Навчання грамоти ( за системою розвивального навчання)



Скачати 62.32 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір62.32 Kb.
Відділ освіти Лохвицької районної адміністрації

Районний методичний кабінет



Вчитель початкових класів

Волторніст Н.М.

Лохвицької гімназії №1

Лохвиця, 2015


Навчання грамоти

( за системою розвивального навчання)
ТЕМА. Закріплення знань про букви “Х”,”х”. Опрацювання дій читання слів, речень з вивченими буквами.

МЕТА. Закріплювати уміння читати слова різної звуко-складової структури, речення; будувати звуко-буквені моделі слів та добирати слова до поданих моделей.

Розвивати уміння будувати схеми до речень і добирати речення до поданих схем. Збагачувати словниковий запас, розвивати навички читання, зв’язне мовлення.

Виховувати бажання учитися через гру та уміння фантазувати.

ОБЛАДНЕННЯ. Виставка книг з українським народними казками, маршрутна карта подорожі Котигорошка від казки до казки, ілюстрації до казок, силуетні малюнки Котигорошка і Вовка, грамзапис пісні про Котигорошка, малюнки, таблиці складів, речень, карти для парної роботи, картки для групової роботи.

ТИП УРОКУ. Комбінований.



ХІД УРОКУ.
І. Активізація учнів до навчальної роботи.

  • Я всміхаюсь сонечку;

  • Здраствуй, золоте !

  • Я всміхаюсь квіточці,

  • Хай вона росте !

  • Я всміхаюсь дощику,

  • Лийся мов з відра !

  • Друзям посміхаюся,

  • Зичу їм добра !




  • Посміхніться один одному, побажайте радості й добра.


ІІ. Актуалізація опорних знань.
На сьогоднішньому уроці ми здійснимо мандрівку по українських народних казках разом із відомими вам казковим героєм.

Ви подумайте, згадайте

І хутчіш відповідайте:

З”їла жінка горошину,

Згодом народила сина.

Виріс, як з води, хлопчина,

Захищать пішов родину.

Бивсь зі Змієм булавою,

Врятував братів з сестрою.

І подумайте всі трошки.

Звуть мене…(Котигорошко)

Разом із Котигорошком ми відвідаємо казки, у яких Котигорошко рятуватеме героїв цих казок від злого Вовка.

На карті намальована дорога, що проходить через ліс. На ній позначено кружечками шість пунктів-казок.

-Давайте заспіваємо разом пісню про Котигорошка.


Пісня про Котигорошка


Вирушає він щодня на допомогу,

В небезпеці завжди друзів захистить.

Горда слава про Котигорошка

З казки сивої летить.

Приспів: Набирайся сили, Котигорошко,

Загартовуй волю, силу і міць.

Перешкод не бійся ані трошки,

За тобою український край стоїть.

1.- Першою казкою, в яку потрапив Котигорошко, є казка “Колобок”. Наш Вовк значно спритніший, ніж у казці. Він обов’язково з’їсть Колобка, якщо Котигорошко його не врятує. Щоб Котигорошко визволив Колобка, нам потрібно від вас ваше вміння :



Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.
ІІІ. Формування вмінь і навичок користуватися новими знаннями “відкриттями”.


  1. Створення мовленнєвої ситуації. Відгадування загадки.

Летіла птиця по синьому небі.

Розпустила крила і сонечко закрила. (Хмара)




  • Назвіть послідовно звуки у слові “хмара” ?

  • Який звук [x] за звучанням ? Якою буквою він позначається ? Яку роботу виконує ? Покажіть у Місті Букв будиночок, де живе ця буква. Чи має вона сусідів? Назвіть їх. (Користуємося таблицею “Місто Букв”. Взаємокорегування.)

2.Артикуляційна зарядка.




  • Діти, наш Колобок дружить з лісовим дзвіночком. Їм завжди весело живеться разом. А сьогодні Колобок помітив, що дзвіночок засмутився. Чи не захворів часом ? Давайте розвеселим його.

  • Уявіть, що прилетіла бджілка до квіточки (дз-дз-дз),

  • Подув на квіточку тихенький вітерець (у-у-у),

  • Так давно не було дощу, як капає дощик (кап-кап-кап).

3.Складання та читання складів.

  • Давайте покличимо нашу хмаринку і напоїмо дзвіночка.

На дошці – макет хмаринки з краплями, на яких голосні літери. Внизу – дзвіночок з літерою “Ха”.
4. Повторення скоромовки. Робота в парах.

Дружно, швидко вимовляй скоромовку на весь гай !

-Читання скоромовки з дошки,

-повторення на “вушко”,

-конкурс скоромовців.

Хмаринка хотіла хвилинку спочити,

Та вітер не дав це бажання здійснити.

5. Читання чистомовки.

Ха-ха-ха -в траві росте лепеха

Ох-ох-ох –та ще горох

Ху-ху-ху –ми сиділи в лопуху

Ох-ох-ох – от і був переполох.

6. Фізкультхвилинка.

Діти, вітерець відігнав хмаринку і засвітило в далині яскраве сонце. Давайте ми з Сонечком проведемо фізкультхвилинку.



Встало вранці ясне Сонце,

Зазирнуло у віконце,

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Нумо дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли ! Встали – сіли !

Бачте, як розвеселили ?!

Стало й Сонце танцювати,

Нас до кола закликати,

Нумо, разом ! Нумо всі !

Потанцюймо по росі !
ІV. Закріплення вивченого матеріалу з елементами опередження.
- Наступна казка, в яку потрапляє Котигорошко, це казка “Коза і семеро козенят”. Що зробив Вовк у цій казці? (Він з’їв шість козенят, і лише сьоме заховалося в піч.) Котигорошко не пустить Вовка у хату і захистить козенят тільки тоді, коли ви правильно виконаєте наступне завдання –“пастку”.
1. Гра “Знайди слово – пастку”.

З літер ви слова складіть

І мені допоможіть.

Муха, халат, хтобо, хата, хітлар, ховрахи, ілхб, горіх, орх, сміх.

2.Робота по рядах. Звуковий розбір слів –пасток. Перевірка біля дошки.

- Котигорошко знову переміг Вовка і Вовк змушений втекти у наступну казку . Ви вже здогадалися, яка буде наступна казка? Що сталося з Червоною Шапочкою? Хто визволив Дівчинку? (Мисливець) Зараз цим мисливцем буде наш Котигорошко. Давайте допоможемо йому.

3. Робота в парі на картках.


  • Прочитайте речення на картках і з’єднайте стрілочкою слово до відповідного малюнку, що зображено на карточці.

  • Складіть схематичну модель даного речення .

Хитрий лис втік у тихий ліс.(На карточці намальований лис.)

Проводиться взаємоперевірка та оцінювання на “чарівних лінієчках”, потім перевірка біля дошки з усім класом та корегування оцінки на картках.


- Вовк знову переможений. Зараз Вовк спробує взяти реванш у казці “Цап та Баран”. Ви ж пам’ятаєте, як ці герої самі прийшли просто в руки вовкам, що сиділи біля вогнища. Зараз наш Вовк думає, що він точно переможе, бо він не один, але Котигорошко не дрімає.

4.Навчальна гра”Збери слова”.

Цап та баран вчилися писати. Одного разу для цього в них були лише маленькі аркуші паперу. На них вміщається лише один склад. Але налетів вітер і все змішалося. Допоможіть Цапу та Барану скласти слова.

Перевірка та зачитування слів.

5. Фізкультхвилинка “Вогонь, небо, земля”.

Хто ж там, хто вже так втомився

І наліво похилився ?

Треба всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Повторення рухів за вчителем, щоб не спійматися у пастку

- Вовк знову переможений і ми потрапляємо в казку “Троє поросят”. Протягом цілої казки Вовк переслідує поросят. Який момент у казці Найстрашніший? (Коли Вовк через димар хоче потрапити у хатку.) Як ви думаєте, хто підказав Наф-Нафу зняти кришку з казана? Звичайно, Котигорошко. Але після того, як він разом з нами виконає завдання над реченням.


V. Робота над реченням. Робота в групі.

Граючись, читаємо


Прислів’я нове вивчаємо.
На картках написане прислів’я, але слова переставлені місцями. Завдання дітей –скласти прислів’я та пояснити його.

Хочеш істи калачі - не сиди на печі.

Хто рано встає , тому бог дає.

Діти виконують роботу в групі. Потім проходить перевірка та оцінювання виконаного завдання.


VI. Підсумок уроку. Мотивація на наступний урок.


- Наш Вовк потерпів поразку в усіх казках. І зараз він опинився у казці “Лисичка-Сестричка і Вовк-панібрат” у жалюгідному становищі: сидить в ополонці з примерзлим хвостом. Які почуття викликає у вас зараз Вовк? (Жалю.) Давайте помиримо його з Котигорошком. Нехай Котигорошко врятує йому хвоста. Для цього нам треба відповісти на такі запитання.

Технологія «Мікрофон»

- Вам сподобався наш урок? Яку назву йому дамо? А що найбільше сподобалося? (Те, що Котигорошко постійно приходив на допомогу.) А хто допомагав Котигорошкові? (Ми.) Коли вам було найважче допомагати Котигорошкові? Яке завдання було найцікавішим?



  • Діти, як ви думаєте, над чим нам ще треба попрацювати?

  • Що будемо робити на наступному уроці :

- На цьому наш урок закінчився. Дякую вам за спілкування.







База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка