Обдаровані діти: виявлення, навчання І розвиток



Скачати 65.29 Kb.
Дата конвертації16.03.2016
Розмір65.29 Kb.
ОБДАРОВАНІ ДІТИ: ВИЯВЛЕННЯ, НАВЧАННЯ І РОЗВИТОК

Рекомендаційний список літератури

54 джерела інформації з 1992 по 2011 рр.
Укладач: Кочерга С.О
Людське мислення, здатність до творчості - найбільший дар природи. Дуже важливо розуміти, що даром цим природа відзначає кожну людину. Але так само очевидно й те, що свої дари вона порівну не ділить і когось нагороджує щедро, не економлячи, а когось обходить стороною. Обдарованим, зазвичай, прийнято називати того, чий дар явно перевершує якісь середні можливості, здібності більшості.

Ідея нерівномірності цього розподілу цілком очевидна, проте не всі з нею згодні Якось, сміючись, Монтень помітив, що з усіх здібностей Бог найбільш справедливо розподілив розумові - бо ніхто не скаржиться на їх недолік.

Багато фахівців називають обдарованістю генетично обумовлений компонент здібностей. Цей генетично обумовлений дар в значній мірі визначає як кінцевий підсумок (результат розвитку), так і темп розвитку. Зовнішнє оточення, або, як кажуть у фаховій літературі, середовище й виховання, або пригнічують його, або допомагають цьому дару розкритися. І подібно до того, як ювелір може перетворити природний алмаз в розкішний діамант, сприятливе навколишнє середовище та кваліфіковане педагогічне керівництво здатні перетворити цей природний дар на талант.

Рекомендаційний список є вибірковим. Він складений на основі перегляду систематичного каталогу і систематичної картотеки статей бібліотеки КДПУ. Представлено 54 джерела інформації з книг і журналів українською і російською мовами. Хронологічно охоплено період з 1992 по 2011 рр. Список розташовано за алфавітом прізвищ авторів і назв праць. Даний список може стати у нагоді викладачам, студентам і всім хто цікавиться проблемою дитячої обдарованості.

КНИГИ




159.928

А 67


Аніскіна Н. Педагогічна підтримка обдарованості / Н. Аніскіна. – К.: Шк. світ, 2005. – 128 с. (Б-ка «Шкільного світу світу)












37.015.3

Р 58


Володарська М.О. Робота з обдарованими дітьми / М.О. Володарська. – Х: Основа, 2010. –












371.015

Г 47



Гильбух Ю.З. Умственно одаренный ребенок: психология, диагностика, педагогика /
Ю.З. Гильбух. – К.: Укрвузполиграф, 1992. – 84 с.












159.9

К 49


Клименко В.В. Психологические тесты таланта / В.В.Клименко. – Харьков: Фолио, 1996. – 414с.












159.928

Л 22


Ландау Э. Одаренность требует мужества: Психологическое сопровождение одаренного ребенка / Эрика Ландау. – М.: Академия, 2002. – 144 с.












371.015

Л 42


Лейтес Н.С. Возрастная одаренность школьников: учеб. Пособие для вузов / Н.С. Лейтес. – М.: Академия, 2001. – 320с.












159.928.22

О 13


Обдаровані діти: Діагностика та супровід / упоряд. Червонна. – К.: Шк. світ, 2008. – 128 с. – (Б-ка «Шкільного світу»)












371.015

О 40


Одаренные дети: пер. с англ. Д.Линника / под ред. Г.Бурменской и В. Слуцкого. – М.: Прогресс, 1991. – 376 с.












159.9.072:37.025

П 22


Пашнєв Б.К. Психодіагностика обдарованості / Б.К. Пашнєв. – Х.: Основа, 2007. – 128 с.












371.015

П 86


Психология одаренности детей и подростков / под ред. Н.С. Лейтеса. – М.: Академия, 2000. – 336 с.












371.015

С 12


Савенков А.И. Одаренные дети в детском саду и школе / А.И. Савенков. – М.: Академия, 2000. –

232 с.











372:159.954(07)

П 84


Проценко О. Розвиток здібностей та обдарувань у дошкільників / О.Проценко. – К.: шкільний світ, 2011. - 128 с. (Б-ка «Шкільного світу»)

СТАТТІ


ДІАГНОСТИКА ОБДАРОВАНОСТІ


  1. Барулин В. Одаренность: Проблемы и исследования / В.Барулин // Психология общения. - 2004. - №7. – С.8-11.

  2. Виговський О. Навіщо виявляти обдарованість: Концептуальні засади діагностики обдарованості на ранніх етапах її розвитку / О.Виговський // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2001. - №4. - С.57-60.

  3. Губенко О.В. Основні прояви інтелектуальної обдарованості / О.В.Губенко // Обдарована дитина. – 2011. - №1. – С.2-5.

  4. Кульчицька О. Методика діагностики інтелектуальної обдарованості / О. Кульчицька // Обдарована дитина. – 2007. - №1. – С.39-42.

  5. Овчаренко К. Етапи виявлення обдарованості. Анкета для виявлення обдарованих дітей / К.Овчаренко // Психолог. – 2004.- №37. –
    С. 12-15.

  6. Пашнев Б. Система пошуку обдарованих учнів сучасними психодіагностичними методами / Б.Пашнев // Психолог. -2004. - №43. –
    С.5 -8.

  7. Пашнев Б. Психодіагностика одаренности / Б.Пашнев // Практична психологія та соціальна робота. – 2006. - №1. – С.28-30.

  8. Ричардсон М. Выявление одаренных детей в разных странах мира / М.Ричардсон // Одаренный ребенок. -2007. - №2. – С.6-32.

  9. Степанова М. Жан Пиаже и диагностика одаренности / М.Степанова // Шкільний психолог. - 2002. - №5.

  10. Теличко Н. Проблеми діагностики та застосування тестів для виявлення обдарованності школярів у США / Н.Теличко // Обдарована дитина. – 2006. - №2. – С.43-50.

  11. Ухіна Т. Діагностика обдарованості учнів / Т. Ухіна // Мандрівець. – 2001. - №5-6. – С.51-54.

РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ




  1. Волощук В. Здібнісна природа інтелектуальної обдарованості / В.Волощук, В.Шепотько // Рідна школа. – 2009. - №11. – С.33-35.

  2. Гудь М. Обдаровані діти: психолого-педагогічні аспекти роботи / М.Гудь // Початкова освіта. – 2010. - №39. – С.2- 4.

  3. Жук Л.В. Обдарована дитина в умовах сучасної освітньої системи / Л.В.Жук // Обдарована дитина. – 2009. - №1. – С.3-8.

  4. Заіка В. Психологічна організація індивідуальної освіти та виховання обдарованих дітей / В.Заіка, С.Мерцалов // Практична психологія та соціальна робота. – 2009. - №4. – С.10-15.

  5. Івануць О. Роль сім’ї у процесі соціалізації обдарованих дітей / О.Іванець // Психолог. – 2009. - №11-12. – С.56-58.

  6. Комаров К. Система роботи з обдарованими дітьми: семінар-тренінг для педагогів / К.Комаров // Психолог. – 2010. - №8. – С.8-13.

  7. Корнєєва О. Робота з обдарованими та здібними учнями / О.Корнєєва // Психолог. -2009. - №45. – С.13-16.

  8. Котляр Т.І. Робота з обдарованими дітьми в умовах сільської школи / Т.І.Котляр // Обдарована дитина. – 2009. - №1. – С.21-26.

  9. Кочерга О. Підтримуємо обдарованість / О.Кочерга // Психолог. – 2010. - №3. – С.21-23.

  10. Крутій М. Обдаровані діти / М.Крутій // Директор школи. – 2008. - №47. – С.20-25. [система пошуку; програма роботи]

  11. Кушнарева Н. Обучение одаренных детей в соответствии с индивидуальным стилем их мышления // Одаренный ребенок. -2007. - №3. – С.114-120.

  12. Остапчук В. Обдаровані діти. Які вони? / В.Остапчук // Шкільний світ. – 2009. - №19. – С.9-10.

  13. Плачкова К.Н. Програма пошуку відбору, підтримки та розвитку обдарованих дітей «Дитяча обдарованість» / К.Н.Плачкова // Обдарована дитина. – 2010. - №7. – С.2-9.

  14. Січко С.М. Програма «Обдарованість» / С.М. Січко // Обдарована дитина. – 2010. - №6. – С.11.

  15. Стойкова Н.М. Робота з обдаровними учнями як стратегічний напрям інноваційного розвитку / Н.М.Стойкова // Обдарована дитина. – 2010. - №1. – С.6-16.

  16. Туріщева Л.В. Увага! Особливі діти / Л.В.Туріщева // Початкове навчання та виховання. – 2010. - №16-18. – С.36-65.[особливості роботи з обдарованими дітьми]

  17. Хоменко З.І. Психологічні особливості роботи вчителя з обдарованими дітьми / З.І. Хоменко // Обдарована дитина. – 2008. - №3. – С.26-29.

  18. Чернишова Д.Л. Робота з обдарованими дітьми / Д.Л. Чернишова // Обдарована дитина. – 2008. - №2. – С.2-5.

  19. Янковчук М.М. Аналіз освітніх систем для навчання обдарованих дітей / М.М. Янковчук // Обдарована дитина. – 2010. - №6. – С.57-63.

  20. Янковчук М.М. Психологічна організація індивідуальної освіти та виховання обдарованих дітей / М.М. Янковчук // Практична психологія та соціальна робота. – 2009. - №4. – С.68-73.

РОЗВИТОК ОБДАРОВАНОСТІ




  1. Данилишина Р. Организационное и научно-методическое сопровождение развития одаренности детей в образовательных учреждениях / Р.Данилишина // Одаренный ребенок. - 2007. - №4. – С.53-64.

  2. Дехтяр В. Чи можна виховати генія? / В.Дехтяр // Відкритий урок. – 2011. – С.43-45.

  3. Ефимова А. Развитие одаренности старшеклассников в процессе их профессионального самоопределения / А.Ефимова // Одаренный ребенок. -2008. - №1. – С.86-91.

  4. Калошин В.Ф. Помогаем каждому ребенку развить свой талант / В.Ф. Калошин // Обдарована дитина. – 2008. - №7. – С.51-60.

  5. Касабова М.А. Выявление и развитие детской одаренности /
    М.А. Касабова // Одаренный ребенок. -2008. - №3. – С.146-158.

  6. Лебіга О.І. Система науково-методичної роботи з розвитку обдарованості / О.І.Лебіга // Обдарована дитина. – 2009. - №10. – С.22-26.

  7. Москвина И. Развитие филологической одаренности на уроках литературы и во внеурочной деятельности / И. Москвина // Одаренный ребенок. - 2008. - №1. – С.70-79.

  8. Плешакова Г. Технологии поддержки и развития детской одаренности / Г.Плешакова // Одаренный ребенок. - 2008. - №1. – С.128-133.

  9. Янковчук М.М. Розвиток обдарованості: практичний досвід / М.М. Янковчук // Обдарована дитина. – 2009. - №5. – С.59-62.

  10. Пазекова Г. Психолого-педагогические условия и пути реализации развития одаренности / Г. Пазекова // Одаренный ребенок. -2007. - №1. – С.84-88.

  11. Принципи за якими можна створити програму для розвитку обдарованості // Обдарована дитина. – 2004. - №5. – С.7-10.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка