виказувати патріотичні почуття, громадянську позицію, гордість за свою Україну.

6. Збагачувати обізнаність дитини новою інформацією, що сприяє накопиченню уявлень про Україну з телепередач, інтернету пізнавального напрямку.

7. Пізнавати, досліджувати разом з дітьми, підтримувати пізнавальний інтерес під час прогулянок до річки, парку, природного оточення.

8. Залучати батьків до активної участі у підготовці до родинних свят та свята у дитячому садку «Я розмовляю українською».

9. Розмовляти з дитиною українською мовою, співати колискові пісні,читати українські народні казки,оповідання українських письменників.

10. Познайомити дітей з видатними людьми України (поетами, художниками та ін.), її героями.

11. Придбати український національний одяг.

12. Відвідати разом з батьками м. Київ, музеї та видатні місця столиці України.

Домашнє завдання:

- виготовити саморобки на тему «Чим багата українська хата»;

- організувати предметно-розвивальне середовище;

- підібрати ілюстрації до теми «Моя Батьківщина – Україна», карти України, державних та природних символів;

- підібрати художні твори (вірші, загадки, приказки про Україну);

- відвідати музей старожитностей та краєзнавчий в с.Данилівка;

- виготовити «родинне дерево», створити родинний куточок.

ІІ. Основний етап

Організована освітня діяльність:

Понеділок

Підтема: «Безмежні простори моря і поля – це все Україна моя»

Мета: закріплювати та збагачувати уявлення дітей про Україну, ознайомлювати з характерними особливостями географічних регіонів України,водоймами (річками,озерами, морями), їх значенням у природі та у житті українців, горами, вчити елементарно орієнтуватися на глобусі, карті, ознайомлювати з представниками рослинного тваринного світу України, розвивати увагу, пам'ять,спостережливість, виховувати інтерес до України та її території,природного оточення.

1. Бесіда «Моя Батьківщина – Україна»,складання розповіді «Мій рідний край»

2. Розгляд карти України (умовне позначення на карті: моря, річки, гори та ін.)

3. Розповідь дітей «Як я відпочивав на морі влітку»

4. Ілюстрована розповідь про Україну, видатні місця України.

5. Заняття «Пізнавальний розвиток» (у світі природи) – Бесіда вихователя про річку Дніпро та Чорне море.

6. Розповідь з власного досвіду Природа рідного краю». Розповідь вихователя «Український віночок» ( лікарські квіти та обереги)

7. Заняття «Художньо-естетичний розвиток» (ліплення) «Український віночок» (барельєф).

8. Спостереження за деревами рідного краю, природним оточенням.

9. Обмін – думками «Чи є ще красивіші місця на Землі» - огляд глобуса.

10. Дидактичні ігри: «Що означають кольори на карті?», «Підбери слова про Україну», «Українознавче лото», «Склади речення з даним словом».

11. Дидактична вправа «Народні перлини моєї країни» (приказки, прислів’я, вірші про Україну).

12. Сюжетно-рольова гра «Подорож Україною, сюжетно-рольова гра «Моя родина»

13.Індивідуальні бесіди з дітьми «Де ти живеш?» (домашня адреса)

14.Творча гра «Створимо гору» (пісок, камінці)

15.Запропонувати батькам виготовити саморобки та повідомити про початок проекту.



Вівторок

Підтема: «Київ – столиця України»

Мета: закріпити і збагатити знання про місто (село), країну в якій вони проживають, про столицю України – місто Київ, продовжувати знайомити дітей з визначними пам’ятками міста Києва, версіями його заснування, розвивати пізнавальну активність, виховувати інтерес до столиці України, формувати почуття любові до України-неньки, гордості за рідну країну.

1. Заняття «Мовленнєвий розвиток + навчання елементів грамоти»

«Кіт мандрівник в гостях у столиці – Києві»

2. Розповідь легенд про заснування Києва.

3. Знаходження міста Києва на карті.

4. Розглядання ілюстрацій, слайдів «Столиця України – Київ»

5. Дидактичні ігри: «Добери риму», «Рослини – символи» (кленове листя, каштановий цвіт та ін.), «Знайди рослину за описом», «Що означають кольори», «М’яч доброти».

6. Читання художніх творів про місто Київ.

7. Сюжетно-рольова гра «Екскурсовод»

8. Спостереження за рослинами рідного краю (калина,верба, тополя) – рослини-символи.

9. Запропонувати батькам разом з дітьми відвідати місто Київ, видатні місця міста (музеї,виставки,Майдан Незалежності)

10. Запропонувати батькам разом з дітьми розучити вірші,прислів’я про Київ та Україну.



Середа

Підтема: «Символи та обереги моєї Батьківщини»

Мета: спонукати дітей виявляти цікавість до звичаїв свого народу, ознайомити з національними та народними символами та оберегами українців, поглиблювати знання про державну символіку (герб,прапор, гімн), розширити знання про український віночок (квіти, колір стрічок), народними традиціями пов’язаними з ним,розвивати мовлення, уяву, виховувати інтерес до народних символів,оберегів, доброзичливість, патріотичні почуття і повагу до державних символів.

1. Бесіда «Національні символи України» (герб, гімн, прапор)

2. Слухання гімну України, українських мелодій.

3. Спостереження за калиною (народні символи України)

4. Дидактичні ігри: « Кольори та їх значення», «Кожній речі своє місце» (предмети українського побуту), «Що я знаю про Київ», «Українська символіка» ( гра з кубом), «Народознавче лото», «Складаємо карту України.»

5. Спостереження «Герб України» (сила, слава, воля)

6. Заучування віршів про Україну, народні символи (калину, вербу і тд.)

7. Пізнавально-спортивний турнір «Ігри патріотів»

8. Вікторина «Нема без кореня рослини, а нас людей без Батьківщини»

9.Читання і переказ казки «Котигорошко», легенди про калину та ін.

10.Дидактична вправа «Народні перлини моєї країни» (прислів’я, приказки про державні та природні символи України)

11. Бесіда-роздум «Що означають кольори?» (на стрічках віночка, прапорі і тд.)

12. Художня праця «Створення прапору своєї групи»

13. Рухливі ігри: «Чий віночок кращий», «Чий голосок», «Подоляночка», «Я віночок сплету» та ін.

14. Заняття «Художньо-естетичний розвиток» (аплікація) – «Український віночок»

15.Запропонувати батькам виготовити оберіг своєї сім`ї, придбати український одяг, посадити калину.



Четвер

Підтема: «Завітаймо до світлиці», «Чим багата українська хата»

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з різними видами житла українців, та предметами побуту, поглиблювати знання дітей про способи виробництва предметів побуту (старовинні, сучасні, промислові, рукотворні) та сировину (матеріал) з якої вони виготовлені, формувати уявлення про сім`ю, родину, вчити любити та шанувати сімейні традиції, зміцнювати їх, шанувати пам'ять роду,розвивати інтерес та бережливе ставлення до предметів, речей, української світлиці, виховувати повагу до народних традицій, любов до рідних.

1. Екскурсія в кімнату народознавства.

2. Розгляд ілюстрацій інтер’єру та екстер’єру української хатини.

3. Логічна гра «Чим багата українська хата»

4. Бесіда «Твоя оселя»

5. Дослідницька діяльність «Що знайдемо у бабусиній скрині»

6. Дидактичні ігри: «Складаємо віршик про Україну», «Моя оселя», «Назви одним словом», «Назви предмет», «Розкажи про своє житло», «Народознавче лото», «Справ у хаті вистачає»

7. Сюжетно-рольова гра «Сім`я – традиції, свята в родині, український побут»

8. Індивідуальні бесіди «Моя родина», «Народні свята та традиції моєї родини»

9. Загадування та відгадування загадок про предмети побуту українського житла.

10. Ляльковий показ казки «Колосок»

11. Запропонувати батькам виховувати у дошкільників почуття родинності, любові і пошани до батьків та родичів, пам’яті про покоління роду, вдячності до праці рідних,пошани до старших, турботи про молодших, за можливості удома облаштувати родинний куточок, в якому помістяться: «родинне дерево», фотографії та відео сімейних подій, рукотворні вироби тощо.

12. Запропонувати розпочати виставку виробів, саморобок та благодійного ярмарку.

13. Переглянути фотографії, відео зйомку сімейних свят.



П’ятниця

Підтема: «Народні перлини моєї країни», «Ой, яка чудова українська мова»

Мета: розширити знання дітей про красу і силу української мови, залучати дітей до спілкування українською мовою,закладати уявлення про відомих українських поетів і письменників, окремі цікаві фрагменти їхньої біографії, вчити впізнавати їх на портретах, знайомити з видатними митцями рідного краю, продовжувати залучати дітей до високохудожньої усної народної творчості, знайомити з кращими зразками у жанрі прози (казки,оповідання, легенди) і поезії (вірші, байки), малими фольклорними формами (загадки,лічилки, мирилки, пісеньки-потішки, колискові та ін.), розвивати мову, пам'ять, увагу,виховувати любов до рідної мови, бажання спілкуватися українською мовою.

1. Бесіда «Мова наша солов’їна»

2. Знайомство з книжкою, «прохання книги» (правила користування)

3. Розгляд портретів Тараса Шевченка, Лесі Українки, Івана Франка, Знайомство з їх життям та творчістю.

4. Дидактичні ігри: «Народні перлини», «Гра-загадка», «Хатинка мрій», «Назви жанр твору», «Назви книгу за обкладинкою», «З якої казки герої?» та ін..

5. Настільна гра «Моя Україна»

6. Складання загадок, співання колискових, розучування мирилок.

7. Споспереження за мовою дорослих та дітей (правила мовного етикету, вживання ввічливих слів)

8. Господарсько-побутова праця «Наводимо лад в куточку народознавства» - збагатити словник назвами предметів побуту.

9. Розгляд книги Т.Шевченка «Кобзар», бесіда «Тарасові шляхи», слухання пісень на вірші Тараса Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий», «Тече вода з-під явора», «Садок вишневий»…

10. Читання і переказ казки «Кирило Кожум’яка» - бесіда про воїнів-захисників рідної землі.

11. Рухливі та народні ігри: «Чий віночок кращий», «Веселі змагання» та ін..

12. Вікторина «Люби і знай свій рідний край»

13. Слухання українських народних пісень.

14. Бесіда-роздум (індивідуально) «Моя улюблена казка»

15. Запропонувати батькам розмовляти з дітьми українською мовою, привчати дітей до постійного спілкування з книгою, систематично читати і розповідати художні твори, розучувати вірші, співати колискові.

16. Заняття: «Художньо-естетичний розвиток» (малювання), «Безмежні простори моря і поля – це все Україна моя», «Український віночок».

17. Заняття «Художньо-естетичний розвиток» (музична діяльність) – свято «Я розмовляю українською»



ІІІ. Заключний етап

1. Створення виставки дитячих малюнків «Безмежні простори моря і поля – це все Україна моя»

2. Підсумкова бесіда «Моя Батьківщина –Україна»

3. Свято за участю батьків «Я розмовляю українською»



4. ярмарок «Чим багата українська хата» (виставка саморобок виконаних спільно батьків і дітей).

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА:

  1. Закон України «Про дошкільну освіту» // Урядовий кур’єр.-2001.-№144.-с.1-9

  2. Базовий компонент дошкільної освіти // Дошкільне виховання.-2012.-№7.-с.4-19.2011.

  3. Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт»/ керівник проекту: Жебровський Б.М. - Тернопіль: Мандрівець, 2012.

  4. Воропай О. Звичаї нашого народу. Етнографічний нарис. – Мюнхен, 1958.

  5. Данилюк А.Г. Українська хата. – К., 1991.

  6. Дитяча розвага. Збірка забавок для дітей. Склав С. Титаренко. - К.,1918.

  7. Кириченко О. М. Український віночок // ж. Україна. – 1999. - № 3.

  8. Скуратівський В. Вибрані твори. – К., 1987.

  9. Стельмахович М. Народна педагогіка. – К., 1991.

  10. Українська мозаїка. Посібник-хрестоматія / Упоряд. О. П. Долинна, О. В. Низковська, Н. І. Вакуленко, О.А. Копєйкіна. – К. : АВДІ, 2008.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка